|
Auto-klimatyzacja: jak działa, gdy wyłączamy AUTO?
Uruchamiam wątek pomimo, że temat autoklimatyzacji był wałkowany na forum z różnorakich stron i pozycji. Jednak szukałem odpowiedzi na moje pytania i albo ich nie znajdowałem, albo nie wyjaśniały mi niczego. Dlatego postanowiłem zebrać w jednym miejscu wszystkie wątpliwości jakie mam i licząc na to, że admin nie wywali wątku za ponowne poruszenie tematu klimy, pozostanę w nadziei, że zbiorę wyczerpujące odpowiedzi:
Czy ktoś może odpowiedzieć, co konkretnie się dzieje, gdy ustawię takie ustawienie, PRZY AUTO OFF: 1) temp. LO, A/C off (na zewnątrz 25 stopni) 2) temp. 19, A/C off (na zewnątrz 8 stopni) 3) temp. 19, A/C off (na zewnątrz 25 stopni) 4) temp. 19, A/C on (na zewnątrz 25 stopni) 5) temp. 19, A/C on (na zewnątrz 15 stopni) 6) temp. 19, A/C on (na zewnątrz -10 stopni) Przypadek 1), 2) i 4) wydają się być oczywiste (choć czuję, że i tu mogę się zdziwić). Ale w pozostałych przypadkach mam różne niewiadome: - czy w przypadku 3) nawiew zachowuje się tak jak przy 1), czy tak jak przy 2)? Innymi słowy, czy pomimo, że AUTO jest wyłączone, nastawa wymaganej temperatury nadal uruchamia "inteligentną" regulację nawiewu zimnego i ciepłego tak, by uzyskać zadaną temperaturę? Czy może układ po wyłączeniu AUTO zaczyna się zachowywać jak klimatyzacja manualna - czyli przy LOW pobiera tylko powietrze z zewnątrz, a przy podkręcaniu temperatury stopniowo dodaje powietrze ciepłe, niezależnie od tego jaka temperatura jest na zewnątrz? Czyli jeszcze raz: czy przypadek 3) równa się 1) - dmucha tylko powietrzem z zewnątrz (najchłodniejszym, jakim dysponuje bez AC), uznając, że jest to i tak wszystko, co da się zrobić, by osiągnąć zadaną temperaturę; czy też 2) - dmucha powietrzem zewnętrznym wymieszanym z nagrzanym, bo uznaje, że chcę je podgrzać, skoro nie ustawiłem na LO... Dalej: gdy A/C jest ON. W przypadku 4) jest oczywiste, ale co w przypadku 5)? Na zewnątrz jest zimniej, niż zadaliśmy, więc A/C nie jest potrzebna do osiągnięcia zadanej temperatury. Ale przecież A/C również używamy do osuszenia powietrza. Żeby osuszyć powietrze, klima musi działać (czyli chłodzić). Więc co? Klima bierze zimne powietrze z zewnątrz, ochładza je jeszcze dodatkowo, a potem dodaje ciepłe by osiągnąć zadaną temperaturę? Czy może najpierw dodaje powietrze ogrzane, a dopiero potem przepuszcza przez mechanizm klimatyzacji i osusza/ochładza całość? Jeśli to pierwsze, to w przypadku 6) klima w ogóle się nie załączy i żadne osuszanie nie zadziała, prawda? Jeśli to drugie, to klima powinna się załączyć i działać na powietrzu zaciąganym z ogrzanego powietrza przez silnik. Ale wtedy warunek "niewłączania klimy poniżej 4 stopni" przestaje istnieć. No więc jak jest: A/C ON osusza powietrze w samochodzie zimą, czy nie? Bardzo byłbym wdzięczny za odpowiedzi konkretne: jakie mechanizmy tu działają i w jakiej kolejności. Z góry dziękuję :) Aha, za odpowiedzi "włącz AUTO ON i po problemie" serdecznie dziękuję. Chodzi mi o to, by poznać pewne mechanizmy, by poznać odpowiedzi, zrozumieć, by ostatecznie skutecznie te mechanizmy wykorzystywać. AUTO ON nie zawsze się przydaje (a właściwie mało kiedy go używam) :) |
Odp: Auto-klima w S-Max: jak działa, gdy wyłączamy AUTO?
Cytat:
Cytat:
chociaż mogę się mylić bo jestem laikiem w tych sprawach, wrzucam po prostu to na własny rozum i tak mi wychodzi...Niech się fachowcy wypowiedzą, albo wpisz w google "układ chłodzący zasady działania" i będzie wiedział - na ban chodzi o sprawność układu pozdro |
Odp: Auto-klima w S-Max: jak działa, gdy wyłączamy AUTO?
Cytat:
Moim zdaniem lecie tyle ile jest na dworze, czyli 25 |
Odp: Auto-klima w S-Max: jak działa, gdy wyłączamy AUTO?
Popraw tytuł tematu na zgodny z regulaminem.
Inaczej poleci do kosza. |
Odp: Auto-klima w S-Max: jak działa, gdy wyłączamy AUTO?
fumfel, nie byłem kilku rzeczy pewny, ale to akurat wiem:
przy ustawieniu LO + AC off nie osiąga 16 stopni, tylko dmucha najchłodniejszym możliwym powietrzem (wd. mnie po prostu przepuszcza powietrze z zewnątrz bez żadnych domieszek powietrza z nagrzewnicy/klimatyzacji). Dlaczego? Ponieważ w trybie LO z AC on klimatyzacja zaczyna chłodzić "ile fabryka dała". Analogicznie dzieje się w momencie wyłączenia klimatyzacji. O ile dobrze wiem, to właśnie na LO serwis kontroluje wydajność klimatyzacji - mierzą temp. na wylocie powietrza z kratki, a tam potrafi dojść do 0 lub nawet do ujemnych temperatur. |
Odp: Auto-klima w S-Max: jak działa, gdy wyłączamy AUTO?
OKI zgadzam się że chłodzi najchłodniejszym możliwym powietrzem a nie 16 stopniami. Już się poprawiłem
a do greegi który napisał : Chyba cos pokreciles. W pkt 1 klima jest OFF, wiec jak moze leciec 16'C. Moim zdaniem lecie tyle ile jest na dworze, czyli 25 OFF czyli AUTO jest wyłączone - przeczytaj uważnie o co chodziło Kristoforos |
Odp: Auto-klima w S-Max: jak działa, gdy wyłączamy AUTO?
Cytat:
Cytat:
|
Odp: Auto-klima w S-Max: jak działa, gdy wyłączamy AUTO?
Cytat:
|
Odp: Auto-klimatyzacja: jak działa, gdy wyłączamy AUTO?
Proszę nie SPAMOWAĆ.
Albo piszecie w temacie, albo nie piszecie w ogóle. Od dyskusji macie HP albo PW. Pozdrawiam |
Odp: Auto-klimatyzacja: jak działa, gdy wyłączamy AUTO?
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:34. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.