Wymiana rozrządu 2.0TDI
teoretyczny pacjent to Tranzystor 2.0 TDi 100 km 2005r - przymierzam się do wymiany łańcucha rozrządu.
Czy dam radę zrobić taką wymianę dobierając się do silnika przez demontaż przodu pojazdu (grill, belka, chłodnice, itd.), ewentualnie podnosząc/opuszczając silnik góra/dół - na tyle, ile można? Czy jednak w takim przypadku nie obejdzie się bez demontażu całkowitego silnika i trzeba będzie przygotować się na wysunięcie motoru (ze skrzynią biegów i półosiami) nieco poza pojazd przy uzyciu podnosnika/dżwigu? Pytam, bo chciałbym się psychicznie przygotować a robione będzie raczej pod chmurką... Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam. |
Odp: Wymiana rozrządu
To się robi nie ruszając silnika. Doświadczeni mechanicy nie mają tu problemu, ale pierwszy raz to robić i to na ulicy (bez kanału) - to nie wiem...
Ułatwieniem może być ta instrukcja [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Odszukaj silnik 2,0, potem wałki rozrządu. W opisie pomiń wszystko co dotyczy bezpośrednio demontażu wałków, dalej jest opis demontażu łańcucha. |
Odp: Wymiana rozrządu
WQ Transicie pas się demontuje z chłodnicami, dostęp piękny, można silnik wyciągać, więc i na podwórku się rozrząd zrobi.
|
rozrząd,napinacz
Witam nie mogę cofnąć napinacza aby włożyć blokadę, co zrobić przebieg 280 kkm. Czy wymieniać po tym przebiegu cały rozrząd ? Koła rozrządu w tym modelu 2,0 tdci po wymianie dokręcam na luźnym napinaczu/łańcuchu czy napiętym ?
|
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Zwykle rozrząd w tych silnikach bez problemu osiąga 500 kkm. Po co go ruszasz? Czy coś złego się dzieje?
|
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Cytat:
Niby. Bowiem wiem, że ostani serwis i wpis w systemie w Niemczech z 2012r. to... 212.000 km :P Zatem - nawet gdyby w latach 2012-2017 stał na "kołkach" (w co wątpimy wszyscy), to i tak miałby najechane pod 400.000 km. To po pierwsze. Po drugie - wydaje mi się, że zaczyna już szumieć (co zresztą sprawdzę jeszcze z kimś, kto ma większe doświadczenie w odsłuchiwaniu :wink:). Po trzecie - od ostatniej zmiany pompy wody upłynęło mi już blisko 70.000 km, więc na wiosnę i tak rozkręcę przód aby do wszystkiego mieć dobry dostęp. A skoro gril, belka i chłodnice już będą "out" i wtedy da się dobrać przy okazji do strony z łańcuchem (bez wyciągania silnika) to... czemu nie? Wiem, że roboty kupa. Robię jednak Tranzystorem kilometry a i on robotę. Na razie terkocze równo, bez dymku - szkoda by było, gdyby nagle licho motór wziął z powodu urwanego łańcucha. A jego - jak widać z powyższego opisu - pewien nie jestem... Pozdrawiam! Bump: Cytat:
Pozdrawiam :619: |
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Cytat:
Rozrząd, przy rozciągnietym łańcuchu lub uszkodzonym napinaczu olejowym, najbardziej słychać na mocno rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. W zasadzie wtedy grzechocze, a nie szumi. |
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Cytat:
|
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Cytat:
Cytat:
|
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Czesc,
Zmieniłem rozrzad w swoim tddi po 500tys km. i to tylko przy wymianie uszczelki pod głowica- inaczej dalej bym nie ruszal. Zanim rozbierzesz -spróbuj poszukać części. Z oryginału, i to po kawałku- oddzielnie koła, łancuch napinacz koszt ok 3500-4000 zł. takie cos jak zestaw TCK 47 firmy FAI za 900 zł. najlepiej sobie darować. Jak chcesz koniecznie zmieniać całość to napisz. QUOTE=Wicek;3443658]teoretyczny pacjent to Tranzystor 2.0 TDi 100 km 2005r - przymierzam się do wymiany łańcucha rozrządu. Czy dam radę zrobić taką wymianę dobierając się do silnika przez demontaż przodu pojazdu (grill, belka, chłodnice, itd.), ewentualnie podnosząc/opuszczając silnik góra/dół - na tyle, ile można? Czy jednak w takim przypadku nie obejdzie się bez demontażu całkowitego silnika i trzeba będzie przygotować się na wysunięcie motoru (ze skrzynią biegów i półosiami) nieco poza pojazd przy uzyciu podnosnika/dżwigu? Pytam, bo chciałbym się psychicznie przygotować a robione będzie raczej pod chmurką... Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.[/QUOTE] |
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Powracam z pytaniem głównym dotyczącym rozrządu:
Zważywszy na to, że będę ponownie "zrzucał" pokrywę rozrządu (muszę wymienić trefny uszczelniacz wału głównego) - będę przez chwilę znowu miał cały rozrząd na widoku. Czy jest fizyczna możliwość sprawdzenia stanu łańcucha rozrządu? Pytam, bo poprzednio - po demontażu pokrywy - uznałem, że wszystko wygląda BARDZO DOBRZE: łańcuch, koła, ślizgacze wyglądają jak nowe :lol: - wszystko napięte jak się patrzy i nie widać, aby coś miało szansę szorować po obudowach lub klekotać. Tyle tylko, że wszystko jest razem, pozakładane (więć i napinacze swoje robią mogąc zniekształcać ocenę). Można - np. po położeniu/ustawieniu/wysunięciu napinaczy stwierdzić, że jest jeszcze OK (i wtedy nie ruszać)? Dla diagnozy - po zdjęciu pokrywy - mogę zrobić foto do ew. oceny. Muszę tylko wiedzieć, co zfotografować... :mrgreen: PS. W razie "W" mam do dyspozycji cały zestaw rozrządu FAI. Z tego co mi tu już napisano - lepiej sobie darować wymianę na to "coś". Wymiana zatem wchodzi w rachubę w chwili, gdyby okazało się, że to co w silniku jest już złomem (choć - jak dla mnie - nie wygląda. Z góry dziękuję za pomoc. |
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Nie wiem jak jest zbudowany u Ciebie rozrząd ale stan łańcucha ocenia się po napinaczu. U mnie napinacz ma tłok z "ząbkami". Trzeba policzyć ile wystaje ząbków. Potem odblokować, wcisnąć, zdemontować i policzyć ile ma ich na całym skoku. Na podstawie tego oceniasz na jakim jest etapie "życia". Im bliżej maksymalnego wysunięcia tym gorzej.
|
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Dziękuję. Poszukam...
|
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Pytanie jest, czy tuż po odpaleniu po postoju słychać rzęchot łańcucha, czy nie. Jeśli nie słychać lub czas jest bardzo krótki (sekundę, dwie), to lepiej nie ruszać rozrządu. Rozrząd w silniku Puma - jeśli olej był dobry, markowy i wymieniany na czas - to wytrzymuje nawet pół mln. km.
Przy lekko rozciągniętym łańcuchu, napinacz potrzebuje chwili (ciśnienie oleju), aby go napiąć. Jeżeli hałas trwa dłużej, to albo zwalony jest napinacz, albo łańcuch jest już na pewno do wymiany. |
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
1 załącznik(i)
Cytat:
Tak jak pisałem poprzednio - po zdjęciu obudowy wszystko wydaje sie być eleganckie, napięte, bez śladów otarć, itp. Na napinaczu (nic nie ruszałem) wystaje 5 ząbków. Nie mam pojęcia, czy to duzo, czy mało... [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
To gdzieś koło połowy. Jeździć, obserwować :D
|
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Cytat:
|
Odp: Wymiana rozrządu 2.0TDI
Cytat:
Bump: Cytat:
Zatem nie ruszam. dziekuje za wsparcie i pozdrawiam :) |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:30. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.