Korektor kąta wtrysku - kilka pytań
Witam!
Otóż pozwoliłem sobie niedawno wymienić w mojej Fieście MK4 silnik z wolnossącego 1.8D (Endura) na turbodoładowany (też Endura) z Escorta MK7. Wiązkę silnika zostawiłem oryginalną, 90% wtyczek i pinów przypasowało bez problemu. Niestety pozostało jeszcze 10%, na co składa się wtryskiwacz sterujący (w wolnossaku nie było go w ogóle) i korektor kąta wtrysku na pompie Lucasa (wcześniej była pompa Boscha). Chciałbym ten korektor uruchomić, gdyż aktualnie przy rozrządzie na "zero" silnik bardzo głośno chodził :( - musiałem trochę opóźnić wtrysk na wałku pompy żeby było znośnie, ale nie lubię, kiedy coś działa nie tak, jak fabryka chciała. Przy próbach podpięcia korektora pod 12V z akumulatora (próbowałem również 10, 9, 8, 7V), silnik ciężko odpala, przerywa/szarpie na wolnych obrotach, jakby miał zaraz zgasnąć, przy czym bardzo miękko chodzi. Wyraźnie jest coś nie tak :( W związku z powyższym, kieruję 4. pytania do posiadaczy 1.8TD Endura: 1. Jakie napięcie jest podawane na ten korektor po włączeniu zapłonu? 2. Czy ulega ono zmianie po nagrzaniu silnika, czy jest stałe przez cały czas jego pracy? 3. Jak zmienia się, po odłączeniu wtryskiwacza sterującego? 4. Jakie napięcie jest podawane na wtryskiwacz sterujący po przekręceniu kluczyka? Będę wdzięczny za odpowiedź, choćby na część z powyższych pytań. Pozdrawiam! |
Odp: Korektor kąta wtrysku - kilka pytań
U mnie pierwsze zmierzone napięcie na korektorze wyprzedzenia wstysku jest 12v po czym po iluś sekundach (ok 5sekund) spada na 9 i zaraz wraca na 12v i po iluś sekundach znowu na momencik spada na 9v w sumie to nie wiem czy tak ma spadać ale korektor działa... Jeśli chodzi o wtrysk sterujący to odpiecie go na włączonym silniku powoduje u mnie drganie silnika dławienie itp napięcie zmierze jutro rano
|
Odp: Korektor kąta wtrysku - kilka pytań
Dzięki wielkie za odpowiedź :)
Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że to z korektorem coś będzie nie tak. Problem w tym, że uzbierały mi się aż trzy takie korektory w domu (!). Pierwszy mam z pompy ITCI 20 bez boostera, była razem z nowym silnikiem, wymieniłem ją później na ITCI 30 z boosterem (to już dwa korektory), a trzeci kupiłem za 200zł na Allegro, bo myślałem, że oba pierwsze są zepsute. Problem w tym, że włączenie każdego z tych korektorów daje ten sam efekt: silnikiem na luzie telepie, a na gazie puszcza co jakiś czas czarnego dyma - jakby łapał gdzieś powietrze. Wychodzi na to, że: albo wszystkie te korektory mam do bani (mało prawdopodobne), albo po prostu potrzeba im sterowania/modulacji napięcia nań podawanego - o czym niestety, mogę sobie jedynie pomarzyć... |
Odp: Korektor kąta wtrysku - kilka pytań
Z tego co mi się zdaje, to do korektora kąta wtrysku jest podawany prąd zmienny(lub też przerywany z dużą częstotliwością), spowodowane jest to tym, że w korektorze znajduje się cewka. Podawając prąd stały na cewkę nic to Ci nie da, ponieważ nic się wtedy nie dzieje, cewka przesunie trzpień i to wszystko, natomiast podawając prąd zmienny, korektor zacznie trykać, co wtedy spowoduję oczekiwane przyśpieszenie/opóźnienie(zależy od temp. silnika) wtrysku paliwa, tak więc bez wymiany komputera się nie obędzie - tak mi się wydaje.
|
Odp: Korektor kąta wtrysku - kilka pytań
Wiele wskazuje na to, że głównym "współpracującym" z korektorem wtrysku jest wtryskiwacz sterujący. Prawdopodobnie te dwa elementy będą ze sobą w jakiś sposób połączone. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak, zaopatrzyć się w wiązkę silnika z Escorta/Mondeo. Wtedy już sobie dojdę, co, gdzie i dlaczego... Dziękuję za pomoc :)
Tomektm88, wciąż czekam na podanie napięcia wtyczki od wtrysku sterującego ;) |
Odp: Korektor kąta wtrysku - kilka pytań
czujnik temperatury cieczy chłodzącej - do komputera ( nie ten na deske) , takie same objawy miałem :)
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] poczytaj , kiedyś miałem problemy z korektorem ( tak mi się wydawało) , pozdrawiam |
Odp: Korektor kąta wtrysku - kilka pytań
na przewodzie do wtrysku sterującego mam napięcie 11,5V a jesli chodzi o ten korektor wyprzedzenia to na przekreconym kluczyku jest stale napiecie 12v a te zmiany o ktorych pisalem ze mi spada z 12v na 9v to sa przy odpalonym silniku
|
Odp: Korektor kąta wtrysku - kilka pytań
Jeszcze raz, dzięki tomektm88 :)
Na koniec, dla potomnych... Po głębszym przestudiowaniu "Sam Naprawiam" dla Mondeo wyszło, że za sterowanie korektorem wtrysku, egr, wolnymi obrotami odpowiada moduł PCM (A147): "Elektroniczny układ sterowania silnikiem ma wiele czujników, wyłączników, zaworów elektromagnetycznych i urządzenie sterujące (PCM) (A147) do regulacji zasilania paliwem, recyrkulacji spalin (EGR), zapłonu, jałowego biegu silnika i odparowania paliwa do atmosfery." Czy ktoś wie może, gdzie znajduje się urządzenie sterujące PCM? Obstawiam skrzynkę bezpieczników w komorze silnika, ale nie jestem pewien... Wg książki, do sterowania korektorem wtrysku, potrzebny jest sygnał z potencjometru na pompie (skrót FLVR), oraz sygnał z indukcyjnego czujnika obrotów wału korbowego (B7), a samo przestawianie odbywa się przez czujnik ruchu igły rozpylacza (B83), dlatego, jego odłączenie powoduje u Was, zatrzymanie pracy korektora. Wkrótce będę miał wiązkę silnikową z Escorta MKVII. Zakładam, że odnalezienie modułu PCM i odpowiednie podłączenie przewodów powinno załatwić sprawę i wtedy korektor będzie miał odpowiednie sterowanie. Oby tak było ;) |
Odp: Korektor kąta wtrysku - kilka pytań
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.