Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2000-2007] Migająca sprężynka [zestawienie] TDCi (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=34693)

kicaj 12-12-2007 21:49

Migająca sprężynka [zestawienie] TDCi
 
Hej,
poniewaz ostatnio troche szukalem na ten temat, a jest to temat dosc popularny, postaralem sie zrobic krotkie zestawienie na zasadzie objaw - przyczyna - forma naprawy (jesli dostepny na forum opis). Podane linki sa przykladowymi, wybranymi z wielu podobnych watkow, nie nalezy sie sugerowac wszystkim na 100%. nie biore odpowiedzialnosci za ew. bledy wynikajace z lektury niniejszego postu ;)
Zwroccie uwage na diagnozy w serwisach - czasem sa zabawne... ale i bardzo kosztowne...

ale najpierw pare tagow ;): { sprezynka sprężynka wtryskiwacz wtrysk diesel migajaca migająca mrugajaca mrugająca swieci świeci swieca świeca wtrysk WDS przelew proba próba przelewowa paliwo ropa pomocy POMOCY ;) }

-> {1} migajaca sprezynka, ograniczona moc, wtryski do wymiany -> przykladowe koszta wymiany na koniec 2007 roku znajdziecie tu: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] badz [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {2} brak objawow (jak narazie), proba przelewowa nienajlepsza -> co robic? na co sie nastawiac? -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {3} lista czujnikow w silniku, czesc z nich zepsuta moze dawac efekt "migajacej sprezynki" -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {4} silnik gasnie bez przyczyny, niemoznosc ponownego odpalenia, migajaca sprezynka, po pewnym czasie moze sie da odpalic, zimny pali bez problemu -> zepsuty czujnik polozenia walka rozrzadu -> wymienic, koszt ok 80PLN + robocizna, szary kolor czujnika oznacza ze moze byc wadliwy (wadliwa seria przed liftingiem w 2003, byla akcja w ASO) czarny kolor - czujnik montowany po liftingu -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {5} migajaca sprezynka podczas ruszania, przegazowywania, gasnie gdy sie wylaczy silnik, pojawia sie czasami, spadek mocy, bialy dym -> "zwisniety" zawor wtryskiwacza badz brak zasilnia na wtryskiwaczach -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] lub viewtopic.php?t=41319

-> {6} mrugajaca sprezynka, objawy jak przy padnietych wtryskach, naprawa wtryskow nie pomaga -> padnieta pompa paliwowa, padniety uklad doprowadzania paliwa -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {7} mrugajaca sprezynka, spadek mocy, nierowna praca na wolnych obrotach - walniety wtrysk, silnik gasnie bez ostrzezenia -> wymiana wtrysku :545: -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] lub [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {8} migajaca sprezynka, przejscie w tryb awaryjny pracy silnika, na WDS blad P132a (blad turbiny) ew. p2288 (?), tryb awaryjny caly czas, badz tryb awaryjny po przegazowaniu (po tym jak przekroczy sie obroty zalaczenia turbiny) -> padla turbina badz jakis jej element np. silownik -> regeneracja/wymiana turbiny, badz wymiana elektronicznego sterowania cisnienia -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] lub [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {9} migajaca sprezynka po przegazowaniu, po zgaszeniu silnika nie mruga, proba przelewowa ok, mrugajaca sprezynka pojawia sie i znika ;) -> prawdopodobnie problem z chip tuningiem -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {10} mrugajaca swieca zarowa -> zepsuty pedal gazu -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {11} sprezynka nie mruga - zwyczajnie sie swieci -> prawdopodobnie zepsuta swieca grzejna, ufff ;) -> wymiana -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {12} migajaca sprezynka, nie ma problemu z moca, po zgaszeniu i odpaleniu sprezynka przestala migac, wczesniej podczas jazdy kleby czarnego dymu, odczuwalne szarpniecia podczas jazdy (nawet podczas spokojnej jazdy ze stala predkaosci, nie mylic z szarpnieciami gdy wlacza sie klima) -> prawdopodobnie zawieszony wtrysk, na WDS blad P0200 (blad wtryskiwacza, choc w AutoData podaja ze to albo wtrysk, albo polaczenie elektryczne albo modul EMC) -> dolalem jakiegos srodka do wtryskiwaczy (do CommonRail), jak narazie bez problemow (przejechane 2000km), brak kolejnych objawow, zostaje czekanie ;), wymieniony czujnik polozenia walka rozrzadu, objawy nie ustapily, sporadycznie pojawia sie migajaca kontrolka swiec zarowych, jestem umowiony w serwisie ;(

-> {13} migajaca sprezynka od czasu do czasu, silnik gasnie po przejechaniu pareset metrow albo pod swiatlami, skrzynia biegow automatyczna, pojawiaja sie bledy: P0500 oraz P1700 -> prawdopodobnie czujnik polozenia walka rozrzadu, sprawa w toku -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {14} zapalenie auta i wolne obroty normalne (bez falowania), jazda na niskich predkosciach bez problemu (do 120km/h), powyzej 125 km/h zaczyna migac kontrolka swiec zarowych, uczucie jakby auto nie dostawalo paliwa, objawy sa odczuwalne do zgaszenia silnika, po ponownym zapaleniu auta objawy znikaja -> najprawdopodobniej problem w ukladzie paliwowym (podpiecie pod WDS wskazuje blad czujnika cisnienia paliwa na listwie (odpowiedzialny za odprowadzanie nadmiaru paliwa) badz blad P0251-Pompa wtryskowa -> do wymiany / naprawy (regeneracji ultradzwiekami) membrama od tegoz czujnika, sprawa w toku, drugie rozwiazanie - wymiana wtryskow -> oba podobne problemy w jednym temacie: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {15} lekkie, odczuwalne szarpniecie / przerywanie przy ok 2000 obr/min -> moze oznaczac problem z wtryskiem, ale warto najpier sprawdzic szczelnosc rur przy intercoolerze -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

-> {16} auto kopci?? uwazasz ze za bardzo? -> generalnie TTTM ale moze rowniez oznaczac problem z wtryskami, zaworem EGR, nieszczelnoscia w rurach od intercoolera -> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

:fcp7 mysle ze narazie to tyle jak ktos cos znajdzie to prosze o dolozenie do watku.
dzieki

sosnek 12-12-2007 22:39

kicaj - rzeklbym "great job" :)

Do adminow - moze by przykleic posta??

kicaj 12-12-2007 22:43

Sosnek - pozazdroscilem ci listy czujnikow ;)

blur 13-12-2007 07:24

Cytat:

Napisał sosnek
kicaj - rzeklbym "great job" :)

Do adminow - moze by przykleic posta??

Jestem za !

kicaj 20-12-2007 08:10

dodalem punkt 12, jesli ktos zna dodatkowe przypadki proszony jest o podanie ;)

dnm 03-01-2008 15:25

Hej,

Jak ja lubię dociekliwych facetów:)

Chciałabym dodać do tego moją historyjkę:

TDCI 2.0 2003, 130 KM, przebieg 80 tys.

zima 2006/2007 - migająca sprężynka, lekki spadek mocy nie sprawdzany na trasie, po resecie stacyjki błąd powraca

ASO: zawieszony jeden wtrysk, zresetowano, błąd zniknął

lato 2007 - migająca sprężynka po silnym przyspieszeniu na 4,5 biegu (nigdy na 1-3). Spadek mocy. Po resecie stacyjki błąd znika. Taki błąd może doprowadzić do dość humorystycznej historii: miałam tego typu problemy dojeżdżając do jednego miasta późnym wieczorem. W mieście ustawili na mnie blokadę policyjną. Okazało się, że gość jadący przede mną przestraszył się, że usiłuję go zatrzymać, bo po wyprzedzeniu go zwalniam i włączam awaryjne, zjeżdżam na pobocze, znowu go wyprzedzam, zwlaniam, awaryjne itd. Na szczęście mimo późnej pory panowie policjanci mieli poczucie humoru :D

pospiesznie wyszukany mechanik: wg komputera awaria pompy - koszt chorendalny
znajomy mechanik: jeden z dwóch zaworów, na pewno nie pompa, wysłać do ASO na komputer
ASO: usterka w ciśnieniu paliwa, do wymiany komplet wtrysków najpóźniej w ciągu dwóch tygodni


Jako że po mieście nie ma problemu a my lubimy ze sobą jeździć więc daliśmy spokój.


zima 2007/2008, temperatura poniżej ok. -4: migająca sprężynka, spadek mocy, wyłączenie silnika. Reset stacyjki likwiduje błąd ale samochód wyłącza się ponownie. Za trzecim razem już nie zapala. Po ostygnięciu zapala i nie kontrolka nie miga.


W poniedziałek mają mi regenerować wtryski, ale jakoś nie wierzę, że wiedzą co robią. Nie usłyszałam, żadnych logicznych argumentów poza ' te modele tak mają'... ;(

Jak znam życie może nie skończyć się na wtryskach, chyba że do mechanika wyślę jakąś płeć męską :D :D :D

Ja już nawet pokochałam to autko - ale teraz chyba snowu się przesiądę na japońca. Będzie mniejszy power ale też mniej mandatów i mniej problemów z mechanikami.

No chyba, że któryś z Was pomoże damie w opresji :)))

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)

D.


PS. A kumpel mnie ostrzegał: Ford g.... wort!

wojtekk30 05-01-2008 16:20

Migająca sprężynka - wymiana świec żarowych. Przynajmniej ja tak miałem. A zaraz po tym wtryski

kicaj 05-01-2008 16:36

migajaca sprezynka oznacza problem w ukladzie paliwowym (badz powiazanym z nim)
swiecaca sprezynka - swiece zarowe
zgadza sie?

jaco_k 06-01-2008 09:10

fajnie, tylko że u mnie padł czujnik wałka i był czarny a kupiłem szary dobre co? :fcp1

wojtekk30 06-01-2008 16:39

kicaj ja tak miałem , świece do wymiany a winne było "syfne" paliwo . Problemy z odpaleniem rano i dużo dymu.

dnm 06-01-2008 18:02

Panowie,

Problem w tym, że migająca sprężynka może oznaczać wiele rzeczy a jak na moje 1,5 roczne doświadczenie z Mondeo TDCI to stanowczo za wiele razy pojawia się i to w zupełnie różnych konfiguracjach. Co niestety potwierdza, że auta te są dość mocno awaryjne. Mój aktualny mechanik twierdzi, że wyciągnięto ile się da z tego silnika, uzyskano dużą moc ale niestety kosztem awaryjności.


Pozdrawiam,
D.

llechu 06-01-2008 18:46

Bez przesady 115 czy 130 koni z 2 litrów to dużo?

dnm 07-01-2008 00:51

llechu, porównuję z Toyotą Corollą, kombi diesel 2.0 - ok 90 KM. Oczywiście nie wspominam o wersjach chipowanych :)


Czytam, czytam te wszystkie opcje "sprężynkowe" i mam nadzieję, że moja najnowsza usterka to tylko "czujnik położenia wału..." :) Jutro przetestujemy.

Ale co do włączającej się na 4/5 biegu to wciąż nie wiem. Piszecie, że jeśli pojawia się przy 130 km/h to są wtryski. Ale ja mogę jechać i 200 pod warunkiem, że rozpędzam się powoli, bez większego przyspieszenia i wszystko gra. Jeśli próbuje wyprzedzać, i silniej docisnę, nawet przy ok 100 to się zapala - ale też nie zawsze.

Na zdrowy rozum, jeśli jedzie te 200, to turbinka chyba działa poprawnie? Ja nie słyszę żadnych stuków, o których piszecie

Czy to wtryski czy jakieś inne paskudztwo?

Już od dwóch osób słyszałam, że mieli podobne objawy i ostatecznie była to jakaś nieszczelność w intercoolerze (o ile dobrze zapamiętałam nazwę:)) Czy to możliwe?


D.

franczesko 07-01-2008 23:19

Cytat:

Napisał dnm
lechu, porównuję z Toyotą Corollą, kombi diesel 2.0 - ok 90 KM. Oczywiście nie wspominam o wersjach chipowanych :)

2.0 litry 90 KM hmmm tak było dowano temu.... teraz sie ciagnie z 2.0 TDI po 170 KM tak ma nowy passat:) i jest dobrze.

focus04 06-02-2014 10:40

pomocy
 
Witam mam problem ze swoim mondeo 2.0TDCi 115KM przebieg 188tys km chodzi o to, że chciałem odpalić samochód a on nie chce pokazała się sprężynka spiralka, bezpośrednio do filtra paliwa psiknąłem plakiem odpalił i później zgasł nie wiem co to może być, czy podpięcie pod komputer pokaże mi co to może być?

olszakos4 05-05-2015 15:51

Zapala sie sprężynka podczas jazdy i jazdy pod górę, rano długo muszę kręcić rozrusz.
 
Witam,
wiem że tego typu tematów jest cała masa ale nic co dokładnie by mi odpowiadało nie znalazłem. Ostatnio mondeo trochę postało i problemów cała masa.

Problem ze sprężynką jadę 100 chce kogoś wyprzedzić i nagle gaśnie silnik brak wspomagania . W zeszłym roku robiłem testy przelewowe mechanik mowił że jeszcze nie jest tak źle jeden trochę słabszy ale wszystko tam w normie. Więc nie wiem czy brać się za wtryski czy może spróbować wymienić tylko czujnik wałka. Wtedy koszty groszowe. Dodatkowo ostatnio czasem gdy podjeżdżam pod górkę albo nawet normalnie jadę zaczyna migać sprężynka samochód ma mało mocy turbiny wcale nie czuje ale jeszcze się nie wyłącza. Stanę wyłącze i włącze bez problemu i jadę normalnie.

Silnik rano muszę długo kręcić. Myślałem że to problem akumulatora, ale wymieniłem go i zostało to samo. Zaprowadziłem do mechanika, coś porobił podobno zmienił rozrusznik niby trochę odpala lepiej. Dalej z rana muszę go męczyć, ale rozrusznik kręci jak szalony.

Nie łapie temperatury. Wymiana termostatu pewnie pomoże ale chciałem zapytać czy to mogło spowodować że reszta zaczęła się sypać?


Ogólnie wybrałbym się do mechanika ale ostatnio przeprowadzka nie za bardzo znam dobrych mechaników w Lublinie którzy potrafią coś zrobić a nie tak jak ten u którego robiłem rozrusznik powiedział że no zrobił zrobił będzie jeździł ale gdy pytałem co dokładnie to już sam nie wiedział.

Tvvardy 05-05-2015 16:41

Odp: Zapala sie sprężynka podczas jazdy i jazdy pod górę, rano długo muszę kręcić roz
 
W telegraficznym skrócie, sprężynka--> komputer--> błędy P0251+P1211= układ paliwowy do regeneracji.

cisek12 02-02-2016 12:15

Wchodzi i wychodzi samoczynnie w tryb awaryjny, zapala się check engine
 
Witam

Dziś podczas jazdy, na wolnych obrotach, gdy stałem na światłach silnik kilkukrotnie wszedł mi w tryb awaryjny i samoczynnie z niego wyszedł po ujechaniu około 100m zgasł. Dało się go odpalić przekręcając stacyjkę bez trybu awaryjnego. Podczas wchodzenia w tryb awaryjny pojawiała się sprężynka i check engine. Przerywał w trakcie wchodzenia w ten tryb. Czy może ktoś wie co to może być

Ford Mondeo MK3 130 TDCi.

Proszę o jakąś radę co to może być.

Dziękuję

Mariusz 02-02-2016 13:16

Odp: Wchodzi i wychodzi samoczynnie w tryb awaryjny, zapala się check engine
 
Cytat:

Napisał cisek12 (Post 2528487)
Proszę o jakąś radę co to może być.

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

cisek12 02-02-2016 13:49

Odp: Wchodzi i wychodzi samoczynnie w tryb awaryjny, zapala się check engine
 
Niestety nie znalazłem tam odpowiedzi, czy jest to możliwe aby samoczynnie wchodził i wychodził z trybu awaryjnego bez gaszenia silnika. Prosił bym o dokładniejsze informacje.

Mariusz 02-02-2016 14:14

Odp: Wchodzi i wychodzi samoczynnie w tryb awaryjny, zapala się check engine
 
Cytat:

Napisał cisek12 (Post 2528539)
Prosił bym o dokładniejsze informacje.

Uzyskasz je choć w namiastce podpinając auto pod kompa diagnostycznego. Nikt na forum nie ma złotej kuli oraz nie potrafi wróżyć z fusów.

cisek12 02-02-2016 14:43

Odp: Wchodzi i wychodzi samoczynnie w tryb awaryjny, zapala się check engine
 
Rozumiem, że nie jest to prosta sprawa i diagnostyka tego też nie jest prosta bo samoczynne wchodzenie i wychodzenie z trybu awaryjnego jest raczej dziwne. Niemniej jednak na tym forum znalazłem często wiele użytecznych informacji. Często na komputerze nie ma nawet informacji o takim przypadku, np u mnie nigdy nie ma żadnych błędów, bo wszystkie się samoczynnie kasują jak do tej pory i nie mogę nic zdiagnozować. W zasadzie to pytanie było skierowane do osób, które spotkały się z tak dziwnym zjawiskiem.

Pozdrawiam

Piczonek 02-02-2016 17:10

Odp: Wchodzi i wychodzi samoczynnie w tryb awaryjny, zapala się check engine
 
a jak odpalanie na zminym silniku ,cieplym ,przyspieszenie autka ,kopcenie ,jakie spalanie , czy rowno silnik pracuje ,moze jakies stuki metaliczne z silnika :D Cokolwiek co zauwazyles w ostatnim czasie ?:D
Skoro motor wchodzi w tryb awaryjny to uklad paliwowy lub turbina albo rzecz powiazana z turbo :P

LudekRadek 02-02-2016 17:15

Odp: Wchodzi i wychodzi samoczynnie w tryb awaryjny, zapala się check engine
 
Filtr paliwa dawno wymieniany? Zaczął bym od tego

cisek12 03-02-2016 08:09

Odp: Wchodzi i wychodzi samoczynnie w tryb awaryjny, zapala się check engine
 
Rzeczywiście rok filtry nie wymieniane. Odpala na zimnym silniku bez problemów od razu. Co do przyśpieszania to nie mam w zasadzie gdzie wypróbować ale nie ma różnic w stosunku do tego co było wcześniej. Co do spalania to na trasie na zimówkach 5,5 l w mieście 7l raczej nie jest to dużo. Objawów na silniku raczej nie ma odgłosy jak zwykle. Od wczoraj przejechałem 200 km i nic się nie stało do tej pory, żadnych problemów.

Dziękuję z góry za odpowiedzi i pozdrawiam

Piczonek 03-02-2016 16:32

Odp: Wchodzi i wychodzi samoczynnie w tryb awaryjny, zapala się check engine
 
wez mondziaka na autostrade daj mu porzadnie w dupe ! kazdy bieg do 4 tys i gaz w klebie ! dobij do 220 jak ci sie nic nie wystwietli to oznacza ze wszystko jest wporzadku :D ja tak robie i wszystko smiga nie liczac wymiany dwumasy ^^

RafiRypin 03-02-2016 16:55

Odp: Wchodzi i wychodzi samoczynnie w tryb awaryjny, zapala się check engine
 
Cytat:

Napisał Piczonek (Post 2529385)
dobij do 220

namawiasz kolege do łamania przepisów :D chyba ze na niemieckiej autostradzie :), najlepiej podpiąć kompa bo napewno jakis ślad tam będzie, raczej wygląda to na turbine a konkretnie jej sterowanie, chociaz to rok 2001 to turbine ma na gruszke i pewnie bez zmiennej geometrii

Piczonek 03-02-2016 17:18

Odp: Wchodzi i wychodzi samoczynnie w tryb awaryjny, zapala się check engine
 
ja nic nie mowilem ze to ma zrobic w PL :D

Bump: powiem ci ze to duzo daje :D ja np jak smigam ekonomicznie przez tydzien czasu a pozniej chce posmigac dynamicznie to zakopci i to sporo :D Ja stawiam na wtryski ale mozna tak gdybac i gdybac az kolega nie odda mondziaka na ,,podnosnik,,:D

kamilns 10-11-2017 18:05

Przy obrotach 2,5tys w góre szarpie i wyskakuje błąd p0251
 
Witam. Problem pojawia sie gdy jade na wysokich biegach i zaczynam przyspieszac na obrotach około 2500-3000 zaczyna szarpać silnikiem oraz wyskakuje sprężynka. Błąd jaki sie pojawia to p0251. Filtr paliwa był wymieniany jakies 70tys temu na filtrona. Problem wystepuje raz na jakis czas.

halabalala 07-03-2018 13:34

Szarpie, gaśnie. Problem z cisnieniem paliwa. P0251 P1211 P2288 P0191
 
Witam. Takie o to "znane" błędy wyskoczyły mi w IDS. Rozumiem że: problem z pompa wtrysklwa/regulator cisnienia na pompie/wtryski lub czujnik ciśnienia na listwie.

Objawy:
Samochód na biegu jalowym normalnie chodzi przy delikatnym naciskaniu na gaz można się nim poruszać, przy mocniejszym depnieciu auto przerywa odcina kompletnie paliwo, gaśnie. Nie jest możliwe wyprzedzenie kogoś itd.

Opis błędów:

P0251, P1211 injector pump fuel metering control malfunction

P2288 injector control pressure above expected level

P0191 FRP sensor range/performance

Jakby ktoś jeszcze nie znał tych kodów, pierwsze dwa to usterka dozowania paliwa przez pompę wtryskową.

P2288 informuje o zbyt dużym cisnieniu paliwa

P0191 to usterka czujnika cisnienia na listwie wtryskowej

Pytanie od czego zacząć diagnostykę?

Czy jest szansa że to tylko czujnik na listwie wtryskowej? (po wykasowaniu błędów, wyskakuje jako pierwszy, po nim po jakimś czasie reszta) czy raczej się nie oszukiwać i takie objawy wskazują na regulator cisnienia pompy wtryskowej lub zepsuta/łuszcząca się pompa.

I ostatnie pytanie: aby wykluczyć wtryski, podejrzałem wartości w blokach mierzonych w ids ale niewiem jakie wartości/odchyłki sa dopuszczalne dla wtryskow (widziałem że jeden z wtrysków ma trochę inne wartości)

Mariusz 07-03-2018 14:03

Odp: Szarpie, gaśnie. Problem z cisnieniem paliwa. P0251 P1211 P2288 P0191
 
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

halabalala 07-03-2018 15:05

Odp: Szarpie, gaśnie. Problem z cisnieniem paliwa. P0251 P1211 P2288 P0191
 
Zanim się przekopie przez dziesiatki stron i znajdę odpowiedz na moje pytania miną wieki. Myślałem że może ktoś chociaż udzieli mi rady czy jest szansa że będzie to tylko czujnik czy raczej po tych objawach trzeba doszukiwać się grubszych tematów.

Plus chciałem się dowiedzieć o ten test wtrysków a raczdj ich ocene na podstawie danych z IDS.

Garbojad 07-03-2018 16:10

Odp: Szarpie, gaśnie. Problem z cisnieniem paliwa. P0251 P1211 P2288 P0191
 
Pewnie chciałbyś żeby to był czujnik ale niestety zła wiadomość jest taka że trzeba szykować kasę na cały układ paliwowy od baku na wtryskach skończywszy, jak znam życie i tak wymienisz trochę niepotrzebnych rzeczy zanim dojdziesz do wniosku że trzeba robić wszystko

halabalala 07-03-2018 16:32

Odp: Szarpie, gaśnie. Problem z cisnieniem paliwa. P0251 P1211 P2288 P0191
 
Ok no więc zbadałem wtryski w IDS-ie i wyglądają ok. odchyłki w granicach 10-20% na jałowym, przy dodawaniu gazu praktycznie znikome.

Zbadałem również ciśnienie na listwie, i tutaj niestety jest problem. Przy biegu jalowym i delikatnej jeździe jest ok- wartości ciśnienia na listwie pokrywają się z wartościami pożadanego ciśnienia na listwie (desired fuel rail pressure) jednak przy depnięciu w gaz pojawia się raz na jakiś czas załamanie i ciśnienie na listwie spada praktycznie do zera (auto potrafi wtedy zgasnąć, po czym bez problemu odpala na strzała).

Na dodatek niestety zauważyłem opiłki metalu na obudowie pompy i w jej okolicach.

Czy dobrze myślę że pompa do regeneracji? Czy powodem tego spadania cisnienia może być sam regulator cisnienia na pompie?


Proszę o usunięcie tej odpowiedzi. Niechcacy wrzucilwm 2 razy

Garbojad 07-03-2018 16:39

Odp: Szarpie, gaśnie. Problem z cisnieniem paliwa. P0251 P1211 P2288 P0191
 
Pompa straciła parametry opiłki uszkodziły wtryski co prowadzi to mojego postu poprzedniego

halabalala 07-03-2018 17:19

Odp: Szarpie, gaśnie. Problem z cisnieniem paliwa. P0251 P1211 P2288 P0191
 
Ok no więc zbadałem wtryski w IDS-ie i wyglądają ok. Na biegu jałowym odchyłki rzędu 10-20% max. W trakcie jazdy jeszcze mniejsze.

Zbadałem również ciśnienie na listwie wtryskowej: na biegu jalowym o raz przy delikatnej jeździe wartości ciśnienia listwy pokrywają się z wartościami pożądanymi. Jednakże przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu następuję co jakiś czas załamanie i wartość ciśnienia listwy spada niemal do zera. Do tego dookoła pompy zauważyłem opiłki...

Rozumiem że czeka mnie regenracja pompy. Czy tak nagłe spadanie ciśnienia może powodować sam regulator na pompie lub uszkodzony czujnik na listwie wtryskowej?

Garbojad 07-03-2018 17:22

Odp: Szarpie, gaśnie. Problem z cisnieniem paliwa. P0251 P1211 P2288 P0191
 
Czeka cię regeneracja całego układu paliwowego i tak jak pisałem wcześniej możesz spróbować wymienić owe czujniki ale to nic nie da oprócz tego, że wydasz niepotrzebnie kase,.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.