Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford S-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=153)
-   -   [S-MAX 2006-2015] Odgłos przy sprzęganiu skrzyni. (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=206453)

biscand 13-06-2014 20:45

Odgłos przy sprzęganiu skrzyni.
 
Byłem dzisiaj oglądać s-maxia 2009 TDCI 140HP 150kkm MANUAL!
Nie znam się za bardzo na fordach ale zdziwił mnie pewien odgłos...

Przy puszczaniu sprzęgła, w ostatniej fazie - zaraz przed całkowitym zasprzęgleniem słychać cichy dźwięk jakby jakiegoś mechanizmu - silniczka? pneumatyki? Chyba na każdym biegu. Słyszalne tylko przy całkowitej ciszy w kabinie, raczej niskich obrotach.

W pierwszej chwili pomyślełem, że to jakiś problem z wysprzęglikiem, dwumas wymęczyłem i nie było go raczej ani czuć ani słychać.

Jest tam jakiś mechanizm? Co to może być? Zły objaw?

RafałB 14-06-2014 09:07

Odp: Odgłos przy sprzęganiu skrzyni.
 
W tych skrzyniach słychać powinno być tylko jak szybko 1-szy bieg włączysz, taki lekkie "STUK" przy innych ma być cisza. Przynajmniej ja się z innymi odgłosami NIE spotkałem....

Radek3571 21-07-2014 22:42

U mnie słychac podobnie :/ ale możliwe, ze to po wymianie dwumasu na sztywne koło.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Yakac 23-07-2014 09:18

Odp: Odgłos przy sprzęganiu skrzyni.
 
Przypatrz się dwumasie. Spróbuj z niskich obrotów przyspieszyć gwałtownie i zobacz czy nie stuka.

greegi 26-07-2014 10:39

Odp: Odgłos przy sprzęganiu skrzyni.
 
z niskich obrotów gwałtownie przyspieszyć.... dobre :)
Chciałeś powiedzieć żeby w ogóle przyspieszać z niskich obrotów.

Ja chyba też zaczynam mieć problem z dwumasą. Słyszę stukanie jak auto stoi na luzie. Ja wcisnę sprzęgło odgłos cichnie a w czasie jazdy nie zauważyłem (chyba) nic szczególnego.
Pytanie jak długo można w takim stanie jeździć.