|
klimatyzacja - wydajność
Mam czarnego mondeo MK IV. Klimatyzacja nastawiona na LO daje temperaturę minimalną pomiędzy 7,9 st. C - 9 st. C. Pomiar był dokonywany przy wlocie powietrza. Trzy dysze były zamknięte zaś do czwartej pracownik serwisu włożył na jakieś 5 cm. w głąb elektroniczny termometr. Wynik był taki j.w. Serwis wmawia mi że klima jest sprawna, lecz w moim czarnym mondeo przy 25 stopniach C klima nie spełnia swojej funkcji. Nadmieniam że dokumentacja techniczna forda nie zawiera informacji jaka jest temp. min. klimatyzacji. Proszę o wasze opinie jaka temp. jest przy wylocie powietrza LO w waszych autkach.
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Kolego formetto, z całym szcunkiem, ale nie bardzo kojarzę o co Ci chodzi. Czarny, biały, niebieski; klima to klima. Nie spełnia, czyli co, nie chłodzi?
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Wydajność klimatyzacji to nie tylko temp. powietrza na wylocie ale wartość przepływu powietrza. Wentylatory muszą dmuchać. Przy nastawie na LO zawsze tak będzie , nastaw na auto albo na HI i wtedy sprawdź temp. wewnątrz. Temp. na wylocie to za mało.
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Cytat:
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Tak, zgadzam się czarny najbardziej się nagrzewa - ale stojąc dłuższy czas na słońcu, i wtedy klima musi wydajniej pracować a to nagrzewanie się nijak ma do pomiaru temperatury i siły powietrza mierzonych na wylocie przy ok. 2000 obr/min w jakimś serwisie . Według mnie ta temperatura którą Ty masz jest trochę za wysoka -powinna być w przedziale 5,5 - 6,5 st.C. U mnie np. winny za nieodpowiednią temperaturę na wylocie był presostat cykliczny - przez który temperatura była w granicach -0,5 do +1,1.
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Cytat:
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Podczas ostatniego przeglądu badali wydajność klimatyzacji w moim autku i wyszło 6 stopni. Serwisant stwierdził, że tragedii nie ma. Źle jest jeżeli pomiar wykazuje LO w granicach 10 stopni.
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Cytat:
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Cytat:
wewnątrz układu chłodzącego. W związku z pełnioną funkcją presostat montowany jest w pobliżu filtra osuszającego/zasobnika na przewodzie wysokiego ciśnienia wychodzącego ze sprężarki. Regulator ciśnienia kontroluje zasadniczo minimalne i maksymalne ciśnienie czynnika chłodzącego. Ciśnienie zbyt niskie mogłoby świadczyć o niedostatecznej ilości czynnika chłodzącego. Ciśnienie zbyt wysokie mogłoby stanowić objaw zatkanego układu, przykładowo z przyczyn zaszronienia parownika lub niefunkcjonowania zmiennej pojemności skokowej sprężarki. W takich skrajnych przypadkach, regulator ciśnienia zarządza natychmiastowe wyłączenie sprzęgła elektromagnetycznego. Ponadto regulator ciśnienia kontroluje również włączanie elektrowentylatorów chłodzących skraplacz na podstawie ciśnienia czynnika chłodzącego. PRESOSTAT steruje włączeniem/wyłączeniem sprężarki i elektrowentylatorów w sposób bezpośredni lub poprzez centralkę sterowania silnikiem. |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
W MK4 przy sprawnej A/C temp.będzie w granicach 7.5 a 9 stopni i jest to wartość prawidłowa.
Nie należy porównywać MK3 do MK4 o wydajność A/C bo miały różne pojemności układów . MK3 ( 820g później zmniejszono do 720g) MK4 (580g lub610g) Zmniejszeniu pojemności układów A/C związane było z ochroną środowiska. |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Mialem MK3 i bylo ok, klima W MK4 to tragedia. Ochrona srodowiska? Przeciez teraz mam w zasadzie caly czas klime na 17 stopni i ciagle w aucie jest za goraco. Klima wiec pracuje na full i to caly czas, co zwieksza zuzycie paliwa i emisje CO2. Nie widze korzysci dla srodowiska. Mam zamiar reklamowac to badziewie.
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Cytat:
na marginesie co do wydajności ktoś tam pisał 6-7 stopni C dla mnie to śmiech na sali parę lat temmu jeszcze w viki ( vectra B ) w dizlu to miałem -6 podkreślam minus 6 przy wylocie przy max chłodzeniu |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Mondeo to wielki kawał samochodu. Występuje zazwyczaj w kolorze czarnym:) Wystarczy godzinka na ostrym słońcu i nie ma szans na natychmiastowy chłód z wentylacji. Dotknijcie kokpitu po dłuższym postoju, można się poparzyć!
Trzeba pomóc klimatyzacji: 1. otworzyć okna po dłuższym postoju - przewietrzyć upał ze środka 2. zamknąć okna (już po ruszeniu) 3. ustawić dmuchawę na maksa i temp na minimum. 4. jak będzie czuć chłód z nawiewów (bo one też są gorące po postoju) to przełączyć na auto lub wg wymagań. 5. najlepiej ustawić nawiew na przednią szybę a nie na wprost. Cytat:
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Klima w MKIV jest kompletnie do doopy
Jezdzilem MK3 i teraz jezdze MK4 i to jest poprostu dramat. Jade teraz na przeglad i nie zamierzam stamtad wyjsc jezeli nie dostane na pismie wszystkich paramterow ukladu chlodzacego w tym pojemnosci czynnika chlodzacego (to ostatnie jest wazne bo na niemieckim forum przeczytalem ze uzytkownicy nowych MK4 jzdzili do serwisow bo okazywalo sie ze zamiast 510ml maja cos okolo 350ml czynnika w ukladzie) Generalnie jest tak, ze uklad klimatyzacji jest sterowany procesorem ktory jak kazdy ma swoj program w moim przypadku zauwazylem, ze przy 23 stopniach na zewnatrz i ostrym sloncu w srodku jest niemozliwie goraco. Ustawienie temoperatury na AUTO 19,5 stopnia powoduje, ze w miare ok robi sie po 45 minutach. Jezeli w takiej temperaturze zewnetrznej samochod stoi okolo godziny i uruchomi sie go ponownie schladzanie trwa wiecznosc. W MK3 po wejsciu do rzgrzanego pojazdu dmuchawa wskakiwal ana maksymalne obroty i po kilku minutach dopiero stabilizowala sie a uklad dostarjal temperature. W MK4 jedynym wyjsciem na schlodzenie rozgrzanego do 30 stopni wnetrza (sprawdzalem miernikiem cyfrowym) jest ustawnieni reczne wentylatora na max w przecuiwnym przypadku akceptowalna temperature uzyskuje sie po minimum 30 minutach!!! To jest poprostu żart. Wielkosc samochodu nie ma tu zadnego znaczenia. Audi A6 jest wieksze i chlodzi sie w przeciagu kilku minut (zreszta MK3 równiez wiec to zaden argument) Jestem ciekawy co bedzie gdy na dworze bedzie 35-40 w słoncu i zostawi sie samochod na pol godziny. |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Ja tam nie narzekam na wydajność swojej klimy ,ale pewnie dlatego że zwykle samochód stoi w cieniu ;) no a z dziećmi w samochodzie to już w ogóle nie poszaleje z klimą :)
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Woytas 6-7 stopni na wylocie to jeszcze nie tragedia, bez przesady. W przypadku Focusa mkI serwisant powiedział, że na wylocie są 2 stopnie, jednak jest to wynik stosunkowo wyśrubowany, ponieważ klima była po serwisie.
IMO największe znaczenie ma ciemne wnętrze Mondka oraz kolor nadwozia. Panther Black jest naprawdę piękny, jednak nie ułatwia pracy klimie. Z drugiej strony informacja o zmniejszeniu objętości układu jest co najmniej niepokojąca. O dziwo w trakcie jazdy próbnej czarnym Mondkiem w dość słoneczny i ciepły (ok. 25 stopni) dzień nie zauważyłem jakiejś wielkiej różnicy w chłodzeniu w stosunku do Focusa. |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
A można jakoś tą wydajność sprawdzić domowym sposobem Panowie?
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Panowie może macie coś nie tak z klimą? U mnie wszystko działa ok. Nawet przy wysokiej temp. na zewnątrz i nagrzanym słońcem aucie w śrdoku jest przyjemnie chłodno. Jedyne co robię po wejściu do nagrzanego auta to przewietrzenie, a później włączenie recyrkulacji na kilka minut, żeby klima chłodziła powietrze z wnętrza, a nie gorące z zewnątrz.
Jedyne co mnie denerwuje to sterowanie dmuchawą przy ustawieniu temp. na poziomie +/- 1 st. w stosunku do tej na zewnątrz. Wtedy komputer sterujący ustawia dmuchawę na bardzo niski stopień i w aucie po jakimś czasie robi śie duszno. |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Klimatyzacja w Mk IV działa duuuuuużo lepiej jak w Mk III. Nie ma najmniejszego porównania ( w Mk III mam automat).
W Mk III albo napiżdzał mróz arktyczny, albo piasek pustyni żeby osiągnąć żądaną temperaturę. Teraz czynności są wykonywane niezauważalnie, a efekt żadany jest osiągany. Wydaje mi się, że logarytm efektu do czasu jest dużo lepiej dobrany. Nie wiem, może trochę to dłużej trwa, ale dzięki temu mam migdałki całe. Nie wiem więc o co kaman? Co prawda Mk III mam czarne, a Mk IV białe ale chłopaki z Mythbusters ( Discovery Channel) udowodnili, że w pełnym słońcu temperatura wnętrza między jednym a drugim ( czarnym, a białym autem) wynosi ledwie ok. 5 stopni Celsjusza - czyli 55 i 60 stopni (California zdaje się). Nie sądzę by to była porażająca robota dla klimy. |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Cytat:
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Popieram antyramę. Najniebepieczniejsze dla zdrowia są znaczne i szybko występujące różnice temperatur ( angina- wyziębienie, opryszczka- nagłe przegrzanie) i z tej strony mi pasuje jak najbardziej działanie klimy w mondku. Ale nie ulega wątpliwości, że jeśli ktoś ma taką chęć to powinien schłodzić sobie wnętrze w tempie jakie sobie zażyczy. Ja nie używam w bardzo gorące dni funkcji auto- dla mnie zbyt mocno chłodzi. Dzięki temu od paru lat nie zapadam na anginy.
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
temperatura na nawiewie w każdej klimie min samochodowej ściśle zależy od temp powietrza zasysanego czyli możemy mówić o tzw delta t (różnica) która to w klasycznych układach z bezpośrednim odparowaniem freonu wynosi ok 15 0C. Niewyobrażam sobie aby w nagrzanym do 45 stopni jakimkolwiek układzie klimy samochodowej na nawiewiewie można było w danym momencie uzyskać np 5 st poza tym byłoby to bardzo niekomfortowe zwłaszcza przy dużym strumieniu przepływu. Na co dzień zajmuje się klimatyzacją bytową i temperatura nawiewu wypasionej klimy w np restauracji waha się zwykle od 15 do 20 st. Współczesne gazy stosowane w klimatyzacji są coraz mniej szkodliwe dla ozonu a jednocześnie posiadają coraz gorsze właściwości termodynamiczne (mniejsza wydajność chłodzenia)
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Cytat:
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Cytat:
dali ciała w MK4 z wydajnością układu i tyle pewnie cichaczem zmodyfikują przy jakiś lifcie a pierwsi nabywcy niech się bujają albo przeprowadzą na północ :) |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Mnie przez ponad rok użytkowania nie przeszło nawet przez myśl że klima działa słabo a teraz czytam takie rzeczy ,dla mnie to dziwne , u mnie działa normalnie i nie mam żadnych zastrzeżeń.:)
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Cytat:
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
czytam sobie i czytam i nawet do głowy mo nie przyszło, że klima może sprawiać jakiekolwiek problemy, nie mam jak na razie zastrzeżeń.
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Cytat:
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Dzis sprawdzalem elektronicznym miernikiem temperatury u siebie w Mk3. Klima manual nastawiona na max chlodzenie, nawiew na pasazera, predkosc na pierwszy stopien. Najnizsze wskazanie miernika przez krotka chwile to -0,5 stopnia C, natomiast normalnie temperatura oscylowala w okolicach 1 stopnia C. Serwis klimy robiony ok miesiac temu, pojemnosc ukladu to 820.
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
hhmmm ja też sie przyłączę ze swoimi spostrzeżeniami ...
1) na pewno klima działa bardzo sprawnie/niezauważalnie 2) chłodzenie auta następuje dość długo, a temperatura z wylotu (nie mierzone czujnikiem tylko odczucie) przy tej samej ustawionej temperaturze w Passku B5 jest w MK4 jakaś wyższa 3) nie mam faktycznie takiego wrażenia że daje "nieprzyjemne" powietrze 4) faktycznie zimniejsze powietrze by się przydało ;) a czy jestem zadowolony ... generalnie tak ... ponieważ wyznaję zasadę że nic nie ma idealnego ;) nie wiem, moze kwestia jest też wersji, wczoraj jechałem podstawową wersją Mondka i zauważyłem że nie ma np. wyprowadzeń nawiewów w słupkach bocznych (w moim Titku są) ... moze to wpływa też jakoś na cyrkulację powietrza |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Na klime w moim mundku tez nie narzekam.Raz pokazywal mi w srodku 70 st C otwarlem wszystkie okna na chwile bo w srodku wszystko parzylo od goraca i zamknalem zalanczajac klime na auto i nie bylo zadnego problemu.Po kilku minutach bylo bardzo przyjemnie.
PS. Mozna spotegowac szybkosc schladzania powietrza przez zalaczenie obiegu zamknietego co jest zalecane przy wysokich temp.zewnetrznych.Pzdr. |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Jeśli można się przyłączyć :D to powiem szczerze, że mnie klima w mondeo rozczarowała (a musi być sprawna, bo auto ma zaledwie 2 miesiące) ponieważ bardzo długo trwa uzyskanie jako takiej temperatury wnętrza, przy obecnych temperaturach za oknem. Co prawda z przodu jest średnio, ale za to z tyłu trwa to jeszcze dłużej... I przypuszczam, że jest to spowodowane tą pojemnością układu, bo w starej poczciwej Carismie z '98 przy manualnej klimie momentalnie robiło się przyjemnie chłodno (i zaznaczę, że tam klima cały czas pracowała w trybie ECO) a kiedy włączyłem tryb maksymalnej wydajności (taka śnieżka na przycisku) to robiło się wręcz zimno, a Carisma też miała czarny lakier i czarne plastiki i wszystko, więc nagrzewała się podobnie ;)
Można jakoś przerobić tą klimę, tak żeby układ był pojemniejszy? Pozdrawiam :) |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Cytat:
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
W mojej starej Carismie, gdzie ta pojemność też jest większa bez zbędnych wysiłków jest fajnie chłodno i to przy sile nadmuchu ustawioną na 2 z 4 szybkości i otwartym obiegu powietrza, a dodam, że jeśli dobrze pamiętam to w 2008 był pierwszy (może drugi, ale go nie pamiętam) przegląd, a auto jest z roku 1998 i do dziś pięknie chłodzi i jak jest bardzo gorąco na dworze to szczerze mówiąc do jazdy po mieście wolę Carismę.
Ale zauważyłem, że albo mój komputer kłamie, albo ta klima w mniejszym stopniu zwiększa zużycia paliwa, bo w Carsimie było ono zauważalnie większe nawet w trybie ECO. Ale coś za coś, jak widać :) |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Ja tam nie wiem ,ale po dwóch latach jazdy klima jest dla mnie OK może dlatego że jeżdżę głownie sam i nie mam pasażerów z tyłu :)
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Dla mnie ta klima jest ok. Pierwsza klima przy której nie jestem przeziębiony, bo łagodnie zmienia temperaturę, a nie daje od razu mrozem po twarzy. Siostra ma cytrynę C3 z ręczną klimą, gdzie powietrze schładza się*momentalnie, tyle że mnie momentalnie zaczynają napier... zatoki co do przyjemnych nie należy.
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Ciekawym rozwiązaniem jest w wersji Titanium nawiewy na tył w bocznych słupkach - chłodek momentalnie leci na pasażerów z tyłu.
Ja również jestem zadowolony z klimy w Mondeo, działa bardzo przyjemnie, "nieagresywnie" jak przy manualnych (a taką miałem w Astrze Coupe) i moim zdaniem dobrze radzi sobie przy obecnych temperaturach - wczoraj w ciągu minuty było przyjemnie w środku, jak na zew. termometr pokazywał 30*C w cieniu, auto stało w słońcu i się troszeczkę nagrzało, także wydaje mi się, że jest wydajna. |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Mi na przeglądzie w ASP wyszło 9,5 stopnia i wpisali ok. Po wymianie filtra kabinowego jest ok. Wydajność jest jednak kiepska było o tym wiele razy.
|
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Trudno mi to porównać, bo dotychczas tylko mój Focus miał klimę, a jej wydajność jak jeszcze dobrze działała była zbliżona.
Jak dla mnie jest to wystarczające i co ciekawe, to moja żona z tyłu się skarży, że za zimno, podczas gdy z przodu mamy dość ciepło (głównie od słońca przez przednią szybę). Dodam, że nawiewy mam na full otwarte i ustawione na wprost ponad głowami, co umożliwia szybkie dotarcie chłodnego powietrza do tyłu, a sterowanie nawiewm zostawiam z reguły automatowi - tryb auto. |
Odp: klimatyzacja w MK IV - wydajność
Porównując klime w mondku z klimatronikiem w mojej starej octawce, to po roku jazdy mondkiem mogę powiedzieć, że ta w mondku jest o wiele słabsza. Żeby szybko schłodzić nagrzane auto to musi niestety mocno poszumieć.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:18. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.