Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Galaxy (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=108)
-   -   [Galaxy 1994-2000] brak mocy po 3000obr prosze doradzcie cos (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=106111)

jaro270370 26-07-2010 23:45

brak mocy po 3000obr prosze doradzcie cos
 
witam wszystkich mi samemu brak juz pomyslow auto galaxy 1.9tdi 90km 98r 1z wymienilem wszystkie przewody cisnieniowe n75 wyczyscilem turbo i kolektor ssacy nowa przeplywka filtr powietrza przekaznik 109 i powiem jeszcze ze po tym wszystkim mialem przedmuch miedzy turbina a kolektorem wydechowym i auto jak spokojnie przyspieszalem to zaczelo sie normalnie zbierac chyba ze raptownie przspieszalem to lapalo blad i mulilo inaczej bylo juz ok. 2 dni temu uszczelnilem przedmuch i zaczelo sie to samo auto ponownie po 3000 zapie blad i muli dzis wyrkecile katalizator i wybilem srodek myslac ze moze jest zabity i to bedzie wina i dalej to samo nic to nie pomoglo pozatym mam tez problemy z odpaleniem go bo zanikala mi kontr. grzania swiec wyjalem komputer z podstawy byl bardzo goracy teraz lerzy kolo pedalu sprzegla i jest narazie spokoj teraz sie nie grzeje auto teraz odpala ale auto dalej muli czy to moze za wszystko odp. sterownik-komputer? i jeszcze jedno pytanko czy jak podstawie inny komputer o identycznych numerach czy auto odpali na calej reszcie mojej inst. czy immobilaizer bedzie blokowal i auto nie odpali. prosze o jakakolwiek porade dziekuje z gory

kowal_ezg 27-07-2010 20:35

Odp: brak mocy po 3000obr prosze doradzcie cos
 
A sprawdzałeś przepływomierz? Podobne objawy kolega miał przy golfie3 1.9tdi i po wymianie przepływomierza jest jak ręką odjął.

1-czarny 27-07-2010 21:19

Odp: brak mocy po 3000obr prosze doradzcie cos
 
Kolego miałem takie same objawy pomogła wymiana N75 na nowy, po tej wymianie niema problemu z muleniem ciągnie do końca

jaro270370 28-07-2010 13:50

Odp: brak mocy po 3000obr prosze doradzcie cos
 
Witam kolegow i dzieki za zainteresowanie ale jak juz wczesniej pisalem n75 oraz przepływomierz juz wymienilem na nowy i nic to nie pomoglo ale odrazu zadam pytanie z jakim oporem powinna pracowac sztanga uruchamiajaca turbine bo jak zauwazylem u siebie sama reka nie zabardzo to idzie ale jak czyms zlapie to idzie plynnie bez oporow wiec jak rozumiem w tym werzyku musi isc spore cisnienie zeby zadzialalo turbo czy tak? I na dodatek coraz czesciej zanika mi kontrolka swiecy zarowej i nie moge odpalic auta Gdzie tkwi przyczyna?

horse668 28-07-2010 18:11

Odp: brak mocy po 3000obr prosze doradzcie cos
 
Jeśli chodzi o to mulenie, to jest tryb awaryjny. Najczęściej jest on spowodowany przeładowaniem, czyli zbyt dużym ciśnieniem wytwarzanym przez turbinę. Przy 3000 obr turbina powinna wytwarzać ciśnienie około 2 bar, i jeżeli sterownik wykryje znaczne odstępstwo od tej wartości, czy na plus czy minus, to wprowadza silnik właśnie w tryb awaryjny, żeby nie doszło do jakiś większych uszkodzeń np. rozsadzenie układu intercoolera.
Jeżeli wymieniłeś wszystkie zewnętrzne węże sterujące pracą turba, to zobacz jeszcze do środka do komputera, jest tam jeszcze jeden kawałek węża (ok. 10cm), którego nieszczelność również może dawać takie objawy (u mnie tak było). A wogle to powinieneś zacząć od podłączenia auta pod komputer, czyli vag i podstawowa diagnostyka, zaczynając od odczytu zapisanych w sterowniku błędów.
Odnośnie braku odpalania(znikanie kontrolki świec), najczęściej przyczyną jest uszkodzony przekaźnik, zasilający właśnie komputer, nosi on nr 109, i jest umiejscowiony za zegarami, po lwewj stronie względem komputera. Najczęsciej bardzo łatwo jest go naprawić, ale najpierw wypadałoby go wyjąć i obejrzeć. Często pękają luty na jego płytce, i wystarczy je poprawić lutownicą.

marcel94 28-07-2010 20:36

Odp: brak mocy po 3000obr prosze doradzcie cos
 
Kolego miałem ten sam problem wymieniłem zaworek podciśnieniowy przez który przechodzi powietrze i steruje powietrzem które idzie do turbiny. Koszt takiego sterownika w serwisie to 100 zł i oczekiwanie na taki sterownik ok. 3 dni.sterownik ten znajduje się nad silnikiem pod szybą od strony kierowcy tylko uważaj bo tam są dwa takie zaworki ale jak podjedziesz do serwisu to oni będą wiedzieli o co chodzi powiedz ze chodzi o sterownik podciśnieniowy. Jutro postaram Ci podesłać fotkę tego zaworka. POZDRAWIAM

jaro270370 29-07-2010 08:33

Odp: brak mocy po 3000obr prosze doradzcie cos
 
Witam ponownie sprawe gasniecia auta juz rozwiazalem okazal sie w sterowniku -komputerze wysuwajacy sie chip turbo i to on odpowiadal za gasniecie mojego auta teraz jeszcze to nieszczesne mulenie jak ktos cos wymysli czekam na porady

marcel94 29-07-2010 08:43

Odp: brak mocy po 3000obr prosze doradzcie cos
 
Cytat:

Napisał jaro270370 (Post 1482548)
Witam ponownie sprawe gasniecia auta juz rozwiazalem okazal sie w sterowniku -komputerze wysuwajacy sie chip turbo i to on odpowiadal za gasniecie mojego auta teraz jeszcze to nieszczesne mulenie jak ktos cos wymysli czekam na porady

Kolego nie wiem czy odczytałeś moją wczorajszą wiadomość na temat tego zaworka który odpowiada za doprowadzenie powietrza czyli odpowiedniego ciśnienia powietrza do turbiny inaczej mówiąc steruje ciśnieniem powietrza do turbiny. Podeśle Ci fotkę tego zaworka bo tak jak pisałem wczoraj są tam dwa zaworki

jaro270370 29-07-2010 16:13

Odp: brak mocy po 3000obr prosze doradzcie cos
 
Witam tak odczytalem Twoja wiadomosc wzgledem zaworka tyle ze ten zaworek n75 jak juz pisalem juz go wymienilem na nowy tak on sie nazywa

maciek90 29-07-2010 16:36

Odp: brak mocy po 3000obr prosze doradzcie cos
 
Ta sztanga przy turbinie w Twoim silniku odpowiada za wypuszczanie spalin bezpośrednio do wydechu z pominięciem turbiny. Dzięki temu jeśli komputer wykryje przeładowanie, za pomocą sztangi otwiera klapę wastegate, część spalin omija turbinę, wirnik zwalnia, a ciśnienie maleje.
W siłowniku, który steruje sztangą jest sprężyna, więc jakiś opór powinien być. Jeśli jednak w różnych położeniach sztangi jest większy to spróbuj może rozruszać sztangę.
Najlepiej byłoby sprawdzić na VAGu ciśnienia i wysterowanie zaworka N75.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.