Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Escort (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=93)
-   -   [Escort 1995-2001] Paląca się cały czas kontrolka ładowania po wymianie alternatora i akumlatora (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=108235)

nbk 25-08-2010 20:55

Paląca się cały czas kontrolka ładowania po wymianie alternatora i akumlatora
 
Witam,
miesiąc temu wymieniłem alternator i akumulator dzisiaj przy jeździe zauważyłem że pali mi się kontrolka ładowania od czego to może być lub co mogło spowodować że nagle znów pali się kontrolka ? :shock:

boszax 25-08-2010 20:58

Odp: Paląca się cały czas kontrolka ładowania po wymianie alternatora i akumlatora
 
Powodów może być kilka. Weź na początek miernik i zmierz napięcie na akumulatorze najlepiej przed odpaleniem silnika i w trakcie pracy.

ShaD 25-08-2010 22:51

Odp: Paląca się cały czas kontrolka ładowania po wymianie alternatora i akumlatora
 
uszkodzony badz nie podlaczony taki cieniutki przewodzik podlaczany do alternatora. chyba ze obrotomierz dziala - wtedy ta usterke mozna wykluczyc.

nbk 26-08-2010 09:01

Odp: Paląca się cały czas kontrolka ładowania po wymianie alternatora i akumlatora
 
Cytat:

Weź na początek miernik i zmierz napięcie na akumulatorze najlepiej przed odpaleniem silnika i w trakcie pracy.
sprawdziłem miernikiem przed odpaleniem było 12.65V po odpaleniu 13.88V

Cytat:

chyba ze obrotomierz działa - wtedy ta usterkę można wykluczyć.
jak odpalam samochód to obrotomierz na początku nie działa ale jak dodam trochę gazu to od razu obrotomierz zaczyna działać :shock:

ShaD 26-08-2010 09:15

Odp: Paląca się cały czas kontrolka ładowania po wymianie alternatora i akumlatora
 
-słaba masa
-zlamany cieniutki przewod idacy od alternatora

wojsiw 26-08-2010 09:27

Odp: Paląca się cały czas kontrolka ładowania po wymianie alternatora i akumlatora
 
Cytat:

Napisał shadk-k (Post 1496874)
uszkodzony badz nie podlaczony taki cieniutki przewodzik podlaczany do alternatora. chyba ze obrotomierz dziala - wtedy ta usterke mozna wykluczyc.

Jakby był nie podłączony to kontrolka w ogóle by nie świeciła - najprościej aby sprawdzić to połączenie to zdjąć ten kabelek - przy włączonym zapłonie nie powinna kontrolka świecić, po zetknięciu kabelka z masą powinna się zaświecić. Jak świeci przy podłączeniu do alternatora przy włączonym silniku (a kolega podał napięcie 13,88V) to moim zdaniem alternator nie daje właściwego ładowania. Uszkodzony może być obwód wzbudzenia albo/i regulator napięcia

TKr 26-08-2010 09:45

Odp: Paląca się cały czas kontrolka ładowania po wymianie alternatora i akumlatora
 
... Albo źle podłączony alternator.

@nbk - Sam podłączałeś czy dałeś "mechanikowi" do podłączenia ?

nbk 26-08-2010 09:53

Odp: Paląca się cały czas kontrolka ładowania po wymianie alternatora i akumlatora
 
Cytat:

Napisał TKr (Post 1496982)
... Albo źle podłączony alternator.

@nbk - Sam podłączałeś czy dałeś "mechanikowi" do podłączenia ?

alternator dałem podłączyć mechanikowi który naprawiał mi go i mówił że może być trochę minimalny spadek napięcia.

ShaD 26-08-2010 12:07

Odp: Paląca się cały czas kontrolka ładowania po wymianie alternatora i akumlatora
 
Cytat:

Napisał wojsiw (Post 1496971)
Jakby był nie podłączony to kontrolka w ogóle by nie świeciła - najprościej aby sprawdzić to połączenie to zdjąć ten kabelek - przy włączonym zapłonie nie powinna kontrolka świecić, po zetknięciu kabelka z masą powinna się zaświecić. Jak świeci przy podłączeniu do alternatora przy włączonym silniku (a kolega podał napięcie 13,88V) to moim zdaniem alternator nie daje właściwego ładowania. Uszkodzony może być obwód wzbudzenia albo/i regulator napięcia

a to dziwne bo mialem u siebie taki przypadek i swiecila gdy ten przewod byl odlaczony - do tego kolega ma problemy z obrotomierzem a ten kabel jest tez odpowiedzialny za niego.

lukaszek_socho 26-08-2010 12:22

Odp: Paląca się cały czas kontrolka ładowania po wymianie alternatora i akumlatora
 
Tak ale w dieslu masz chyba przewód od kontrolki,przewody prądowe i przewód od obrotomierza a w benzynce tylko prądowe i od kontrolki.

Gdy przewód od kontrolki jest urwany to na ogół alternator się nie wzbudzi a u kolegi chyba się wzbudza skoro ma napięcie 13.8. Wg mnie uszkodzone jest jedno z 3 uzwojeń i alternator pracuje na 2 a trzecie nie daje napięcia więc ciągnie go przez kontrolkę.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.