Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Fusion (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=100)
-   -   [Fusion] obroty biegu jalowego po przegladzie (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=164045)

6nom 21-08-2012 08:05

obroty biegu jalowego po przegladzie
 
Witam
Poniewaz jestem zupelnym laikiem, chcialem sie Was zapytac, czy mozliwe jest, ze po wymianie oleju i filtrow (zestawu) moga wzrosnac obroty biegu jalowego?

Przed wymiana obroty "na luzie" wynosily okolo 800. Po wymianie utrzymuja sie rowno na poziomie 1000, ale po pewnym czasie, jak samochod postoi na wlaczonym silniku spadaja do 800.

A tak w ogole, to jakie powinny byc mniej wiecej utrzymywane obroty biegu jalowego? Nie moglem nigdzie znalezc tego typu informacji

Davo 21-08-2012 10:36

Odp: obroty biegu jalowego po przegladzie
 
Kolego jak samochod jeest zimny to chodzi na ssaniu i temu masz 1000 a jak sie nagrzeje to wylancza ssanie i chodzi na normalnych 800 to normalne zachowanie wiec nie masz sie czego martwic

6nom 21-08-2012 11:36

Odp: obroty biegu jalowego po przegladzie
 
Dzieki za odpowiedz

Moze sie nieprecyzyjnie wyrazilem

Przed przegladem:
- uruchamiam silnik, obroty mam 800
- podczas jazdy wrzucam "na luz" lub zatrzymuje sie na swiatlach, obroty mam 800
- zatrzymuje sie, obroty mam 800

Po wymianie oleju i filtrow:
- uruchamiam silnik, obroty mam 1000
- podczas jazdy wrzucam "na luz" lub zatrzymuje sie na swiatlach, obroty mam 1000
- zatrzymuje sie, obroty mam 1000, ale jak troche poczekam to spadaja do 800

Nie przejmowac sie tym? (silnik "na sluch" pracuje normalnie, w trakcie jazdy nic sie z samochodem dziwnego nie dzieje) Nadmienie tylko, ze nie wiem, jaki byl wczesniej olej wlany, ale stawiam na standardowy, Fordowski. Teraz mam Total Qartz 5W30

Jitter 21-08-2012 15:12

Odp: obroty biegu jalowego po przegladzie