Układ kierowniczy - znoszenie na prawo
Witam.Od 3 tygodni borykam sie z usterka polegająca na płyniecu auta w prawo.Auto nowe , na gwarancji.Problem zaczoł sie po zmianie oponek na letnie.Na zimowkach nie pamietam aby auto znosiło , ale tez nie jezdziłem w trase tylko po miescie w korkach.Zbiezność robili juz 2 razy , zamienili opony przod tył i dalej pływa...Auto juz 3 raz w serwisie i tylko sie w****...am bo w protokole piszą że usterka naprawiona , jazda testowa odbyta a prawda jest zupełnie inna.Odbieram auto , jade i sprawdzam i od razu spowrotem do serwisu tylko juz terminy naprawy inne.Robia szerokie oczy,patrza jak na wariata i przytakuja głową...Auto niby po wiosennym przegladzie. Jakies pomysły? pzdr!
|
Odp: Układ kierowniczy - znoszenie na prawo
Szkoda że nie masz całych kół zimowych, bo z ciekawości bym wsadził z powrotem zimowe i sprawdził czy faktycznie jest dalej ok, można by wtedy wyeliminować, albo zawieszenie, albo koła, a w Twoim wypadku opony.
Piszesz o zbieżność, ale może sprawdź całą geometrie zawieszenia (jak tył przekoszony to też będzie ściągać) i najlepiej bym to zrobił w jakimś dobrym dużym warsztacie z poleconym przez kogoś, nie pamiętam ile taka usługa kosztuje, ale pewnie koło 200 zł. I wcale nie musi być to ASO Forda. Żeby mieć drugą opinie niezależną. Jeździłeś pod prąd lewym pasem na sprawdzenie? |
Odp: Układ kierowniczy - znoszenie na prawo
za sprawdzenie geometrii zapłacisz 50 zł a jeśli będzie coś nie tak to w aso ustawią ci na gwarancji. ja tak miałem... też znosiło w prawo. i kup felgi na zimówki jeśli chcesz nim dłużej pojeździć. naprawdę warto...
|
Odp: Układ kierowniczy - znoszenie na prawo
Cytat:
|
Odp: Układ kierowniczy - znoszenie na prawo
A to ciekawe... Mi ustawiali geometrię przy 6500 i nic nie marudzili... Zgłosiłem ściąganie w prawo - sprawdzili, stwierdzili że do kitu geometria i ustawili. I było ok. Jakbym miał za to płacić to na pewno nie w aso...
|
Odp: Układ kierowniczy - znoszenie na prawo
1. Obecnie jest akcja Wiosna w ASO - pełna geometria 99 zł
2. U mnie jest to samo, opony Michelin Primacy HP 16 cali, jade w tym tygodniu na geometrie, jesli nie pomoze to walka z oponami mnie czeka. Na zimówkach było cacy. |
Odp: Układ kierowniczy - znoszenie na prawo
Też zauważyłem w Mondeo takie objawy, ale mam wrażenie, że auto stało się po prostu bardziej czułe na koleiny i pochylenie drogi. Zimówki są na pewno bardziej miękkie, masz może mniejszy rozmiar i po prostu auto bardziej izolowało od drogi? Teraz niski profil, twardsze letnie kapcie i powrót do polskiej rzeczywistości? U mnie przesiadka z tego samego rozmiaru (zimowe 16" na letnie 16"), a różnica w odczuciu twardości bardzo znaczna. Rzuć okiem na wyważenie kół (na liczbę ciężarków), ponieważ u mnie jest ona raczej zbyt duża i kiedy będę miał czas, przycisnę nieco ASO co do ich metod wyważania kół. Ewentualnie znajdź jakiś naprawdę nowo wybudowany odcinek drogi na testy i upewnij się - ja jeździłem po drogach, które wydawały się płaskie z perspektywy kierowcy, ale idąc wzdłuż nich chodnikiem zauważyłem lekkie wgłębienia, skazy itd.
|
Odp: Układ kierowniczy - znoszenie na prawo
Cytat:
|
Odp: Układ kierowniczy - znoszenie na prawo
Cytat:
|
Odp: Układ kierowniczy - znoszenie na prawo
ponieważ mam również kłopoty z prowadzeniem samochodu informuję, że gwarancja na zbieżność wynosi... do pierwszego przeglądu, czyli do ok 20 tys. km.
ad vocem... pierwszy raz zgłosiłem usterkę: "samochód ściąga w lewo" jeszcze na zimówkach 16-tkach. Diagnoza serwisu to: "poczekajmy... i niech Pan zmieni na letnie 17-tki". Po zmianie w serwisie opon - to samo, więc kolejna wizyta w serwisie. Okazało się, że skorygowano geometrię, ale w drodze do domu stwierdziłem, że na układ kierowniczy przenoszą się jakieś drgania. Po drodze zajechałem do serwisu opon z reklamacją na wyważenie kół. Ponieważ z ich usług korzystam wiele lat, reklamacja uznana, ale okazało się, że tak na prawdę nie było co korygować, ale wyważono koła jeszcze raz. Następnego dnia wyjechałem w trasę i ... stwierdziłem drgania na kierownicy. Kolejnego dnia następna wizyta w serwisie opon i ... prośba o pomoc, bo "coś jest nie tak". Pomoc po starej znajomości: samochód na podnośnik, kolejne oględzina felgi i kół, wyważanie i propozycja wymiany przodu z tyłem. Fachowcy stwierdzili, że jedna felga może jest leciutko puknięta, ale wyważenie jest na ZERO i nie jest możliwe by samochód był tak czuły. Wymiana przodu i tyłu i ... jest nieznaczna poprawa. Ponieważ samochód ma 15 tys km i z prowadzeniem nie jest dobrze, więc jutro kolejna wizyta w serwisie, już trzecia. Temat będę drążyć jak tylko długo się da, bo nie mam zamiaru na przeglądzie usłyszeć, że nie zgłosiłem wcześniej czegoś i np. uszkodzenie opon przez nieprawidłową zbieżność to moja wina. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:02. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.