Jakie różnice pomiędzy silnikami 2.5 TD i w osprzęcie?
Witam wszystkich, jestem tu nowy ale zarejestrowałem się w konkretnym celu.
Interesują mnie różnice pomiędzy silnikami turbo a dokładniej pomiędzy wersją 100 KM oraz 85 KM. Do jakiego silnika montowany był intercooler? Czy montaż intercoolera do wersji 85 KM ma sens? Czy trzeba zmieniać pompę i wtryski dla wzmocnienia a może jeszcze inne turbo? Czy są różnice w stopniu sprężania? Na koniec najważniejsze - gdzie można dostać zestaw naprawczy zaworka cut-off do pompy EPIC ? Przeczytałem chyba wszystkie tematy dotyczące pomp EPIC i znalazłem jedynie informację że taki zestaw można kupić za 70 PLN ale gdzie to jakoś nie wyczytałem ;] |
Odp: Jakie różnice pomiędzy silnikami 2.5 TD i w osprzęcie?
Cytat:
Cytat:
W sumie - w przypadku Epica w Transicie takie przeróbki to narażanie się na potencjalnie duże kłopoty. Ale niektórzy to lubią... Cytat:
|
Odp: Jakie różnice pomiędzy silnikami 2.5 TD i w osprzęcie?
Dzięki za odzew. Konkretnie rozchodzi mi się o różnice pomiędzy silnikami doładowanymi. To że turbo ma mniejszy stopień sprężania to akurat wiem ;] nie wiem czy były różnice w zależności od mocy silnika. Nic to, najwyżej przeczytam cały internet i gdzieś wykopię te informacje ;]
Dzięki za odzew. Pozdrawiam. |
Odp: Jakie różnice pomiędzy silnikami 2.5 TD i w osprzęcie?
Turbina na pewno jest inna. W katalogu są trzy rodzaje turbin 85KM bez IC/ 85KM z IC oraz 100KM z IC. Nie mam ich na półce więc nie wiem czym się fizycznie różnią.
Edit: Środek we wszystkich tych turbinach jest ten sam. Różnią się pewnie nastawami i/lub muszlami. |
Odp: Jakie różnice pomiędzy silnikami 2.5 TD i w osprzęcie?
Jeżeli chodzi o turbiny, to:
-silniki 4HC/4GD - 86KM mają BorgWarner KKK 5304 988 0008 lub GARRETT 5304 988 0008 5304 970 0008 -silniki 4GA/4GB/4GC- 86KM mają BorgWarner KKK 5304 988 0006 -silniki 4EB/4EA/4EC - 100KM mają BorgWarner KKK 5304 988 0001 5304 970 0001 -silnik 4ED -115KM mają GARRETT 5304 988 0008 5304 970 0008 lub 5304 988 0017 5304 970 0017 Podawanych jest sporo zamienników... |
Odp: Jakie różnice pomiędzy silnikami 2.5 TD i w osprzęcie?
U mnie na 100KM pompie (niebieska kropka) chodzi silnik 85KM i wtryski 85KM i turbo nie wiem jakie, kupiłem używkę, bo moja nawet do naprawy się nie nadawała...
Wszystko chodzi jak należy, kontrolka od pompy gaśnie... Sam się zastanawiam nad dołożeniem IC, bo w dolocie mam czujnik przepływu powietrza, więc on powinien przestawić pompę gdy dołożony IC schłodzi i zagęści nieco powietrze.. Czujnik podpięty odwrotnie (ma 2 piny) u mnie kostka zniszczona i można w dwóch położeniach wsadzić powoduje wpadanie pompy w tryb awaryjny, więc myślę, że sprawny czujnik (ten w metalowej rurze od turbo do kolektora ssącego) powinien załatwić temat dawki paliwa (nastawów pompy) w przypadku dołożenia IC... |
Odp: Jakie różnice pomiędzy silnikami 2.5 TD i w osprzęcie?
Odświeżę trochę temat...
A turbina o numerze 53041015091 (KKK) w czym siedzi? Pytam, bo mam nowy zestaw montażowy z taką turbiną i wszystkimi niezbędnymi elementami (IC, kolektor,itd- wszytsko OE Ford) i nie wiem do czego to podejdzie. Będę wdzięczny za jakieś informacje:) Pozdrawiam |
Odp: Jakie różnice pomiędzy silnikami 2.5 TD i w osprzęcie?
W 2.5 100km.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.