|
2.0 TDCi wymienione 3 napinacze w ciągu roku
Witam,
Chce podzielic sie z Wami moją nieciekawą przygodą z mechanikiem, licze tez na opinię i sugestię co z tematem robić dalej. Przyczyną oddania auta do warsztatu było stukanie/nirówna praca przy porannym odpalaniu, po kilkunastu minutach jazdy praca silnika się normowała, objawów nie było. Mechanik stwierdził, że to wina paska - że podobno za luźny, więc wymienił na.... 2cm krótszy. Następny dzień - objawy te same co wcześniej, więc jadę do mechanika, on stwierdza że to muszą być rolki w układzie paska wielorowkowego. 2 miesiące wcześniej wymieniłem 2 sztuki, w układzie są 3, więc ewentualnie 1 mogła być do wymiany... Wymienił 2 :) I "przy okazji" odkrył prawdziwą usterkę: koło pasowe na wale korbowym do wymiany... Faktycznie biło, widziałem na własne oczy, więc wymiana. Po wymianie okazuje się, że dalej wali - napinacz do wymiany :(. A wymieniałem i pasówke i napinacz 11 miesięcy wcześniej... Ok, wymieniamy. Tylko że nie chciało się Panu wymieniać całęgo napinacza ("bo to dużo roboty, alternator trzeba ściągać" itp.), więc wymienił samą sprężynkę z cylinderkiem (chociaż domagałem się zmiany całego napinacza...). I co? Po 3 dniach znowu walenie, na wlączonej klimie wręcz gorzej niż było. Pojechałem do innego mechanika, diagnoza: walnięty napinacz...Oczywiście sprężyna z cylinderkiem, wylało... Wymieniłem na nowy, plus nowy pasek - bo jak im powiedziałem że dał 2cm krótszy to się za głowy złapali :) Pytanie do Was: czy przyczyną tych usterek mógł być za krótki pasek, za bardzo obciążający napinacz? Chcę odzyskać od nich pieniądze za wymianę drugiego napinacza i paska i potrzebuję argumentów. Mieliście podobne przypadki? Jak załatwić sprawe? Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam. |
Odp: 2.0 TDCi wymienione 3 napinacze w ciągu roku
PRzczyną jest to że wymieniasz na raty a nie wszystko od razu. Gdybyś wymienił komplet, napinacz, pasówka, rolki, pasek to miałbyś spokój na jakieś 20.000km. Polecam temat który znajduje sie parę wątków niżej. Tam masz informacje odnośnie takich problemów.
|
Odp: 2.0 TDCi wymienione 3 napinacze w ciągu roku
20.000km, hmm...,chyba nie o to kolega pyta
|
Odp: 2.0 TDCi wymienione 3 napinacze w ciągu roku
Cytat:
|
Odp: 2.0 TDCi wymienione 3 napinacze w ciągu roku
Dla mnie 20 000 km to też nie jest żaden przemawiający argument. Praktycznioe co rok trzeba by wymieniać ........ PORAŻKA !!!
|
Odp: 2.0 TDCi wymienione 3 napinacze w ciągu roku
Cytat:
|
Odp: 2.0 TDCi wymienione 3 napinacze w ciągu roku
Witam,
Dzieki za odpowiedzi. A jaki jest koszt rolki ze sprzęgłem? Wracając do mojego pytania: czy mechanik zakładając krótszy pasek oraz zmieniając tylko sprężyne a nie cały napinacz popełnił błąd? Czy mogło to być przyczyną ponownego uszkodzenia napinacza po 3 dniach? |
Odp: 2.0 TDCi wymienione 3 napinacze w ciągu roku
Z tego co kojarze to Ford nie dawal rolek ze sprzeglem. Ktos sprytny wpadl na pomysl by stosowac rolke ze sprzeglem z silnikow HDI ( citroen, peugeot, np. od C5 podobno pasuje idealnie ). Podobno wytrzymalasc na okolo 30 - 40 tys km. Poszukaj na forum Forda lub forum Mondeo a znajdziesz symbol czesci. Koszt z tego co pamietam to okolo 100 zl, zerknij sobie na Alledrogo .
|
Odp: 2.0 TDCi wymienione 3 napinacze w ciągu roku
Pasuje od hdi. Ale najlepiej wymienić napinacz w komplecie i małą dwumaskę, taki zabieg daje gwarancję spokoju na dłuższy czas.
|
Odp: 2.0 TDCi wymienione 3 napinacze w ciągu roku
Cytat:
Obecnie najlepszym sposobem jest instalacja alternatora od benzyny mondeo. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:02. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.