Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2007-2014] Światła do jazdy dziennej jak zamontować? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=78178)

trtami 07-09-2009 09:09

Światła do jazdy dziennej jak zamontować?
 
--------------------------------------------------------------------------------

Czy ktoś z Was probował już zamontować diodowe światła do jazdy dziennej ?
I czy w mondeo mk4 jest to wogole możliwe?


Te swiatła do jezdy dziennej mogly by być umieszczone np w griluu powyzej czujnikow parkowania w tych krateczkach i dzialalo by to tak ze jesli wlacze swiatla w polozenie
A - czyli automat,
to jesli jest widno to zapalaja sie tylko te diodowe swiatla do jazdy dziennej,
a jesli czujnik zmierzchu stwierdzi ze jest na tyle ciemno to wylacza się swiatla do jazdy dziennei i standardowo zapala zwykle .

a ponizej linki do takich swiatel ktore maja homologacje:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Strzeszku 07-09-2009 10:00

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał trtami (Post 1240324)
I czy w mondeo mk4 jest to wogole możliwe?

Dlaczego nie miałyby być możliwe?
Zastanawia mnie tylko, czy te światła na pewno mają homologację. Sprzedawca pisze, że homologacja jest na ledach, więc nie koniecznie cały zestaw ją posiada. W przypadku jakiejś stłuczki może być problem z odszkodowaniem.

trtami 07-09-2009 10:25

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał Strzeszku (Post 1240358)
Dlaczego nie miałyby być możliwe?
Zastanawia mnie tylko, czy te światła na pewno mają homologację. Sprzedawca pisze, że homologacja jest na ledach, więc nie koniecznie cały zestaw ją posiada. W przypadku jakiejś stłuczki może być problem z odszkodowaniem.

Bo wydaje mi sie ze najsensowniejsze rozwiazanie to takie zeby wykorzystac przelacznik swiatel automatycznych.
Chodzi o to ze jesli mamy przelacznik w pozycji automatycznych swiatel i wlaczymy silnik to powinny automatycznie zapalic sie lampy do jazdy dziennej ale tylko w przypadku gdy czujnik zmierzchu stwierdzi ze jest widno w przeciwnym wypadku powinny zapalic sie swiatla mijania.
Problem polega na sensownym polaczeniu kabelkow a takze chodzi o czujnosc komputera - jak zareaguje jesli dostanie pobor mocy z niezaprogramowanego punktu.

Strzeszku 07-09-2009 11:39

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Te światła mają funkcję wyłączania w momencie włączenia świateł długich. Zamiast pod długie można podpiąć je pod krótkie. Wyłącznik świateł dziennych przełącza się jeśli na wejściu (na tym dodatkowym kabelku) pojawi się potencjał 12V. W ten sposób nie obciąża układu z którego bierze sygnał, więc można wpiąć go razem z bezpiecznikiem od świateł krótkich.

trtami 07-09-2009 11:48

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
No to powiedzmy ze jeden problem mamy z glowy, a gdzie wpiac zasilanie wlasciwe zeby swiatla dzienne swiecily tylko wtedy jesli na desce rozdzielczej mam przelacznik swiatel w pozycji "auto" i jeszcze warunek ze musi byc wlaczony silnik?

Strzeszku 07-09-2009 12:21

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Z podpięciem pod "auto" może być problem. Nie wiem na jakiej zasadzie działa przełącznik świateł, ale są dwie opcje. 1 na zasadzie oporów podłączonych do jakiegoś układu gdzieś dalej w instalacji. 2 ma wewnątrz układ, który komunikuje się cyfrowo z komputerem auta. Jeśli przełącznik działa na zasadzie 1 to będzie łatwiej się tam wpiąć, ale jeśli komunikuje się*przez CAN to chyba nic z tego nie wyjdzie.

PAFFCIO 08-09-2009 00:10

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał Strzeszku (Post 1240438)
...ale jeśli komunikuje się*przez CAN to chyba nic z tego nie wyjdzie.

niestety tak jest :-(
obawiam się, że wykorzystanie automatyki jest nie możliwe. Nie jestem elektrykiem ale zaprogramowane "możliwości" CAN'a w fordzie to jedno wielkie nieporozumienie...eh...pisane było o tym już sporo.
Sam się jednak od jakiegoś czasu zastanawiam i jak ktoś rozwiąże ten problem, nawet jeżeli nie via CAN, to chętnie poczytam...wywalę sobie "skandynawskie" i po zmierzchu "auto" odpali ksenony, a dzienne, ewentualnie sam wyłączę

trtami 08-09-2009 07:33

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
To jak dzienne chcesz sam wlaczac to problem juz jest rozwiazany......
bo te dzienne swiatla maja czujnik zmiany napiecia ktory podpinasz do swiatel mijania i jesli wlaczysz swiatla mijania to automatycznie dzienne ci sie wylacza.

Problemem jest wlasnie wlaczanie swiatel ledowych dziennych za pomoca przelacznika "auto"

Jednak ta komunikacja przez CAN w fordzie chyba poza fabryką jest nie do rozkminienia.

Nie mozna zaprogramowac swiateł porzadnie (tryb skandynawski w fordzie jest do du... ) !!!!
Nie mozna zaprogramowac automatycznego skladania lusterek !!!
Nie mozna w pelni wykorzystac convers+ !!!

Strzeszku 08-09-2009 07:43

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał trtami (Post 1240936)
Nie mozna zaprogramowac swiateł porzadnie (tryb skandynawski w fordzie jest do du... ) !!!!
Nie mozna zaprogramowac automatycznego skladania lusterek !!!
Nie mozna w pelni wykorzystac convers+ !!!

I już wiemy dlaczego Mondek jest tańszy od np. Citroena C5.

Logicznie biorąc, to światła ledowe powinny włączać się*nawet jak przełącznik jest na "0" i "Auto". Po zmierzchu w położeniu "Auto" włączą się*światła mijania i wyłączą ledy (podłączone jak pisałem wyżej). Jeśli przełącznik będzie na "0", to tylko ledy pozostaną włączone, ale chyba myślący kierowca przekręci przełącznik na pozycję "auto" lub " "światła na stałe".

trtami 08-09-2009 08:09

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał Strzeszku (Post 1240944)
I już wiemy dlaczego Mondek jest tańszy od np. Citroena C5.

Jest tańszy bo oszczędzają na programistach ....... :)

bastek_m 08-09-2009 11:08

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał Strzeszku (Post 1240944)
I już wiemy dlaczego Mondek jest tańszy od np. Citroena C5.

Logicznie biorąc, to światła ledowe powinny włączać się*nawet jak przełącznik jest na "0" i "Auto". Po zmierzchu w położeniu "Auto" włączą się*światła mijania i wyłączą ledy (podłączone jak pisałem wyżej). Jeśli przełącznik będzie na "0", to tylko ledy pozostaną włączone, ale chyba myślący kierowca przekręci przełącznik na pozycję "auto" lub " "światła na stałe".

Dokładnie tak ma być, ledy wystarczy podpiąć pod 12V ze stacyjki, czyli przekręcamy kluczyk w stacyjce ---> ledy nam się zapalają, masę gdzie podpiąć to chyba każdy wie, natomiast trzeci kabelek podpinamy najlepiej pod światła pozycyjne, ponieważ według nowego rozporządzenia ministra infrastruktury ze światłami dziennymi nie mogą się świecić żadne inne, mamy problem sterowania rozwiązany. Gdy ustawimy przełącznik na "auto" czujnik w dzień świateł nie włączy więc dzienne będą świecić, gdy natomiast czujnik odpali światełka po zmierzchu lub w tunelu np. ledy zostaną automatycznie wyłączone. Co do homologacji, ona nie jest bezpośrednio na ledach tylko na szkiełku/kloszu które/y całą lampę "osłania" identycznie jak homologacje mamy wytłoczoną na kloszu reflektora a nie na żarówce :P

trtami 08-09-2009 13:15

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
W podanym przez ciebie rozwiazaniu nia mam opcji wylaczenia swiatel - zawsze jakies sie musza palic jak mam uruchomiony silnik.

Takie rozwiazanie jest przeze mnie nie do zaakceptowania.

Chcialbym wykorzystac jednak przelacznik swiateł "auto" i miec mozliwosc przy zapalonym silniku wylaczenia wszystkich swiatel.

Pozatym mam przycisk ford power wiec mimo wszystko nie wiem czy tam sa jakies przewody ktore posiadaja stale napiecie czy poprostu za pomoca przycisku jest wysylany komunikat do CAN

Kipa 08-09-2009 18:32

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
No tak, takie LED'y tyle prądu zabiorą, że na zapłon nie starczy, nie wspominając o rozruszniku.

wojtekjanus 08-09-2009 19:05

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Bastek, masz rację, że kabelek sterujący podłączamy do świateł pozycyjnych, ale nie masz racji pisząc "najlepiej". Nie ma innej opcji, bo przepis mówi, że światła djd powinny gasnąć w momencie zapalenia się świateł mijania lub drogowych, ale POWINNY SIĘ PALIĆ, KIEDY SYGNALIZUJEMY BŁYSKAJĄC ŚWIATŁAMI.
Kiedy migamy światłami i pozycyjne są NIEWŁĄCZONE, to światła djd nie zgasną, bo pozycyjne przy miganiu się nie zapalają.
Tak więc kabelek sterujący podłączamy TYLKO do pozycyjnych.

keisim 08-09-2009 21:10

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał trtami (Post 1240936)
...Nie mozna zaprogramowac swiateł porzadnie (tryb skandynawski w fordzie jest do du... ) !!!!

Trtami, mam 3-pozycyjny przełącznik świateł i bardzo sobie chwalę tryb skandynawski. Przy zakupie auta chcieli mi go włączyć ale odmówiłem... a potem sam poprosiłem :)
* pozycji 0/OFF używam w dzień - świecą światła mijania, brak podświetlenia wnętrza i zegarów, jasność Convers+ na full
* pozycji 1 używam przy wjeżdżaniu na kanał, etc... generalnie gdy nie chcę oślepiać kogoś światłami mijania - świecą tylko światła pozycyjne, podświetlone wnętrze i zegary, Convers+ świeci z jasnością zadaną na pokrętle
- pozycji 2 używam po zmierzchu - świecą światła mijania, podświetlone wnętrze i zegary, Convers+ świeci z jasnością zadaną na pokrętle

Oprócz zwolnienia z pamiętania o każdorazowym włączeniu świateł tryb skandynawski załatwia problem regulacji jasności Convers+ : w dzień jasność jest na full a w nocy na takim poziomie jaki zadasz na pokrętle. Bez trybu skandynawskiego trzeba codziennie regulować...

trtami 09-09-2009 07:58

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał keisim (Post 1241536)
Trtami, mam 3-pozycyjny przełącznik świateł i bardzo sobie chwalę tryb skandynawski. Przy zakupie auta chcieli mi go włączyć ale odmówiłem... a potem sam poprosiłem :)
* pozycji 0/OFF używam w dzień - świecą światła mijania, brak podświetlenia wnętrza i zegarów, jasność Convers+ na full
* pozycji 1 używam przy wjeżdżaniu na kanał, etc... generalnie gdy nie chcę oślepiać kogoś światłami mijania - świecą tylko światła pozycyjne, podświetlone wnętrze i zegary, Convers+ świeci z jasnością zadaną na pokrętle
- pozycji 2 używam po zmierzchu - świecą światła mijania, podświetlone wnętrze i zegary, Convers+ świeci z jasnością zadaną na pokrętle

Oprócz zwolnienia z pamiętania o każdorazowym włączeniu świateł tryb skandynawski załatwia problem regulacji jasności Convers+ : w dzień jasność jest na full a w nocy na takim poziomie jaki zadasz na pokrętle. Bez trybu skandynawskiego trzeba codziennie regulować...


W tym przypadku (3 stopniowy przelacznik) moze i jest to jakies rozwiazanie - jednak wg mnie bardzo kiepskie bo:
1) nie masz mozliwosci wylaczyc swiatel jesli silnik masz zapalony (np czekasz w zimie i auto chodzi bo chcesz miac wlaczone ogrzewanie i komus po oczach swicisz - wg mnie to juz dyskfalifikuje tryb skandynawski)
2) w trybie skandynawskim swiecą rownież swiatla mijania z tylu lub ewentualnie postojowe.
- w sumie nie widze zadnych korzysci z takiego rozwiazania bo pobor mocy jest taki sam w trybie skandynawskim oraz jedynie teoretycznie nigdy nie zapomnisz o wlaczeniu swiatel bo nie ma takiej mozliwosci - i sam nie wiem czy to zaleta czy wada jesli w pelni nie moge sterowac oswietleniem swojego samochodu.
3) jesli masz na pozycji off i jest ciemno to mimo wszystko i tak trzeba recznie przelaczac na on bo convers+ nie swici i nie ma podswietlenia zegarow


U mnie jest 4-ro stopniowy przelacznik swiatel (off, postojowe, mijania, auto)
i chcialbym miec mozliwosc calkowitego wylaczenia swiatel jesli samochod chodzi.

1) off - wylaczone wszystkie swiatla
2) postojowe - standardowo wlaczaja sie swiatla postojowe
3) mijania - wlaczaja sie swiatla mijania
4) auto - wlaczaja sie swiatla dzienne lub mijania w zaleznosci od czujnika zmierzchu
nie musze nic przelaczac bo wszystko dziala calkowicie automatycznie
i np jesli wjade do tunelu to automatycznie sie wylacza dzienne a wlaczy swiatla mijania.

Takie rozwiazanie jest optymalne i tak to dziala w wiekszosci nowych samochodow ktore maja swiatla dzienne montowane fabrycznie.


Takie rozwiazanie powoduje to ze jesli bede chcial to zawsze mam na auto i tez nigdy nie zapomne a wlaczeniu swiatel a jednoczesnie mam mozliwosc wylaczenia calkowicie osiwetlenia w przypadku wlaczonego samochodu - to jest wazne.
Dodatkowo montujac swiatla dzienne to oszczedzam dosyc sporo paliwa bo u mnie na kompie jesli wlacze siwatla mijania to spalanie wzrazta z 0,6k l/h do 0,8 : 0.9 l/h
W przypadku swital skandynawskiech nie ma zadnego uzasadnionego ekonomicznie czynnika poza tym ze jest sporo niewygodnych rzeczy do sterowania - jak np oswietlenie convers+

trtami 09-09-2009 08:05

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
...

PAFFCIO 09-09-2009 22:10

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał trtami (Post 1241704)
... U mnie jest 4-ro stopniowy przelacznik swiatel (off, postojowe, mijania, auto)
i chcialbym miec mozliwosc calkowitego wylaczenia swiatel jesli samochod chodzi.
1) off - wylaczone wszystkie swiatla
2) postojowe - standardowo wlaczaja sie swiatla postojowe
3) mijania - wlaczaja sie swiatla mijania
4) auto - wlaczaja sie swiatla dzienne lub mijania w zaleznosci od czujnika zmierzchu

Po pierwsze primo w mondku po CAN'ie sie tak nie da - co bzdurą jest totalną,
Po drugie co do zasady, podobnie jak Ty mam czujnik zmierzchowy, który teraz jest nie wykorzystany, jednak ustawienie fordowskiego trybu skandynawskiego czyli defacto zawsze na "jakichś" światłach ma jeden zasadniczy plus czyli sposób podświetlenia Conversa.
Sorry, ale wolę to niż ciągłe rozjaśnianie i przygaszanie Conva. Dodatkowo, chciałbym zauważyć, że bez tego trybu, podświetlenie radia w słoneczny dzień tez jest mniejsze a czasami wręcz nieczytelne. Tak więc mimo iż bym chciał, co więcej jestem przekonany, że tak właśnie, zgodnie z logiką, powinno być, to nie ma, i nie będzie... niestety.
Dlatego właśnie napisałem wyżej, że montując dodatkowe lampy dzienne, gotów jestem jeździć na zwykłym trybie w "auto" a już dzienne, jezeli się nie da podpiąć ich sterowania pod np. pozycyjne, gotów jestem sam ON/OFF'ować..

bastek_m 10-09-2009 08:13

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 1241409)
Bastek, masz rację, że kabelek sterujący podłączamy do świateł pozycyjnych, ale nie masz racji pisząc "najlepiej"....

Takie to moje jest czasami paplanie, ale to że nie ma innej możliwości poparłem wspominając o nowym rozporządzeniu odpowiedniego ministra ;)

mark54 11-09-2009 15:41

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał keisim (Post 1241536)
Oprócz zwolnienia z pamiętania o każdorazowym włączeniu świateł tryb skandynawski załatwia problem regulacji jasności Convers+ : w dzień jasność jest na full a w nocy na takim poziomie jaki zadasz na pokrętle. Bez trybu skandynawskiego trzeba codziennie regulować...

A ja wlasnie zaobserwowalem jeszcze jedna ciekawostke odnosnie podswietlenia Conversa.
U siebie mam wylaczone przez serwis swiatla skandynawskie na moje zyczenie.
W pozycji 0 (swiatla wylaczone) convers swieci maksymalna jasnoscia bez mozliwosci regulacji.
Po wlaczeniu swiatel mijania mozna regulowac jasnosc conerversa, ale nawet ustawienie maksymalnej jasnosci na pokretle nie powoduje takiej jasnosci swiecenia conversa jak w pozycji 0.
Nie jest to jakas straznie duza roznica, ale jest....

Leonzaw 14-09-2009 23:30

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
ja mam właczone światła "skandynawskie" ale jakoś nie widzę różnicy w podświetleniu (a mam i Conv+ i Navi) w poszczególnych położeniach (nie wiem moze tu jest coś w związku z ustawieniami, albo różnica jest tak mała ze jej nie zauważam)

kristof70 15-09-2009 07:03

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
na 0 nie masz podświetlenia wnetrza i zegarów, na 1 i 2 podświetlenie jest wraz ze ściemnieniem conversa (wg ustawień pokretła) , to chyba jest róznica zauważalna?

Pastoo 15-09-2009 15:50

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Leonzaw, musi u Ciebie jakaś widoczna różnica być - nawet w Goldzie, gdzie jest tylko mały ekranik wyraźnie widać różnicę między podświetleniem zegarów w położeniu 0, a położeniu 1, 2, 3.

mzk 16-09-2009 12:18

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Jasne, ale pod warunkiem że:
1. Mamy przekręcone pokrętło na ściemnienie
2. W navi zmienimy podświetlenie na Auto (tam gdzie opcje day/night)
Wtedy dopiero uzyskujemy efekt taki, że na 0 mamy do jazdy dziennej jasno na desce, a na 1 mamy ściemnione zegary i podświetlone :)

Leonzaw 17-09-2009 22:14

Odp: Światła do jazdy dziennej
 
Cytat:

Napisał Pastoo (Post 1245681)
Leonzaw, musi u Ciebie jakaś widoczna różnica być - nawet w Goldzie, gdzie jest tylko mały ekranik wyraźnie widać różnicę między podświetleniem zegarów w położeniu 0, a położeniu 1, 2, 3.

no widac roznice pomiedzy polozeniami ... ale ja zrozumialem ze chodzi ci o polozeniu "na maxa" rozjasnienie i tylko operujesz czy swiatla wylaczone czy wlaczone ... no i wtedy nie widze roznicy

wiki 13-04-2011 17:37

światła do jazdy dziennej
 
Czy ktoś wie co jest grane,podłączyłem światła led automatyczne do jazdy dziennej,wszystko jest ok światła się włączają po przekręceniu stacyjki i wyłączają po włączeniu świateł drogowych i tak powinno być,ale gdy uruchomię silnik i wtedy włączę światła drogowe to led przygasają a nie wyłączają się.Takie same światła miałem zamontowane w mk 3 i nie było problemu.Czy ktoś wie jak to jest przyczyna i jak ją rozwiązać. Proszę o podpowiedź .

Alecki 13-04-2011 19:27

Odp: światła do jazdy dziennej
 
Ja ja podłączyłem swoje ledy (z tym, że pod pozycyjne) to też nie chciały się do końca wyłączyć. Podpiąłem przekaźnik sterowany zasilaniem pozycyjnych, który odcina zasilanie ledów i problem został rozwiązany.
BTW jak dzienne będą Ci się świeciły razem z mijania to policja zatrzyma Ci dowód, a auto nie przejdzie badania technicznego.

wiki 13-04-2011 20:27

Odp: światła do jazdy dziennej
 
Jak byś dokładniej sprecyzował.Podpiąłeś drugi przekaźnik czy podpiąłeś się pod przekaźnik od świateł pozycyjnych.Jeśli dołożyłeś drugi to jaki.Dzięki za podpowiedź.I proszę o więcej

Alecki 13-04-2011 20:44

Odp: światła do jazdy dziennej
 
Moje ledy mają fabrycznie wmontowany układ wyłączający je po podaniu +12V na "trzeci" kabelek. Ten trzeci kabelek zasilałem ze świateł pozycyjnych, by po ich zapaleniu ledy zgasły. Tyle, że to nie zupełnie działało. Ledy lekko się żarzyły.
Więc trzeci kabelek odciąłem a na kabelku zasilającym ledy (ACC+) zainstalowałem dodatkowy przekaźnik sterowany prądem ze świateł pozycyjnych. Jak prądu od pozycyjnych nie ma to przekaźnik jest zwarty i ledy świecą. Jak prąd z pozycyjnych jest to przekaźnik robi "pstryk" i odłącza zasilanie ledów - dzienne gasną.
Ten przekaźnik to jakaś chińszczyzna albo japońszczyzna - zasilany 12V prądu stałego, kosztował kilka zł na Wolumenie.
Przekaźnika nie umieszczaj zbyt blisko przetwornic od ksenonów, bo tam nieźle sieje.

wiki 14-04-2011 19:56

Odp: światła do jazdy dziennej
 
Dzięki za podpowiedź, dziś zakupiłem przekaźnik 12VDC 30/40A i po małych kombinacjach udało się wszystko działa jak należy.Jutro będę go montował na stałe.Dzięki i pozdrawiam.Dam znać jak mi poszło.

Alecki 14-04-2011 20:48

Odp: światła do jazdy dziennej
 
30/40A to strasznie dużo. Ledy ciągną ułamek tego prądu. Ale działać będzie.

wiki 15-04-2011 12:03

Odp: światła do jazdy dziennej
 
Taki tylko mieli w sklepie.Mam tylko nadzieje że nic nie będzie dziać się autem.

Alecki 15-04-2011 12:12

Odp: światła do jazdy dziennej
 
Bez obaw. Nic się nie stanie. Twój po prostu jest większy i droższy.

wiki 17-04-2011 18:18

Odp: światła do jazdy dziennej
 
Przekaźnik udało mi się zamontować bez żadnych problemów,działa jak należy.Jedyny problem to znalezienie odpowiedniego miejsca do zamontowania.Dzięki .Pozdrawiam Wiki

bakirura 26-04-2011 13:14

Odp: światła do jazdy dziennej
 
Chcę podłączyć LED do jazdy dziennej. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu po kolorze przewodów lub najlepiej w skrzynce bezpieczników pod maską (przy lewym reflektorze):
- plus 12VDC po stacyjce
- plus 12VDC po włączeniu świateł drogowych (xenony)

Czy ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej do Mondeo MK4?

szyru 26-04-2011 14:39

Odp: światła do jazdy dziennej
 
Koledzy a zapodajcie może jakieś foteczki gdzie i jakie światła zamontowaliście.

PS. Pewnie znajdą się malkontenci co będą pisać, że to wieś. Niech sobie od razu darują i nie piszą w tym temacie. Ja jestem ze wsi i chcę mieć auto jak to przystało na wieś.

Alecki 26-04-2011 14:45

Odp: światła do jazdy dziennej
 
Zerknij w ten wątek:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

szyru 26-04-2011 14:54

Odp: światła do jazdy dziennej
 
Tak oczywiście ten wątek już dawno oglądałem, dzięki :) nawet ze dwa razy. Interesuje mnie jak inni jeszcze to rozwiązują. Nie spodziewam się oczywiście diametralnie innych niż zaprezentowane, ale chętnie bym zobaczył :)

Alecki 26-04-2011 17:03

Odp: światła do jazdy dziennej
 
1 załącznik(i)
Cytat:

Napisał bakirura (Post 1644654)
- plus 12VDC po stacyjce

Tutaj:

Alecki 26-04-2011 17:23

Odp: światła do jazdy dziennej
 
1 załącznik(i)
Cytat:

Napisał szyru (Post 1644707)
ale chętnie bym zobaczył :)

To moje:


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.