Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Fusion - Mondeo USA] Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=340274)

leandrovitali 10-04-2024 19:40

Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Cześć wszystkim, wszystko w porządku?

Mam Fusion 2013 AWD 2.0 Ecoboost Titanium (benzyna), który jest już wyposażony w fabryczny tempomat adaptacyjny/ACC (automatycznie dezaktywuje się, gdy prędkość spadnie poniżej 30 km/h).
Zacząłem czytać kilka postów na temat modernizacji ACC za pomocą Stop & Go i postanowiłem spróbować to wdrożyć. Zdałem sobie sprawę, że jest to bardzo złożony projekt, gdyż wymaga wielu testów, programowania, wymian i adaptacji różnych modułów.
Mimo wszystko postanowiłem spróbować i zacząłem od wymiany modułu ABS (na CADS3), tylnych czujników ABS, IPC, SCCM, przycisków po lewej stronie kierownicy, CCM, IPMA (podłączyłem prywatną sieć CAN pomiędzy CCM x IPMA) i GWM, wszystko od Fusion AWD 2.0 Ecoboost 2018 Titanium, który ma już natywnie fabryczny system Stop-And-Go.
Nawet zaprogramowanie wszystkich modułów z wbudowaną aktywacją Stop-And-Go, niestety system nie działał. Kiedy aktywuję przycisk „ON”, na IPC pojawia się on jako dostępny (SET), ale jeśli próbuję go ustawić (przycisk „SET”), niestety nic się nie dzieje i nie jest generowany żaden błąd/DTC.
Czy ktoś ma jakiś pomysł, czego mogę spróbować?

tomao 10-04-2024 20:10

Odp: [RETROFIT] Tempomat/ACC z funkcją Stop & Go – Ford Fusion 2013
 
Chyba jeszcze PCM w tym bierze udział. A samochód jest z działu Fusion-mondeo usa.

leandrovitali 10-04-2024 20:17

Odp: [RETROFIT] Tempomat/ACC z funkcją Stop & Go – Ford Fusion 2013
 
Cytat:

Napisał tomao (Post 3490219)
Chyba jeszcze PCM w tym bierze udział. A samochód jest z działu Fusion-mondeo usa.

Tak, też myślałem o PCM. Problem w tym, że nie ma możliwości zastąpienia go modelem 2018, mimo że sprzęt jest ten sam (BOSCH MED 17.2), bootloader (sbf, pbf) i zmiana oprogramowania, Fusion 2018, silnik też Ecoboost 2.0 Jednakże w tym liftingu wprowadzono pewne zmiany konstrukcyjne, oprócz tego, że skrzynia biegów jest typu obrotowego i ma nowy moduł GSM, który nią steruje. Nie wiem, czy uda mi się to w jakikolwiek sposób zaadaptować.

EW1 11-04-2024 06:58

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Z tego co rozumiem wymieniłeś wszystko z fusiona 2018 oprócz pokrętła zmiany biegów czyli GSM i TRCM ? Na rosyjskich forach są tacy którzy przerabiali ten temat i właśnie do pełnego stop&go trzeba wymienić te dwa moduły i zastąpić wajhę zmiany biegów pokrętłem . Jest jeszcze kilka innych różnic w fusionach przedliftowych a poliftowychi trzeba będzie zapewne też zmienić i dołozyć kilka innych elementów przy silniku jak inna podstawa filtra oleju (polift ma dwa czujniki) ,czujnik przepływu powietrza i czujnik temperatury silnika który jest odwrotnie sterowany. A wszystko po to by nie sypało błędami DTC i do tego PCM albo trzeba wymienić na taki z rocznika który obsługuje stop&go albo jeśli się da to ograć takimi plikami obecny PCM.
To tyle z mojej wiedzy na dzisiejsze czasy bo sam mam już zakupione gratki do podmiany tunelu środkowego na wersję poliftową czyli będę zmieniał wajhę biegów na pokrętło i dopiero ruszę dalej z moim stop&go. Do poczytania masz link
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

leandrovitali 11-04-2024 14:02

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
2 załącznik(i)
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)



Tak, zastępuje wszystkie wymienione moduły, wykorzystując Fusion 2018 (który ma już natywną funkcję Stop & Go). GSM i TRCM skrzyni biegów nie są potrzebne do Stop & Go, załączę obraz schematu działania, który zawiera szczegółowe informacje na temat wszystkich modułów używanych w sterowaniu adaptacyjnym w Stop & Go.Teraz PCM naprawdę musi użyć odpowiedniego firmware z technologią, wydaje mi się, że tego właśnie mi brakuje, jednak zmian jest sporo w wyprowadzeniach pinów (załączam plik Excel z porównaniem, które zrobiłem dla obu złączy - linie na zielono są takie same, na żółto są podobne (może takie same) a czerwone różne), bo tak naprawdę są różne czujniki, które nie wiem czy da się je dołożyć, bo w dodatku wiązka też się zmienia, przez co taka zmiana byłaby w zasadzie mało prawdopodobna lub wręcz niewykonalna . Musiałaby istnieć możliwość dodania najnowszego oprogramowania sprzętowego (z funkcją Stop & Go) do mojego starego PCM (2013 - bez Stop & Go).

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Jedno pytanie: jaki jest Twój samochód? Model, rok i silnik? Czy Ty też masz zamiar aktywować Stop&Go?

EW1 11-04-2024 15:03

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Mój fusion to 2016 2.0 ecoboost i będę dokładał stop&go , jestem po wymianie pompy abs na cads3 , mam dołożony tempomat adaptacyjny , dołożone IPMA i przyciski kierownicy.
Gdybym miał fusiona poliftowego to już by mi to działało bo w PCM jest już oprogramowanie do stop&go albo jest możliwość aktualizowania tego oprogramowania.
W moim przypadku po aktualizacji PCM plikami poliftowymi najpierw wyskakuje błąd GSM bo go po prostu nie widać i muszę wpierw dołożyć GSM i TRCM by móc ruszyć dalej

leandrovitali 11-04-2024 15:12

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)


Rozumiem, ciekawe. W rzeczywistości PCM 2015/2016 ma już ten sam Bootloader (.SBF), co PCM Fusion 2017/2018, umożliwiając instalację nowszego oprogramowania. Jakiej wersji kalibracji/oprogramowania sprzętowego użyłeś?
W takim przypadku, czy zaktualizowałeś już oprogramowanie sprzętowe PCM do kalibracji 2018 i wygenerowałeś kod DTC GSM/TRCM? Ale Twój Fusion nie działał z tym kodem DTC?
Czy testowałeś funkcję Stop & Go po aktualizacji oprogramowania sprzętowego? Czy próbowałeś skonfigurować PCM dla konwencjonalnej skrzyni biegów po aktualizacji oprogramowania sprzętowego?

EW1 11-04-2024 15:35

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Muszę ten wątek odnaleźć bo nie pamiętam dokładnie którymi plikami to robiłem a mam je na drugim laptopie. Pamiętam że szukałem VIN fusiona z roczników 2018, 2019 z moim silnikiem z tempomatem adaptacyjnym . Resztę podesłał mi nasz guru z tego forum ale po aktualizacji PCM silnik po odpaleniu zaraz gasł i wywalało błędy min. GSM itp
Na tym forum bywa czasem kolega o nicku a4tech i on mi podpowiadał,że by dalej ruszyć muszę zacząć od GSM . Zobacz ten link z rosyjskiego forum co wyżej podałem i tam masz filmik i nawet schemat

leandrovitali 11-04-2024 16:00

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)


Tak, widziałem post na drive2, jednak gdybyśmy mieli modernizować skrzynię biegów, również uważam to za niewykonalne, koszt byłby bardzo wysoki i dodatkowo pracochłonny. Czyli po aktualizacji oprogramowania silnik ecoboost nie uruchomił się, czyli przestał działać? Kiedy zainstalowałem PCM 2018, miałem ten problem, wygenerowano kilka kodów DTC czujników, a silnik nie chciał się uruchomić.

EW1 11-04-2024 16:24

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
GSM fusiona obsługuje 6 biegową skrzynię. Dopiero Mondeo ma inną skrzynię i inne sterowanie

leandrovitali 11-04-2024 16:26

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Cytat:

Napisał EW1 (Post 3490340)
GWM fusiona obsługuje 6 biegową skrzynię. Dopiero Mondeo ma inną skrzynię i inne sterowanie

Ale czy Twoja skrzynia biegów Fusion to także 6F35?

EW1 11-04-2024 16:45

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Tak

leandrovitali 11-04-2024 16:52

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Cytat:

Napisał EW1 (Post 3490346)
Tak

Zatem obie skrzynie biegów (Fusion 2013 x 2018) to model 6F35, jedyną różnicą jest wybierak, jedna jest dźwigniowa, a druga obrotowa (gdzie wchodzi dodatkowy moduł GSM), więc jeśli skrzynia biegów jest taka sama, Stop & Go powinno działać. Problem polega na tym, że PCM z najnowszym oprogramowaniem wydaje się być zależny od GSM. Dla mnie Stop & Go zależy od PCM i odpowiednio PCM zależy od GSM.

EW1 11-04-2024 17:18

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Dokładnie tak samo to rozumuję. Dlatego kupiłem już tunel z GSM i mam TRCM a tylko czekam aż chęci przyjdą by to założyć, podłączyć i skonfigurować . I myślę że to pozwoli mi ruszyć dalej z tym modem
Nie cytuj za każdym razem jeśli nikt nie pisze między naszymi postami

leandrovitali 11-04-2024 17:21

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Rozumiem, czy planujesz zainstalować wszystkie moduły? Jak skończysz daj znać, czy zadziała, może też się zachwycę, żeby to zrobić, hehe.

EW1 11-04-2024 18:39

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
To może potrwać ale na bank kiedyś to zrobię . W sumie to jedno z moich ostatnich wyzwań bo już ze zwykłej wersji SE dochodzę do Titanium "plus" i niewiele mam pomysłów co tu jeszcze poprawić

Użyłem pliku KS7A-14C204-ARA

leandrovitali 11-04-2024 18:53

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
To też byłoby jedno z moich ostatnich wyzwań, ale na razie zostawię Stop & Go w tle. Skupię się teraz na technologii Lane Center i Evasive Steering, nabyłem już nowe IPMA, CCM, przyciski po lewej stronie kierownicy i GWM do Forda Edge 2020 ST, teraz brakuje PSCM (który jest najbardziej drogi przedmiot). Moją ostatnią modernizacją była instalacja cyfrowej tablicy przyrządów (IPC) w Fordzie Mustangu S550 2020.

https://i.ibb.co/TvWq1rW/22.jpg
https://i.ibb.co/FVTwbP7/11.jpg

EW1 11-04-2024 19:13

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Pscm widziałem u nas za około 2500 PLN ale jeszcze szyba dochodzi wraz z inną kamerą i inny niejszy CCM w moim przypadku Ja to odpuszczam

leandrovitali 11-04-2024 19:19

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Tak, CCM i IPMA to różne modele, mniejsze i dokładniejsze/wydajniejsze. PSCM u mnie w kraju jest droższy, przeliczając na swoją walutę, kosztuje około 6000 zł.

zenq 19-04-2024 11:44

Odp: Dołożenie tempomatu adaptacyjnego z funkcją Stop & Go
 
Cytat:

Napisał leandrovitali (Post 3490347)
Zatem obie skrzynie biegów (Fusion 2013 x 2018) to model 6F35, jedyną różnicą jest wybierak, jedna jest dźwigniowa, a druga obrotowa (gdzie wchodzi dodatkowy moduł GSM), więc jeśli skrzynia biegów jest taka sama, Stop & Go powinno działać. Problem polega na tym, że PCM z najnowszym oprogramowaniem wydaje się być zależny od GSM. Dla mnie Stop & Go zależy od PCM i odpowiednio PCM zależy od GSM.

skrzynie fizynie są te same, jedynie dołożono GSM który "pociąga" za linki od wybieraka.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.