Częste pojawianie się komunikat odnośnie wymiany oleju
Tak jak w temacie. Jest to S-max 2.0 diesel + DPF. Moim zdaniem jest to sprawa DPF. Jak mogę wypalić czy przepalić DPF żeby się ten komunikat nie ukazywał?
Szerokości Maciek |
Odp: Częste pojawianie się komunikat odnośnie wymiany oleju
Podobno służy temu 30-40 minut bądź kilometrów jazdy na wysokich obrotach 3500-4000
|
Odp: Częste pojawianie się komunikat odnośnie wymiany oleju
Kolego nie wchodząc w temat DPF (jest co poczytać na forum) to jest tez to kwestia aktualizacji softu. W moim komunikat pojawiał się co kilka tysięcy km, podczas wizyty w serwisie przy diagnozowaniu kompa automatycznie zaktualizował się soft i od jakichś 12000km mam temat z głowy. Gość z serwisu twierdził że to poprawka gdzieś z przełomu 2009/2010
|
Odp: Częste pojawianie się komunikat odnośnie wymiany oleju
u mnie pojawil sie wczoraj taki komunikat dokladnie po stuknieciu 20 tys km wiec przy przebiegu ktory przewiduje zmiane oleju,bylem na przegladzie przy 16500 i chyba pan zapomnial mi czegos zresetowac zeby mi sie przy 20 tys nie pojawialo ,jestem ciekawy jak dlugo teraz bedzie mi sie ten komunikat wyswietlal pozdrawiam:p
|
Odp: Częste pojawianie się komunikat odnośnie wymiany oleju
Cytat:
|
Odp: Częste pojawianie się komunikat odnośnie wymiany oleju
Podstawa to aktualizacja softu (kalibracji) w module sterownika silnika (PCM). Po wielu zgłoszeniach od klientów Ford prawdopodobnie zmienił algorytm wyliczania terminu wymiany oleju i po aktualizacji komunikat pojawia sie rzadziej.
Jeżeli jednak jeździsz głównie na krótkich odcinakch i do tego po mieście to od czasu do czasu powinieneś przegonić go na trasie żeby umożliwić wykonanie przez sterownik pełnego cyklu wypalania DPFa. Optymalne obroty do regeneracji/wypalania to AFAIR ok. 3000. Warto czasami zaglądnąc do instrukcji ;) (przykład z Mondeo 2010): "W odróżnieniu od zwykłych filtrów, które wymagają regularnej wymiany wkładów, filtr DPF podlega regeneracji, czyli oczyszcza się sam, utrzymując w ten sposób skuteczność działania. Proces regeneracji następuje automatycznie. Jednak w przypadku niektórych warunków jazdy konieczne może okazać się wspomaganie procesu regeneracji. Jeżeli przejeżdżasz wyłącznie krótkie dystanse lub podczas jazdy często zatrzymujesz się i ruszasz, co powoduje intensywniejsze przyspieszanie i zwalnianie, co jakiś czas zaleca się odbycie jazdy w następujących warunkach, aby wspomóc proces regeneracji: • Prowadź pojazd ze stałą prędkością, najlepiej po szosie lub autostradzie, przez okres do 20 minut. • Unikaj przedłużonej pracy silnika na biegu jałowym, zawsze przestrzegaj ograniczeń prędkości i dostosuj się do warunków na drodze. • Nie wyłączaj zapłonu. • W razie potrzeby stosuj niższy bieg niż zazwyczaj, aby utrzymać wyższą prędkość obrotową silnika podczas jazdy." Oprócz tego była swego czasu procedura wypalania w ASO ale nie wiem czy jeszcze ją stosują. Wydech rozgrzewa się wtedy niemiłosiernie, bez porządnej dmuchawy nie powinno się do tego podchodzić. Poza wszystkim w/w jest jeszcze sposób podany przez Wojtka, który pomaga zawsze: hamulec+gaz i zapłon (bez odpalania silnika) :) ale powinno się go stosować z umiarem bo czasami olej może naprawdę potrzebować wymiany ;) |
Odp: Częste pojawianie się komunikat odnośnie wymiany oleju
Podłącze się do tematu.
Wymieniłem olej 2 miesiące temu. Wlałem Liqui Moly do mojego silnika(podobno nr. 1 olej). Przejechałem na nim 2500 kilometrów, wczoraj właśnie wróciłem z długiej trasy, w sumie 1700 kilometrów po niemieckich autobanach. Z powrotem jechałem z prędkością 150-160km/h cały czas( z 5 , 6 godzin non stop). dzisiaj rano wsiadam, przekręcam kluczyk a tam wymiana oleju. O co chodzi? Miarka oleju wskazuje maksimum. Dodam, że mam "czipa" na 165KM. Ratunku ! |
Odp: Częste pojawianie się komunikat odnośnie wymiany oleju
Taki wynalazek jest na zapchane DPFy
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] było o nim w AŚ. Uratowali tam jakiegoś pugieta więc pewnie też miał mokrego DPFa. |
Odp: Częste pojawianie się komunikat odnośnie wymiany oleju
czyli jednak zapchany filtr? A czy nie powinien się wyczyścic po przejechaniu takiej trasy, specjalnie leje dobrą ropę żeby jak najmniej tej smoły było a tutaj widze , że nic to nie daje
|
Odp: Częste pojawianie się komunikat odnośnie wymiany oleju
Skoro podniósł się poziom oleju tzn że pewnie filtr zapchany. Trasa trasą ale na zapchanie filtra ma wpływ codzienna eksploatacja. Jedna trasa filtra nie odetka. Pewnie nastąpiło dopalanie w trakcie ale to nie gwrantuje sprzątnięcia filtra w 100%. Nie wiem czy masz mokrego DPFa czy suchego. To mądrzejsi będą wiedzieć, dolewasz Eolysa?
W Focusie '06 mam mokrego. Tam jest też opcja przy użyciu jakiegoś komputera diagnostycznego, sprawdzenia różnicy ciśnień spalin przed i za filtrem. Na tej podstawie można ocenić zapchanie filtra. Jest też opcja serwisowego dopalania ale czy to na długo pomoże to wątpie. Tak czy siak ten Wurth jest względnie tani. Kosztuje stówke z hakiem a w AŚ zdziałał cuda. Może warto. Jak jeździsz głównie w mieście i krótkie trasy, czyli na niedogrzanym silniku. No to DPF nie przetrzyma. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.