|
2.3L Duratec-HE (160PS) automat - Opinie
Jak w temacie, próbowałem znaleźć informacje na forum, ale ten silnik nie jest w Polsce za bardzo popularny. Czy ktoś wie, co ile należy wymieniać olej oraz rozrząd ? Przymierzam się do kupna takiego autka, na chwilę obecną ma 102 tys km zrobione. Proszę znawców o pomoc :)
Edit: Znalazłem coś takiego: 2,3 2,3L Duratec-HE (MI4) – 159 bhp / 161 PS / 118 kW Engine code: SEBA Capacity: 2261 cm³ Cylinders – valves – overhead camshaft layout: 4–16–DOHC Firing order: 1–3–4–2 Bore: 87,5 mm Stroke: 94,0 mm Compression ratio: 10,6 : 1 Maximum power: 159 bhp (161 PS, 118 kW) @ 6500 rpm Torque @ 1500 rpm: 182 Nm Maximum torque: 208 Nm @ 4000 rpm Maximum admissible rpm, briefly: 6675 rpm Maximum admissible rpm, continuously: 6450 rpm Idle speed: 750 ± 50 rpm Admissible oil consumption: 1 litre per 1000 km (620 mls) Engine oil capacity – initial fill with oil filter: 4,6 litres Engine oil capacity – maintenance fill with oil filter: 4,3 litres Engine oil capacity – maintenance fill less oil filter: 3,9 litres Camshaft drive: chain Z tego wynika że rozrząd jest na łańcuchu, a w serwisie powiedzieli mi że na pasku, teraz to już zgłupiałem... |
Odp: Mondeo 2.3L Duratec-HE (160PS) automat - Co ile wymiana oleju i rozrządu ?
Mam taki motor, jest łańcuch. Radze zmienić serwis ;)
|
Odp: 2.3L Duratec-HE (160PS) automat - Co ile wymiana oleju i rozrządu ?
Byłem tam dzisiaj i handlowiec przyznał się do błędu, oczywiście jest łańcuch a wymiana oleju i filtrów co 20 tys km.
|
Odp: 2.3L Duratec-HE (160PS) automat - Co ile wymiana oleju i rozrządu ?
Silnik sprawdzony, ewolucja silnika ze Scorpio. Dobry mechanicznie.
|
Odp: 2.3L Duratec-HE (160PS) automat - Co ile wymiana oleju i rozrządu ?
A to dobra wiadomość, bo prawdę mówiąc bardzo mało wiem o tym silniku.
|
Re: Odp: 2.3L Duratec-HE (160PS) automat - Co ile wymiana oleju i rozrządu ?
Cytat:
To silnik Mazdy, dokładnie ten sam występuje w 6-ce. Do tego jest japońska 6-biegowa skrzynia AISIN występująca chyba w połowie aut w Europie (Volvo, Citroen, Opel, ...) A co silnika to jest praktycznie bezobsługowy. Uważać jedynie należy na klapki w kolektorze dolotowym jak w kazdym Duratecu HE bo może się skonczyć wymianą silnika. A wymiana oleju raczej co 15 000km, koniecznie 5W30. Zadbany silnik przelata 500 000km bez remontu. Koszty serwisu to śmiech - filtr oleju 25zł, powietrza 40-50, kabinowy tyle samo. Tyle tylko że chla jak smok, szczególnie w mieście. Ale kultura pracy i przyjemność z jazdy ogromna, tyle tylko że wbrew pojemności nie należy się spodziewać sportowych osiągów. |
Odp: 2.3L Duratec-HE (160PS) automat - Co ile wymiana oleju i rozrządu ?
Chyba ten silnik jeszcze pakowali kiedys do galaka mk1 tylko mial 145KM ale tez byl 2.3.
Pozdrawiam |
Re: Odp: 2.3L Duratec-HE (160PS) automat - Co ile wymiana oleju i rozrządu ?
Cytat:
Wszyscy je mylą, bo mają tą samą pojemność. Ten w MK4 i w S-Max w połączeniu ze skrzynią 6-biegową AISIN to silnik Mazdy (lub Mazdy w kooperacji z Fordem). |
Odp: Re: Odp: 2.3L Duratec-HE (160PS) automat - Co ile wymiana oleju i rozrządu ?
Cytat:
|
Odp: 2.3L Duratec-HE (160PS) automat - Opinie
Również zaciekawiła mnie ta informacja, tym bardziej że autko kupione, do odbioru będzie za parę dni :) Spotkaliście się jeszcze z jakimiś problemami ?
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:14. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.