Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Transit (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=101)
-   -   [Transit 2000-2006] Wymiana rozrządu 2.0TDI (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=333375)

Wicek 07-02-2023 22:34

Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
teoretyczny pacjent to Tranzystor 2.0 TDi 100 km 2005r - przymierzam się do wymiany łańcucha rozrządu.
Czy dam radę zrobić taką wymianę dobierając się do silnika przez demontaż przodu pojazdu (grill, belka, chłodnice, itd.), ewentualnie podnosząc/opuszczając silnik góra/dół - na tyle, ile można?

Czy jednak w takim przypadku nie obejdzie się bez demontażu całkowitego silnika i trzeba będzie przygotować się na wysunięcie motoru (ze skrzynią biegów i półosiami) nieco poza pojazd przy uzyciu podnosnika/dżwigu?

Pytam, bo chciałbym się psychicznie przygotować a robione będzie raczej pod chmurką...

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

wojtekjanus 08-02-2023 08:31

Odp: Wymiana rozrządu
 
To się robi nie ruszając silnika. Doświadczeni mechanicy nie mają tu problemu, ale pierwszy raz to robić i to na ulicy (bez kanału) - to nie wiem...

Ułatwieniem może być ta instrukcja [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Odszukaj silnik 2,0, potem wałki rozrządu. W opisie pomiń wszystko co dotyczy bezpośrednio demontażu wałków, dalej jest opis demontażu łańcucha.

Rafał A.(antek) 10-02-2023 18:10

Odp: Wymiana rozrządu
 
WQ Transicie pas się demontuje z chłodnicami, dostęp piękny, można silnik wyciągać, więc i na podwórku się rozrząd zrobi.

toros72 15-02-2023 16:04

rozrząd,napinacz
 
Witam nie mogę cofnąć napinacza aby włożyć blokadę, co zrobić przebieg 280 kkm. Czy wymieniać po tym przebiegu cały rozrząd ? Koła rozrządu w tym modelu 2,0 tdci po wymianie dokręcam na luźnym napinaczu/łańcuchu czy napiętym ?

wojtekjanus 16-02-2023 08:50

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Zwykle rozrząd w tych silnikach bez problemu osiąga 500 kkm. Po co go ruszasz? Czy coś złego się dzieje?

Wicek 19-02-2023 20:57

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 3445032)
Zwykle rozrząd w tych silnikach bez problemu osiąga 500 kkm. Po co go ruszasz? Czy coś złego się dzieje?

W chwili obecnej mam na liczniku najechane blisko 300.000 km. Jak pierszy raz zobaczyłem w 2017 r. Tranzystora, miał najechane niby 147.000.
Niby. Bowiem wiem, że ostani serwis i wpis w systemie w Niemczech z 2012r. to... 212.000 km :P
Zatem - nawet gdyby w latach 2012-2017 stał na "kołkach" (w co wątpimy wszyscy), to i tak miałby najechane pod 400.000 km.
To po pierwsze.
Po drugie - wydaje mi się, że zaczyna już szumieć (co zresztą sprawdzę jeszcze z kimś, kto ma większe doświadczenie w odsłuchiwaniu :wink:).
Po trzecie - od ostatniej zmiany pompy wody upłynęło mi już blisko 70.000 km, więc na wiosnę i tak rozkręcę przód aby do wszystkiego mieć dobry dostęp. A skoro gril, belka i chłodnice już będą "out" i wtedy da się dobrać przy okazji do strony z łańcuchem (bez wyciągania silnika) to... czemu nie?

Wiem, że roboty kupa. Robię jednak Tranzystorem kilometry a i on robotę. Na razie terkocze równo, bez dymku - szkoda by było, gdyby nagle licho motór wziął z powodu urwanego łańcucha. A jego - jak widać z powyższego opisu - pewien nie jestem...

Pozdrawiam!

Bump:
Cytat:

Napisał Rafał A.(antek) (Post 3444050)
WQ Transicie pas się demontuje z chłodnicami, dostęp piękny, można silnik wyciągać, więc i na podwórku się rozrząd zrobi.

Właśnie pytanie jest, czy jak ściągnę gril, belkę i chłodnice to i tak będę zmuszony wyciągać silnik czy też da się wymienić rozrząd bez wyciągania motoru (tylko dobierając się z boku, podnosząc lub opuszczając ewentualnie całosć góra/dół)...

Pozdrawiam :619:

wojtekjanus 20-02-2023 08:11

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Cytat:

Napisał Wicek (Post 3445537)
Po trzecie - od ostatniej zmiany pompy wody upłynęło mi już blisko 70.000 km,

Pompa wody powinna wytrzymać kilkaset tys. km. Jeżeli nie ma wycieku lub silnik się nie przegrzewa - to nie dotykaj tego .Pompa wodna, napędzana od pompy serwa kierownicy, albo cieknie, albo uszkadza się wieloklin łączący pompy i pompa wodna wtedy się nie obraca, albo luzuje się wirnik (w oryginalnych pompach z tworzywa) wewnątrz pompy na wałku i pompa prawie nie pompuje. W tych dwóch ostatnich przypadkach silnik zaczyna się przegrzewać.

Rozrząd, przy rozciągnietym łańcuchu lub uszkodzonym napinaczu olejowym, najbardziej słychać na mocno rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. W zasadzie wtedy grzechocze, a nie szumi.

Wicek 20-02-2023 21:01

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 3445566)
Pompa wody powinna wytrzymać kilkaset tys. km. Jeżeli nie ma wycieku lub silnik się nie przegrzewa - to nie dotykaj tego .Pompa wodna, napędzana od pompy serwa kierownicy, albo cieknie, albo uszkadza się wieloklin łączący pompy i pompa wodna wtedy się nie obraca, albo luzuje się wirnik (w oryginalnych pompach z tworzywa) wewnątrz pompy na wałku i pompa prawie nie pompuje. W tych dwóch ostatnich przypadkach silnik zaczyna się przegrzewać.

70 tys km temu miałem awarię pompy wody. Padła po dokładnie 62 tys km od poprzedniej wymiany...:( Wtedy, przy awarii, gdzieś otrzymałem informację, że pompy wytrzymują ok. 70 tys. km, stąd profilaktyczny zamiar wymiany. I teraz - czytając że wytrzymują kilkaset tys. km - jestem w kropce, bo nie wiem czy wymieniać. Na razie nic się nie dzieje, silnik nie grzeje się nawet w lecie w górach Albanii i na stromych podjazdach w Grecji. Kłopot w tym, że w tym roku zamierzamy dotrzeć do Turcji a nawet... Gruzji. Boję się, że jak "padnie" mi gdzieś na trasie, to będzie nieciekawie...

Rafał A.(antek) 20-02-2023 21:23

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Cytat:

Napisał Wicek (Post 3445537)
Właśnie pytanie jest, czy jak ściągnę gril, belkę i chłodnice to i tak będę zmuszony wyciągać silnik czy też da się wymienić rozrząd bez wyciągania motoru (tylko dobierając się z boku, podnosząc lub opuszczając ewentualnie całosć góra/dół)...

Dasz radę spokojnie. Miejsca full a dostęp dobry, nie musisz wyjmować silnika.

Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 3445566)
Pompa wody powinna wytrzymać kilkaset tys. km. Jeżeli nie ma wycieku lub silnik się nie przegrzewa - to nie dotykaj tego .Pompa wodna, napędzana od pompy serwa kierownicy, albo cieknie, albo uszkadza się wieloklin łączący pompy i pompa wodna wtedy się nie obraca, albo luzuje się wirnik (w oryginalnych pompach z tworzywa) wewnątrz pompy na wałku i pompa prawie nie pompuje. W tych dwóch ostatnich przypadkach silnik zaczyna się przegrzewać.

Różnie wytrzymują, bo właśnie podciekają. Ja np. myślę o profilaktycznie wymianie obu, bo tak to nie wiadomo w jakim są stanie, i kiedy wieloklin obróci... a nie lubię niespodzianek w trasie.

RUMAK 14-04-2023 14:58

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Czesc,
Zmieniłem rozrzad w swoim tddi po 500tys km.
i to tylko przy wymianie uszczelki pod głowica- inaczej dalej bym nie ruszal.
Zanim rozbierzesz -spróbuj poszukać części.
Z oryginału, i to po kawałku- oddzielnie koła, łancuch napinacz koszt ok 3500-4000 zł.
takie cos jak zestaw TCK 47 firmy FAI za 900 zł. najlepiej sobie darować.
Jak chcesz koniecznie zmieniać całość to napisz.

QUOTE=Wicek;3443658]teoretyczny pacjent to Tranzystor 2.0 TDi 100 km 2005r - przymierzam się do wymiany łańcucha rozrządu.
Czy dam radę zrobić taką wymianę dobierając się do silnika przez demontaż przodu pojazdu (grill, belka, chłodnice, itd.), ewentualnie podnosząc/opuszczając silnik góra/dół - na tyle, ile można?

Czy jednak w takim przypadku nie obejdzie się bez demontażu całkowitego silnika i trzeba będzie przygotować się na wysunięcie motoru (ze skrzynią biegów i półosiami) nieco poza pojazd przy uzyciu podnosnika/dżwigu?

Pytam, bo chciałbym się psychicznie przygotować a robione będzie raczej pod chmurką...

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.[/QUOTE]

Wicek 31-03-2024 13:00

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Powracam z pytaniem głównym dotyczącym rozrządu:

Zważywszy na to, że będę ponownie "zrzucał" pokrywę rozrządu (muszę wymienić trefny uszczelniacz wału głównego) - będę przez chwilę znowu miał cały rozrząd na widoku.

Czy jest fizyczna możliwość sprawdzenia stanu łańcucha rozrządu?

Pytam, bo poprzednio - po demontażu pokrywy - uznałem, że wszystko wygląda BARDZO DOBRZE: łańcuch, koła, ślizgacze wyglądają jak nowe :lol: - wszystko napięte jak się patrzy i nie widać, aby coś miało szansę szorować po obudowach lub klekotać.

Tyle tylko, że wszystko jest razem, pozakładane (więć i napinacze swoje robią mogąc zniekształcać ocenę).

Można - np. po położeniu/ustawieniu/wysunięciu napinaczy stwierdzić, że jest jeszcze OK (i wtedy nie ruszać)?

Dla diagnozy - po zdjęciu pokrywy - mogę zrobić foto do ew. oceny. Muszę tylko wiedzieć, co zfotografować... :mrgreen:

PS. W razie "W" mam do dyspozycji cały zestaw rozrządu FAI. Z tego co mi tu już napisano - lepiej sobie darować wymianę na to "coś". Wymiana zatem wchodzi w rachubę w chwili, gdyby okazało się, że to co w silniku jest już złomem (choć - jak dla mnie - nie wygląda.

Z góry dziękuję za pomoc.

marek230482 01-04-2024 20:03

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Nie wiem jak jest zbudowany u Ciebie rozrząd ale stan łańcucha ocenia się po napinaczu. U mnie napinacz ma tłok z "ząbkami". Trzeba policzyć ile wystaje ząbków. Potem odblokować, wcisnąć, zdemontować i policzyć ile ma ich na całym skoku. Na podstawie tego oceniasz na jakim jest etapie "życia". Im bliżej maksymalnego wysunięcia tym gorzej.

Wicek 05-04-2024 21:31

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Dziękuję. Poszukam...

wojtekjanus 06-04-2024 08:48

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Pytanie jest, czy tuż po odpaleniu po postoju słychać rzęchot łańcucha, czy nie. Jeśli nie słychać lub czas jest bardzo krótki (sekundę, dwie), to lepiej nie ruszać rozrządu. Rozrząd w silniku Puma - jeśli olej był dobry, markowy i wymieniany na czas - to wytrzymuje nawet pół mln. km.
Przy lekko rozciągniętym łańcuchu, napinacz potrzebuje chwili (ciśnienie oleju), aby go napiąć. Jeżeli hałas trwa dłużej, to albo zwalony jest napinacz, albo łańcuch jest już na pewno do wymiany.

Wicek 06-04-2024 15:05

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
1 załącznik(i)
Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 3489773)
Pytanie jest, czy tuż po odpaleniu po postoju słychać rzęchot łańcucha, czy nie. Jeśli nie słychać lub czas jest bardzo krótki (sekundę, dwie), to lepiej nie ruszać rozrządu. Rozrząd w silniku Puma - jeśli olej był dobry, markowy i wymieniany na czas - to wytrzymuje nawet pół mln. km.
Przy lekko rozciągniętym łańcuchu, napinacz potrzebuje chwili (ciśnienie oleju), aby go napiąć. Jeżeli hałas trwa dłużej, to albo zwalony jest napinacz, albo łańcuch jest już na pewno do wymiany.

Szczerze: czy szumi rozrząd czy nie - nie jestem w stanie stwierdzić. Dla mnie zawsze Ford klekotał :mrgreen:
Tak jak pisałem poprzednio - po zdjęciu obudowy wszystko wydaje sie być eleganckie, napięte, bez śladów otarć, itp.
Na napinaczu (nic nie ruszałem) wystaje 5 ząbków. Nie mam pojęcia, czy to duzo, czy mało...
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

marek230482 06-04-2024 20:55

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
To gdzieś koło połowy. Jeździć, obserwować :D

wojtekjanus 06-04-2024 21:11

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Cytat:

Napisał Wicek (Post 3489797)
Szczerze: czy szumi rozrząd czy nie - nie jestem w stanie stwierdzić.

To nie jest szum, to jest rzęchot, tak jakby łańcuch przeciągany po krawędzi. Słychać to głośno, kiedy zanika jest to od razu zauważalne. O tym pisałem...

Wicek 07-04-2024 08:38

Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
 
Cytat:

Napisał marek230482 (Post 3489836)
To gdzieś koło połowy. Jeździć, obserwować :D

Ufff... dziękuję :)

Bump:
Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 3489838)
To nie jest szum, to jest rzęchot, tak jakby łańcuch przeciągany po krawędzi. Słychać to głośno, kiedy zanika jest to od razu zauważalne. O tym pisałem...

Czyli nic z tego. Bo nawet gdyby rzeczywiście słoń mi na ucho nadepnął, to... byłoby to widać w którymś miejscu w środku (na obudowie). A tu nic. Jak dla mnie - elegancko.
Zatem nie ruszam.

dziekuje za wsparcie i pozdrawiam :)


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.