Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2004-2008] Niebieski dym przy zimnym silniku 1.8 TDCi (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=181475)

michal8720 03-05-2013 14:10

Niebieski dym przy zimnym silniku 1.8 TDCi
 
Witam, auto posiadam od kilku dni początkowo wydawało się że wszystko jest z nim w porządku. Dzisiaj zaobserwowałem że krótko po odpaleniu zimnego silnika (musi postać kilka h) dymi na niebiesko. Trwa to jakieś 1-2 min i wszystko wraca do normy, na biegu jałowym jak i przy obrotach 3000-3500 zero dymu. Prócz tego dymu nie ma innych dolegliwości nie traci na mocy odpala normalnie. Przejechane "podobno" 128 000 km. Na komputerze jeden błąd czujnika doładowania.

Krótki filmik: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

W poniedziałek oddaje do mechanika, jako że jestem zielony to proszę o rady, mam nadzieję że nie kupiłem wraku :)
Pozdrawiam.

sosu22 03-05-2013 14:14

Odp: Niebieski dym przy zimnym silniku 1.8 TDCi
 
sprawdz swiece żarowe

marek ampulski 03-05-2013 15:36

Odp: Niebieski dym przy zimnym silniku 1.8 TDCi
 
Jak najbardziej sprawdż świece żarowe

Toni999 03-05-2013 16:41

Odp: Niebieski dym przy zimnym silniku 1.8 TDCi
 
Witam,
Szanowny kolego przede wszystkim to nie panikuj bo jak mechanicy to wyczują to zedrą z ciebie skórę a zapewniam cię że ten silnik daje wielkie pole do popisu dla nieuczciwych mechaników o czym przekonałem się osobiście eksploatując focusa z tym silnikiem przez 3 lata.