Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Diesel (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=139)
-   -   [2,0 i 2,2 TDCi] dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145143)

MAG 30-11-2011 17:06

dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
 
Po zmianie opon na zimówki pojawił się u mnie dziwny problem, ale nie wydaje mi się mimo wszystko aby to koła były temu winne, gdyż jest to raczej zbieg okoliczności ...

Otóż w trakcie przyspieszania (i to raczej dynamicznego z niskich obrotów) przy obrotach silnika w przedziale ok. 1.900-2.100 pojawiają się dziwne szarpania - mam wrażenie takie jakby auto jechało na "tarce" która robi sie przed skrzyzowaniami.
Czuć wtedy takie jakby pulsowanie na pedale gazu i generalnie czuć trzęsienie całym autem - nawet moja zonka siedząca obok na fotelu pasażera to czuje.

Efekt ten wystepuje najwyraźniej na biegu czwartym i piątym, na trójce i szóstce jest słabo odczuwalny, a na dwóch pierwszych biegach wogóle go nie czuć i m.in. dlatego nie wiążę go z kołami.

Również przy jeździe ze stałą predkością obrotową w okolicach 2tys obr. jest wyczuwalne delikatne poszarpywanie, ale to nie zawsze i raz mocniej raz słabiej.
Ten objaw był obecny od samego poczatku jak auto kupiłem, ale mam wrażenie że teraz ostatnio jest to mocniej odczuwalne

Objaw ten tak jak i tamten przy przyspieszaniu zaczyna być odczuwalny dopiero od trójki w górę, na jedynce i dwójce nie czuć go.


Pierwszym moim podejrzeniem były niewywazone koła, ale wtedy istotna byłaby sama prędkość auta która jest przecież różna na poszczególnych biegach a tylko prędkość obrotowa silnika ma wpływ na te "drgania"

Drugim moim przypuszczeniem jest sławetna dwumasa - ale na sprzęgle nic nie czuję, nawet jak usiłuję w trakcie tej "trzesiawki" wciskać sprzęgło, to niczego na pedale sprzegła nie czuje i dlatego mam watpliwości ...:(

Spotkał się ktoś juz z tego typu objawami???

marekw 30-11-2011 18:01

Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
 
Ja miałem dokładnie takie same objawy.
Jak odpuszczałem w czasie przyspieszania gaz i ponownie dodawałem, wibracje ustawały.
Objawy miałem przy około 70k km, i identycznie jak u ciebie pojawiły się jak założyłem zimówki.
Zaraz potem, niestety u mnie skończyło się to dwumasą, na szczęście na gwarancji.

MAG 01-12-2011 06:05

Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
 
Cytat:

Napisał marekw (Post 1745694)
...
Jak odpuszczałem w czasie przyspieszania gaz i ponownie dodawałem, wibracje ustawały.
... u mnie skończyło się to dwumasą, ...

Jak przyspieszam delikatnie to tego szarpania/trzęsienia nie ma, tylko wtedy gdy przyspieszam dynamicznie z niskich obrotów.

Szczerze mówiąc mi też najbardziej "pasuje" dwumasa, ale dziwi mnie to, że nie mam absolutnie żadnych wibracji na pedale sprzegła i stad moja delikatna nadzieja na to, że może to coś innego ...

Chociaz z drugiej strony przebieg zbliża się do 170tkm, to i sprzęgło może zacząć niedomagać ...


Wczoraj profilaktycznie zabrałem sie za sprawdzanie na wszelki wypadek ofert na wymianę kompletu sprzęgła i dwumasy i obawiam się, ze będe musiał "wyskoczyć" z prawie 4-ech tysiaków, bo tyle mniej więcej z robotą wyliczył mi znajomy za wymiane wszystkich gratów :(

Oferta z ASO Forda opiewała na kwotę 7.200zł :surprise: (z czego 1.800zł to robocizna), a gdybym musiał to robić tutaj, u mnie w Szwecji, to cena byłaby 18tys koron g:galyg:galyg:galy (kurs korony obecnie to jakieś 48groszy :027:) - i to wcale nie w ASO :roll:

RafałB 01-12-2011 08:14

Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
 
Cytat:

Napisał MAG (Post 1745660)
Po zmianie opon na zimówki pojawił się u mnie dziwny problem

Jeżeli przed zmianą opon tego nie było...to ja bym szukał problemu tylko w nich.

dikileiden 01-12-2011 11:35

Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
 
Panowie , u mnie to samo w Galaxy , ale stawiam na krzywą felgę 17'' , muszę przełożyć na tył i zobaczymy czy pomogło. Jak mi wyważali koła letnie , to gostek powiedział że opona pije ale w pionie , tak że może to opony lub felgi. Nie straszcie dwumasą , bo to nie te objawy.

MAG 01-12-2011 11:41

Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
 
Cytat:

Napisał RafałB (Post 1745988)
Jeżeli przed zmianą opon tego nie było...to ja bym szukał problemu tylko w nich.

Gdyby to koła były winne, to efekt wystepowałby zawsze przy tej samej samej prędkości, a nie przy różnych prędkościach i zawsze tym samym zakresie obrotów silnika na poszczególnych biegach.

To jest ewidentnie problem dotyczący układu przeniesienia napedu - tylko co go powoduje?
- konczace sie sprzegło/docisk/dwumasa???
- półoski/przeguby?
- cos jeszcze innego?

Teoretycznie najsensowniejszym wydaje się "obciążenie" tym problemem dwumasy, bo w trakcie przyspieszania najbardziej obciązony jest własnie układ sprzegła - szczególnie że te efekty wystepują przy obrotach maxymalnego momentu obrotowego i szczególnie nasilone są w trakcie dynamicznego przyspieszania - odpuszczenie gazu likwiduje od razu "trzesiawkę"

RafałB 01-12-2011 11:55

Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
 
To jest ewidentnie problem dotyczący układu przeniesienia napedu - tylko co go powoduje?


Aha czyli...o 12.00 przed zmianą kół NIE miałeś wcale,w najmniejszym nawet stopniu: szarpania,telepania,drgań...., a o "12.30" po zmianie wszystko to już występowało i to NIE jest wina kół??? :shock:

MAG 01-12-2011 13:04

Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
 
Problem zauwazyłem nastepnego dnia po zmianie kół.
A delikatne poszarpywanie przy stałej prędkości obrotowej ok. 2tys miałem od samego poczatku jak tylko kupiłęm te auto.

Przed zmiana kół go nie zauwazyłem, a że moje opony letnie były juz praktycznie łyse (ok 1-1,5mm głebokosci bieznika), to nie jeździłem ani zbyt szybko, ani nie przyspieszałem jakoś gwałtownie, bo opony sie poprostu slizgały.
Pierwsze moje wrażenie po zmianie kól było takie - "oooooo, znowu mam trakcję na jedynce i dwojce :619:"

Dopiero nastepnego dnia zauwazyłem przy dynamicznym przyspieszaniu, że coś dziwnego się dzieje.
Na letnich przy podobnym przyspieszaniu miałem uslizg kół i załaczała się kontrola trakcji.

Ze względu na powyzsze uważam, że problem nie jest związany z kołami, no chyba, że za problem uznamy większa przyczepność kół do podłoza i zamiast slizgania się kół zaczęło slizgać(?) się sprzegło.


Rafał - jezeli to koła maja być winne, to jak wytłumaczysz, że dzieje się to tylko przy dynamicznej zmianie prędkości?
Dlaczego uzaleznione jest to od prędkości obrotowej silnika, a nie prędkości obrotu kół?
Dlaczego dziej się to przy różnych prędkościach i dlaczego tylko przy zmianach prędkości, a nie ma takich efektów przy jeździe ze stałą prędkością????

Gdyby problemem były krzywe felgi, źle wywazone opony albo cokolwiek innego zwiazanego z samym kołem, to objawy wystepowałyby zawsze przy tej samej prędkości, bez względu na to czy przyspieszam, zwalniam czy jadę z e stała prędkością, a tutaj tak nie jest.
Jesli przyspieszam delkitnie to NIC się nie dzieje!!!
Dopiero jak "dam w palnik" zaczynając z około 1.600-1.700 obr/min to przy ok. 1.900 zaczyna się "trzęsiawka", która kończy sie gdy przekrocze ok. 2.100 obrotów lub gdy w trakcie przyspieszania odpuszczę gaz.

W jaki sposób mam takie efekty połączyć z problemem wywołanym przez koła???

RafałB 01-12-2011 13:52

Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
 
No to skoro było coś wcześniej na rzeczy to wygląda mi to na dwumase,albo coś od napędu ....nie jestem mechanikiem,jedź do serwisu to Ci powiedzą.

Hipos 01-12-2011 14:50

Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
 
Cytat:

Napisał MAG (Post 1745956)
...
Wczoraj profilaktycznie zabrałem sie za sprawdzanie na wszelki wypadek ofert na wymianę kompletu sprzęgła i dwumasy i obawiam się, ze będe musiał "wyskoczyć" z prawie 4-ech tysiaków, bo tyle mniej więcej z robotą wyliczył mi znajomy za wymiane wszystkich gratów :( ...

Negocjuj, bo powinieneś się zmieść w niższej kwocie.

Ja jestem po wymianie kompletu, ale na 2 razy (najpierw dwumasa i sprzęgło, a potem jeszcze docisk).
Gdybym to robił na raz to komplet części maks 2500 + 900 robocizna.
Polecam gorąco części Sachsa, teoretycznie na pasuje, ale w praktyce jest idealny szczegóły z numerami części post #19 [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Michal


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.