Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km co z tym zrobić ?
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Forda Focusa MK2 z 2006 roku. Silnik mojego auta (1,6 115KM) nigdy jednak nie nagrzewa się do 90 stopni. Jego temperatura oscyluje przeważnie w granicach ok. 85 stopni (zaznaczam ze poziom płynu chłodniczego jest właściwy). Dodam jeszcze, że przy temp otoczenia -5 i więcej mrozu, po przejechaniu 15 km mój silnik osiąga temperaturę zaledwie ok 70 stopni. Przecież benzynowy silnik nie powinien mieć takich problemów z osiągnięciem właściwej temperatury. Bardzo proszę o pomoc. Podpowiedzcie drodzy forumowicze, czym to może być spowodowane? Czy to wina termostatu?
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
moze byc termostat , jedynie ze czujnik Ci bzdury pokazuje , lecz bardziej to 1
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Tak samo mam.
Przyspiesza grzanie zamknęcie nagrzewnicy(nieb pole )Ale faktycznie długi czas nagrzewania to standard. |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Dziwne. Mój 1,6 100KM nagrzewa się błyskawicznie. Nawet przy -20 nie trwało to więcej niż 5km miejskiej jazdy. Normalnie 2-3 km. I zawsze wskazówka zatrzymuje się tuż przed "godz 12.00" niezależnie od temp na zewnatrz.
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!! prośba o pomoc!!!
Cytat:
Pewnie myślisz że jak wskazówka jest pionowo to jest 90 ? Wskazówka jest pionowo chybaod 80-110 w tym zakresie jest stała, wejć w tryb servisowy i zobaczysz dokładną temp z czujnika głowicy. Ja zawsze mam temp. od 92-98c w czasie jazdy, wentylator się włącza przy około 105c. Poczytaj: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Rzeczywiście jest tak jak piszecie, wskazówka zatrzymuje sie tuz "przed 12" i wygląda to tak jakby silnikowi do 90 stopni brakowało może 2 stopnie. Ale czy taki dlugi czas nagrzewania (przypominam "po przejechaniu 15 km silnik osiąga temp 70 stopni gdy na zewnatrz -5) nie powinien mnie martwic?
Piszecie tez o wejsciu w tryb serwisowy, rozumiem ze macie tu na mysli pogrzebanie w komputerze pokładowym? Ja niestety nie mam dostępu do żadnych danych w swoim focusie, chyba że nie potrafie sie do nich dostac :/ |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
Każdy ma dostęp i nie w kompie pokładowaym tylko przy wyświetlaczu kilometrów. Jak wyskoczy check engine każdy może też sprawdzić jaki to błąd, ( niestety nie wszystkie błędy można odczytać w tym trybie ) Jak wejść: 1) wyłączony silnik - trzymamy guziczek od zerowania licznika i przekręcamy stacyjkę 2) po ok 10 sek licznik wchodzi w tryb serwisowy Przełączanie do kolejnych wskazań guziczkiem zerowania. Wyjście jeśli dobrze pamiętam po dłuższym przytrzymaniu. 1. GAGE - wskazówki 2. 8888 - test wyświetlacza (wszystkie segmenty) 3. bULb - test kontrolek 4. r_22 - wesja ROM´u licznika 5. E001 - wersja pamięci NVM licznika 6. DTC - lista kodów błędów diagnostycznych (jeśli OK miga NONE) 7. nnn.n - prędkość w milach na godzinę 8. nnn.n - prędkość w km/h 9. ???? - dla 0km/h jest wartość hex 3d - rośnie o hex 22 co 10km/h - nie opisane w TIS´ie 10. nnnn - obroty silnika 11. ???.t - to będzie sygnał z czujnika cisnienia oleju 0 obr/min - 25.t -800 obr/min - 5b.t, 2000 obr/min - bb.t - nie opisane w TIS´ie - ale na logikę mi tak wychodzi 12. Fnnn - poziom paliwa - sygnał bezpośrednio z czujnika w baku (zmienia się jak auto zakręca, hamuje itd. stabilizuje się po chwili postoju) 13. Lnnn - stabilne wskazanie paliwa - rezerwa przy L026 14. nnnF - stabilne wskazanie paliwa w hex - rezerwa przy 26.F 15. nnnC - temperatura z czujnika głowicy 16. hh.C - być może temperatura silnika pomnożona przez 2 w hex 17. bnnn - napięcie (postój ~12V, włączony silnik ~14V) 18. Ab-H/L - ABS - L - w porządku 19. Eb-H/L - EBD - L - w porządku 20. IL-H/L - Oświetlenie licznika - L/H ciemno/jasno 21. Cr-H/L - położenie kluczyka ??? nie sprawdziłem [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
No to pozostaje jeszcze tylko problem strasznie długiego czasu nagrzewania silnika. Czy waszym zdaniem jest to powód do zmartwienia? Jeśli tak to co z tym zrobic?
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Ja mam już po 3-5 km w zimę ciepłe powietrze i wskazówka temp. w pionie, może termostat się zablokował i ciągle jest otwarty ?
1,6 115KM ? 1.6 ma 100km a 1.8 ma 115km. |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Hmm...chyba trzeba bedzie udac sie z tym problemem do zaprzyjaźnionego mechanika. Moze wizyta u niego rozwiąże moje wątpliwości i uspokoi moje myśli :) Póki co to dziekuje za wszystkie odpowiedzi i w razie czego czekam na jakies podpowiedzi.
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
Zmienne fazy rozrządu to dają ,kosztem zużycia paliwa 100KM jest ekonomiczniejszy,o 1 l. |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
To ja wiem ale kolega yellow333 na w profilu Ford focus a nie Ford Focus 2 i się pomyliłem, na dole ma napisane 2006 czyli ff2 - moja pomyłka. :) |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
wymienic termostat i po sprawie---a ja uwazam ze jak kto jezdzi jaka ma noge tak mu pali,,pozdrawiam[pewnej granicy niezmienisz]
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Sprawdzałem pamiętam około października 2009 (temp zew. 6C) w trybie serwisowym temperaturę nagrzanego silnika to utrzymywała się stale na poziomie 88C. Samochód nowy. Wtedy 5 miesięczny. Zaciekawiło mnie co innego. Wskazówka pokazuje już 90C po przejechaniu 1,1 km. Włączyłem więc tryb serwisowy i po 1,1 km pokazuje zawsze 40C (co oznaczało by, że można już grzać w kabinie). Czy to normalne że wskazówka pokazuje już 90C? Samochód w pełni nagrzewa się po jakiś 4 km (sprawdzając w trybie serwisowym).
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Odkąd mam Foczkę nigdy wskazówka nie dotarła do 90 zawsze brakuje ok 3 milimetrów - najwidoczniej jest tak wyskalowany. A rozgrzewa się obecnie po ok 4-6km.
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
4-6 km to nie 15, tym bardziej ze auto jest garazowane a i tak nie osiaga wlasciwej ("moim i wskaznika zdaniem" 90 stopni) temp, tylko max 70 (przy temperaturze zewnatrz -5 i wiecej, znaczy mniej na termometrze). Jak bede po wizycie u mechanikera to dam znac na forum "o co kaman". Pozdrawiam
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Chciałem trochę odświeżyć wątek.
Od kilku dni mam chyba problem z termostatem (normalnie wskaźnik temperatury dochodzi do "prawie" pionowej pozycji - czyli jak to w focusach), obecnie wskaźnik staje na mniej więcej nie w połowie, ale w połowie drogi do pionowej kreski (powiedzmy że ok 75 stopni Celcjusza). Zastanawia mnie to, że w trybie serwisowym jednocześnie wtedy pokazuje około 100 stopni Celcjusza (a nawet wacha się między 100-110). Jak zaczynam jechać spada troche poniżej 100 stopni C. Czy to jest normalne? Taka rozbieżność między wskaźnikiem wskazówkowym, a temperaturą podawaną na wyświetlaczu przez tryb serwisowy? Może to nie termostat, tylko czujnik temperatury? Ogrzewanie jak włączę to działa dość wydajnie, ale temperatura ze wskaźnika zaczyna lekko spadać Mam Focusa MK2 115 KM zmienne fazy rozrządu benzyna. Dzięki za odpowiedź :-) |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Jak włączysz ogrzewanie i temperatura spada na silniku to masz termostat do wymiany.Przerabiałem ten temat w hondzie civic.Powoli sie nagrzewała a jak dałem nawiew na gorąco to wskazówka leciała w dół z temperatury jak głupia.Termostat załatwił sprawę a koszt niewielki.Broń Boże żebyś jakieś kartony przed chłodnice lub inne wynalazki wkładał bo sprawy tym nie załatwisz a możesz załatwić swój portfel.
Zanim zaczniesz wymiane sprawdź poprawność wskazań czujnika temp. |
Re: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Podzielę się moimi spostrzeżeniami....od kilku dni jestem nieszczęśliwym posiadaczem FF II z silnikiem TI-VCT. Poza ogromnym hałasem od silnika jak i układu jezdnego mam też problem powolnego rozgrzewania....
Auto stoi na dworze i przy obecnych temepraturach rano w granicach plus 5 stopni rozgrzewa się "na zegarach" dopiero po przejechaniu około 6 kilometrów (gdzie w Octavii mojej żony na odcinku półtora kilometra wskazówka już "stoi"). Dzisiaj odpaliłem tryb serwisowy zegarów (swoja drogą specyficzny jest ten tryb). Tak więc rano zimne auto pokazuje około 50 "jednostek" (bo przecież nie stopni celsjusza). W czasie drogi rozgrzewa się nawet szybko do około 100 "jednostek", a potem już bardziej powoli do 120. Granicznie osiąga stabilizację przy około 135-140 jednostkach (zależy czy stoję w korku, czy jadę, jakie obroty, obciążenie silnika itp). W sumie wzrost temperatury to około 90 jednostek (140-50)....więc tak jakby od 5 stopni Celsjusza do 95 stopni, tylko z "przesunięciem skali". Włączenie ogrzewania kabiny nie obniża temperatury silnika, więc może termostat nie jest ewidentnie uszkodzony (tylko zaprojektowany i wykonany przed FORD-a, więc działa raczej żałośnie). Czekam na jakiś większy mróz, żeby zweryfikować tempo rozgrzewania wtedy. Prośba do Was. Sprawdźcie, jak u Was działa tryb serwisowy. Też wyświetlają się wartości począwszy od około 50 a stabilizację temperaturową silnik osiąga przy 135-140 jednostkach, czy to może u mnie coś jest nie tak (np. czujnik przekłamuje?). Oczywiście termostat FORD-a kosztuje około 600 złotych oryginał, zamiennik około 300, czasami 200 z kawałkiem, więc tani nie jest. Jak to u FORD-a ;) |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Dzięki za odpowiedzi.
Mimo wszystko, obstawiam uszkodzony termostat, ale po weekendzie pojadę do mechanika to zobaczymy. Mrozów na szczęscie, jeszcze nie ma, więc nie jest to upierdliwe póki co ;-) Kult0035: ja od 2 lat mam FF II właśnie z tym silnikiem, ogólnie jestem z niego zadwolony bardzo - może trochę głośny i na trasie mogłoby być ciszej, ale przyspieszenie jest jednak lepsze niż w tym 100 KM (mam porównanie). Co do trybu serwisowego - mam podobne odczyty jak Twoje, na starcie ok 50 C, po mocnym rozgrzaniu 120-135 C. To są chyba jednak Celcjusze, bo to jest czujnik temperatury w głowicy, a nie czujnik temepratury wody w chłodnicy,układzie chłodzenia. Ale, to odniesienie, że rośnie o ok. 90 stopni jest sensowne :-) Na allegro znalałem sam termostat nowy markowy za ok 60 PLN - nie wiem tylko czy w razie czego mechanik będzie chciał wymienić samą część, czy będe musiał kupić z obudową, czujnikami itd... no zobaczymy :-) |
Re: Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
Przyspieszenie jest OK, nie mam porównania do stukonnego. Tylko ten hałas....u mnie nie tylko od silnika, ale chyba jeszcze od półosi czy łożysk, co jak dla mnie, dla auta o przebiegu 48000 km jest nieakceptowalne. Auto niestety kupiłem w ciemno....bez jazdy próbnej. Pierwszym i jedynym właścicielem był mój Ojciec. Widocznie na starość człowiek głuchnie, bo się nie skarżył na hałas :P Cóż...mój już wisi na Otomoto, a ja pewnie kupię sobie nową Octavię ew. w przypływie szaleństwa Golfa7, i ile ktoś skusi się na mojego. Przed Focusem jeździełm 16-letnim Passatem i nie narzekam. Ceny termostatu znam i wątpię, żeby udało Ci się kupić taniej....ja na Twoim miejscu poczekałbym na mrozy i wtedy zobaczył. Tak jak mówię, mój nie ma kłopotu z trzymaniem ciepła jak już się rozgrzeje, tylko rozgrzewa się dłużej, niż mój stary Passat diesel się rozgrzewał. Serio, bez żartów. Podnobie długo, ale jednak dłużej :) PS. Ile twój pali, bo mój to jeszcze nie wiem? Może pojadę z tymi łożyskami do mechanika, ale nie lubię mechaników więc nie wiem. W weekend sam popatrzę, ale widziałem tu na forum, jakie są kłopoty z półosiami / łożyskami i mi się odechciewa. PS Masz wersję TREND? A jeśli tak, to czy Twoja tapicerka jest równie fatalna jak moja w kwestii jak szybko się brudzi. Moja wygląda, jakby ktoś na nią sikał.... |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
kult0035: Mi też łupało łożysko, przy przebiegu ok. 100 000 km (kupiłem z przebiegiem 80 000) i wymeniłem. Myślę, że części jak łożyska, gumy i inne ekementy zawieszenia, zużywają się no i już...czasem trzeba wymienić na nowe :-) Ja jeżdzę głównie po asfalcie, ale często dziurawym. Wiem, że półośkę można załatwić np. na jednej ale większej dziurze, jak ma się pecha... No a łożysko drogie nie jest... Jak kupiłeś auto od ojca to przynajmniej znasz jego historię i to nie bubel... nie boisz się zmieniać na jakieś inne auto od handlarza o niepewnej przeszłości? No ale to już Twój wybór :-) Ja myślę, że kupująć używane auto to najważniejsze znać jego przeszłość prawdziwą...
A co do wersji - mam Titanium, ta topowa wersja. Tapicerka jest chyba trochę inna niż w niższych, lekko bardziej profilowane fotele i tapicerkę mam taką ciemno granatową, z taką siateczką na plecach i boczkach drzwi. Nie narzekam na nią, przebiem mam teraz 120 000 i wygląda jak nowa i no wygodna jest i niepozzapadała się :-) A co do termostatu - zobaczę, może dam 200zł i wymienię teraz, bo jak przyjdą mrozy to nie chcę potem na szybko wymeniać, a autem jeżdzę codziennie, więc lubie jak wszystko działa :-) A co do tej temp 50 przy starcie - pamiętaj, że komputer ją podaje jakieś kilka sekund po starcie silnika - zanim przerzucisz guzikiem na "Engine Temp" to już kilka sekund mija, a tam już olej smaruje, tłoki chodzą :-) i może być te 50 stopni...ale może się mylę :-) |
Re: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
maxdomino, dzięki za odpowiedź. W żadnym aucie nie miałem tak głośno...to nie jest typowe łożysko....sam się temu przyglądę. A zakup innego auta miałem na myśli nowego z salonu tylko ;) GOLF 7 na rynku wtórnym jeszcze nie występuje :D
Skoro Titanium to pewnie fajne masz fotele. Ciesz się, bo TREND ma fatalne, nie tyle konstrukcję, a materiał obiciowy. Tragiczny. Jak zmienisz termostat to napisz, czy coś się zmieniło na lepiej, to będę wiedział czy zmienić. Czy tylko niestety TTTM, co mnie nie dziwi patrząc na różne dziwne patenty FORD-a. O ile pamiętam, to temperaturę w teście zegarów sprawdzałem przed uruchomieniem silnika, więc nic nie zdążyło się nagrzać....ale nie wiem, czy dobrze sobie przypomninam. Jutro rano sprawdzę ponownie. Obawiam się, że z robocizną będzie Cię to kosztowało minimum 300 złotych. Obym się mylił i było mniej, czego Ci (i może sobie, jeśli nie sprzedam) życzę. |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
OK. Odezwę się po oględzinach i ewentualnej wymianie termostatu :-)
Mechanik w miarę zaprzyjaźniony, może nie policzy kroci... Nowy z salonu to inna bajka :-) strasznie trudny wybór z autami...czy to używanymi czy nowymi... eh:) |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Trzymam kciuki, żeby nic nie trzeba było wymieniać, najlepiej, żeby się samo naprawiło :diabel2:
|
Odp: Re: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
|
Odp: Re: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
Ty, o ile widzę, jeździsz Focusem I, być może to dobre auto, nie jeździłem. Ale dwójka to tragedia jak dla mnie... Jak dla mnie EOT. Wróćmy do merytorycznej dyskusji na temat termostatu w TI-VCT - proszę o Wasze spostrzeżenia. |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
kończąc ten off top to mi powiedz jak kupiłeś od Ojca to nigdy z nim nim nie jechałeś? nie chce mi sie wierzyc...
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Tak jakoś wyszło....w końcu ja mam 40 lat, ojciec ponad 70. Jak miałem dwadzieściakilka lat to zdarzało mi się jeździć z Ojcem, a teraz jak na złość nie :)
Może raz jechałem jak był świeżo kupiony w roku 2006...wtedy wydawał mi się OK. |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Moj z kolei nagrzewa sie wyjatkowo szybko, po ok. 3km przy obecnych temp. Leci mocne ciepelko i wskaznik prawie w polowie ( tak juz zostaje).
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
ale Ty masz chyba wersję 100 konną? tam jest to chyba troszkę inaczej rozwiązane....termostat jest chyba też inny (a przy okazji tańszy), i w innym miejscu? czy ktoś posiadający TI-VCT też może potwierdzić, że mu się nagrzewa po tak krótkim odcinku? Bo to by znaczyło, że ewidentnie u mnie coś nie tak. |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Ja mam ti-vct. Nagrzewa się moim zdaniem dość szybko... natomiast ja do czasu aż nie ruszy się wskaźnik nie przekraczam 2,5 - 3 tyś. obrotów.
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Potwierdzam, 115km po 2 max 3 km jest ciepły (co prawda mam po fl ale chyba silnika nie zmieniali :lol:) ciekawostka - foczka nagrzewa mi sie ze 2razy szybciej od mondeusza.
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Dzięki za informacje.
Cóż....więc to raczej coś (termostat) padło u mnie....poczekam na mróz około minus 10....jak silnik będzie miał problem z nagrzaniem się, to zmienię termostat...na razie nie ruszam ... napiszę po większych mrozach |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Tak, mam 100 konnego ;P To pierdola wiec sie nie przejmuj. Ja przy 90k km sie szykuje na wymiane pompy paliwa, to jest dopiero rozpacz.
|
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
dzisiaj w końcu trochę powęszyłem/podedukowałem i oto trochę info merytorycznych: podpiąłem ELM327 do auta....i widzę, że to, co w teście zegarów jest określane jako temperatura głowicy, to jest dokładnie temperatura cieczy chłodzącej (odczyt z ELM) plus 40 stopni. I to dokładnie z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, bo przeskok wartości jest dokładnie w tym samym momencie na zegarach i na ELM (czyli nie są brane info z dwóch czujników np. jednego cieczy chłodzącej (jest chyba w obudowie termostatu?), a drugiego z głowicy, gdyż wskazania nie zmieniały by się w 100% w tym samym momecie.) Ktoś w ogóle widział jakiś czujnik temperatury w głowicy? Czyli "test" na zegarach pokazuje 100 stopni, to ciecz chłodząca ma 60 stopni. "Test" pokazuje 140 stopni to ciecz ma 100 stopni, i to by było z grubsza OK. O ile widziałem w sklepach internetowych, to temperatura otwarcia termostatu to 98 stopni (czyli 138 stopni w "teście"). Więc wygląda, że mój focus dobrze trzyma zadaną temperaturę, tylko 2-3 razy dłużej do niej dochodzi niż poprawnie skonstruowane silniki :diabel2: zobaczę jeszcze, czy trzyma temperaturę na mrozie. |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Wymieniłem termostat (całość, wraz z obudową) - trzeba było zamówić w Fordzie oryginalny - 320 PLN. Teraz już, odpukać, wszystko jest OK. Nagrzewa się parę minut, ogrzewanie hula, a temperatura nie spada :-)
Pozdro |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Cytat:
I co znaczy "nagrzewa się w parę minut". Mógłbyś spojrzeć w "teście zegarów" kiedy (po ilu km) osiąga temperaturę 130 (czyli 90)? |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Tak, trzeba było wymontować alternator. Jak mówiłem, robiłem u znajomego mechanika..
Co do rozgrzewania się: na pewno zależy od pogody na zewnątrz, ale wczoraj rano było 5 stop ni, w garażu z 7, a rozgrzał mi się do temperatury 90 w jakieś 5-6minut (ok. 4 km), czyli tak jak kiedyś. I co najważniejsze, ogrzewanie dałem na 22 stopnie (mam automatyczną klimę) i wskazówka temperatury już nie opadała, a grzanie grzało cały czas mocno i wydajnie. |
Odp: Niedogrzany silnik benzynowy 1,6 115 km mk2!!!
Dzięki za odpowiedź. U mnie na razie w normie, choć jak pisałem rozgrzewa się nieporównywalnie wolniej niż np. w Octavii. Zobaczę jak przyjdą mrozy.
Miłej jazdy w cieple 8) |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.