Wymiana oleju w dieslu
Mam nowego S-maxa, 2.0 TDCi. Przejechane dopiero 2 200 km. Mam pytanie. Czy wymieniać olej dopiero po roku lub przejechaniu 20 000 km czy też wymieniać go wcześniej? A jeśli wcześniej, to kiedy i na jaki? Z góry dziękuję za podpowiedź.
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
Moge sie mylic, ale czy nie przestrzeganie zasady 20000km lub rok czasu nie wiaze sie czasem z utrata gwarancji?
Wiec po kiego kombinowac... zobaczysz co Ci minie wczesniej: 20000, czy rok czasu... i zjawiasz sie na przegladzie w ASO Chyba, ze zle zrozumialem pytanie... |
Re: Wymiana oleju w dieslu
Myślę, że koledze chodzi o to czy wymienić olej wcześniej niż po przejechaniu 20000 km lub po roku czasu (w zależności co nastąpi prędzej). Też miałem ten dylemat ostatnio, jestem w podobnej sytuacji, ale w serwisie mi powiedzieli, że przed upływem 20000 km (lub roku - choć w moim przypadku raczej 20000 bo przez rok przejeżdżam ok. 65000 km) nalezy tylko uzupełniać do odpowiedniego poziomu. A czym tzn. jakim olejem o to nie pytałem, ale jutro będę w serwisie to zapytam i napiszę na forum.
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
To w takim razie, nadal niezmiennie 20000km, albo rok czasu :fcp2
A olej to Fordowski 5W30 Formula E (info z ASO przy odbiorze auta) |
Re: Wymiana oleju w dieslu
Z ciekawości podrzuci ktoś ile litr tego oleju kosztuje i jakieś doświadczenia z jego zużyciem na początku?
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
Cene mozesz wyszperac na allegro, w ASO powinno byc drozej...
Ale tez chetnie wyslucham wypowiedzi kogos kto troche nabil juz km swojemu Siowi, chodzi o kwestie ubytku oleju, pytam dlatego, ze posiadam w firmie trzy samochody z jednostkami z PSA (Citroen Picasso, Peugeot Partner i Boxer... oczywiscie wszystkie to HDI) i od przegladu do przegladu poziom stoi rowno na srodku... Jak jest w 2.0 TDCI z ubytkami oleju? I juz calkiem poza konkursem (z czystej ciekawosci) do tych co odbierali nowe auto z salonu, tez macie olej dolany do MAX? |
Re: Wymiana oleju w dieslu
ja wlasnie siedze w ASO i wymieniam olej stan licznika 9000 km
wstepna wycena ~350 zł wchodzi 5,5 litra oleju + filtr oleju |
Re: Wymiana oleju w dieslu
Mayek pytanko czemu już wymieniasz? Moim zdaniem nie ma takiej potrzeby, no chyba ze pyknął roczek. Co do poziomu przy odbiorze ja miałem równo na środku i po 1500 km dalej to samo. Odbierałem początkiem stycznia.
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
Ja wymieniłem po 3tkm. na full synt....teraz co 20tkm. :fcp1 ...zero ubytków :fcp3
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
wymienilem po 9 tys km i 2 miesiacach uzytkowania
powod - nie zaszkodzi a nowy silnik moze miec jakies opilki i dobrze je szybko usunac, chcialem wymienic przy 5 tys km ale nie mialem czasu a koszt wyszedl 270 czyli warto dla swietego spokoju i silnik jakos ciszej chodzi |
Re: Wymiana oleju w dieslu
A czy komp wyswietla informacje o terminie wymiany oleju (tzw. inspekcje) ? Czy tez trzeba pamietac o tym.... Choc swoja droga to by bylo dziwne dla mnie jesli by sie nie wyswietlala informacja na wyswietlaczu komputera pokladowego w samochodzie
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
heko - a jakim pelnym syntetykiem zalales... Fordowskim 5W30 Formula F?
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
...od wielu lat tylko [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
...Hors power 5w30...prosto ze stanów :fcp1 |
Re: Wymiana oleju w dieslu
Taka troche egzotyka, co Cie sklonilo do tego oleju?
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
...15 lat temu...Q s. dawał jako jedyny gwarancję na silnik na 200 tkm. :fcp3 ...i przejechałem na tych olejach ok. 1 mln. km. :fcp2 ...nigdy się nie zawiodłem :fcp26
...od mnij...więcej tego czasu dolewam też do wszystkiego [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ...poza tym w Krakowie od zawsze był dystrybutor...więc mam zawsze dostęp...w dobrej cenie :fcp2 |
Re: Wymiana oleju w dieslu
Mnie po pierwszych kilku tys km spadł poziom oleju poniżej minimum, dokupiłem w serwisie, dolałem jakieś 0,7 l. Od pierwszej wymiany przy 20 tys do 40 tys dolewek nie było, choć poziom nieco spadł.
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
Przed kilkoma dniami miałem przegląd po 60.000km. Jak do tej pory nigdy nie musiałem uzupełniać ani kropelki oleju, poziom na bagnecie ten sam przez cały czas :fcp1 .
Przy okazji pytanie: czy wiecie jaki olej powinien być zalewany przez serwis? Mnie przy 20.000 powiedziano, że 5W30 Mineralny, teraz powiedzieli mi, że standardowo Ford wymaga 5W30 SEMISYNTETYK? Teraz się zastanawiam co tam wlewają? Głównie chodzi mi o to, czy fabrycznie Ford przewiduje półsyntetyk? W takim wypadku można śmiało dać im do zalania własny olej półsyntetyczny, według własnego uznania (daje to możliwość wyboru i wychodzi taniej, niż olej z narzutem serwisu). Ja przy 40.000km dałem do zalania Castrol Magnatec 5W30 półsyntetyk. Teoretycznie lepszy olej to sama korzyść, najlepiej byłoby lać syntetyk (kupiony na własną rękę będzie kosztował tyle co "zwykły" olej oferowany w serwisie) jednak ostatnio ukazały się publikacje na temat filtra cząstek stałych, który podobno bardzo źle znosi wszelkie dodatki do paliwa i oleju, które bardzo skracają jego żywotność. Jeśli używanie półsyntetyku lub syntetyku miałoby kosztować szybką wymianę filtra cząstek stałych, to wolałbym wiedzieć bo to baaardzo droga przyjemność. Jeśli jednak Ford przewiduje półsyntetyk, to znaczy, że nie niszczy on filtra... A więc, wie ktoś jak to jest z tym olejem? |
Re: Wymiana oleju w dieslu
Wczoraj pytałem o wymianę oleju w 2 różnych ASO i dostałem tę samą odpowiedź: pierwsza wymiana nieobowiązkowa ale zalecana po ok 2500 km po dotarciu silnika, a co do oleju to Maxie są zalewane obecnie pełnym syntetykiem 5W30 Formula F, wcześniej były zalewane 5W30 Formula E - półsyntetykiem od którego podobno w Fordkach odchodzą. Wogóle ciekawa sprawa, bo z dostępnością tego Formula F jest kiepsko można dostać raczej tylko w opakowaniach 5 l lub lany z beczki. Ja zawsze preferuję jednak oryginalne opakowania więc chyba w ASO nie są pod tym względem przygotowani. Prawdę mówiąc generalnie przy autkach nowej generacji jednak lepszym rozwiązaniem jest pełny syntetyk.
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
Oleje wlewane przez ASO to zwykły szlam z beczki. Wystarczy porównać parametry z pierwszym lepszym syntetykiem na rynku.
Olej, który wlewasz musi spełniać normę fordowska WSS M2C913-A lub B. Oleje z tą normą posiadaja dopuszczenie forda do DPF i teoretycznie nie powinny wpływać na zanieczyszczenie filtra cząstek stałych. Na rynku jest niestety bardzo mało produktów z tą specyfikacją. Ja wlewam Mobil 1 Fuel Economy 0W-30, który dopuszczany jest do aut na gwarancji. Ze swojej strony proponuje tylko dokładnie patrzeć na rece mechanikowi co wlewa. Niestety, w jednym z ASO w W-wie wlali mi olej z beczki, mój pewnie trafił do auta mechanika. |
Re: Wymiana oleju w dieslu
No właśnie! ja po 40.000 przyniosłem własny olej (5 litrów). Po odbiorze samochodu sprawdziłem bagnetem poziom i był maksymalnie wysoki, tymczasem do silnika wchodzi 5,5 litra. Mam więc wrażenie, że do mojego auta trafił olej z beczki a mechanikowi ożeniła się banieczka oleju. Gdybym miał być całkiem szczery to nawet zastanawiałem się, czy olej w ogóle został wymieniony bo zwykle zaraz po wymianie oleju silnik zdecydowanie ciszej pracuje i mam takie doświadczenie, że spalanie przez kilka tysięcy kilometrów jest trochę mniejsze, tu tego nie zaobserwowałem ale może się zasugerowałem swoimi podejrzeniami.
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
Z wymianą oleju mam takie doświadczenia. W nowym mondku 2,0 TDCI ?Titanium X? 140 konnym po raz pierwszy komputer podał informację ?wymienić olej? po przejechaniu około 5 tyś !!!! Pojechałem do serwisu ?. pokręcili głowami, że z filtrem cząstek stałych katalizator ? no i olej trzeba wymienić a wszystko to z powodu tego, że za długo w korkach stoję :). No OK ? wymieniłem i zapłaciłem. Przy stanie licznika 14 500 ponownie komputer pokazał hasło ?wymiana oleju?. Cóż było robić ? pojechałem do serwisu ta sama gadka, wymiana oleju ? tym razem na koszt Forda, bo przecież nie po to kupowałem auto, aby co 5 ? 7 tys olej wymieniać. Kolejny przegląd i wymiana oleju był tak jak książka pisała po 20 tyś i od tego czasu do 40 tyś nic się nie zapaliło w sławetnym komputerze. Obecnie samochód jeździ u mnie w firmirmie i ma 40 kilka tysięcy i jeść nie woła.
W październiku wsiadłem do S Maxa 2,2 TDCI ?Titanium S? 175 konnego, który po przejechaniu 5,5 tyś. km pokazał na komputerze pamiętne hasło z mondka ? ?wymienić olej?. Pojechałem do serwisu ? identyczna gadka, jak w przypadku mondka, że za długo w korkach pan stoisz i takie tam. Tym razem nie dałem sobie wcisnąć kwoty za wymianę oleju i przegląd ? całość pokrył Ford. Obecnie S Maxiak ma 11,5 tys przejechane i niecierpliwie czekam na znajomy komunikat :). Rzeczywistość jest następująca: Pracując w W-wie tak jak każdy trochę odstać w korkach muszę, ale do cholery w trasy również jeżdżę po kilkaset kilometrów. Roczny mój przebieg to średnio 40-50 tyś, więc trudno powiedzieć, że samochód spędza większą część swojego jestestwa stojąc w korku! Czy jest to więc efekt ?układania? się silnika i docierania? Tego nie wiem. W serwisie powiedziano mi, że nie jestem pierwszym takim przypadkiem. Faktem jest, że w mondku dopiero powyżej 20 ? 25 tysięcy poczułem, że silnik jest jakby bardziej dynamiczny, polepszyło się również spalanie i zacząłem bez zmiany stylu jazdy konsumować od 0,5 ? do 1 litra mniej. NA początku mondek żarł 8,5 litra, potem zaczął regularnie schodzić poniżej 8 miu litrów. Obecny 2,2 TDCI w Smaxiorze żre 9,5 litra i nie chce być inaczej. W cyklu miejskim jest tak i na trasie, bo niestety zgodnie przepisami raczej nie jeżdżę i silnik potrzebuje odrobinę więcej. Mało tego pojechałem przecież w trasę do Austrii z trumną z nartami nad dachem i zadawalał się cały czas 9,4 ? 9,5 litra? Zużycie nie wzrosło. I nie jest to błąd czujnika, czy komputera, bo przez ciekawość zacząłem po kwitach paliwowych liczyć czy to się pokrywa z tym, co pokazuje komp. No i pokrywa się. Ot i tyle swoich doświadczeń, Pozr, TZ_TeZet |
Re: Wymiana oleju w dieslu
Raport o błędach u mnie też się pojawił dwukrotnie miedzy 20 a 40 tysiącami. za pierwszym razem skasowali w serwisie, za drugim razem także a dodatkowo powiedzieli jak to robić. Niestety już tego dobrze nie pamiętam, zdaje się, że żeby skasować komunikat o błędzie potrzebne jest równoczesne wciśnięcie do dechy gazu i hamulca albo gazu i sprzęgła i kilkakrotne przekręcenie kluczyka w stacyjce. Coś w tym stylu...
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
...po pierwsze wymiana oleju do przebiegu poniżej 15 tkm. ma być gratis...po drugie aso maja nowe oprogramowanie (aktualizację) które należy wgrać...co by się za często "wymień olej" nie pokazywało :fcp2
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
Heko a skąd masz takie info, że wymiana przed 15 tys ma być gratis. Pokaż mi takie ASO, które Ci to zrobi za friko :fcp4
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
...moje (Eurocar Kraków) robiło 2 razy :fcp3 ...i nie tylko moje
...wgrali upgrade i jest lepiej |
Re: Wymiana oleju w dieslu
heko - dzis dzwonilem - pierwsze slysza... :(
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
a powiedzcie mi czy w kazdym S-Maxie wyswietla sie komunikat o zmianie oleju??
ja mialem 9 tys km i nic mi sie nie pojawilo |
Re: Wymiana oleju w dieslu
Skoro w Twoim - nie, u paru innych osob tez - nie...
to jednak chyba nie w kazdym ;) |
Re: Wymiana oleju w dieslu
Cytat:
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
heko: najpierw zadzwonilem do Multexim, bo tam serwisuje (i tak jak Eurocar tez nalezy do PGD), ale Pan zdementowal informacje co by do 15000 wymiana byla za free i poinformowal takze, ze nie ma takiej opcji aby w Eurocar robili cos takiego. Wiec zadzwonilem do Eurocar i tam tez otrzymalem negatywna odpowiedz... zaluje tylko, ze nie spisalem danych kolesia z ktorym rozmawialem :(
Ps: moze to akcja zarezerwowana dla tych ktorzy kupili w Eurocar, ale Pan nawet nie zapytal, czy auto bylo u nich kupione... |
Re: Wymiana oleju w dieslu
Szczerze nie wierzę w darmową wymianę oleju, nie ważne czy po 5 czy po 150 tys. Miałem w życiu różne samochody zawsze serwisowałem w ASO ale nigdy nikt nie wymieniał oleju całkowicie za free. No oczywiście sama wymiana za free wchodzi w grę, ale zawsze wiąże się to z tym że jest ona wliczona w cenę oleju, ew. filtra. Jeżeli miałeś Heko wymianę całkiem gratis to Twoje szczęście :fcp4
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
...to nie szczęście...po prostu co 5....7 tkm. miałem info o wymianie...a w instrukcji jest jasno...co 20 t...więc koszty eksploatacji były by wyższe :fcp13 ...za pierwsz. razem skasowano info...wymieniono olej...gratis....za drugim wypalono dpf...wymieniono olej i wgrano aktualizację oprogramowania...gratis :fcp1
...tak samo miało paru innych z Mondeo...oczywiście niektórym kazano zapłacić...ale wystarczy zrobić małą jazdę...i okazało się że Ford dał wytyczne co do gratisowej wymiany...chyba do 14600 km....ot i tyle szczęścia :fcp2 |
Re: Wymiana oleju w dieslu
heko - zapomniales tylko wczesniej dodac, ze wymienili gdy na Convers'ie wyswietlilo sie info o przedwczesnej zmianie oleju (przed wlasciwa wymiana)... teraz wyglada to juz logicznie :D
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
Cytat:
|
Re: Wymiana oleju w dieslu
Cytat:
|
9 litrów oleju
Gdzie w S-Max 1gen jest 9 litrów oleju?
Jeden człowiek z YouTube twierdzi, że powinien zlać 9 litrów. Ciekawi mnie, czy to możliwe. Nigdy nie słyszałem o takich ilościach oleju. Nie wiem czy skrzynia biegów, czy motor. Po światłach polift. Na filmie była mowa o 20tdci. Film był o wymianie oleju w skrzyniach biegów, ale czy mu dokładnie o skrzynię chodziło nie wiem. Dla mnie ciekawostka, może ktoś pomoże ją rozwikłać. |
Odp: 9 litrów oleju
Cytat:
Raczej jakiś błąd się wkradł. |
Odp: 9 litrów oleju
Cytat:
Zgadywanie bez sensu... |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.