Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 1998-2004] Kiedy wymieniać pasek rozrządu? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=153901)

p_kladko 20-03-2012 13:46

Kiedy wymieniać pasek rozrządu?
 
Witam,
mam pytanie. Mam Forda Focusa MK1 diesel, którego kupiłam w sierpniu 2010r. Zastanawiam się, kiedy lub co ile tys. km należy wymieniać pasek rozrządu. Bladego pojęcia nie mam czy poprzedni właściciel coś takiego wymieniał, nie mam żadnych informacji na ten temat. Wiem, że jeśli pójdzie pasek, to silnik może bardzo ucierpieć. Jeśli będzie potrzeba, wymienię go szybciej, żeby nie wkopać się w koszty. Proszę o radę, co w tej sytuacji mam zrobić. Zaznaczam, iż nie znam się za bardzo na autach, a zdawać się na mechaników, to może być zły pomysł. Pewnie jak zapytam czy trzeba tę część wymienić, to machnie ręką i powie "Pani, a po co?! Przecież działa!" :P
Pozdrawiam i czekam na radę. ;)

ronin71 20-03-2012 14:34

Odp: Kiedy wymieniać pasek rozrządu?
 
Może to ci coś pomoże:roll:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Moim zdaniem skoro kupiłaś go w 2010r. i nie znałaś terminu ostatniej wymiany to powinnaś go wymienić ,bo to dużo mniejszy koszt w porównaniu do ewentualnych wydatków na silnik po jego zerwaniu.

Krzysztof100 20-03-2012 18:26

Odp: Kiedy wymieniać pasek rozrządu?
 
Ja kupiłem dwa tygodnie temu foczkę z 2002r. z przebiegiem 160tyś, i już mam wymieniony, nie zastanawiałem się nad tym czy ktoś wymieniał i kiedy wymieniał .... radzę wymienić i spać a raczej jeździć w spokoju a nie myśleć kiedy się zerwie .... a koszty są potem nie małe ....

VoyTasS 20-03-2012 18:36

Odp: Kiedy wymieniać pasek rozrządu?
 
Dla spokojności co 60kkm zmieniać rozrząd.