Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Escort (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=93)
-   -   wymiana sprężyn tylnich-kombi - problem (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=11392)

Slawko 13-03-2006 15:36

wymiana sprężyn tylnich-kombi - problem
 
Cześć.
Pękła mi jedna spreżyna więc postanowiłem wymienic obydwie. Kupiłem spręzyny Lesjofors i wymieniłem. wszystko jest ok oprócz tego, ze strasznie cos tłucze, szczególnie przy zjeżdzaniu z "policjantów" lub innych tego rodzaju przeszkód. Mam wrażenie , że to spręzyny, ale nie wiem w jaki sposób :fcp5

Wymieniałem tak:
podniosłem tył, odkreciłem amortyzatory(nie maja zadnych luzów) wyjałem sprezyny, włozyłem nowe, podniosłem belke, przykreciłem amortyzatory, opusciłem samochód. Aha, wymieniłem tez na nowe te gumy od sprężyn.

Co zrobiłem nie tak :?:
Dlaczego cos tłucze :?:

Nadmienie, ze przed wymiana, nawet z tą peknietą spręzyną nic absolutnie nie stukało-tłukło.

szoker 13-03-2006 16:51

Witam.
A może te sprężyny są trochę za długie(na razie) i jak jedziesz po tych policjantach to rozciągają się maxymalnie a amortyzatory blokują dalsze rozciąganie (właśnie pukają przy max wychyleniu).
Może by włożyć ze 100 kg na jakiś czas do bagażnika aby się ułożyły.
To taka moja teoria a może właśnie to jest to.
Pozdrawiam.

Slawko 13-03-2006 19:14

Cytat:

Napisał szoker
A może te sprężyny są trochę za długie(na razie) i jak jedziesz po tych policjantach to rozciągają się maxymalnie a amortyzatory blokują dalsze rozciąganie (właśnie pukają przy max wychyleniu).

hmmm... mozliwe.
sa o ok 1-1.5cm dłuzsze niż oryginał(porównanie robiłem z uzywaną-starą i może dlatego taka różnica) i zrobione sa ciut inaczej, oryginalne są zrobione z drutu cieniowanego, a te z jednolitego.

Dzis zauważyłem, że czasami zastuka przy przechyłach, a ogólnie cos stuka-tłucze jesli wahacz wykonuje gwałtowne duże skoki.

pozostało mi jeszcze usunąc wszystko z bagażnika. Te spręzyny sa twardsze, bo wykonane z troche grubszego drutu i dodatkowo tak jak wyżej opisałem(porównanie do oryginału).

-waldi- 13-03-2006 20:57

Cytat:

Napisał szoker
jak jedziesz po tych policjantach to rozciągają się maxymalnie a amortyzatory blokują dalsze rozciąganie

Też stawiam na to

a ile autko masz wyzej ?

Slawko 13-03-2006 21:12

Cytat:

Napisał -waldi-
a ile autko masz wyzej ?

wzrokowo tak samo. tylko bardziej Twardy jest(samochód :) )

karex 14-03-2006 12:56

Slawko, nawiązując do naszej wczorajszej rozmowy na czacie:
Cytat:

Napisał szoker
może te sprężyny są trochę za długie(na razie) i jak jedziesz po tych policjantach to rozciągają się maxymalnie a amortyzatory blokują dalsze rozciąganie (właśnie pukają przy max wychyleniu).

Też tak myślałem, ale później (na czacie) była mowa, że auto puka i stuka również przy obciążonym tyle. Więc IMHO to odpada, bo wtedy w sumie nie ma szans, żeby rozciągło na maxa amorki.
Ja wczoraj stwierdziłem, że może one siadły ale mam tu na myśli to, że nie całkowicie tylko po prostu są słabe, a mocne sprężyny szybko je rozciągają i po prostu koła walą po podłożu.
Zresztą ja tak miałem w TD na przodzie (tylko że tam był amorek gazowy no i padł prawie od razu) wtedy przy zjeżdżaniu z krawężnika albo leżącego policjanta napierdzielało na maksa.
To jest tylko taka moja sugestia.

Slawko 14-03-2006 13:13

tez sie nad tym zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że to moga byc amorki, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy z tym, że nie jest to wina samych amorków, tylko przykręcenia ich. Prawdopodobnie za słabo dokreciłem i dlatego stukaja na mocowaniu i w sumie czasami. Gdyby były padniete amorki (same w sobie) to zawsze by mi tłukło, a nie czasami. Pozatym dzwiek jest tak na ucho(sposób tłuczenia) tak jaby od spręzyn, jakby trzeszczała spręzyna, bo dzwiek jest "dzwieczny". Zobacze jak dokręce, ale to pewnie dopiero w piatek.

wiem 14-03-2006 19:57

Na mój rozum, sprężyna jest za długa i za miękka.Przy maksymalnym ściśnięciu zwoje mogą o siebie uderzać mimo że obciążenie jest niewielkie. :fcp1

Slawko 14-03-2006 20:21

Cytat:

Napisał wiem
Na mój rozum, sprężyna jest za długa i za miękka.Przy maksymalnym ściśnięciu zwoje mogą o siebie uderzać mimo że obciążenie jest niewielkie. :fcp1

jest ciut dłuższa a nawet taka sama biorąc pod uwage, że jedna nowa a druga uzywana po ok 150tys. i 7 latach. Jest twardsza niz oryginał.

karex 14-03-2006 20:48

Cytat:

Napisał wiem
Na mój rozum, sprężyna jest za długa i za miękka.Przy maksymalnym ściśnięciu zwoje mogą o siebie uderzać mimo że obciążenie jest niewielkie.

No tak, ale:
Cytat:

Napisał Slawko
szczególnie przy zjeżdzaniu z "policjantów" lub innych tego rodzaju przeszkód.

a zjeżdżając ona się rozpręża :/ .


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.