Temperatura silnika.
Witam ponownie. Mam pytanie - mam do wymiany pompę wody, ale nie cieknie z niej w jakiś gwałtowny sposób. Co więcej ostatnio zmuszony byłem dolać trochę wody (przegotowanej - nie wiem czy dobrze:mrgreen:) bo troch mi ubyło i stała się dziwna rzecz. Mianowicie od momentu jak dolałem tej wody to nie widzę ubytku cieczy w zbiorniku wyrównawczym...:evil: Byłem też w ASO, żeby sprawdzić co to za wyciek i powiedzieli, że z pompy wody - dlatego chyba jednak to pompa cieknie, a nie coś innego.
Zauważyłem natomiast inny objaw. Mianowicie jak odwożę córkę do szkoły (:619:) swoją Foką, to temperatura dość szybko się podnosi i jest w granicach 90 oC. Natomiast jak na tej samej trasie jadę Foką żony (też ma FF II tyle, że z 2005 roku) to mogę wrócić ze szkoły (g:DD) i temperatura w jej Foczce nawet nie drgnie... To mnie troszkę dziwi. Mam teraz do Was pytania: 1) czy to wina tego, że u mnie jest więcej wody (jak płynu trochę ubyło, a dolewałem wody), czy to wina uszkodzonej pompy wody i dlatego auto tak szybko się nagrzewa? 2) czy coś mi grozi jeżeli nie wymienię jej w miarę szybko? 3) wreszcie czy możliwe jest, aby pompa sama się uszczelniła - naprawiła? (wiem, że durne pytanie, ale nie cieknie w tej chwilig;)) Wreszcie Pozdrawiam! |
Odp: Temperatura silnika.
U mnie od odpalania do momętu kiedy wskazówka będzie w pionie musze przejechac koło 2 -3 km - w FF1 wskazówka w pionie nie oznacza 90 c tylko przedział od 80- 110 chyba albo 105
Ale chyba 110 bo wentylator się wlącz przy 105 a wskzwka się nie podnosi na czerwone pole - wspardzone w trybie serwisowym. |
Odp: Temperatura silnika.
U mnie wskazówka ustawia się pionowo po ok 2 km, czyli relatywnie szybko. W czasie dalszej jazdy nie obserwuję już zmian połozenia, nawet w korkach.
|
Odp: Temperatura silnika.
Panowie dzięki za szybką odpowiedź. Żeby było jasne to u mnie nawet jak stoję w mega korku to nie obserwuję zmian w położeniu wskazówki od temperatury. Nie mniej jednak stosunkowo szybko się nagrzewa w porównaniu do Foki mojej żony...
A co myślicie o tym ustąpieniu wycieku z pompy...? Mogło się to samo naprawić??? Czym grozi jazda z taką uszkodzoną pompą, ale płynu nie ubywa?:< Ale zonk!!! |
Odp: Temperatura silnika.
Cytat:
Dolewać wodę do chłodnicy jak 5l Petrygo kosztuje 23zł ? Zwłaszcza pod koniec listopada... Co do pompy wody, już miesiąc temu pisałem Ci, że miałem takie objawy jak Ty i właśnie pompa była do wymiany. Co do temperatury silnika, przy takich jak są teraz na zewnątrz, między 5 a 10 pow. zera. Wskazówka podnosi mi się po 3 do 5 km, ale na zimnym silniku staram się nie przekraczać 2000 obr/min. |
Odp: Temperatura silnika.
miro jest różnica w rozgrzewaniu się diesla i benzyny...
|
Odp: Temperatura silnika.
Cytat:
|
Odp: Temperatura silnika.
Cytat:
|
Odp: Temperatura silnika.
MIRO. parkuję autko w garażu podziemnym, gdzie nawet największe mrozy nie powodują spadku temperatury w tymże garażu poniżej 5-8 stopni. Aczkolwiek zdaję sobie sprawę z faktu, że jak wyjadę z garażu i zaparkuję autko na kilka godzin to przy dużym minusie to już może mieć znaczenie...:evil:
A propos dolewania borygo to czy można mieszać płyn ten, który mam (a nie wiem jaki mam wlany) mogę dowolnie mieszać z każdym płynem do chłodnic...??? Chyba jednak będę zmuszony wymienić tę pompę nieszczęsną... Pozdrawiam! |
Odp: Temperatura silnika.
Cytat:
Kiedyś też myślałem, ze moja foczka za szybko się rozgrzewa bo podobnie jak u kolegów po 3 km wskazówka była w pionie (czyli 90 stopni). W serwisie powiedzieli, że to normalne i tak ma być. Wentylator włącza się dopiero przy 100 stopniach. ADRIANO LEITE - a żona też jeździ benzynką? |
Odp: Temperatura silnika.
Cytat:
|
Odp: Temperatura silnika.
ADRIANO LEITE, jak juz to bym obstawial zaciety termostat w pozycji otwartej a nie pompe.
|
Odp: Temperatura silnika.
KU tyle, że wyciek był ewidentnie i w ciągu kilku dni z pozycji między minimum-maximum poziom płynu chłodzącego spadł dużo poniżej minimum. Natomiast po dolaniu wody przegotowanej (zimnej - żeby nie było:619:) wyciek ustąpił!!!
W ASO też stwierdzili wyciek z pompy!!! |
Odp: Temperatura silnika.
Co do wody jako chłodziwa, to jest znacznie lepsza niż jakiekolwiek mieszanki sprzedawane jako płynu chłodzące do samochodów. Woda ma większą pojemność cieplną i lepiej ciepło doprowadza. Praktycznie chłodzenie silnika czystą wodą będzie najbardziej efektywne. Niestety, ma zbyt niski punkt wrzenia i może dojść do przegrzania silnika. Punkt zamarzania stanowi duży problem w zimie.
Dlatego płyny chłodnicze są mieszankami glikoli, wody i różnych dodatków (antykorozyjnych, przeciwpiennych itp.). Do niedawna większość płynów była mieszana na bazie glikolu etylenowego. Niestety jest on bardzo toksyczny, ale nie tylko. Wyższe stężenia powodują zmniejszenie pojemności cieplnej i pogorszenie chłodzenia. W mieszankach płynów chłodniczych używanych do naszych samochodów dodatek glikolu etylenowego obniża wydajność chłodzenia w stosunku do wody o 20%. Ostatnio coraz częściej stosuje się płyny na bazie glikolu propylenowego. Ten ma większą pojemność cieplną i lepiej chłodzi silnik. Niektóre płyny chłodzące do samochodów wyczynowych mają ponad 90% zawartości glikolu propylenowego. Niestety w niskich temperaturach (poniżej zera) ma większą gęstość niż płyny na bazie glikolu etylenowego, dlatego do codziennego użytku stosuje się go w mieszankach z wodą. rozpisałem się :lol: |
Odp: Temperatura silnika.
Cytat:
Zgadzam się że diesle są nie dogrzane, wystarczy jechać dłuższy dystans na obrotach do 2000, przy temperaturze 0 stopni i wskazówka opada w oczach... |
Odp: Temperatura silnika.
Ja dorzucę coś od siebie, ponieważ miałem bardzo nieciekawą przygodę z pompą wody właśnie.
Otóż pewnego razu około 100km od domu usłyszałem jak coś strzeliło pod maską. W jednej chwili zostałem bez wspomagania a wskazówka temp poszła do góry. Po zatrzymaniu pierwsze co to, że to pasek wielorowkowy. Tylko jak podniosłem maskę to dziwnie dużo wody było rozchlapane wszędzie i pod autem. Po tym ja udało mi się jakiegoś mechanika ściągnąć - diagnoza szybka pompa wody się zatarła i narobiła to wszystko. Więc radził bym ci raczej szybko ją wymienić, bo awaria na trasie to kiepska przygoda. Ja objawy miałem przed tym jak padła ubywało mi płynu itp. |
Odp: Temperatura silnika.
Cytat:
Cytat:
Borygo stosuje się tylko do chłodnic stalowych. Do chłodnic aluminiowych można lać każdy płyn na bazie Glikolu, więc jaki byś nie miał obecnie, możesz dolać Petrygo. Pozdrawiam... |
Odp: Temperatura silnika.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Najbardziej podobała mi się ta w formie wykład Cien77...:diabel2:
No to chyba wymienię tę pompę... Pozdrawiam! |
Odp: Temperatura silnika.
A ja slyszalem od mechanika przy wymianie rozrzadu, ze jak pojdzie pompa wody (ktorej nie wymienialem) to czeka mnie remont silnika. Czy sprzedal mi bajke czy jest w tym cos prawdy?
|
Odp: Temperatura silnika.
kiku
Mechanik kit wciska. Samo uszkodzenie pompy wody nie powoduje uszkodzenia silnika. Silnik możesz uszkodzić dopiero jak go przegrzejesz jadąc bez płynu chłodzącego. Miałem dwie takie awarie. Raz w turbo benzynie na autostradzie padła mi pompa wody i w ciągu kilkunastu sekund wyleciał cały płyn. Jak tylko zobaczyłem podnoszącą się wskazówkę temperatury wyłączyłem silnik. Wystarczyła wymiana pompy i było OK. Drugi raz było gorzej, bo pękła uszczelka pod głowicą. Najpierw wpompowało olej do płynu chłodzącego, a później ta błotna mieszanka wyleciała przez zbiorniczek wyrównawczy. Wystarczyła wymiana uszczelki, ale najwięcej czasu zabrało gruntowne przepłukanie silnika. |
Odp: Temperatura silnika.
Zgadzam się z przedmówcą Cien77. Mój mechanik zasugerował, że przy wymianie rozrządu można się przyjrzeć dokładniej pompie czy nie trzeba by jej wymienić, a to tylko z tego względu, że rozrząd jest zdjęty. Jak pewnie wiesz przy wymianie pompy musisz z kolei wymienić pasek rozrządu bo aby zdemontować pompę należy zdemontować pasek rozrządu...
Pozdrawiam! |
Odp: Temperatura silnika.
Witam,
mam problem z rozgrzaniem silnika po przejechaniu 20 km wskazówka dopiero sie podnosi termostat wymieniłem jednakże nic to nie pomogło . Prosze o pomoc. |
Odp: Temperatura silnika.
Witam,
Mam podobny problem co kolega powyżej, a mianowicie po przejechaniu trasy ok 30 km wskazówka ledwie drgnęła powyżej 60 st. Jedynie podczas dłuższego stania w korkach wędruje w okolice 90 st. Co to może być? czujnik? termostat? Gazownik u którego robiłem LPG twierdzi że sprawdzał układ i działa on prawidłowo, więc zapewne jest to wina źle wyzerowanego licznika. Nie jestem mechanikiem ale w poprzednich moich autach nigdy nie było podobnej sytuacji. Proszę o podpowiedź co dalej robić, boję się tego tak zostawić. |
Odp: Temperatura silnika.
Witam dzisiaj sprawdzałem w trybie serwisowym temperaturę silnika i przy trasie ok 12 km osiągnąłem 112 stopni a przy odpaleniu gdzie temperatura otoczenia wynosiła 5 stopni w trybie miałem 52 stopnia dodam , że wskazówka podniosła się między 60 a 90. Proszę o odpowiedz czy w 1.8 tdci to jest normalne.
|
Odp: Temperatura silnika.
Tak normalne opcja szukaj się kłania były już dziesiątki tematów o tym.
|
Odp: Temperatura silnika.
Normalne zjawisko, choć wkurzające, sam ostatnio z tym walczyłem, wymieniłem dwa razy termostat, pierwszy vernet i było to samo, drugi orginał ford, i dalej to samo. Warsztat w którym to robiłem pofatygował się i zadzwonił do serwisu forda, zapytac co jest grane. Odpowiedzieli ze te czujniki temperatury są bardzo podatne na wachania temperatury, stąd dziwne wskazania podczas jazdy jak na dworze chłodniej. To że temperatura na zegarze spadnie troche nie oznacza że silnik sie wychładza, poprostu czujnik jest wrażliwy.
|
Odp: Temperatura silnika.
Ja focusa mam od maja 2013 więc dopiero go poznaję wcześniej jeździłem escortem 1.8 16V ale powracając do temperatury robercik0 powiedz czy na przykład w lato na dworze 28 stopni jadę na włączonej klimatyzacji (klimatronik ustawiony na 22) i tak samo temperatura na wsaźniku pokazuje raz prawie 90 a raz ok 70 wtedy nie sprawdzałem w trybie serwisowym jak to pokazuje obserwacja tylko wskazówki.
|
Odp: Temperatura silnika.
W lecie u mnie jest normalnie, szybko sie nagrzewa, i temperatura nie spada, jeżdzę głównie po mieście, wachania temperatury pojawiły się u mnie wraz z ochłodzeniem. Może jeżeli jedziesz w trasie z dużą prędkością, to takie wachania temperatury są.
|
Odp: Temperatura silnika.
Od niedawna jestem nowym właścicielem Forda Focus rok prod 2009 1,8 TDCI Mam mały problem na tablicy zegarów nie pokazuje mi temp płynu wskazówka stoi na 60 czasem na chwile wskoczy na 90 i potem znowu wraca na 60. Samochód grzeje się bo z kratek leci cieple powietrze. Czy to może być termostat czy czujnik temperatury płynu.Zauważyłem ze przez jakiś czas wzrastają mi obroty do 1100 jak przejada parę km to obroty są ok na biegu jałowym.I sprawdzałem wąż gumowy na dole od chłodnicy po paru km jest ciepły ?
|
Odp: Temperatura silnika.
Witam
Posiadam Focusa 2.0 benzyna z 2006 roku, z przebiegiem 74 tys kilometrow. Czyli, zadnym. Jestem jego wlascicielem krotko ale zauwazylem jeden, jak dla mnie duzy problem. Jest to falowanie temperatury silnika. Chodzi o to ze stojac na swiatlach temp dochodzi do tych 90 C. A jadac nawet juz 60-80 potrafi ona "spasc" nawet do 75 C, nie zauwazylem zeby spadla nizej, 75 C to poki co taka najnizsza granica. Zastanawiam sie czy to jest normalne. Widzialem ze ten temat jest wielokrotnie poruszany ale w przypadku diesli, lub mniejszych pojemnosci benzynowych. Nie widzialem nigdzie wersji 2.0. Stad moj nowy temat. Wyczytalem takze ze moze byc to termostat. Ale czy jest to mozliwe zeby "padl" on po 74 tys kilometrow? Przebieg jest prawdziwy, samochod zakupiony z salonu z opcji "uzywane jak nowe" z pelna dokumentacja itp. Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam :) |
Odp: Temperatura silnika.
Cytat:
Każdy podzespół mechaniczny, elektroniczny itp. może "paść" w dowolnym momencie. Nic tu nadzwyczajnego nie ma. Co do pewności przebiegu i stanu technicznego auta warto zachować odrobinę sceptycyzmu - znane są przypadki przekrętów mających miejsce w salonach, nieustępujących swoją bezczelnością autokomisom. Oczywiście nie musi tak być z Twoim autem, ale warto wiedzieć, że zakup w komisie przysalonowym nie daje 100% pewności. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.