Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   LPG (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=105)
-   -   1.4 EFI + Blos (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=13671)

mtz 01-06-2006 07:58

1.4 EFI + Blos
 
Witam.
Wczoraj zamontowałem Blosa do mojego Escorta. Dzis rano pojechałem wyregulować na analizatorze. Przedstawiam wyniki jakie udało mi sie uzyskać

900 RPM:
CO = 0,10 %
CO2=12,37 %
HC = 295,0 PPM
O2 = 1,810%
LAMBDA= 1,081

3500RPM:
CO =0,20%
CO2=13,11%
HC =37,0PPM
O2 =0,570%
LAMBDA= 1,021

Pytanie do fachowców czy to prawidłowe wyniki ?
Auto w porównaniu do instalacji z mikserem na wieksza dynamike. Predkości max jeszcze nie sprawdzałem bo pogoda nie pozwala. Testowałem natomiast jak wkreca sie na obroty na 2 biegu. Ciagnie lux od 1000 do 6000RPM ( dalej bałem sie i motorek ). Wiecej opisze jak zrobie kawałek trasy.

Struna 01-06-2006 09:38

HC masz dużo na łałowych, poza tym spoko.

mtz 01-06-2006 10:20

Wedle diagnosty wszystko jest OK. Po podlaczeniu od kopa pokazywal Lambda= 1300 CO=0.09 i CO2=10.50. Mieszanka mocno za uboga. Pokrecilem troche srobami i uzyskalem wynik jak we wczesniejszym poscie. Nie nastawialem sie z moim 1.4 na jakis szok mocy, lecz mimo to jest lepiej.Przede wszystkim zalezy mi na ekonomi.
Macher-diagnosta pierwszy raz widzial takie cudo na oczy. Pozyczyl odemnie instrukcje obslugi dolaczona do blosa do poczytania :D
Tutaj kieruje szczere podziekowania dla kolegi maup'a i struny za szczegolowe opracowanie instrukcji obslugi i montazu

Struna 01-06-2006 11:41

Cytat:

Napisał mtz
Macher-diagnosta pierwszy raz widzial takie cudo na oczy.

a szkoda, bo to świetny i prosty patent dający ogromne możliwości.

Assan 01-06-2006 11:49

mtz, fotki zrób i wstaw,gdzie co jak masz zamontowane :fcp4

xavi 02-06-2006 10:01

pytanie pomocnicze : co to jest HC??

bo nie moge sobie tego rozgryść :fcp9

Już wiem - Węglowodory :568:

Dziękuje ci google :fcp4

llechu 02-06-2006 10:50

Mogę się mylić, ale pośród innych produktów spalin wygląda mi to na węglowodory (niedopalone cząsteczki paliwa).
O! To dobrze się domyśliłem.

mtz 02-06-2006 11:14

Witam.
Przejechalem wlasnie kawaleczek trasy i mam juz troszke szersze pojecie o Blosie.
Chciałem go sprawdzic zarowno smigajac turystycznie jaki sportowo ( o ile takie pojecie mozna zastosowac do silnika 1.4 w budzie kombi :D ).
Auto zachowuje sie jakby było odchudzone o 200kg. Ciagnie idealnie w całym zakresie obrotów. Trasa która jechałem nie pozwala na rozwijanie duzych predkosci, ale na 4 biegu poszedł bez problemu 150km/h. Jak na tak maly silnik to mysle ze wynik OK i dodam iz na rozpedzenie nie potrzebowałem 5 km odcinka drogi :fcp3
Zauwazylem jeden maly minus, ale mysle ze jest to spowodowane mała pojemnoscia mojego silnika i w zwiazku z tym mniejszym zapotrzebowaniem na powietrze. Jade na 5 biegu i zmniejsze predkosc do 60km/h. Bez redukcji dodam gazu to na blosie nie chce sie wogóle zebrac. Nie mialem takiego efektu na mikserze. Owszem powoli, ale zwiekszał predkosc. Przy blosie minimalny speed w moim przypadku dla 5 to 80km/h. Na niższych przełożeniach nie zauwazyłem takiego efektu . Jestem w 100% przekonany ze jest to wina mniejszego zapotrzebowania na air w mojej engine :D. Nie jest to zadna wadą bo na 4 jak pisałem wyzej ciśnie jak torpeda. Zastanawia mnie jak pisza forumowicze mniejsze spalanie w zestanieniu blos/mikser na korzyść blosa, bo jedno drugiemu przeczy: większa moc i mniejsze spalanie :D. Od przyszłego tygodnia sprawdze czy w moim przypadku nastąpi poprawa sytuacji ekonomicznej :fcp4

xavi 02-06-2006 11:44

Jeśli przeanalizować zasady działania BLOSa i miksera to to łatwo zauważyć, że w tej 1 konfiguracji gaz jest dużo bardziej racjonalnie i efektywnie wykorzystywany.
Wtedy już nie dziwi, że mniejsze spalanie = lepsze osiągi.

pomijam tu celowo zagadnienia przekroju dolotu powietrza bo to już inna bajka, acz kolwiek nie wiem czy nie bardziej znacząca :fcp26

Struna 02-06-2006 12:04

dokładnie xavi, chodzi o sposób dawkowania - silnik dostaje tyle gazu ile potrzebuje a nie jak na mikserze raz się przelewa a raz mu brakuje. To tak jakby przelewać silnik benzyną - spalanie będzie ogromne a wcale nie będzie się lepiej zbierał - a nawet gorzej.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.