|
Wraca temat rdzy. Dlaczego FOCUSY rdzewieją???
Witam serdecznie wszystkich Klubowiczów :)
Jestem tu nowy więc jeśli temat był już rozpracowany to proszę o link W wielu postach poruszany jest temat rdzy. Są tacy użytkownicy, którzy mają problemy z korodującym poszyciem klapy bagażnika, drzwi, itp. Są też tacy, którzy z rdzą problemu nie mają, i to mimo dłuższej eksploatacji i starszych roczników. Mimo wnikliwej lektury postów nie dostrzegłem żadnej zależności, z której mogłoby wynikać tak różne zachowania blacharki Focusa w różnych egzemplarzach. I tu stawiam pewną tezę, którą chciałbym dzięki Wam drodzy Klubowicze rozstrzygnąć: "Problem korozji dotyczy Focusów z określonego rocznika i/lub rejonu produkcji (montowni)" W celu zweryfikowania tej tezy potrzebna mi jest Wasza pomoc. Proponuję więc badanie polegające na zestawieniu danych dotyczących rocznika danego pojazdu i rejonu produkcji oraz miejsca korozji (klapa bagażnika irp.) z tak wielu Focusów, jak to tylko jest możliwe. Jeśli liczba zgromadzonych przypadków będzie dostatecznie duża moża uda sie ustalić "o co chodzi":-) Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w dyskusji Krzysztof ps. może ważne są także inne parametry ??? Instrukcja!!! Należy sprawdzić kod VIN, pozycje: 1-3 - Rejon produkcji 7 - Linia produkcyjna 8 - Miasto 11 - rok produkcji wg klucza: REJON PRODUKCJI (Pozycja 1-3) SFA = Ford Motor Company Ltd. (Anglia) TW2 = Ford Lutisania sarl (Portugalia) UNI = Henry Ford and Son Ltd. (Irlandia) VS6 = Ford Espana sa (Hiszpania) WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy) WF1 = Ford Werke A.G. (Niemcy) XLC = Ford Nederland nv (Holandia) LINIA PRODUKCYJNA (Pozycja 7) B = Ford Wielka Brytania (montownia) C = Ford Wielka Brytania (brak montowni) E = Ford Niemcy (brak montowni) G = Ford Niemcy (montownia) L = Ford Brazylia (montownia) W = Ford Hiszpania (montownia) MIASTO (Pozycja 8 ) A = Dagenham - Cologne - Ipiranga B = Halewood - Genk - Sao Bernado C = Langley - Saarlouis K = Rheine N = Amsterdam P = Valencia - Azambuja S = Setubal Pozycja 11 Inny dla każdego samochodu/modelu W - 1998 X - 1999 Y - 2000 1 - 2001 2 - 2002 3 - 2003 itd [ Dodano: 2005-09-15, 16:41 ] Jestem dopiero na etapie kupowania Focusa (już upatrzony), ale już coś nieco na jego temat wiem. Mój pochodzi z Niemiec, z Kolonii, z 2000 roku. Trapi go problem rdzewiejące krawędzi klapy bagażnika.[/b] |
,Krzysztof_N, nie pomoże to tylko Tobie,ale wszystkim którzy noszą się z zamiarem kupna foki,będą wiedzieli czego unikać
|
Ja mam rudego.
Pochodzi z Niemiec , montownia Langley- Sarluis , rok 2001. Korozja na klapie bagażnika - dolan krawędz , już prawie cała w purchlach i robi się ruda , myślę że jest to z powodu WADY KONSTRUKCYJNEJ , lub niedbałości montazu , a konkretnie : to co spływa po tylnej szybie wpływa częściowo pod plastikową listwę i dostaje się do środka klapy. Być może że było by lepiej gdyby ta listwa była uszczelniona. Czasami wody ( razem z płynem do spryskiwacza i brudem ) jest tyle że podczas podnoszenia klapy wylewa się sporo do bagażnika. Korozja na wszystkich błotnikach - jakby ktoś narobił kropek szpilką , ale jak się dokładnie przyjżec to to idzie od środka , od blachy. Korozja pod lusterkami , na styku plastiku i lakieru , gdy lusterka pracują na wietrze napierają chyba na lakier i ten odchodzi. Odpadanie płatami lakieru na progach za przednimi kołami , korozja bardzo delikatna , bo progi chyba jako jedyne blachy w tym aucie sa lekko cynkowane. Korozja na układzie wydechowym, delikatna , dużo mniejsza niż w poprzednim moim aucie - Eskorcie. Korozja pod maską silnika , praktycznie wszystkie nakrętki są rude. No i korozja wycieraczek ( tych od szyb oczywiście :) ) |
Witam
Muszę dokładnie obejrzeć błotniki boje się, że rzeczywiście rdza uderza od środka i pewnego pięknego dnia odpadnie kawał lakieru W moim (przyszłym Focusie) stary właściciel właśnie zgłosił do reklamacji klapę bagażnika. reklamacja została przyjęta i klapa zostanie wymieniona na nową. Dzięki za udział w badaniu Serdecznie pozdrawiam |
Z informacji uzyskanych od dealera dowiedziałem się, że problem rdzy dotyczył "początkowej" serii Focusów niezależnie od miejsca produkcji czy montażu. Winna była ponoć technologia. Później ją zmieniono i ponoć jest O.K. Pożyjemy - zobaczymy.
Z postów uzytkowników faktycznie wynika, że problem dotyczy roczników do 2001 włącznie. Ciekawe tylko, czy za rok nie dołączą następne roczniki (będą w wieku tych z 2001 obecnie) ? |
Witam ponownie
Z tego co słyszałem, problem rdzy dotyczy także 2, 3 letnich Focusów? |
błedy technologiczne no bidoki zapomnieli ocynku ... :evil:
technologiczne bencwały..... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: ps ciagle mam popatrzec na swojego skad jest i niemam czasu .... soryy na wstepnie dodam ze jest z 98 r rdzewieją mi drzwi prawe tylne ( ewidentnie zle polozona masa woda wplywa do drzwi , odpadł mi lakier z blotnika tylnego przy progu ale nierdzewieje co ciekawe niema sladu rdzy na bagazniku lub pod lusterkami . |
Wszystkie foki rdzewieja , niektore z poczatku produkcji mniej niz pozniejsze . Moja jest z 99 i dopiero zaczyna pojawiac sie rude na dole drzwi od strony pasazera i kierowcy . Moja byla bodajze skladana w Niemczech .
Pzdr. |
Witam,
Potwerdzam mam 2 letnią fokę i ma rdzę już na dole drzi kierowcy |
ja właśnie dolewając oleju ( ostatnio coraz cześciej ) spojżałem w górę , na klapę i az usiadłem - prawie wszystkie krawędzie blach i kształtowników sa rude , no tak lekko , ale w paru miejscach to az szeleści.
Obejżyjcie swoje maski od dołu, ciekawe czy tylko m€j jest taki smaczny dla rdzy. |
Re: Wraca temat rdzy. Dlaczego FOCUSY rdzewieją???
hi,
oto dane z mojego auta. 1-3 - WFO 7 - G 8 - C 11 - 1 opis: karoseria - zadnej rdzy. podwozie - miejscowo rdza, w sumie nie przygladalem sie dokladnie. sruby - skorodowanych kilka przy silniku oraz jedna mocujaca tylna klape. pozdrawiam, Andy |
Ja mam wersje amerykańską 2001/02 i zero rdzy nigdzie poprostu.
|
Cytat:
Bierze sie to przewaznie ze slabej pielegnacji lakieru (mycie ,polerowanie,woskowanie). Jezeli jest to "prawdziwa rdza" to moze wystapic np. po uderzeniu kamieniem ,w takim przypadku trzeba rdze usunac i dac zaprawke (najlepiej jak najszybciej, zeby sie pecherze nie robily). Blacha od srodka raczej nie bedzie sama rdzewiec. Moj focus kombi jest z 2002 roku i po tych kodach wychodzi ,ze zostal wyprodukowany w Niemczech. Na tylnej klapie jest listwa(srebrna lub czarna), nad tablica rejestracyjna i po jej zdemontowaniu w warsztacie pokazala sie rdza. Nie wiele ale jednak rdza. Gorna krawedz tej listwy wgniotla sie w lakier (wibracje ?) uszkadzajac go i zaczelo rdzewiec ,to wszystko :Klapa zostala na gwarancji polakierwana, listwa wymieniona. Wiecej nic nie widzialem. Musze dodac ,ze sam zabespieczam roznymi srodkami w sprayu autko tam gdzie mam dostep.W drzwi i zakamarki silikony ,roznego rodzaju oleje ,podwozie tez spryskuje tam gdzie cos moze wyjsc na razie jest OK. |
Moj Focus produkcja 2003, Ford Werke A.G. (Niemcy) - tylne drzwi posiadaja od wewnatrz ubytki lakieru i ocynku - wyrazna wina linii produkcyjnej, ktora zapomina o szkodliwym wplywie silikonow na proces lakierniczy. Calkowite niechlujstwo ze strony fabryki powoli juz niespotykane nawet w chinskim swiecie....Warto dodac, ze w ramach gwarancji mozna sie wybrac (na wlasny koszt i bez samochodu zastepczego) tylko do autoryzowanych serwisow - a wiec klient ponosi koszty za badziestwo producenta....(przykladowo serwisy w Pile i Bydgoszczy nie posiadaja lakierni wiec czeka ich wycieczka do Poznania lub Inowroclawia). Wczesniej mialem Honde - zupelnie inny swiat obslugi klienta....Pozdr
|
Cytat:
|
Honda tez rdzewiala...ale po 5 latach a nie po 2 w garazowanym samochodzie ktorym rzadko moja zona jezdzi wiec ma 20tys przebiegu..na dodatek drzwi od wewnatrz!!! Co ciekawe Honda dawala 2 lata gwarancji na lakier - jednak wystarczyl jeden list do nich po 3 latach (!!) od uplyniecia gwarancji i zgodzili sie usunac wady na swoj koszt. Pomyslcie co odpisalby Ford??!! U nich przeciez 14 dni to przestepstwo :bluzgi:
|
Tak w odpowiedzi na ta mase kropek koloru rdzy...tez mialem moment zdolowania gdy kupilem focusa, jednak po pierwszej wizycie na myjce gdzie potraktowano go karcherem wszysko zeszlo... mile zaskoczenie[/quote]
|
Focus 2000r nr VIN WFOF XX GG DFYG ......
Rdzewieją wszyskie drzwi na dole od strrony wewnętrznej (odpadła masa uzupełniająca) Rdzewieje tylnia klapa pod listwą nad tablicą rejstracyjną . |
FF 1999r 1.8 TDi Combi
Dolny brzeg klapy bagaznika oraz drzwi (dolne krawedzie). Jak ide spac to slysze jak mi rdza samochod wcina. :? |
Moja Foczka jest z 99 WFO ruda na tylnej i przedniej klapie, na wszystkich drzwiach jak również na prawy tylnym nadkolu. "Niemiecka precyzja" !!!
|
taką blachę dzisiaj dają nie wyleżakowaną nie odkwaszoną i tyle poprostu robią masówe.
|
Mója foka z 01 nie ma żadnych śladów rdzy ale troche pod maską wychodzi koło śrub, które mocują podzespoły silnika, pewnie już niedługo coś zobaczę :fcp5
|
nie tylko w fokusach wychodzi rdza w moim esiku tak jak w każdym innym najpierw rdzewieje tylnie prawe nadkole tuż przy wlewie paliwa bo nie ma nadkoli ale już niedługo je kupię bo szkoda autka. także nie tylko fokus ale każde inne auto ma blachę która rdzewieje wcześniej czy później.
pozdrawiam. |
Mam focusa XII 1999 Ghia ,czarny w kombi . Na tylnej klapie są oznaki rdzy (od środka), dodatkowo mam lekko wypiaskowane od kamieni progi (brak przednich chlapaczy), dwie kropki rdzy(odpryski)są na drzwiach ,ogólnie nie gnije tak mocno. Przed zakupem foki , oglądając wiele egzemplarzy , to przeważnie miały maskę do lakierki bo gniły najwidoczniej od kamieni, nawet roczniki 2002. Mój mechanik (pracuje w serwisie toyoty) który na co dzień po pracy rozkłada angielskie focusy (i nie tylko) na części zaproponował mi kiedyś żebym zdjął tapicerkę z drzwi i klapy i spryskał wszystko fluidolem zmieszanym z olejem . Podobno najwięcej w blacharce fok dzieje się wewnątrz drzwi i klapy (pod tapicerką w drzwiach zbiera się woda).Ale jakoś ciężko mi się za to zabrać (brak czasu) więc nie znam rezultatów.
POZDRAWIAM |
Witam,
Mam to samo co u Kacper69. Mam Focusa kombi z listopada 2001 roku (po lifting): Korozja klapy bagażnika na dole, z tym że mam na razie 1 punkt rdzy (a klapa była już raz wymieniona na gwarancji) czyli wynika że to jest rzeczywiście wada konstrukcyjna. Korozja pod lusterkami. Korozji na błotnikach nie zauważyłem. Korozja układu wydechowego. Korozja nakrętek pod klapą silnika. Pozdrawiam MC |
rejon: Ford Werke A.G. (Niemcy)
linia produk: Ford Niemcy (montownia) rok 2001. Focus kombi Rdza żre tylną klapę i maskę silnika. |
Ford Focus 2004
Ford Werke Niemcy Ford Hiszpania montownia miasto Valencia- Azambuja Miałem poprzednio Forda Eskorta 98 i po 6 latach jazdy miał dziury w progach i błotnikach. Wystraszyłem się waszymi spostrzeżeniami i w sobotę rozebrałem poszycie wszystkich drzwi i klap, narazie wygląda ok. i chyba wprowadzili jakieś zabezpieczenia (fluidol) Pozdrawiam |
Mam Focusa z 2002 roku.
WF0 = Ford Werke A.G. (Niemcy) W = Ford Hiszpania (montownia) P = Valencia - Azambuja Korozja dorwała sie do obydwu narożników progów od tylnych drzwi. |
WFO-ford werke AG
G-ford niemcy C-Langley-Saarlouis 1R- czerwiec 2001 nie mam śladu rdzy, jedynie przy śrubach pod maską :fcp4 |
W mojej Foczce też widać rdzę / tył lewy drzwi dół/ . Z prawej strony były wymieniane drzwi /dwoje- powód nie znany/.
Region prod- Niemcy /WFO/ Montownia - Niemcy / (7) G / Miasto - Langley / (8) C 11 cyfra - to (3) Od siebie dodam iż pierwsza rejestracja to styczeń 2004 rok Piszę tylko objawy gdyż jestem właścicielem od tygodnia i o eksploatacji nic nie mogę powiedzieć. :fcp6 |
witam!
Moja foca to 03.2001 3 drzwi 1,6 benzyna przebieg 60 tys.. chuchana i dmuchana :fcp1 Region i montownia - nie patrzyłem bo to moja narzeczona nią jeździ lewe drzwi - pod lusterkiem i na dolnej wewnętrznej krawędzi prawe drzwi - dolna wewnętrzna krawędź w sobotę zakwalifikowane do naprawy gwarancyjnej :fcp2 |
Hej!
Moja foka rok 2004 przebieg 90 tys km, kombi 1,8TDCI, rdzy brak. Ogladalem dokladnie i nic nie znalazlem. Moze to zasluga myjni recznej (dwa razy w tygodniu mucie pod cisnieniem, a w okresie zimowym zawsze wtedy gdy zrobi sie choc jeden dzie powyzej 0 st c. Po zimie obowiązkowe dokladne mycie podwozia. Escort zony rok 1995 przebieg 140 tys km, kombi 1,8 16V no tu jest zdecydowanie gorzej. Rdza na przednim lewym błotniku, tylnia klapa oraz lekkie slady rudej na podwoziu (samochod nie byl tak czesto myty jak foka). Nie jest to moze regula ale czeste mycie foki w moim przypadku zdecydowanie pomoglo i rudej nie ma :) Pozdrawiam, Robert P. |
Witam!Nie rozumiem u mnie w ogole brak rdzy 11/2002 pierwsza rejestracja 07/2003 przebieg 35000km i wiekszosc focusow co u nas jezdza sa z niemiec(jest ich ok. 15 na cale miasto STOILCA :fcp2 ) moze to przez polski klimat macie rdze parkuje samochod w garazu bo u nas w zimie, dosc zimno dochodzi do - 45 C. Wlasnie pytanie jak focus benzyna 1.6 sie odpala w zimie?i dla czego u mnie szybko rozladowuje sie akumulator?bo przede mna koles w zime w ogole nie jezdzil i jak samochod postoi 2 - 3 miesiace to akumulator byl do wymiana mysle ze to wina alarmu mam jakiegos chinczyka z auto odpalaniem.
P.S. czy ktos slyszal czy montowal do Focusa RADIO JVC AVX-700/706??? i czy to dobreradio czy lepiej przeplacic za kenwood czy clariona sa o 50 % dzozsze u nas!!! |
99 rok, Focus z Belgii, zero rdzy i poprawek, lakier oryginal -perla
|
99' Focus 3d z Włoch. Rdza na elemtach zawieszenia i na dole drzwi kierowcy.
|
Mój jest krajowy(tzn kupiony w salonie forda) - XII 99. Tylną klapę miał już robioną 2X i za tym drugim razem lakiernik nie dał już gwarancji ze wzgl. na "korozję międzywarstwową"(doł klapy przy zderzaku).
A jak robiłem tylne zawieszenie, to na 8 śrub tylko 1 odkręcona, reszta cięta - takie skorodowane, że były choćby przyspawane. Wtedy zacząłem się przyglądać dokładniej i.......... miłe rozczarowanie, nic więcej nie znalazłem. Czyli moim zdaniem słabe punkty to klapa (zimą wiecznie zagnojona błotem z solą) i śruby zawieszenia (no cóż 8 zetów sztuka raz na x lat to i tak niewiele). |
Witam
Mój focusik to TDCI 1,8 100KM, kombi. Poz 1-3 Ford Werke AG Niemcy 7- NIemcy 8- Langley-Saarolouis 11- 4 tzn 2004 rok maj I rejestracja 11.20004 i na razie wszystko Ok ale może czegoś nie widze bo miłośc jest ślepa :fcp1 :fcp2 |
już chyba nie kupie focusa - zamierzam przejść z Forda Fiesty mk3 na jakieś kombi lub małego VANa ale proszę poradzcie co kupic Focus, Renault SCENIC czy mozę Escorta 99 kombi??
|
hej
ja mam anglika (kierownica po prawej stronie) i nic foczka ma 8 lat, jezdzona tylko w anglii i czasem na wycieczke po europie zadnych sladow rudej moze to polska sol robi swoje :) pozdrawiam |
Ja swoją fokę sprowadziłemw zeszłym roku z Niemiec rocznik 2000 kombi.
Rdza na dolnej części klapy bagażnika i dolnej części tylnych drzwi. Ponadto ostatni tłumik mam do wymiany w powodu rdzy. Nic więcej nie zauważyłem. Poz 1-3 Ford Werke AG Niemcy 7- NIemcy 8- Langley-Saarolouis 11- 2000 12- czerwiec 1,8 BENZYNA |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:32. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.