Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2000-2007] Ciągłe uszkodzenia dwumasy (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=130802)

Marecki304 13-05-2011 22:05

Ciągłe uszkodzenia dwumasy
 
Witam mam problem wymieniłem koło dwumasowe z cąłym kompletem ponieważ zostało uszkodzone - zęby się poucinały.
Po paru miesiącach myślałem że Bendix się psuje bo znowu problemy z odpalaniem pojechałem na warsztat a tu znowu to samo zęby na kole znowu się ucinają
Koledzy pomocy co jest?? rozrusznik był naprawiany i podobno nie zacina się :(

berek1903 14-05-2011 22:48

Odp: Ciągłe uszkodzenia dwumasy
 
a ile wogule dałes za dwumase?? (najtansze?, jakas firma?)bo jak jakas hinszczyzna to sie niedziwie ze padnie bo znajomy kupił tez do mondeusza najtansza jaka była i pojezdził bardzo krutko ale jak mu mówiłem i KAZDEMU POWTARZAM CO TANIE TO DROGIE to kolega mi niewierzył ale sie przekonał i ze musiał po pół roku wymienic sprzegło i znowy gruuuuuby tysiak

Climer 15-05-2011 10:41

Odp: Ciągłe uszkodzenia dwumasy
 
Nie wiem czy to istotne ale czytałem iż do wymiany dwu-masy potrzebny jest specjalny przyżąd może mechanik nie miał i może są skutki ja sam osobiście nie wymieniałem jeszcze ale z zaciekawieniem będę obserwował temat. Odnośnie jakości to zastanawiam się czy to miało by aż taki wpływ.

Climer 20-11-2012 20:39

Odp: Ciągłe uszkodzenia dwumasy
 
Szukając rozwiązania swojego problemu natrafiłem na swój post do którego miałem wrócić. Rozmawiając dziś z mechanikiem przy okazji awarii mojego auta, on sam stwierdził iż jeśli awarii uległo coś innego jak podejrzewa (wybierak biegów po stronie skrzyni) a będzie to np koło dwu-masowe to on się tego nie podejmuje bo nie ma specjalistycznego sprzętu, a brak wycentrowania, odpowiedniego ustawienia może być przyczyną szybkiego zużycia się kompletnego sprzęgła. Reasumując w przypadku Pana Marecki304 może nie chodziło o jakość użytych elementów tylko o błędy montażowe mechanika?

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

linkgrabber 21-11-2012 09:52

Odp: Ciągłe uszkodzenia dwumasy
 
montaż bez tego zestawu moze spowodować brak ustawienia takich sprezynek samonastawnych tarczy dociskowej.
Prawidlowo zamocowany docisk bedzie stopniowo co raz mocniej dociskac do tarczy, a tak to może np za mocno dociskac i przegrzewac tarcze i dwumase

Zęby nei powinny sie z tego powodu uszkodzic, wedlug mnie winny może byc rozrusznik, czy przy wymianie dwumasy byl czyszczony? Zawsze dostaje sie tam mnóstwo opiłków jesli dwumasa jest uszkodzona

RS AUTO-RAF 21-11-2012 11:23

Odp: Ciągłe uszkodzenia dwumasy
 
do centrowania koła dwumasowego nie jest potrzebny żaden przyrząd. koło zakłada sie na wał korbowy i przykręca z tego co pamiętam 8 śrubami. dodatkowo otwory śrub są tak ustawione że pasują tylko w jednym położeniu.
Jedyną rzeczą jaką trzeba dobrze ustawić jest tarcza sprzęgła. ale jeśli bedzie źle ustawiona to wtedy nie da rady skrzyni założyć.

linkgrabber 21-11-2012 14:17

Odp: Ciągłe uszkodzenia dwumasy
 
obejrzyj ten filmik..

Ja wiem co sie ustawia bo to robiłem, wiem też że przykreca sie najpierw samo koło na sztywno a potem reszte sie zaklada i centruje

Mondeo ma sprzęgło samonastawne SAC, z tego co napisales nie wiem czy stosujecie przyrzad czy po prostu naprowadzacie tarcze tak zeby wszedl walek od skrzyni

Luk@s 21-11-2012 19:15

Odp: Ciągłe uszkodzenia dwumasy
 
Z całym szacunkiem, ale co wy piszecie o jakimś centrowaniu dwumasy i innych wprowadzacie w błąd. W linku jest prosty przyrząd do centrowania tarczy tak żeby wałek sprzęgłowy bez problemu wszedł w tarczę. Bez problemu można sobie bez tego czegoś poradzić. Tak że nie zaczynajcie dyskusji od nowa bo było to już kiedyś to omawiane.

linkgrabber 21-11-2012 21:31

Odp: Ciągłe uszkodzenia dwumasy
 
Cytat:

Napisał Luk@s (Post 1909035)
Z całym szacunkiem, ale co wy piszecie o jakimś centrowaniu dwumasy i innych wprowadzacie w błąd.

Z całym szacunkiem kolego miły ale to Ty sie mylisz, wiem że sporo mechaników wychowalo sie na dużych fiatach i polonezach i tego tam nie było wiec nikt nie zwraca na to uwagi.

Nawet jak sam nie wiedzialem o takim przyrzadzie to zaprowadzilem auto do mechanika i wymienil bez tego, już teraz przy innym aucie spytalem sie go cyz ma ten przyrzad, stwierdzil, że "niepotrzebny" wiec robil to kto inny ;)

Tu poczytaj wszystko dokladnie:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

W skrócie ten przyrzad słuzy do dokrecenia śrub bez naciagania docisku, jesli sprobujesz śruby dokrecac bez tego to zobaczysz ze do powierzchni kola dwumasowego dociagasz docisk wlasnie tymi śrubami, możesz go skrzywić już na tym etapie, jak robisz tym przyrzadem to docisk już dolega i bez problemu dokrecasz śruby kluczem a potem dynamometrem z okreslona siła wyrazona w Nm. Sam zakladalem tak dwie tarcze i serio jest różnica. Zreszta widac w zamieszczonych przeze mnie materiala LUKa (producenta dwumasy do mk3), że jest tak jak pisze.

Na poparcie swojego zdania co masz, nadal jestem w błędzie?

Luk@s 22-11-2012 06:45

Odp: Ciągłe uszkodzenia dwumasy
 
Cytat:

Napisał linkgrabber (Post 1909140)
jesli sprobujesz śruby dokrecac bez tego to zobaczysz ze do powierzchni kola dwumasowego dociagasz docisk wlasnie tymi śrubami, możesz go skrzywić już na tym etapie

A świstak siedzi i zawija... Widziałeś chociaż z daleka jak to się robi bo z tego co piszesz to chyba nie bardzo.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.