Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Transit (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=101)
-   -   [Transit 2000-2006] Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=339260)

Oleqq 06-02-2024 18:44

Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Witam,

Będę wymieniał silnik 2.0 tdci FIFA na N7BA, czy ktoś może potwierdzić, że będzie pasował? W swoim starym silniku wtryski i pompę mam po regeneracji, ale póki co zostaną te co są w nowym silniku. Sprawdzę tylko pompę na obecność opiłków. Z tego co wyszukałem N7BA też ma wtryski z długimi końcówkami. Co mi się rzuciło w oczy, to są pewne różnice, inne umiejscowienie EGR, no i turbo sterowane elektrycznie a nie podciśnienieniowo. Czy wymiana turbo będzie na zasadzie plug & play, czy trzeba rzeźbić? Czy jeszcze na coś trzeba zwrócić uwagę? Nowy silnik nie ma pompy wody i pompy wspomagania, pomijam brak rozrusznika, alternatora, ale to mam akurat u siebie po regeneracji. Tak jest kompletny, nawet z dwumasą, która jest w bardzo dobrym stanie. Operacja jeszcze się nie zaczęła, więc jeśli ten silnik nie podejdzie, albo podejdzie po dużych przeróbkach to odpuszczam temat, więc będę wdzięczny za wszystkie rady.

wojtekjanus 06-02-2024 22:43

Odp: 2,0 TDCi 125KM FIFA gaśnie podczas jazdy oraz nierówna praca na wolnych obrotach
 
Sam silnik z Mondeo sprzed liftingu w połowie 2003 roku pasuje. Turbinę musisz wziąć ze starego FIFA razem z kolektorem. Pozostały brakujący lub nie pasujący osprzęt i orurowanie też weź z FIFA, łącznie z EGR-em. EGR w zasadzie można zaślepić prostą metodą, odłączając od niego przewód podciśnieniowy i zamykając go czymkolwiek, tak by nie zasysał powietrza. EGR pozostanie na zawsze zamknięty. Dla pracy silnika nie ma to znaczenia, bo FIFA to jedyny silnik rodziny PUMA, w którym EGR nie ma czujnika położenia. Minimalnie pogorszy się zimą dogrzewanie silnika, bo chłodnica spalin EGR-a nie będzie oddawać ciepła. Ale to minimalne zjawisko, te silniki i tak się nie dogrzewają zimą.
Ten silnik (słupek plus głowica) jest w zasadzie identyczny jak FIFA. Zajrzyj do wątku [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] post#47

Nawet wtryskiwacze - jeżeli w silniku N7BA są niezłe, mogą pozostać i pracować na sofcie Transita, trzeba oczywiście wpisać ich kody do PCM.

RUMAK 01-03-2024 13:08

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Cześć,
Podepnę się pod temat wymiany silnika.
Wg serwisu Ford / wiadomo który, na rogatkach Warszawy/moj silnik 2,0 TDDI 100 KM / ABFA/ brak kompresji na wszystkich cylindrach. Wskazówka na zegarze nawet nie drgnęła.
Zastanawiam sie nad jakimś mocnejszym silnikiem.np z Mondeo 115 KM ze zmienna geo lub 136 KM TdcI.

Jakieś sugestie?
inna sprawa, czy jakiś warsztat/mechanik/ podejmie się takiej operacji?
auto ma na sobie zabudowe o wys 3,10 od ziemi.

Pozdrawiam.





Cytat:

Napisał Oleqq (Post 3484098)
Witam,

Będę wymieniał silnik 2.0 tdci FIFA na N7BA, czy ktoś może potwierdzić, że będzie pasował? W swoim starym silniku wtryski i pompę mam po regeneracji, ale póki co zostaną te co są w nowym silniku. Sprawdzę tylko pompę na obecność opiłków. Z tego co wyszukałem N7BA też ma wtryski z długimi końcówkami. Co mi się rzuciło w oczy, to są pewne różnice, inne umiejscowienie EGR, no i turbo sterowane elektrycznie a nie podciśnienieniowo. Czy wymiana turbo będzie na zasadzie plug & play, czy trzeba rzeźbić? Czy jeszcze na coś trzeba zwrócić uwagę? Nowy silnik nie ma pompy wody i pompy wspomagania, pomijam brak rozrusznika, alternatora, ale to mam akurat u siebie po regeneracji. Tak jest kompletny, nawet z dwumasą, która jest w bardzo dobrym stanie. Operacja jeszcze się nie zaczęła, więc jeśli ten silnik nie podejdzie, albo podejdzie po dużych przeróbkach to odpuszczam temat, więc będę wdzięczny za wszystkie rady.


wojtekjanus 01-03-2024 14:54

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Silniki tddi to silniki z rotacyjną pompą wtryskową Bosch VP 30 lub VP44, natomiast silniki tdci to silniki pracujące w systemie wtryskowym common rail (w Mk6 system Delphi CR). Te systemy mają zupełnie inne systemy sterowania i całą elektronikę (wiązki , PCM, zegary) oraz osprzęt silnika. Taka zamiana nie ma więc żadnego uzasadnienia - tak technicznego jak i finansowego.
Poszukaj identycznego silnika jaki masz - to ma sens. Najlepiej na szrocie specjalizującym się w rozbieraniu rozbitych aut - wtedy jest największe prawdopodobieństwo, ze "nowy" silnik jeszcze żyje...

Oleqq 10-05-2024 15:52

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Cześć, mechanik wziął się wreszcie za wymianę silnika i...zonk. Sprzedawca silnika zapewniał, że to przed lift, nie sprawdzałem tego...Po włożeniu silnika i odpaleniu, 2 wtryski klepią, więc decyzja o zmianie na moje 2 po regeneracji. Zonk, okazuje się, że w "nowym" silniku są krótkie, więc jest z mondeo po lifcie. Ręce opadły. Pozostaje mi kupić jakieś 2 wtryski z demontażu po około 200zł, niby z gwarancją. Oddać te do regeneracji, wtedy najlepiej już 4, a więc jakieś 2800zł. Może ktoś ma jakieś sprawdzone źródło, gdzie kupię w miarę dobrych cenach? Jeszcze pytanie czy w Mondeo po lifcie też był problem opiłkującej pompy, czy zostało to poprawione? Bo domyślam się, że wtryski są tak samo wrażliwe. Dopiero wydałem na swoje stare wtryski i pompę 3500zł. Mam dość tego auta.

wojtekjanus 10-05-2024 17:37

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Generalnie problem opiłkujących pomp występuje we wszystkich systemach CR , nawet do dzisiaj. W Delphi był wyjątkowo często występujący do połowy 2003 roku, potem rzadziej.
Pompę po regeneracji warto założyć.
Czy myślałeś o samodzielnej regeneracji wtryskiwaczy? Czyli o samodzielnej wymianie zaworków i ewentualnie końcówek wtryskiwaczy. Bo zlecanie tak kosztownych napraw armatury wtryskowej w profesjonalnych warsztatach, w starszym już aucie, to faktycznie jest finansowa klęska. Ale trochę doświadczenia technicznego trzeba tutaj mieć.

Oleqq 10-05-2024 19:01

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Ja już wszystko rozważam. Umiejętności jakieś są. Kilka filmików już obejrzałem. Problem może być z doborem odpowiednich części czyli zaworka i końcówki. Pytanie jeszcze czy po wymianie wtrysk musi być jakoś kodowany, ustawiany?

wojtekjanus 11-05-2024 07:02

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Cytat:

Napisał Oleqq (Post 3492580)
Pytanie jeszcze czy po wymianie wtrysk musi być jakoś kodowany, ustawiany?

Formalnie tak - powinien dostać na stanowisku kontrolnym nowe kody, potem powinny być wpisane do PCM. Ale te układy sterujące mają samoadaptację, więc można liczyć na to, że układ sam po pewnym czasie skoryguje kody, jakie ma wpisane dla starych wtryskiwaczy. Trzeba jednak odpowiednio postępować - po odpaleniu silnik na pewno będzie skakał w komorze jakby chciał wyskoczyć na zewnątrz, musi z pół godziny popracować na wolnych obrotach, potem bardzo wolna jazda z minimalnym gazem (silnik stuka jak diabli), potem szybciej, itd. itd. Czasami całkowicie poprawną pracę silnika uzyskujemy dopiero po ponad stu kilometrach jazdy...
Przy kupowaniu zaworków i końcówek wtryskiwaczy odradzam zakup zamienników, których jest pełno na rynku. Tylko oryginały Delphi!.

Oleqq 11-05-2024 08:54

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 3492603)
Formalnie tak - powinien dostać na stanowisku kontrolnym nowe kody, potem powinny być wpisane do PCM. Ale te układy sterujące mają samoadaptację, więc można liczyć na to, że układ sam po pewnym czasie skoryguje kody, jakie ma wpisane dla starych wtryskiwaczy. Trzeba jednak odpowiednio postępować - po odpaleniu silnik na pewno będzie skakał w komorze jakby chciał wyskoczyć na zewnątrz, musi z pół godziny popracować na wolnych obrotach, potem bardzo wolna jazda z minimalnym gazem (silnik stuka jak diabli), potem szybciej, itd. itd. Czasami całkowicie poprawną pracę silnika uzyskujemy dopiero po ponad stu kilometrach jazdy...
Przy kupowaniu zaworków i końcówek wtryskiwaczy odradzam zakup zamienników, których jest pełno na rynku. Tylko oryginały Delphi!.

No właśnie teraz po odpaleniu wyglądało to tak jakby chciał wyskoczyć z silnika. Dlatego go zgasili. Aktualnie ma wpisane kody wtryskiwaczy ze starego silnika. Możliwe, że wpisanie kodów "nowych" coś zmieni? Były one na pewno już regenerowane, bo mają naklejki z nowymi kodami. Przekładali wtryski miejscami i 2 wykazują jakby "stały". Nie wiem jaki minął okres od demontażu silnika do montażu, myślałem o tym, żeby je rozkręcić zobaczyć, ewentualnie wyczyścić.

wojtekjanus 11-05-2024 11:38

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Wtryskiwacze Delphi są wyjątkowo wrażliwe na najmniejsze nawet zanieczyszczenia. Mówił mi mechanik w serwisie dieslowskim, że do tego stopnia, że przy ich składaniu używają rękawiczek lateksowych, a nie tekstylnych - jak przy wtryskiwaczach innych firm. Bo nawet malutkie włoski z takich rękawiczek mogą unieruchomić wtryskiwacz Delphi. Kiedy ja miałem przekładkę silnika, wkładane były moje stare, które były świeżo po regeneracji. I mimo tego - jeden całkowicie stanął. Oddałem go do serwisu i na próbnym stanowisku dopiero po podaniu 1.600 barów ruszył - odetkało go. Ale i tak go rozebrali, w płuczce oczyścili i swoje zainkasowali...
Myślę, że przy wyjmowaniu i powtórnym wkładaniu mechanik nie zachował uwagi i wtryskiwacz łyknął jakiś paproszek...
Kiedy ja majstrowałem przy wtryskiwaczach, robiłem wszystko na czystym kartonie i płukałem wszystko obficie WD40. Z wtryskiwaczami nie miałem po złożeniu problemów, miałem problem z odpaleniem silnika, bo niestarannie zacisnąłem zbiorczy przewód przelewowy i pompa się zapowietrzyła. Później zaciskałem go już takim małym kluczem francuskim i to się sprawdziło.

Oleqq 13-05-2024 12:29

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
No i nic z tego, rozebrałem wtryski na części pierwsze, włącznie z wyjęciem cewki, wyczyściłem, złożyłem i auto nie odpala. Przed zabiegiem, odpalał na, 2 stukały, silnikiem telepało, ale odpalał, a teraz już nie odpala wcale. Przecież tam nie da się nic pomylić. Teraz mam 2 opcje, regeneracja w zakładzie po 700zł za sztukę. Kupno zaworka i końcówki, oryginały to jakieś 450zł. Ewentualnie szukać jakiś "używek" po 300zł na portalach z opisem, jakie to są super.

wojtekjanus 14-05-2024 07:34

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Po takiej robocie wtryski są przecież zapowietrzone i tak łatwo nie odpalisz. Zakładam, że przewód powrotny przelewów był dobrze zaciśnięty Teraz potrzebujesz dwóch osób do rozruchu. Jedna w kabinie przy stacyjce, druga z plakiem (lub samostartem) przy silniku. Plak rub samostart trzeba podawać nie do puszki filtra, ale do przewodu ssącego. Wpierw startujesz rozrusznikiem, dopiero wtedy wstrzykuje się samostart małymi dawkami w dolot (nigdy na odwrót), powtarzając je co kilka sekund, aż silnik zacznie odpowiadać. Podanie samemu dużej dawki i potem kręcenie to prosta droga do zniszczenia silnika.
Kiedy silnik już zacznie pracować, nadal podajesz samostart, ale tak, by nie przekraczać maksymalnie 2 tys. obrotów, tak długo, aż silnik sam zacznie pracować na paliwie. Będzie to praca ułomna, będzie skakał, ale po kilku minutach powoli się uspokoi. Przy mocno zapowietrzonym układzie trzeba czasami pomagać silnikowi samostartem nawet minutę lub dwie - bardzo różnie to bywa.
Samostart jest najsilniejszy i mocno wybuchowy, więc trzeba go stosować z dużą ostrożnością, bardziej bezpieczny jest plak lub płyn do czyszczenia hamulców.

Oleqq 14-05-2024 15:24

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 3492893)
Zakładam, że przewód powrotny przelewów był dobrze zaciśnięty.

Znając życie to pewnie go nie zacisnęli, rozumiem, że paliwo ma nie wracać na pompę, żeby wtryski "miały" go więcej? Na Plaka odpalił, ale nie wiem jak długo go trzymali, nie sądzę, że te 2 minuty czy dłużej. Jutro podjadę i powiem co i jak.

Dziękuję.

wojtekjanus 15-05-2024 10:48

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Cytat:

Napisał Oleqq (Post 3492941)
Znając życie to pewnie go nie zacisnęli, rozumiem, że paliwo ma nie wracać na pompę, żeby wtryski "miały" go więcej?

Nie, nie, chodzi o zaciśnięcie przewodu przelewowego tylko podczas demontażu wtryskiwaczy. Zbiorczy powrotny przewód przelewowy w tym systemie nie idzie do zbiornika, tylko do do pompy. Jeżeli nie będzie zaciśnięty podczas wyjmowania wtryskiwaczy, pompa się zapowietrzy - a to potem jest duży kłopot podczas odpalania.

Oleqq 15-05-2024 12:11

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 3493014)
Nie, nie, chodzi o zaciśnięcie przewodu przelewowego tylko podczas demontażu wtryskiwaczy. Zbiorczy powrotny przewód przelewowy w tym systemie nie idzie do zbiornika, tylko do do pompy. Jeżeli nie będzie zaciśnięty podczas wyjmowania wtryskiwaczy, pompa się zapowietrzy - a to potem jest duży kłopot podczas odpalania.

To na pewno go nie zacisnęli. Twierdzą, że odpowietrzali wtryski, każdy z osobna i pompa podaje paliwo. Czyli teraz pozostaje tylko Plak i męczenie pompy i silnika?

wojtekjanus 15-05-2024 18:09

Odp: Wymiana silnik 2.0 tdci 125PS FIFA na N7BA
 
Jeżeli wtryskiwacze i pompa są na pewno sprawne, to pozostaje tylko sprawdzić, czy w filtrze jest full paliwa i kręcić... bardzo długo. Tak długo, że szkoda rozrusznika, a już na pewno akumulator tego nie wytrzyma. Więc kręci się silnikiem na plaku lub samostarcie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.