Rozrusznik kręci, brak iskry.
Pytanie dotyczy auta Ford Focus Mk1 1.6 benzyna, rocznik 2000.
Gdy parkowałem auto w garażu wszystko było w porządku. Po około 2-3 tygodniach postoju chciałem samochód uruchomić, ale odmówił posłuszeństwa. Akumulator jest w porządku, rozrusznik kręci, ale nie odpala. Wykręciłem jedną świecę i widzę, że w ogóle nie ma iskry. W trybie serwisowym na zegarach wyświetla sie "DTC none". Czy ktoś ma jakąś radę, co należałoby sprawdzić w pierwszej kolejności? Dzięki. |
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
A dioda immobilisera jak się zachowuje?
Jakiś alarm dołączany był? |
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Dioda immo poprawnie gaśnie. Jest aftermarketowy alarm, ale nie ma on żadnego antyzapłonu, więc nie powinien mieć wpływu na odpalanie...
|
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
czujnik wału do sprawdzenia i instalacja od niego
jakies myszki - szczury- kuny? |
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Czujnik wału to będzie gdzieś przy rozrządzie? Trzeba koło prawe zdjąć?
|
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Jak sprawdzałeś świecę to przykładałeś ją do bloku?
|
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Dokładnie dałeś świecy masę ?
|
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Cytat:
Cytat:
|
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
mrn - Tak, starałem się dobrze przyłożyć do silnika. Może banalne pytanie: do metalowej części silnika??
|
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Taaak, banalne pytanie, jak napisał że do bloku, jeszcze nie widziałem nie metalowego bloku silnika.
|
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Tooo super, szukamy dalej przyczyny.
p. Jaryska zaraz coś podpowie. |
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
11 postów napisane, a ja ,jak miałem benzynowca, to iskry szukałem zaczynając od cewki, a tu nikt o niej nie pisał, że może jest uszkodzona i nikt nie napisał, jak się sprawdza cewkę czyli modół zapłonowy, dziwne ....
|
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Jak sprawdzać jest multum stron.
|
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Nie miałem na myśli że nie wiadomo jak sie sprawdza cewke, tylko to, że 1 postów napisane w tym temacie, a nikt nie podpowiedział pewnie słabemu kierowcy, sprawdż cewke, bo to ona wytwarza iskre, a nie czujnik, nie kable a swiece tylko ja pokazuja ze jest no i oczywiscie zapalaja mieszankę w cylindrze.
Jeżeli zakładajacy temat, nie zaczał od cewki to pewnie z wiedzą techniczna kiepsko, choc może jezdzić jak rajdowiec. |
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Cytat:
Nie zacząłem od modułu zapłonowego, ponieważ wydaje mi się mało prawdopodobne, by w układzie działającym bez zarzutu, podczas postoju lub próby rozruchu jednocześnie przestały działać obydwie sekcje. Ale to oczywiście warto sprawdzić. Natomiast generalnie założyłem temat licząc na to, że być może ktoś miał podobny problem i zadziała "statystyka", tzn. bazując na doświadczeniu innych użytkowników szybciej wytypuję i potwierdzę przyczynę awarii. Co do podstawowych zasad działania silników, to raczej mam je opanowane. |
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Jeżeli naprawdę wiesz co piszesz, to przez 4 dni poszukujesz iskry, co elektryk samochodowy zrobi max w pół godziny, a kierowca może w pół dnia.
Więc albo masz parę aut do dyspozycji, i nie zależy Tobie na tym, czy jezdzi, czy nie, a Forum uzywasz tylko do tego, aby pisac, i polemizowac, kto ma rację a kto nie. |
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
Cytat:
|
Odp: Rozrusznik kręci, brak iskry.
jak by to było immo to by nie zakręcił rozrusznikiem, wiem bo kluczyk dorabiałem i kupiłem bez tej beczułki
proponuję sprawdzić przewód plusowy który idzie do cewki WN |
Rozrusznik kręci auto nie odpala
Witam serdecznie,
mam taki problem, auto przy pracującym silniku w pewnym momencie zgasło i już nie odpaliło. Wszystkie kontrolki zapalają się po przekręceniu kluczyka i odpowiednio gasną, rozrusznik kręci, auto odpala i od razu gaśnie. Pierwszy raz jak to się zdarzyło to tyle razy kręciłem aż rozładowałem akumulator, po naładowaniu akumulatora i podłączeniu go na drugi dzień auto odpaliło od pierwszego razu i nie było problemów długi czas. Po roku albo i dłużej, znowu taka sytuacja, kolega scholował mnie do domu a w domu wziąłem drugi kluczyk i znowu auto odpaliło od pierwszego razu, i znowu zero problemów. Pomyślałem że to może problem z immobiliserem w kluczyku więc zacząłem wozić ze sobą obydwa. Ale dzisiaj znowu taki numer i żaden z kluczyków nie może odpalić, czy może wie ktoś co może być przyczyną takich problemów? Autko to Focus MK1 1,6 benzyna. Pozdrawiam serdecznie Jeszcze jedno, tak jak wspomniałem teraz żaden kluczyk nie odpalił, odłączanie na kilka minut akumulatora również nie przyniosło efektu. Zostawiłem auto w spokoju i poszedłem się zrelaksować, po około dwóch godzinach,może dwóch i pół, wróciłem do auta i odpaliło od pierwszego przekręcenia kluczyka. Może jednak zna ktoś rozwiązanie tej zagadki? Dodam że wydaje mi się iż w każdym przypadku zgaśnięcia silnika i braku możliwości ponownego odpalenia trochę zdusiłem niechcący silnik co spowodowało zgaśnięcie. |
Odp: Rozrusznik kręci auto nie odpala
Napisz może czym dysponujesz, aby ogarnąć temat samemu, ponieważ wymienianie możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy nie ma sensu, gdyż jest ich zbyt wiele. Chodzi mi o dokumentacje, narzędzia pomiarowe, sprzęt diagnostyczny.
|
Odp: Rozrusznik kręci auto nie odpala
Opisz czy słychać pompę po włączeniu zapłonu, czy dioda immo gaśnie po włączeniu zapłonu, a potem będziemy coś dumać.
|
Odp: Rozrusznik kręci auto nie odpala
Witam, dziękuję za zaiteresowanie
Cytat:
Cytat:
|
Odp: Rozrusznik kręci auto nie odpala
thesperado słusznie napisał, że przyczyn takiego stanu może być sporo. Można na odległość sugerować gdzie szukać /bezkosztowo/, nasuwa się kwestia elektryki lub zasilania paliwem, ale to tylko gdybanie.
|
Odp: Rozrusznik kręci auto nie odpala
Cytat:
|
Odp: Rozrusznik kręci auto nie odpala
Witam,
z miernikami napięcia, rezystancji izolacji, nie ma żadnego problemu, tym akurat dysponuję i potrafię się nimi posługiwać, ale połączenia, wtyczki, pobieżnie sprawdzałem, sprawdzałem też wszystkie bezpieczniki i pobieżnie przekaźniki. O paliwie też pomyślałem, nawet profilaktycznie wymieniłem filtr paliwa, paliwo jest podawane. O czujniku położenia wału też pomyślałem, ale raz że auto pozostawione na dłuższy czas w spokoju (tak około 2 godziny) i w żaden sposób nie ruszane, odpala za pierwszym razem, poza tym próbowałem też pchnąć auto na biegu by przestawić położenie wału ale to nic nie daje. Jak pisałem zdałem sobie sprawę iż te problemy występują gdy przypadkiem, niechcący, zaduszę silnik i zgaśnie, po tym występują takie problemy, poza tym autko pali bez problemu. Komputer skanowałem programami: Forscan, SDPROG, incardoc, Fordsys lite, Torque. Jeszcze dodam że auto oprócz fabrycznego immobilisera ma zamontowany dodatkowy alarm "Tytan Max", z tym że jego też odłączałem całkowicie i to nie pomogło. P.S. Tak mi teraz przyszło do głowy że może funkcja immobilisera alarmu "Tytan" robi mi takie numery? Wyłączę ją na próbę i zostawię tylko fabryczny i podstawowe funkcje alarmu, zobaczę czy to coś da, oczywiście wyjdzie to dopiero z czasem także nie będę i tak wiedział od razu czy to to. Ale może nie zrobi mi brzydkiej niespodzianki, mam nadzieję bo w tym tygodniu czeka mnie dłuższy i ważny wyjazd. |
Odp: Rozrusznik kręci auto nie odpala
Forscan w zupełności powinien wystarczyć, a z tym alarmem Tytan to wydaje mi się, ze lepiej by było obwody, które on rozłącza połączyć tak jak to fabryka uczyniła. Do rozłączania oryginalnie połączonych obwodów alarm zapewne używa przekaźnika, który może mieć nadpalone styki. Podobną usterkę może mieć przekaźnik pompy paliwa lub przekaźnik zasilania sterownika silnika. Do tego masz zapewne także tzw. "collision switch", ze stykami. Czy to w nim czy też w przekaźnikach nadpalone styki mogą być problemem i się grzeją. uszkodzenia tych elementów mogą być nie wykryte przez system diagnostyczny. Jak pisałem wcześniej, przyczyn może być wiele i wszystkie możliwości po kolei trzeba po kolei eliminować korzystając ze schematu.
|
Odp: Rozrusznik kręci auto nie odpala
Witam,
posiedziałem dzisiaj trochę przy aucie, a to rezultaty: immobiliser fabryczny wykluczyłem - po przekręceniu kluczyka bez pastylki rozrusznik w ogóle nie kręci a kontrolka nad zegarem mruga, więc to całkiem inne zachowanie. Immobiliser alarmu Tytan też wykluczyłem - blokada alarmu odcina całkowicie zasilanie deski i żadne kontrolki się nie zapalają, rozrusznik nie kręci. Wydaje się iż czeka mnie rozbieranie i sprawdzanie skrzynki bezpiecznikowej pod klapą silnika. Przekaźnik od pompy (zresztą tak jak i inne) bardzo ciężko było wyjąć, chociaż styki czyste i nie widać przegrzań, ale możliwe że w śodku są jakieś przegrzania lub zaśniedzenia. Zajrzałem też do kostek wyłącznika zderzeniowego (przy podłodze po lewej stronie kierowcy) no i tam było trochę zaśniedzeń, poszedł WD40. Na rozebranie skrzynki już dzisiaj nie wystarczyło czasu. Pozdrawiam. |
Odp: Rozrusznik kręci auto nie odpala
Widzę, że działasz i zabrałeś za okablowanie, ponieważ alarm i immo wykluczyłeś. Nic nie pisałeś, więc zakładam, że gazu nie ma w tym aucie. Więc teraz ja bym zdecydował czy idę w kierunku zasilania w paliwo, czy zapłonu, tzn. czy jest ciśnienie na listwie i impulsy na wtryskach lub czy są iskry na świecach, aby zawęzić rejon poszukiwać. Na tym etapie pomoc drugiej osoby byłaby wskazana. Dysponujesz schematem sterowanie silnikiem?
|
Odp: Rozrusznik kręci auto nie odpala
Na razie skupię się na połączeniach, bo poza tymi incydentami autko chodzi bez zarzutu. Zazwyczaj zapala od pierwszego razu, silnik pracuje równiutko, nie ma żadnych spadków mocy, wszystko cacy, tylko raz na jakiś czas ten numer.
A silnik benzyna 1,6 bez gazu. Pozdrawiam |
Nie odpala (mk1 2000 1.6)
Cześć, mam problem i będę wdzięczny za pomoc/podpowiedzi.
Objawy które były już od jakiegoś czasu, przy dodawaniu gazu rosną obroty silnika a prędkość nieznacznie. Przy ciepłym silniku jak w krótki okresie czasu gaszony i odpalany to był problem z załapaniem(odpaleniem), pomogło przytrzymanie rozruchu np. 8sekund. W końcu nie zapalił wcale, kręcąc nie chce załapać. -Wymieniłem świece. Nie pomogło. -Sprawdziłem poprzez odpięcie przewodu paliwa, że ciśnienie jest bardzo małe (praktycznie brak)i wymieniłem wkład pompy paliwa. Teraz po przekręceniu kluczyka słychać, że to się mocno poprawiło ale nadal jest problem. -Niestety dopiero na tym etapie sprawdziłem podawanie iskry przez świece, wykręciłem pojedynczo i sprawdzałem czy podaje iskry na obudowę silnika przy próbie odpalenia. Brak iskry. Teraz pytanie do was, w którą stronę iść i co to może być? Cewka zapłonowa czy może czujnik położenia wału? Macie pomysł co to może być? |
Odp: Rozrusznik kręci auto nie odpala
Witam serdecznie, wybaczcie proszę że odkopuję temat, ale może komuś to pomoże bo najprawdopodobniej znalazłem przyczynę tych dziwnych fochów foczki.
Pewien fachman powiedział że mogą być brudne wtryski i żeby kupić preparat do czyszczenia, więc tak zrobiłem i długi czas nie było problemów. Niestety niedawno problem wrócił, zajechałem w jedno miejsce, odstawiłem auto, po niedługim czasie wróciłem i już nie odpaliło. Kombinowałem przez godzinę i znowu odpaliło. Dla świętego spokoju kupiłem i wymieniłem świece, na fordowskie, i przewody do świec. Niestety nic to nie dało, tym razem foch strzelony na krzyżówce! no i laweta. Zamówiłem i wymieniłem cewkę zapłonową, ale jeszcze myślałem, myślałem i uświadomiłem sobie że jak jadę gdzieś dalej i zbiornik jest pełen, albo ma przynajmniej połowę to problem nie występuje. No to badanie pompy paliwa, pierwsza kostka łączeniowa w porządku, to wyciągam pompę ze zbiornika, rozbieram plastikową osłonę i ukazuje się kostka łączeniowa samej pompy - kompletnie spalona! Jako że wcześniej, na wszelki wypadek kupiłem nową pompę, to zamontowałem nową i naprawiłem połączenia. Wychodzi na to że za dużo razy i za długo jeździłem z prawie pustym zbiornikiem i pompa nie miała dobrego chłodzenia. Piszę ku przestrodze, Panowie i Panie unikajcie jazdy na prawie pustym zbiorniku! Najlepiej by zawsze było go dużo, bo można sobie zafundować niespodzianki! Pozdrawiam serdecznie. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.