|
2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Reaktywuję temat który kiedyś był przyczyną niecenzuralnej burzy ale jak zauważyliście teraz w temacie jest 'i' a nie 'czy", więc jest on skierowany raczej do użytkowników czyli tych którzy kwestie wyborów mają już za sobą...miejmy nadzieję że tym razem będzie spokojniej....Oczywiście punktem odniesienia tego wątku jest Spot w Pamirach i wszystko co z niego wynika.
Przedwczoraj robiłem dłuższą trasę i miałem możliwość bujnąć moje 2,2TDCI troszkę mocniej niż zwykle, oczywiście po niemieckich autostradach;) i potwierdza się to co przypuszczałem- powyżej 180km/h ciąg motorka spada i prędkość narasta bardzo powoli, coś jak 2,5T powyżej 210km/h(odnośnikiem film na Youtube).Mnie natomiast zastanowiło jedno spostrzeżenie wynikające ze spotu w Pamirach otóź lepsze zbieranie się motorka Ronina niż Rallygana w przedziale 100-200km/h.Niepowiem film z przyśpieszania 2,5T do 240 zrobił na mnie wrażenie ...ale jakie wrażenie musiałby zrobić na mnie zachipowany 2,2TDCI skoro powinien według uczestników spotu , ciągnąć lepiej niż 2,5T w tym zakresie prędkośći....pewnie zanim zdołam się przekonać jak jeździ to cudo Ronina to sam zachipuję...a propos wstępnie umawiałęm się z Roninem na stolicę(ale nie wiem kiedy to wypali) ale będę najprawdopodobniej w Zakopcu za tydzień(jeszcze zobaczymy ) a to już rzut beretem od Krakowa i tamtejszego V-techa, więc może heko coś doradzi....???? A i ciekawi mnie jescze jedno, kolega któremu brakowało mocy w 2,5T napisał że na 4-ce dociągnął do 210km/h...czy to możliwe czy zwykła literówka?bo jak tak to chylę czoła ... widziałem też gdzieś w necie chipowanie 2,5T , bazowy motor miał 204 kuce od fabryki ale w testach prezentował się lepiej niż Audi A 6 3,0TDCI 240KM, poszczególne czasy lepsze niż Audi i to wyraźnie, niestety nie było na tej stronie motoru 2,2TDCI |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
...co do chipa...to bezdyskusyjnie musisz go mieć :D :P ...
..na ostatnim zlocie Mondeo w Modlinie...startowałem moim chipowanym 2,0 i nakopałem jednemu MK4 z 2,2 tdci :P ...też umawia się już na chipa... ..a co do 2,5T...to przy chipowaniu fabrykę miał 211KM...po chipie 240....a różnica w jeździe kolosalna :) |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
W końcu jakieś nowe tematy ,będzie co poczytać :wink:
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
Będziesz miał możliwość porównania bezpośredniego. Wypad na autosrtrade to też nie problem ;-) |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
No to teraz ja nieco popytam, ponieważ 2,5T już za kilka tygodni u mnie zagości.
Do Krakowa mam około 60km i jeżdżę tam ze 2x w miesiącu po towar. Ponieważ też jestem napalony na czip i chętnie bym go zrobił u kolegi z forum, tylko mam pewną obawę ... Gdy byłem oglądac Evo X, to gość w salonie oferował czipek robiony u nich w serwisie Mitsu i oczywiście auto nie traciło gwarancji (mój ojciec tak zrobił w Outlanderze 2.0TDI). Gdy pytałem w Auto-Bossie o możliwość zchipowania Mondeo, to sprzedawca powiedział, że tego nie robią, a jak zrobię gdzieś indziej i podczas serwisowania na ich komputerku wyjdzie, że ktoś grzebał w programie, wtedy automatycznie stracę gwarancję. No i tutaj się boję, bo dokupuję dodatkową gwarancję na kolejne 2 lata i nie chciałbym jej przez takie czipowanie głupio stracić :( Jak wspomniałem żonie o chęci czipowania, to powiesdziała "Po moim trupie! Stuknij się w głowę głupolu, tak mocne auto czipować!" ... ale czy ona musi o wszystkim wiedziec. Nie skłamię jej, tylko najwyżej nie powiem całej prawdy ;) No to jak to jest, mogę czipować spokojnie, czy ryzyko jest zbyt duże? Co w serwisie Auto-Bossa mogą zczaić i czy faktycznie tracę gwarancję? |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
...w ASO chipa nie widzą :P ... a jak się obawiasz to zapodaj sobie to : [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
...no i poczytaj tu : [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Fajna rzecz ten RTS zwłaszcza ta z 2 programami droga-wyścig:) Może warto wywalić 2.5 na cos takiego, musze sie zastanowić:)
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
BTW podrzuc prosze adres tej stronki. |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
Trzeba sobie jasno powiedzieć: - do 100 2.5T bez dłubania leje 2.2 z czipem (choć nie jest to jakieś porażające lanie bo głównie wynika z lepszych przełożeń - 2.5T do 100 dochodzi na 2 biegu a nie 3 jak 2.2) - na prędkościach pomiędzy 130-180 zaczipowany 2.2 jest troszkę lepszy od seryjnego 2.5T (Roni wyszedł z początku o długość przed Rally-ego i różnica przestała rosnąć co pewnie jest efektem opadającego momentu w TDCi) ale zakładając że idą z tego samego biegu (na niższym biegu 2.5T mógłby tę różnicę zniwelować - nie badaliśmy tego) - zaczipowany 2.5T w każdym zakresie prędkości powinien być lepszy od zaczipowanego 2.2 ale tego nikt jeszcze z forum nie badał - jak swojego odbiorę to pewnie z Ronim to sprawdzimy |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
Po zachipowaniu zacząłem jeździć automatem :). Szóstka jest biegiem, na którym nie ma się czego wstydzić. Porównywanie wprost jest bez sesnu. Dlaczego porównujemy 2,2 z 2.5? Bo takie akurat są w ofercie i nie ma innego odniesienia. I tym samym wszyscy wiemy, że 2,5T lepsze. A jakby tak porównać 2,5T z 2,5tdci ? No tak... tylko takich nie ma przecież. I na tym polega pułapka i bezsens porównań. |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
To ja nieśmiało zapytam (trochę off topic, bo mam 2.0 tdci): - a co na chipa powie ASB (automatyczna skrzynia biegów)?
Automata wybrałem świadomie, ale na trasie przy wyprzedzaniu kilku tirów na raz zawsze warto mieć więcej mocy. Szczególnie gdy okazuje się, że przed wyprzedzanym tirem są jeszcze 2 "na styk". |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
To ja też off-topic :)
1. Dlaczego wszyscy argumentują posiadanie większych silników wyprzedzaniem tira na trasie? Że się szybciej wyprzedza? Że przed naszym tirem nagle inne się pojawią, a może jeszcze podczas wyprzedzania jezdnia z jedno w dwujezdniową się zamieni? A tak na serio - naprawdę zaczynacie wyprzedzać nie wiedząc ile pojazdów wyprzedzać, ile wam to zajmnie i czy jest w ogóle wyprzedzanie możliwe 2. Dlaczego pokazując zdjecie samochodu zakrywa się tablice? Że ktoś numery spisze, czy groźba, że nas zidentyfikują? |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Odnośnie drugiego pytania, to też podziwiam takich ludzi a jeżdżę bardzo agresywnie.
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
<cut>
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
Odpowiadajac na pierwsze - tak wyprzedza sie szybciej, a im krocej to trwa tym bezpieczniej i bardziej komfortowo. Nie stresujesz sie metodą na "uda", ani nie wkurzasz się, że musisz snuć się 10 km za TIRem lub ich kolumną, która np toczy się 60-70 km/h, bo pierwszy z nich jest padłem, a reszta go dogoniła i nie ma siły wyprzedzić, a Tobie brakuje pod pedałem na szybki manewr. Co do II to nie wiem co Cię tak dziwi... Forum jest ogólnodostępne, a my często wymieniamy na nim info co kto ma w samochodzie - gdybyśmy byli latwo identyfikowalni, to zlodzieje np. mogliby sobie tutaj zbudowac swoisty katalog skad skubac Mondki w konkretnej specyfikacji - normalnie jak w sklepie internetowym... |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
A widzieliście może test autek GT w ostatnim auto-świecie: o dziwo motorki 2,5T nie rozpoczynały stawki:Volvo C30 T5 ostatnie,Focus chyba drugi też z motorem 2,5T , a pierwszy nigdy bym się nie spodziewał Golf GT ze swoim 2,0turbo(210PS)...dystans Focusa do Golfa to 2 sec., a Volvo do Golfa to 3,3sec, a wszystko na pętli zaledwie 1,6km |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
I co z tym automatem, da się podgonić czy szkoda skrzyni??? |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
Ja zastanawiam się jak nasze motorki reagują na obciążenie- pełne, jak to jest który z motorków jest bardziej narażony na spadki osiągów jak mu komplet pasażerów z bagażem wskoczy?Jak to się ma w relacji diesel 2,2TDCI-benzyna 2,5T? |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
...co do reakcji na duże obciążenie, to diesle z dużym momentem będą miały przewagę ... |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
1. bezpieczniej (bo dynamiczniej i z większą różnicą prędkości, na krótszej drodze) wyprzedzać 2. podróżować bardziej komfortowo (bo wzrosła elastyczność) 3. oszczędniej (bo generalnie chip zoptymalizował także proces spalania i mając więcej pod maską wcale więcej mi auto nie pali - w mieście utrzymuję spalanie na poziomie 6,7-7,5l/100 ,a trasie potrafi być i 5,9 przy jeździe w okolicach 110 km/h - choć np jak lecę gdzieś z Roninem lub/i Heko to do 7,7 dochodzi ale wówczas mam średnią autostradową...niemiecką oczywiście ;-p) 4. podnieść moc i moment (lecz podniesienie osiągów związane było również ze zmianą przebiegu krzywych i teraz max momet mam na dole, a max moc na górze obrotów - > rośnie elastyczność + przyśpieszenie + prędkość maks) Ale TAKŻE dlatego, że dzięki chipowi mój diesel nie dostaje zadyszki przy 3-3,2 tys obr (a tak było przed chipem) ale dziarsko i z werwą ( i TO się czuje!!!) kręci się i mooooooooocno ciągnie do 4 tys, co wprost przekłada się na wszystkie powyżej podane powody. Mam najechane 69 kkm, 3 przeglądy, 2 sprawdzenia elektroniki za sobą (bo zgłaszałem usterki elektroniki i sterowania silnikiem) i nic nie znaleźli więc choć w lekkim strachu byłem to jednak potwierdzam, że w ASO chipa raczej nie widzą, a z drugiej strony zrobienie chipa było IMHO chyba najlepiej, dodatkowo wydaną kasą na mondziaka...po chipie to ZUPEŁNIE inne auto |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
....achhhhh....dzięki |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
u welcome :-)
oby pomogło |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Witam.
Teraz ja się podpinam pod cudzy post, to może nie będę zbierał batów za docieranie. Moje 2.5T na 4-ce pojechało tak jak pisałem, czyli 210km/h. To nie pomyłka. Na dodatek przejechałem się z GPS'em i różnice prędkości były na "grubość wskazówki". Przy 200 patrzyłem raczej na drogę, ale przy 150-160 zawyżenie było na poziomie bardzo pojedyńczych km. Dosłownie 3-4km/h w stosunku do licznika. Przy okazji, byłem dzisiaj na Mah'u w Alejach, wyszło 220/330 na silniku. Niestety chłopcy nie mogli zczytać danych z komputera. Piszecie o chipowaniu 2.5T a tu mam problem. 2 hamownie i brak kontaktu z komputerem. Moje auto było budowane w lutym, może nawet na przełomie marca. Wniosek, że soft może być nowszy. Dzięki za info. |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Janusz z chipkiem zwiększysz tylko swoje bezpieczeństwo... mam na myśli tutaj wyprzedzanie w trasie auto błyskawicznie będzie się zbierać, w extremalnej sytuacji docenisz dopiero jego zalety.
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Mi ostanio chipa proponował doradca w ASO :D, powiedziałem absolutnie bo auto jest na gwarancji :619: :619: :619: :619: :619:, ale wymieniał zalety że ho ho nawet się chwalił ze mieli 2.2 TDCI na 210 kucyków i 450 Nm. Powiedziałem ze bez rewelacji bo wiem że udało się zrobić 2.2 TDCi na 215 koników i 491 Nm :D. Stwierdził ze DPF nie bedzie wyrabiał
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
A zgadnijcie, gdzie ASO odsyła samochody na chipa :D
Bo przecież nie robi tego Mistrz Warsztatu |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Schem gdzie??????????????????
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Jak by nie patrząc ASO robi to nielegalnie, tak mi się wydaje, w razie problemów rozumiem że zataja prawdę przed Ford Polska jeśli samochód na gwarancji, a po gwarancji to cholera ich wie co mówią klientowi jak mu się coś zepsuje przez chipa..
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
He he he a wiesz JVC że jak zrobisz taki patent na zachodzie i masz papier z ASO to gwarancji nie tracisz tylko u nas w tym kochanym kraju
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
Cytat:
ASO nie ma opcji sprawdzenia czy jest chip. Nie mają hamowni, a to nie jest zmiana softu, tylko samych map. Ale za to jak bardzo, bardzo będą dłubać, to chyba jest jakaś opcja sprawdzenia ile razy był wgrywany soft (ale nie jestem pewien, czy chip zalicza ten licznik) i wtedy mogą podejrzewać, ze coś było dłubane. Ale tylko podejrzewać. A poza tym, musiało by się coś grubego wywalić i musielibyście się w sądzie spotkać, żeby ktoś zechciał jakąś ekspertyzę robić... A i wtedy wgrywacie fabrykę i dowodów brak. Zresztą... mają wykres z hamowni ile auto miało, jak go sprzedawali?? Mój focus po 8 latach i 250 000 km miał kilka koni i kilkanaście Nm więcej, niż w katalogu. |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
no ale PAFFCIOWI robił magik z ASO w Warszawie i spartolił maxymalnie tego pierwszego
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
eee, no to jak w Warszawie, to przepraszam :D
Ale to chyba nie był pracownik ASO? Czy był? Fakturę wystawił? Nie sadzę, że ASO ma takie stanowisko i sami klientowi taką usługę wypisują, nie mając pokrycia w fakturze przychodzacej... Muszą usługę kupić, dodać narzut i potem sprzedać. Bo inaczej, każde ASO by chyba musiało tak mieć. Przecież nie mogą w jednym McDonald's mieć WieśMaca, a w innym nie. Sądzę, że mają podwykonawcę... a że warszawski spier...niczył, to akurat tak wyszło |
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
2,5T jest na pewno bardziej rozwojowy, już samym oprogramowaniem da się zbliżyć do 300 KM, a przy naprawdę drobnych modyfikacjach mechanicznych można wejść w zakres 300-400 KM. Ten silnik był montowany w sportowych wersjach Volvo oznaczonych "T5". Żaden 2,2 TDCI nie może się z nim równać. ;-)
|
Odp: 2,5T i 2,2TDCI-testy,opinie,chipowanie
300-400 KM to nawet HEKO nie ma takich możliwości aby przekonac PIRO :D, a 2,5T słyszałem najwiecej cos na około 270 skręcony chipkiem
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:32. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.