Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Diesel (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=139)
-   -   [2,0 i 2,2 TDCi] Sprzęgło Altermatora TDCI (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=152700)

Sandal 06-03-2012 09:37

Sprzęgło Altermatora TDCI
 
Witam,
Jak zapewne i wiekszość z Was wkurza mnie burczący / wpadający w wibracje na wolnych pask wieloklinowy - silnik 2.0 TDCI 131PS. Wymieniałem napinacz na nowy + pasek (niestety napinacz Ruville + pasek contitech) dokładnie 12tys temu i niestety objaw jest znowu taki sam jak poprzednio. Około 2tys km temu wymieniłem pasek na nowy w nadzieji, że bedzie lepiej ale gdzie tam - nic z tego :-(
Denerwuje mnie to tak, że już nie moge. Stoje przed alternatywą kupna kolejnego napinacza lub czegos takiego (link poniżej):

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

i dlatego mam pytania:

1. czy ktos juz zakładał takie sprzęgiełko - tylko słuszałem z opowieści ze załatwia problem wibracji paska raz na zawsze - podobno mazda ma takie rozwiązanie i jest dobrze.
2. czy ten model pasuje do alternatora z TDCI? niby w sklepie jest w zakładce dizla ale opis mówi coś innego.

Będę wdzieczy za podpowiedz,
Pozdrawiam,
Sandał.

aprox99 06-03-2012 10:50

Odp: Sprzęgło Altermatora TDCI
 
Tak ten model pasuje,trzeba tylko po odkreceniu starego spilowac taki maly kolnierz,wymienilem przed dwoma tygodniami,ale buczenie nie zniknelo calkowicie,niekiedy cos sie lekko odzywa chociaz jest o niebo lepiej, bez porownania do starego

etaks 06-03-2012 11:22

Odp: Sprzęgło Altermatora TDCI
 
Ja ten temat przerabiałem wczoraj. Wymiana kółka na alternatorze i paska zajęło mi pół dnia ale opłaciło się. Teraz jest cichutko i nawet silnik jakby równiej pracuje.
Długo zeszło bo wszystko praktycznie musiałem robić bez specjalistycznych narzędzi itp.
Pół dnia stracone ale jaka satysfakcja;) i kilka groszy więcej w portfelu.

Sprzęgiełko można znaleźć znacznie tańsze np na allegro.

aprox99 06-03-2012 12:22

Odp: Sprzęgło Altermatora TDCI
 
mnie zajelo to godzine bo juz kilkakrotnie to robilem,poza tym zrobilem sobie w pracy klucz do odciazenia napinacza,tak ze w mig byl pasek klinowy sciagniety.

jendrekmak 06-03-2012 13:58

Odp: Sprzęgło Altermatora TDCI
 
Cytat:

Napisał Sandal (Post 1795268)
czy ktos juz zakładał takie sprzęgiełko

lenistwo jest gorsze od faszyzmu kolego. było na forum wiele razy więc wypada poszukać

Cytat:

Napisał Sandal (Post 1795268)
Stoje przed alternatywą kupna kolejnego napinacza

napinacz? na pewno? lepiej obejrzyj sobie dokładnie koło pasowe wału. jak na obudowie rozrządu wokół tego koła jest rdzawy nalot to na 100% hałasuje właśnie to koło bo się rozwulkanizowało

etaks 07-03-2012 08:14

Odp: Sprzęgło Altermatora TDCI
 
Cytat:

Napisał jendrekmak (Post 1795349)
jak na obudowie rozrządu wokół tego koła jest rdzawy nalot to na 100% hałasuje właśnie to koło bo się rozwulkanizowało

Ja bym skazywał na straty przyrdzewiałego kało pasowego wału. U mnie jest raczej pordzewiałe a żadnych niepokojących objawów nie wykazuje.

Jeśli chodzi o sam napinacz to wg mnie nie jest on częścią strasznie delikatną żeby miał się tak często psuć. Wymiana kółka alternatora zwykle "uzdrawia" cały układ paska.

I zgadzam się co do opinii o lenistwie autora tematu. Jest juz jeden całkiem obszerny temat nt wspomnianego układu.

Sandal 29-03-2012 13:45

Odp: Sprzęgło Altermatora TDCI
 
hymmm - nie jestem leniwy tylko jak widze tematy, który ciągną się w nieskończoność i odbiegją od pierwotnego wątku o 180' to mnie to nudz. Bardziej bym powiedział, że nie mam czasu na czytanie bzdur.... tym bardziej ze większość odpowiedzi to nie są konkrety.

Jezeli chodzi o to czego ja oczekiwałem rozpoczynając ten temat to jestem w 100% usadysfakcjonowany wiem już w którą strone sie kierować i decyduje się na wymiane.

Posiadam już 5tego mondeo MK3 - w każdym ten sam problem był. W każdym wymieniałem napinacz ale problem po 10-12tys km powraca.
Tak jak piszecie na forum nie ma sprzęgiełka od tego modelu w dizlu :-( ale....

Dla podsumowania dla innych "leniwych" lub zajętych:

* Rolka ze sprzęgłem od benzyny ma taka samą średnice co rolka od diesla czyli 53,7mm
* do rolki 53,7mm przychodzi pasek 1642mm
* pasuje też rolka od citroena hdi, ma średnice około 58 mm - wtedy pasek powinien być dłuższy 1650mm
* jest też dostępna rolka o średnicy 58,7 (wtedy pasek 1650mm), ta rolka to 5M5Q-10344-AA 5M5Q-10344-AB zastosowana jest w samochodach MONDEO mk4 1,8 tdci, FOCUS mk1 mk2, S-MAX, GALAXY

Średnica koła: 58.7 mm
Średnica otworu ośki: 17 mm
Szerokość: 36 mm
Ilość rowków: 6

Więc w sumie jest kilka opcji... dla chętnych.
PS:
* u mnie tzw. koło pasowe "małe" nie jest pordzewiałe, brak luzów
* alternator najlepiej wybiera się z komory silnika po prawej stronie przez wnękę koła tylko trzeba odkrecić przynajmniej z jednej strony tj. góra lub dół łącznik stabilizatora.

Pozdrawiam,
Sandał

INVERTER 29-03-2012 20:08

Odp: Sprzęgło Altermatora TDCI
 
Wypada dodac ze musimy sprawdzic bicie kola pasowego walu. Bo jesli bije to ta nasza roleczka ze sprzegielkiem rozleci sie bardzo szybko razem z napinaczem :P

Sprzegielko poprawia znaczoco prace ukladu (trzepanie paska) ale nie jest lekiem na cale zlo :570: np. padnieta dwumasa potrafi dawac efekt dzwonienia wlasnie od strony paska alternatora i tego sprzegielko czynowy napinacz nie naprawi :P

jendrekmak 01-04-2012 16:13

Odp: Sprzęgło Altermatora TDCI
 
Cytat:

Napisał Sandal (Post 1807523)
W każdym wymieniałem napinacz ale problem po 10-12tys km powraca.
Tak jak piszecie na forum nie ma sprzęgiełka od tego modelu w dizlu :-( ale....

ale zanim założyłem sprzęgiełko alternatora to na częściach bez zamontowanego sprzęgła przejechałem ok. 120 tys. km i nic szczególnego się nie działo więc wszystko zależy na jakiej jakości części się trafiło

Sandal 19-04-2012 19:15

Odp: Sprzęgło Altermatora TDCI
 
Witam, Chciałem podsumować wymiane.

Zmieniłem kółko/rolke na te z benzyny. Wszystko pasuje. Nastąpiła CiSZA !!!! Matko od nowa pokochałem swoje autko - ludzie zmieniajcie te kółka!! efekt jest niesamowity, tak jak piszą na forum, potwierdzam!!! inne auto, równiej pracuje silnik i teraz słychać inne rzeczy :-) niestety ...

w punktach:

1. wymiana nie jest skomplikowana - problem to posiadanie klucza wielowpustowego aby dokrecić nową rolkę ze sprzęgłem - ja pożyczyłem - trzeba o tym pamietać bo tez tego nie dokrecicie rolki/kółka
2. alternator można wybrać z komory silnika przez nadkole prawego koła ale trzeba odkręcić łącznik stabilizatora - przynajmniej z jednej strony. Ja również pod samochodem zdejmowałem tył alternatora (plastik, 4 śrubki) - potem jest mniej kłopotliwe wydłubanie alternatora. Kostke elektryczną zdejmuje się poprzez wciśnięcie małego śrubokręta w szczeline i odchylenie "na zewnatrz". Dodatkowo dobrze jest odkrecić szpilki, na których wisi alternator. Robi sie wiecej miejsca (szpilka jest zakończona gwiazdką)
3. trzeba zdjąć mosiężny pierścień z rolki (łatwy do usunięcia - od "dołu" rolki) i odciąć lub zeszlifować kołnierz obudowy alternatora okalający wałek alternatora (brzeszczotem idzie spoko - potem lekki szlifik i jest git)
4. ja również wymieniłem pasek - 57pln a jest pewność, rolka 241pln

Dzięki za pomoc - kto sie jeszcze waha to niech nie pęka. Ja miałem dylemat ale teraz polece to każdemu.

Pozdrawiam,
Sandał.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.