Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford S-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=153)
-   -   [S-MAX 2006-2015] Czujniki ciśnienia w oponach a przekładka (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=150434)

mayek 09-02-2012 17:32

Czujniki ciśnienia w oponach a przekładka
 
Zamówiłem S-Maxa z tymi czujnikami w alu i chciałem je przełożyć do stalowych felg zimowych i na poczatku ASO nie widzialło problemu aż tu nagle powiedzieli ze sie nie podejmą bo obawiają sie uszkodzenia. Teraz musiałbym kupic dodatkowe czujniki do stalowej albo kupic opony zimowe 18'.
Czy ktoś z Was przzucal w ASO te czujniki?

arczi_75 09-02-2012 18:29

Odp: Czujniki ciśnienia w oponach a przekłada
 
Tak robiłem to i stanowczo odradzam podobną operację. Tak jak Ci podpowiada ASO jest to bardzo ryzykowana sprawa, ponieważ same czujniki są wyjatkowo delikatne i np. wystarczy przekręcenie nakrętki na gwincie o pól obrotu za dużo, czujnik pęka i jest do wyrzucenia. Odradzam też kupowanie czujników używanych od rozbitków itp. ponieważ raz zaprogramowane do samochodu o innym VIN nie dadzą się przeprogramować do Twojego. Po prostu są dedykowane do konkretnego egzemplarza Maksia, chociaż można je przekładać na inną felgę czy cały komplet kół i komp je po przejechania ok. 50 km wykryje. Ja za 3 lata przełożyłem tylko raz cały komplet czyjników z kół zimowych na letnie (przy okazji w ASO został uszkodzony 1 z nich), a dwa kolejne razy czujnik był uszkodzony w lecie. Problemem jest też wymiana opony na feldze gdzie jest zamontowany czujnik, bo to również należy robić bardzo delikatnie. Podsumowując czujniki (a w zasadzie tuleja gwintowana, która jest eksponowana na zewnątrz) są wykonane z bardzo kruchego aluminium i nieodporne na trącenia, przekręcenia gwintu itp. Odradzam też kupno nowego kompletu czujników i zakładanie na komplet kół zimowych bo wiadomo po czym jeździmy w zimie i o defekt nie trudno.

jpiotr77 09-02-2012 18:54

Odp: Czujniki ciśnienia w oponach a przekłada
 
Witam, osobiście nie widzę problemu z czujnikami i nie wiem jak u was jest z programowaniem tych czujników, ale w moim przypadku było tak że auto było fabrycznie wyposażone w czujniki ze względu na typ letnich opon (run flat) z zimowymi było tak że kupiłem komplet kół+kołpaki które to miały owe czujniki już zamontowane i nikt tego przecież nie programował, więc z tym programowaniem pod konkretny numer vin to chyba lekka przesada.

arczi_75 09-02-2012 19:26

Odp: Czujniki ciśnienia w oponach a przekłada
 
Cytat:

Napisał jpiotr77 (Post 1781201)
Witam, osobiście nie widzę problemu z czujnikami i nie wiem jak u was jest z programowaniem tych czujników, ale w moim przypadku było tak że auto było fabrycznie wyposażone w czujniki ze względu na typ letnich opon (run flat) z zimowymi było tak że kupiłem komplet kół+kołpaki które to miały owe czujniki już zamontowane i nikt tego przecież nie programował, więc z tym programowaniem pod konkretny numer vin to chyba lekka przesada.

Kolego przeczytaj to co napisałem a potem komentuj. Ty mówisz o drugim, ale nowym komplecie czujników, które nigdzie wczesniej nie były używane. W takim przypadku problemu nie ma, a nie da się zaprogramować do Maksia czujników, które były używane w innym samochodzie. Przerabiałem to w dwóch ASO więc wiem co mówię.

mayek 09-02-2012 20:12

Odp: Czujniki ciśnienia w oponach a przekłada
 
Dzięki za szczegółowa odpowiedz
Arczi 75 powiedz jeszcze w którym miejscu są montowane te czujniki ze problemem jest tez zmiana opon
Nie wiem czy kupic 18' opony czy 17' koła bez czujnikow

jpiotr77 09-02-2012 23:26

Odp: Czujniki ciśnienia w oponach a przekłada
 
Cytat:

Napisał arczi_75 (Post 1781225)
Kolego przeczytaj to co napisałem a potem komentuj. Ty mówisz o drugim, ale nowym komplecie czujników, które nigdzie wczesniej nie były używane. W takim przypadku problemu nie ma, a nie da się zaprogramować do Maksia czujników, które były używane w innym samochodzie. Przerabiałem to w dwóch ASO więc wiem co mówię.

Przepraszam nie sprecyzowałem, komplet kół które kupiłem nie były zupełnie nowe ponieważ kupiłem je przez allegro i miały pochodzić od s-maxa, ale nie sądzę aby były od tego którego ja kupiłem, ponieważ było to 6 m-cy później, a auto sprowadziłem z niemiec no chyba że miałem aż takiego farta i koła od niego trafiły do mnie inną drogą:razz:

arczi_75 10-02-2012 11:29

Odp: Czujniki ciśnienia w oponach a przekłada
 
Cytat:

Napisał jpiotr77 (Post 1781437)
Przepraszam nie sprecyzowałem, komplet kół które kupiłem nie były zupełnie nowe ponieważ kupiłem je przez allegro i miały pochodzić od s-maxa, ale nie sądzę aby były od tego którego ja kupiłem, ponieważ było to 6 m-cy później, a auto sprowadziłem z niemiec no chyba że miałem aż takiego farta i koła od niego trafiły do mnie inną drogą:razz:

U mnie była sytuacja taka: po pierwszej i jedynej przekładce czujników i uszkodzeniu w trakcie jednego z nich trafiła mi się okazja kupić czujniki za 200 zeta z rozbitka. A po tych przygodach przy przekładce chciałem kupić drugi komplet, ale szkoda mi było wydawać ok. 1400 zł za nowe. Podjechałem do jednego ASO, kombinowali z programowaniem, w te i we wte i zonk komp ich nie widzi i koniec. Podjechałem w innym mieście do drugiego ASO i sytuacja identyczna a na koniec wniosek, że raz używanego czujnika w jednym wozie nie da się używać w innym. No chyba, że jest jakaś inna droga do znalezienia przez komp. Fakt faktem po przekładce kół bez czujników na koła z czujnikami komp je prawidłowo rozpoznaje dopiero po przejechaniu ok. 50 km (przynajmniej tak jest u mnie). Dlatego dałem sobie spokój z drugim kompletem czujników - ogólnie fajny gadżet, ale delikatny i drogi.
A jeśli chodzi o miejsce montażu to umiejscowione są od wewnątrz opony na feldze, a sam czujnik to mikroprocesor wraz w układem wentyla - ta "rureczka" wentyla to część czujnika, a więc trzeba nawet uważać przy pompowaniu kółek, myciu szczotką w myjni itp. Nie mówię już jak trzeba być uważnym przy zmianie opon, tak aby nie uszkodzić kluczem do podważania tego ustrojstwa.

Slartibartfast 10-02-2012 12:05

Odp: Czujniki ciśnienia w oponach a przekłada
 
Chyba na niemieckim forum widziałem zdjęcia z próby wymiany baterii w czujniku. Bateria jest zalana w całość, niewymienna. Jak próbował wymieniać tzn że problemy z zasilaniem też mogą być

Karol9 10-02-2012 12:10

Odp: Czujniki ciśnienia w oponach a przekłada
 
Ja też mam czujniki ciśnienia w komplecie letnich opon na alusach i po zmianie potrzebuję przejechać tylko ok 3 km i czujniki bez najmniejszego problemu logują się w aucie. Tak samo jest po zmianie na zimówki - auto przestaje "krzyczeć" na żółto, czerwono, że nie ma ciśnienia itp. po przejechaniu ok 5 km.
Co do uszkodzeń czujników to fakt są to delikatne urządzenia.
Pierwszy czujnik sam uszkodziłem bo chciałem dopompować powietrza i ułamałem końcówkę.
Drugi czujnik uszkodzili oponiarze i to oni mieli problem.
Ja poradziłem sobie kupując czujnik używany i przełożyłem tylko samą aluminiową końcówkę do swojego starego. Tylko bardzo trzeba uważać bo jest tam taka mała blaszka łącząca aluminiową końcówke z tym plastikowoym urządzeniem we feldze i już od samego patrzenia na nią wydaje się, że zaraz się złamie :-)
Będąc na przeglądzie w ASO pytałem czy jak sobie kupię czujniki używane ale o takim samym symbolu jak moje to mi powiedzieli że powinny bez problemu zalogować się w aucie. Więc nie wiem jak to jest do końca z tymi czujnikami.
Pozdrawiam

jdkozak 13-10-2012 17:40

Odp: Czujniki ciśnienia w oponach a przekłada
 
witam,
w związku z tym, iż obecnie "przerabiam" temat montażu używanych czujników w moim s-max'ie informuję wszystkich, że czujniki nie są dedykowane do konkretnego egzemplarza samochodu i nie jest prawdą, iż raz zaprogramowane czujniki w danym egzemplarzu nie można zaprogramować w innym egzemplarzu. Powiem więcej: nie ma w ogóle potrzeby programować czujników w samochodzie, system zamontowany na pokładzie auta samoczynnie rozpoznaje ID czujnika i przypisuje go do konkretnego położenia (koła) - mówią o tym instrukcje będące w posiadaniu serwisów. Tak więc nie ma w ogóle potrzeby jeździć do serwisu ani pamiętać, które koło z czujnikiem gdzie było zamontowane - przetestowałem to na moim esiu : przyniesione z "hotelu dla kół" w serwisie pierwsze z brzegu koła z czujnikami innego klienta po zamontowaniu w moim aucie zostały rozpoznane po kilku minutach jazdy. Ważna aby czujnik był dedykowany do konkretnego modelu (modelów) tzn. nadawał na właściwej częstotliwości i był rozpoznawany przez system auta. Zgodnie z danymi producenta żywotność czujnika wynosi 10 lat z uwagi na baterię (bateria czujników w żaden sposób nie jest ładowana). Celem jej oszczędzania w przypadku zdemontowania koła lub czujnika (brak komunikacji z system auta) czujnik się "usypia" i przestaje nadawać w ogóle po 7 dniach braku komunikacji. Po ponownym jego zamontowaniu w dowolnym aucie zostaje wzbudzony przez system auta (impulsy wzbudzające są nadawane co 1 minutę).
Przed zakupem zalecam wszystkim sprawdzenie czy symbol na czujniku, który zamierzamy kupić będzie rozpoznowany przez system Waszego samochodu - niestety można to zrobić tylko w serwise lub innym warsztacie, który ma dostęp do katalogo części.

pozdrawiam


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.