Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Diesel (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=139)
-   -   [2,0 i 2,2 TDCi] Mondeo Mk3 2.0 Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=73883)

frencci 07-07-2009 22:53

Mondeo Mk3 2.0 Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Witam. Jest wiele wątków o podobnych problemach...ale podobnych ;-]. Mam Mondziaka 2.0 TDCI 130KM. Tłukę go już trzy lata i przejechałem ok 100tys.km. , ma obecnie 215tys.km przejechane. Do tej pory mnie nie zawiódł, byłem bardzo zadowolony. Jakiś tydzień temu odpalając go pod jakimś sklepem- zauważyłem, ze jakoś klekocze bardziej...coś w stylu starych Mercedesów 'beczek' z Taksówek i jakoś dziwnie przyspiesza. Przejechałem kilkaset metrów ponieważ zauważyłem,iż miga mi także sprężynka. Zgasiłem go i po ponownym odpaleniu- podobny problem czy miganie nie pojawiło się . Po przeczytaniu przyklejonego wątku- doszedłem do wniosku, że to początek końca wtryskiwaczy. Wystraszony tym- zakupiłem jakiś specyfik STP do przeczyszczania wtrysków i tutaj zaczęły się problemy...a może to tylko zbieg okoliczności w tym samym czasie? Zauważyłem kilka dni po opisanych akcjach, że auto straciło swoją dotychczasową dynamikę. Wygląda to tak, że obojętnie jak bardzo wcisnę pedał gazu- auto przyspiesza swoim trybem- dochodzi do ok. 2100obr/min gdzie wlączała się wcześniej turbosprężarka...przechodzi dalej i dopiero zauważam znaczący skok mocy przy ok 2500obr/min... ale, ale tak jakoś wszystko chodzi leniwie... Coś stanowczo nie przyspiesza jak poprzednio. Czy ktoś miał podobne objawy? Muszę nadmienić, że po pierwszym zauważeniu spadku mocy- podjechałem do warsztatu i kolega 'na szybko' zbadał turbinę i przewody podłączone do niej. Wszystko chodzi, ma ciśnienie i podciśnienie- stwierdził, ze żyje... myślałem, że to ta koleżanka może padła. Poproszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu bo dopadł mnie kryzys światowy i nie chcę dać auta komuś, kto wymieni mi to co uszkodzone i działające ;-]. BTW - jaki możecie polecić dobry/uczciwy warsztat w promieniu 50 km od Gniezna/Poznania?
Dziękuję,pzdr,Jacek

SrebnaStrzała 08-07-2009 01:16

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Sprawdź "żarniki" czy wszystkie 4 palą;)
Jeśli nikt jak dotąd nie wymieniał jeszcze wtrysków... to niestety jak na moje czas najwyższy. Musze przyznać że i tak daleko zajechałeś;) Mi padły przy 120.000km.
Na początku jedź skasować błąd, możliwe ze jeszcze z 10.000km zrobisz (jak ja) jednak nie przekraczaj 140km/h bo znów go wywali(tak jak wtedy u mnie). Oczywiście to najlepsza opcja, bo może się okazać że jedyne co sie da zrobić to zregenerować albo wymienić wtryski. Pewnie spytasz o koszt... z regeneracją w Poznaniu zamkniesz się w myślę 2000zł z wszystkim. Nówki około 3500zł.

frencci 08-07-2009 06:34

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Dziekuję, od tego zacznę ;-].Pzdr

Cobretti 08-07-2009 07:38

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Cytat:

Napisał SrebnaStrzała (Post 1201550)
Sprawdź "żarniki" czy wszystkie 4 palą

a co mają "świeczki" do mocy ??

Cytat:

Napisał SrebnaStrzała (Post 1201550)
niestety jak na moje czas najwyższy. Musze przyznać że i tak daleko zajechałeś

można zajechać dalej ;)
i wcale to nie muszą być wtryski :)

Cytat:

Napisał SrebnaStrzała (Post 1201550)
jednak nie przekraczaj 140km/h bo znów go wywali

a co to za .... bzdura ??

Cytat:

Napisał SrebnaStrzała (Post 1201550)
tak jak wtedy u mnie

to co u Ciebie to nie znaczy, ze u innych...
jak powiem, zeboli mnie ręka to ty powiesz "złamana" ?? bo Ciebie też bolała jak miałeś złamaną ?? ;)

poza tym u mnie też od razu stawiają na wtryski (bo czasem zafalują obroty, bo czasem zgaśnie, bo sprężynka bo to i tamto...) a tak na prawdę nikt porządnie (trafnie) nie zdiagnozował.. jednemu na kompie wychodzi wtrysk, drugiemu pompa... )
ale przyjęło się, ze jak ktoś ma TDCi i problemy związane z zasilaniem to od razu wtryski ...

jak na razie chodzi mi po głowie przeczyszczenie układu paliwowego począwszy od zbiornika a na rurkach skończywszy ....

ale na razie muszę podjechać do jednego chłopaka z kompem i zobaczymy co on zdiagnozuje (były ASOwiec ;)

takze nie mierzmy wszystkiego jedną miarką - bo to .... tylko miesza :)

frencci 09-07-2009 21:33

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
I jak wyszly badania? Chyba umre 'na smierc' ;-]- padl mi dzisiaj rozrusznik, grrrr.
Pzdr,J

frencci 13-07-2009 14:39

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
No i sprawa sie rozwiazala. Pojechalem do doswiadczonego mechanika, ktory ma komputer serwisowy Forda. Siedzialem chyba u Niego z dwie godziny. Diagnostyka wskazywala problem z doladowaniem turbosprezarki czy czyms takim. Facet zaczal sprawdzanie od malego wezyka, ktory wychodzi z turbiny w strone silnika. Dotykal palcem, ustami az w koncu i jezykiem ;-]. Ku mojemu przerazeniu przecial go w polowie, odcial jeszcze kawalek i polaczyl przez kawalek rurki od ukladu hamulcowego. Mowi- gotowe, ja na to- moze sie przejade, On- nie trzeba...ale i tak pojechalem i zbladlem- auto ma ponownie niesamowitego kopa i jakby mniej dymi. Calosc- 150zl. Ot- przetarty czy pekniety wezyk gumowy a juz mialem w planach wydanie 3 tys.zl. na wtryski ;-] Zycze Wam tylko takich usterek! ;-] lub przynajmniej uczciwych mechanikow bo przeciez mogl mi wszystko wymienic na nowe i nie wiedzialbym, ze mnie oszukal. Pzdr,Jacek

pajak-1 04-08-2009 14:56

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
2 załącznik(i)
Witam! Miałem IDENTYCZNE OBJAWY jak te, które opisałeś w pierwszym poście. Toćka w toćke to samo. No i jak przeczytałem że przyczyną osłabienia i późnego załączania turbiny był wężyk od turbiny do silnika, to go wtedy dokładnie obejrzałem. Okazało się, że w pewnym momencie rozgałęzia się on na dwa końce. Jeden koniec biegnie gdzieś do przodu silnika, natomiast drugi schodzi w dół pod obudowę filtra powietrza, no i ten drugi pod filtrem powietrza po prostu był ściągnięty z plastikowego króćca. Założyłem go na króciec i teraz mogę się poruszać w tempie iście fordowskim z porządnym przyspieszeniem.
Pozdrawiam i dzięki za dobry opis rozwiązania problemu!

frencci 04-08-2009 15:14

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Widzisz co za drobnostka? I po to fora sa potrzebne ;-]. Pzdr

Cobretti 04-08-2009 15:22

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Cytat:

Napisał frencci (Post 1202803)
I jak wyszly badania?

nie byłem jeszcze... nie mam kiedy :D

matta 16-05-2010 21:28

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
czesc, mam podobny problem ze swoja padaka mk3 tdci130 km 2002 , pomijam 20 sec kopcenie przy odpaleniu na zimno, problem mam z turbinka, mianowicie: na luzie wkrecam go na obroty, i jakaby cos go mulilo, podmeczam go 3500 obr i puszczam gaz, czekam chwielke jak obadna, powiedzmu do 2000 obr i znowu daje mu do konca w gaz, w tym momencie jakby turbo odzyskiwalo moc i wkreca go tak jak powinno na obroty. w praktyce - nie moge wlaczac sie do ruchu na szybko bo rozpedza sie jak maluch. jak wbijam 2 to objaw mija i wgniata mnie w fotelik. turbo jest po regenreacji tak jak i wtryski (tak a propo sprzeglo tez a mam go 1 rok) bo mi jak kiedys wysadzilo :) . egr i dolotowy sa wyczyszczone a egr zablokowany. komputer nie pokazal bledow, poz info ze raz na 1 biegu turbo wlacza sie przy 3000 obr a raz wcale, (wlacza sie - mam na mysli daje odpowiednie cisnienie). sprawdzilem te rurke od turbo, odchadzaca od tego "bebenka", wiem ze jest tam podcisnienie jak sciagniesz, czulem pod palcem. u mnie sie nie rozdziela ten wezyk na dwie czesci, o ktory mowa ponizej, jest tylko 1 i leci w dol pod silnik i jakby sie slepo konczyl na jakims gniezdzie. niestety nie moge znalesc usterki.... prosze o wskazowki co jeszcze moge sprawdzic, aha te rury od intercoolera sa cale i bez zadnych dziur czy pekniec.

Cobretti 17-05-2010 20:27

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
ja ci nie pomogę bo moje mondeo to historia już od 9.2009 :)

matta 18-05-2010 09:06

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
uuuu a myslem ze po 2002 roku madre glowy z forda wprowadzily kilka zmian
w konstrukcji.....jak widac nie bardzo im to wychodzi :) dzieki za odpo - niestety musze dalej czekac na dobre rady od innych uzytkownikow.

Ofaniel 18-05-2010 10:42

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
a turbo matta robiles u kogos kto sie na tym zna? Podpowiedzcie mi panowie, czy tam jest pneumatyczna regulacja? w tym mondku 2002? Moze zle ciegno do kierownic ustawione?!

matta 18-05-2010 14:05

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Cytat:

Napisał Ofaniel (Post 1438598)
a turbo matta robiles u kogos kto sie na tym zna? Podpowiedzcie mi panowie, czy tam jest pneumatyczna regulacja? w tym mondku 2002? Moze zle ciegno do kierownic ustawione?!


dzieki za zainteresowanie, turbinke robil mi gosc, ktorego wiele osob o ktorych szukalem pomocy polecalo, nazywa sie Sprawka z Czestochowy. Zajmuje sie tylko turbinami. Mowil mi cos o zapieczonych lopatkach ale ponoc je rozruszali :). Ktos inny montowal po odbiorze z regeneracji. Wczoraj recznie sprawdizlem czy ten zaworek od turbo pracuje - palcami dawalem rade go podniesc, podpialem ten wezyk i tez go podnosil ale dosyc wolno. jak odpinalem wezyk to ciegno opadalo. Chyba pnematyczna regulacja bo nie widzialem zadnych kabli electr. ale nie jestem pewny. Niestety jestem lewy w mechanice i wiem tyle co sie dowiedzialem na forach czy podczas napraw. Jak mozna wyregulowac ciegno?

matta 19-05-2010 12:30

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Witam ponownie, prosze o pomoc - tyle uzytkownikow na forum a zadnej pomocnej podpowiedzi ;(( nie wierze, ze nikt nie potrafi doradzic laikowi. dodam ze slysze lekki stukot podczas jazdy jak dodaje gazu i mam wrazenie ze to moze byc ta cala kierownica od turbo.

Ofaniel 19-05-2010 13:14

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
matta kierownice w turbo nie stukaja. Dziala to na takiej zasadzie.
Podcisnienie wciaga sztange, ktora porusza pierwsza kierownica. Jest na niej pierscien, ktory powoduje jednoczesnie przesuniecie wszystkich kierownic, a te z kolei ustawiaja w odpowiedniej pozycji łopatki w czesci goracej trurbiny. Komputer steruje sobie polozeniem tych lopatek, by dawac optymalne obroty wirnika. Jesli kierownice sie zapiekaja, czyli masa nagaru powoduje ich unieruchomienie, to poprostu zatrzymuja sie w jednej pozycji co powoduje zazwyczaj przejscie samochodu w tryb serwisowy - notlauf. Komputer dostaje wtedy niewlasciwe pomiary i by turbina nie ulegla uszkodzeniu zmniejsza niektore parametry pracy (roznie z tym bywa).


TERAZ PO PIERWSZE i najwazniejsze. Nigdy nie katuj uturbionego silnika diesla na zimnym!!! To ze auto na zimnym powoduje skakanie obrotow nie jest wina turbiny. Jak bedziesz gazowal do 3,5 tys. po odpaleniu na zimnym to predzej czy pozniej cala turbine zarżniesz. Moze powodem wcale nie jest turbina? a problemy z ukladem paliwowym, jakis zator w ukladzie od baku do filtra paliwa?! Tylko na 1 biegu jest slabszy? Na biegu jalowym przeciez nie sprawdzisz poprawnego dzialania turbiny. Co najwyzej, czy ciegno sie rusza przy lekkim przygazowaniu.

matta 19-05-2010 14:21

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Cytat:

Napisał Ofaniel (Post 1439436)
matta kierownice w turbo nie stukaja. Dziala to na takiej zasadzie.
Podcisnienie wciaga sztange, ktora porusza pierwsza kierownica. Jest na niej pierscien, ktory powoduje jednoczesnie przesuniecie wszystkich kierownic, a te z kolei ustawiaja w odpowiedniej pozycji łopatki w czesci goracej trurbiny. Komputer steruje sobie polozeniem tych lopatek, by dawac optymalne obroty wirnika. Jesli kierownice sie zapiekaja, czyli masa nagaru powoduje ich unieruchomienie, to poprostu zatrzymuja sie w jednej pozycji co powoduje zazwyczaj przejscie samochodu w tryb serwisowy - notlauf. Komputer dostaje wtedy niewlasciwe pomiary i by turbina nie ulegla uszkodzeniu zmniejsza niektore parametry pracy (roznie z tym bywa).


TERAZ PO PIERWSZE i najwazniejsze. Nigdy nie katuj uturbionego silnika diesla na zimnym!!! To ze auto na zimnym powoduje skakanie obrotow nie jest wina turbiny. Jak bedziesz gazowal do 3,5 tys. po odpaleniu na zimnym to predzej czy pozniej cala turbine zarżniesz. Moze powodem wcale nie jest turbina? a problemy z ukladem paliwowym, jakis zator w ukladzie od baku do filtra paliwa?! Tylko na 1 biegu jest slabszy? Na biegu jalowym przeciez nie sprawdzisz poprawnego dzialania turbiny. Co najwyzej, czy ciegno sie rusza przy lekkim przygazowaniu.

czekam zawsze az pochodzi okolo 1min zanim pozwole sobie na dotkniecie gazu wiec tu bez obaw ;) czuje tez oslabienia na innych biegach ale jak pisalem wczesniej jak czuje ze go muli puszczam gaz i zanim zejdzie poniej 2000 obr wciskam ponownie i jakby problem znikal.... na 1 jest to najbardziej odczuwalne. na pozostalych biegach zadko sie zdaza. filtry paliwowe mam wymienione na nowe, pompa paliwowa w normie (a serwisie sprawdzali). Hmmm jade w sobote do mechanika zobaczymy co jego komp powie, moze pogrzebie tam gosc i cos znajdzie....ale chce uniknac sytuacji gdzie bedize mi kazal wymienic caly zestaw gdy moge tylko "dokrecic srubke".

matta 20-05-2010 09:33

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Witam ponownie, pomecze Was jeszcze troszke proszac o wskazowki na
co zwrocic uwage bedac u mechanika - jak dobrze wiecie malo kto, a szczegolnie servis - ma pojecie o tym felernym motorze forda ( bez urazy ale do tej pory szukalem pomocy u kilku znawcow, jak widac bezskutecznie)
Wydalem juz ponam 10 kpln w ciagu 15 miesiecy i nie chce juz chce dokladac ;) kolosolnych sum z powodu zlych lub niedokladanych diagnoz, podejrzen.
Opierajac sie na Waszym doswiadczeniu i radach - a nie wierze ze jestem jedyny z takim klopotem - bede wiedzial jak naprowadzic w razie koniecznosci
owego mechanika.
Dzieki z gory.

wilbert 20-05-2010 10:42

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Cytat:

Napisał frencci (Post 1204899)
No i sprawa sie rozwiazala. Pojechalem do doswiadczonego mechanika, ktory ma komputer serwisowy Forda. Siedzialem chyba u Niego z dwie godziny. Diagnostyka wskazywala problem z doladowaniem turbosprezarki czy czyms takim. Facet zaczal sprawdzanie od malego wezyka, ktory wychodzi z turbiny w strone silnika. Dotykal palcem, ustami az w koncu i jezykiem ;-]. Ku mojemu przerazeniu przecial go w polowie, odcial jeszcze kawalek i polaczyl przez kawalek rurki od ukladu hamulcowego. Mowi- gotowe, ja na to- moze sie przejade, On- nie trzeba...ale i tak pojechalem i zbladlem- auto ma ponownie niesamowitego kopa i jakby mniej dymi. Calosc- 150zl. Ot- przetarty czy pekniety wezyk gumowy a juz mialem w planach wydanie 3 tys.zl. na wtryski ;-] Zycze Wam tylko takich usterek! ;-] lub przynajmniej uczciwych mechanikow bo przeciez mogl mi wszystko wymienic na nowe i nie wiedzialbym, ze mnie oszukal. Pzdr,Jacek

Podaj namiary na tego "speca" - może i innym się przyda.

Ofaniel 21-05-2010 10:47

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
matta zrob zdjecie komory silnika z uwzglednieniem przewodow podcisnienia, gdzie ida i w jaki sposob sa podlaczone.

matta 21-05-2010 11:38

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Cytat:

Napisał Ofaniel (Post 1440836)
matta zrob zdjecie komory silnika z uwzglednieniem przewodow podcisnienia, gdzie ida i w jaki sposob sa podlaczone.

ok, zrobie dzisiaj fotki i kolo 19 beda wrzucone na forum. Jutro na 9 mam wizyte u mech :/ mam nadzieje, ze wieczorkiem dasz mi jakies wskazowki

Pablo_X 21-05-2010 20:58

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Cytat:

Napisał frencci (Post 1204899)
a juz mialem w planach wydanie 3 tys.zl. na wtryski ;-]

Po raz kolejny nietrafione diagnozy o padających wtryskach. Który to już raz na forum :?: Takim fachofcom dziękujemy g:P
Dobra diagnostyka nie jest łatwa, ale jest podstawą podczas serwisowania. Sama naprawa to już pikuś g:)

Tak wtrąciłem kilka słów komentarza OT ;)


Może to pomorze

http://xpablo.wrzuta.pl/sr/d/8uLXlkr...lnika_tdci.jpg
Kliknij aby powiększyć

matta 22-05-2010 10:06

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Cytat:

Napisał matta (Post 1440862)
ok, zrobie dzisiaj fotki i kolo 19 beda wrzucone na forum. Jutro na 9 mam wizyte u mech :/ mam nadzieje, ze wieczorkiem dasz mi jakies wskazowki

czesc, lopatki sie zapiekly, cala reszta ok, podejrzewam ze mogla sie turbina do tego posypac bo stracil moc jak mi go mechanik przetestowal....nie da sie teraz wogole przyspieszac i poszedl maly dymek. turbo wraca do naprawy - na szczescie mam jeszcze gwarancje :)

matta 24-05-2010 11:47

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Witam,

dzisiaj rozebrali mi turbinke, niestety zapiekly sie i powykrzywialy ramiona kierownicy.... 600 koszt naprawy. Powiedziano mi ze cos jest nie tak ze spalinami i problem moze sie powtarzac i zeby skontaktowal sie z "ogarnietym" mechanikiem w tej sprawie. Padly podejrzenia ze to pierscienie lub uszczelniacze (nie wiem jakie). Prosze o wskazowki pod jakim katem nalezy sprawdzic silnik w celu wyeliminowania nadmiernego osadzania sie sadzy....

Ofaniel 25-05-2010 14:53

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
ile? za 600 to zregenerujesz cala turbine.

Poza tym nie do konca wiem jakim cudem mogly sie powyginac ramiona kierownicy - jest to akurat nie mozliwe. Na kierownice dziala sila, ktora idzie od ciegna silownika elektrycznego/pneumatycznego i nic takiego sie nie moglo stac.

Moim zdaniem turbina sie poprostu zapiekla, a mechaniory chca za czyszczenie cie naciagnac:P

Jesli juz oddales turbine, to zadzwon do nich, ze chcesz widziec "stare kierownice" - niech ci je dadza skoro sie "powyginaly".

o zapiekaniu sie kierownic w turbo ze zmienna geometria bylo juz tyle, ze nie sposob ich ogarnac.
Przyczyny?
1. zle uzytkowanie
2. lejace wtryski
3. nieprawidlowo dzialajacy silownik, potocznie- "gruszka"
4. zle uzytkowanie i ...
5 zle uzytkowanie

matta 28-05-2010 21:43

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
Cytat:

Napisał Ofaniel (Post 1443239)
ile? za 600 to zregenerujesz cala turbine.

Poza tym nie do konca wiem jakim cudem mogly sie powyginac ramiona kierownicy - jest to akurat nie mozliwe. Na kierownice dziala sila, ktora idzie od ciegna silownika elektrycznego/pneumatycznego i nic takiego sie nie moglo stac.

Moim zdaniem turbina sie poprostu zapiekla, a mechaniory chca za czyszczenie cie naciagnac:P

Jesli juz oddales turbine, to zadzwon do nich, ze chcesz widziec "stare kierownice" - niech ci je dadza skoro sie "powyginaly".

o zapiekaniu sie kierownic w turbo ze zmienna geometria bylo juz tyle, ze nie sposob ich ogarnac.
Przyczyny?
1. zle uzytkowanie
2. lejace wtryski
3. nieprawidlowo dzialajacy silownik, potocznie- "gruszka"
4. zle uzytkowanie i ...
5 zle uzytkowanie


hejka, widze ze rzuciles tu haslekami a ja bylem przy rozbiorce tej turbiny i na
moich oczach gosc to rozkladal, widzialem cala kierownice i jak to oczyscil
nie musial juz nic mowic. Wiekszosc "lopatek" nie ruszala sie, newet sie z niektorymi silowalem bezskutecznie, a ich koncowki byly krzywe i poszarpane. Chyab ze to pozostalosc po wczesniejszym rozpadzie teurbiny i nie zrobili tego zeby znowu zarobic..... Tego sie nie dowiem. Wazne ze jezdzi tak jak od niego oczekuje, Pozostaje jeszcze kwestia bialego i slodko smierdzacego symu jak go odpalam po nocce, po 20 sec przestaje. zadnych plynow mi nie ubywa......

benio 30-05-2010 22:41

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
1 załącznik(i)
Cytat:

Napisał Pablo_X (Post 1441122)
Po raz kolejny nietrafione diagnozy o padających wtryskach. Który to już raz na forum :?: Takim fachofcom dziękujemy g:P
Dobra diagnostyka nie jest łatwa, ale jest podstawą podczas serwisowania. Sama naprawa to już pikuś g:)

Tak wtrąciłem kilka słów komentarza OT ;)


Może to pomorze

http://xpablo.wrzuta.pl/sr/d/8uLXlkr...lnika_tdci.jpg
Kliknij aby powiększyć


Właśnie coś takiego mojego Mondka dopadło - większe spalanie, mniejsza moc.
U mnie sterowanie turbiny trochę inaczej wygląda (real foto poniżej) - od góry dochodzą kable sterujące łopatkami zamiast wężyka opisanego na fotce jako Turbo Actuator.

Ofaniel 31-05-2010 11:00

Odp: Wtryski,brak mocy,opóźniona turbina itd
 
No to troche mylisz pojecia. Myslisz, ze jaka jest mozliwosc pokrzywienia i poszarpania kierownic przy normalnym uzytkowaniu? Kierownice blokuja sie/ zapiekaja w pozycji MIN - stad odczuwasz brak mocy. To co widziales to nic innego jak fuszerka poprzedniego mechaniora, ktory uszkodzil turbine przy poprzednim jej czyszczeniu. Nie ma to nic wspolnego z normalnym uzytkowaniem!
Sam widzisz ze pierwszy pomysl na jaki wpadasz to reczne rozruszanie kierownic. Nalezy najpierw to rozmoczyc pozostawiajac zanurzone np. w ropie. Dopiero pozniej staramy sie rozruszac i usunac nagar. Jakis matol robil to kombinerkami!!! sam bylem swiadkiem podobnego "czyszczenia turbiny" u mechanika! i mimo, ze pozostale rzeczy robia dobrze to na tym niewiele kto sie zna!!!


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.