Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 2008-2011] 1.6 TDCI 109km, brak mocy, "usterka silnika" i P0299 (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=311824)

prentek 22-12-2013 13:44

Silnik Usterka - Błąd turbiny P0299 w 1.6 TDCI 109 KM
 
Kilka dni temu pojawiał się ostrzegawczy trójkąt z wykrzyknikiem i napisem silnik usterka. Podłączyłem kabel F-Super i zczytałem bład P0299 Turbo / Supercharger Underboost. Niestety skasowanie błędu nie pomogło i awaria zadomowiła się na stałe. Czytając forum natknąłęm się na podobny problem ze sterowaniem turbiny i przeczyściłem środkiem do czyszczenia hamulców czujnik MAF (dodatkowo sprawdziłem łopatki turbiny poruszają się w obydwu kierunkach bez oporu i wyczyściłem końcówki węży z śladów oleju), niestety nie zauważyłem żadnej różnicy.

Teraz opiszę symptomy:

Cięgno (laga) od sterowania kątem łopatek porusza się caly czas w górę i w dół, nawet po odpaleniu zimnego silnika (temperatura zewnętrzna +1C), nie wiciąga jej do środka gruszki, tylko cały czas skacze. Odkąd mam focusa zwróciłem na nia uwagę bo cała obsypana jest opiłkami.
Auto mam od pół roku, większość czasu jeździ nim żona, więc dopiero niedawno zauważyłem większe spalanie (na trasie w granicach 6L/100km z kawałkiem autostrady) i spadek mocy (czasem przyspieszał dobrze, a czasem był mułowaty). Dopóki nie wyskoczył mi błąd nie zwracałem uwagi, ale teraz muszę naprawic szybko auto przed wyjazdem na sylwestra.

Czy macie jakieś pomysły, co sprawdzić w pierwszej kolejności, na co zwrócić uwagę? Lub gdzie warto podjechać w okolicach konin, kutno, łódź, płock?

łagi 22-12-2013 15:52

Odp: Silnik Usterka - Błąd turbiny P0299 w 1.6 TDCI 109 KM
 
być może zawór/sterownik lagiem od gruchy. Mam ten sam silnik, jeśli dobrze pamiętam, to po przewodzie z gruchy dojdziesz do tego ustrojstwa, prawdopodobnie produkcji PIERBURG, znajduje się on z tyłu silnika od strony pasażera. Może gruszka jest nieszczelna i przepuszcza i tak niestabilnie się zachowuje. Jest jeszcze możliwe, że masz nieszczelność układu dolotowego i powietrze za turbiną "ucieka" - tylko ta gruszka szalejąca trochę psuję tą teorię, ale sprawdzić nie zaszkodzi :). Pozdrawiam i mam nadzieję, że coś pomogłem.

prentek 22-12-2013 18:11

Odp: Silnik Usterka - Błąd turbiny P0299 w 1.6 TDCI 109 KM
 
Dziękuję,
jutro sprawdzę szczelność i spróbuję znaleźć taki czujnik na podmianę.

prentek 25-12-2013 09:27

Odp: Silnik Usterka - Błąd turbiny P0299 w 1.6 TDCI 109 KM
 
Niestety, jeszcze nie dokonałem dokładnej inspekcji z powodu świąt, ale udało mi się na chwile skasować błędy.


Po chwili jednak awaria powróciła i pojawiły się nowe kody:

w PCM:
P1402 - Exhaust Gas Recirculation Metering Orifice Restricted
P0113 - Intake Air Temperature Sensor 1 Circuit High Input
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

w ABS:
U1900 - CAN Communication Bus Fault - Receive Error B902

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Liva Data z silnika przy obrotach:

800
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
2200
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
3000
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Nie mogę dodać więcej gazu na biegu jałowym ponad 3000 obrotów, czy to normalne?

danielsan51 17-01-2014 11:48

Odp: Silnik Usterka - Błąd turbiny P0299 w 1.6 TDCI 109 KM
 
jechalem dzisiaj do miasta spokojnie bo snieg itp -na wyswietlaczu pojawilo sie ,,usterka układu silnika"auto stracilo moc ale po kilku km moc wrocila bo moglem juz szybciej jechac ale dioda czerwona dalej sie palila,zgasilem auto odpalilem i juz nic nie swiecilo,wrocilem do domu podlaczylem kabel i wykazalo blad P1402,21

pcheba 14-12-2015 18:26

1.6 TDCI (109KM). Spadek mocy na ciepłym silniku
 
Witam wszystkich,

Mam problem z Focusem 1.6 TDCI (150k przebiegu). Otóż od 5 miesięcy mam problem z brakiem mocy po rozgrzaniu silnika (przeglądałem "pół" internetu i niestety nie znalazłem trafnej odpowiedzi). Sytuacja wygląda tak, że dopóki silnik się nie rozgrzeje to samochód jeździ i przyspiesza normalnie, jak tylko wskazówka temp. wskoczy na środek to samochód przyspiesza co najmniej 2x dłużej, aczkolwiek przyspiesza - do 2000RPM mniej więcej przyspiesza dobrze, a potem coraz słabiej (redukcja biegów trochę pomaga, ale i tak jest bez rewelacji). Nie kopci, spala normalna ilość paliwa i jak jest zimny to działa jak złoto. Zgaszenie i odpalenie samochodu nie pomaga dopóki jest ciepły. Wszystkie filtry wymienione. Z 2 miesiące po tym jak się zaczęły te problemy wyskoczyła usterka silnika i u mechanika wyszedł błąd z DPF, został wyczyszczony, płyn dolany, błędy pokasowane itd. Nie pomogło. Zmieniłem dostawce paliwa i nawet wydawało mi się, że jest trochę lepiej, ale dalej w sumie jest to samo. Ostatnio znów byłem podpiąć się pod komputer i tym razem pokazało błąd EGR. Sprężarka działa i została sprawdzona. Zastanawiam się tylko czy to na pewno EGR, samochód nie kopci, a nie ma mocy tylko jak jest ciepły. Nie chce wymieniać zaworu jeśli to może być coś innego.

Ma ktoś jakieś pomysły? Czy w ciemno wymieniać EGR czy sprawdzić coś innego? Jeśli wymieniać zawór - to jakiej firmy najtańszy polecacie?

Pozdrawiam,
Piotrek

krzys1968 14-12-2015 19:38

Odp: 1.6 TDCI (109KM). Spadek mocy na ciepłym silniku
 
Czasem ERG jest przypchany od spalin czyli osad nagar , spruboj zdemontowac i wyczyscic

tomekklis 02-01-2016 21:51

komunikat awaria silnika
 
Witam-dzis przy temp.-14pojawił mi sie komunikat:awaria silnika(w czasie jazdy).Auto zatrzymałem,zrobiłem oględziny ale nic nie zauważyłem.Po ponownym odpaleniu silnik pracuje normalnie,nabiera mocy (jak pojawił sie komunikat silnik chyba wszedł w try b pracy awaryjny bo ciężko było wyciągnąć więcej jak 2000 obr.O co chodzi???Dziwne troche jest to że komunikat nie wyświetla sie ponownie i niby moc jest ale na wolnych obrotach i biegu jałowym silnik pracuje jak c-330 tzn.jak traktor.

netter 03-01-2016 09:06

Odp: komunikat awaria silnika
 
Witam!
wczoraj miałem podobnie (mk3) wydaje mi się, ze to filtr paliwa - po rozgrzaniu auta problem znika (dzisiaj auto stoi w garazu) jutro wymianiam filtr paliwa.

edmun 03-01-2016 11:22

Odp: komunikat awaria silnika
 
tak ciężko zczytać kody i sprawdzić ? podpowiem że najprostszy adapter ELM to koszt 20-25 zł. Jeden z interfejsem Bluetooth mam zawsze w samochodzie właśnie na takie sytuacje

lord_b 06-01-2016 16:25

Mróz i usterki: silnika, skrzyni biegów
 
Witam - jako nowy na forum i nowy użytkownik Forda.

Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Forda Focus II r. 2010 1,8 TDCi - kombi. A teraz opiszę o co chodzi. Jednocześnie proszę o wyrozumiałość.
Kilka dni temu (29 grudnia) rano wybierałem się do pracy. Zatem kluczyk do stacyjki obrót i zamiast wyświetlić spiralkę (podgrzewanie świec) wywalił komunikat : Silnik ! Usterka. No cóż, otworzyłem maskę , podrapałem się po pustej głowie i poruszyłem główną wiązką kabli. O dziwo - pomogło (nienormalnymi żądzą nienormalne prawa). Uruchomił się, nie szarpał, działał płynnie, przyspieszenie ok. Temperatura na dworze tego dnia około -2 stopnie. Jeździł do 30.12.2015. W ostatni dzień starego roku było dużo zimniej. Nie chciał odpalić. Próbował ale nie dał rady. Załatwiłem na amen akumulator. Zmierzone napięcie na wpiętym (silnik wyłączony) 9,7 V. Więc żenada. Naładowałem - zmierzone napięcie za obwodem 12,4. Poczytałem na forum - świece. Kupiłem. Dziś wymieniłem wszystkie cztery - ponieważ nie wiem kiedy i kto to robił więc nie sprawdzałem starych. Wymieniłem (boshe drogi co to za dostęp tam jest-ale byłem na to przygotowany - też dzięki forum) i pełen nadziei podpiąłem naładowany akumulator (12,4 V). Próba odpalenia i komunikat - Usterka: skrzynia biegów oraz Silnik usterka. Dalej jak się domyślacie nie da się - nawet nie próbuje grzać świec. Grzebanie w bezpiecznikach - znalazłem spalony bezpiecznik nr 30 - układ sterowania silnikiem. Wymieniłem - to samo.

Wnioski i Podsumowanie:

Po lekturze na forum wyczytałem że: komunikaty mogą się pojawiać w przypadku słabiutkiego akumulatora. Teraz napięcie na nim (w obwodzie, silnik stop) 11,7V. Dodatkowo wyczytałem że możliwe są zaświecenia innych kontrolek np. ABS - co dziś zaskoczyłem - w starym roku miało miejsce. Pytanie : czy rzeczywiście te komunikaty mogą być spowodowane zdychającym akumulatorem ? Trochę to dziwne ale....
Ewentualnie może ktoś coś podpowie. Dodam że tankuję od początku (od 2 miesięcy ) na tej samej stacji Vervę i to pod korek. Dodatkowo jestem drugim właścicielem. Ford ma nagonione ponad 220 tys.Akumulator jest (dziwne) z 2011 r.

slawek-kali 06-01-2016 16:58

Odp: Mróz i usterki: silnika, skrzyni biegów
 
Bledy wykasowales? Odepnij aku na 20min.

lord_b 06-01-2016 17:02

Odp: Mróz i usterki: silnika, skrzyni biegów
 
Odepnę aku - nie mam jak (nie wiem jak) wykasować . Nie mam jeszcze kabelka i softu.

tomekklis 08-01-2016 20:06

Odp: Silnik Usterka - Błąd turbiny P0299 w 1.6 TDCI 109 KM
 
Witam-jednak okazało sie że jest to ERG.Został wymieniony na nowy(oryginał 950zł!!) i autko działa jak powinno.

Mariusek 16-07-2017 20:52

Usterka silnika - brak mocy
 
Panowie! i Panie :)

Rok temu w czerwcu 2016 podczas jazdy w dużym upale wystąpił błąd usterka silnika, na postoju zgasiłem silnik i wył i było ok, po przejechaniu ok 20-30 km ponownie ten sam błąd - usterka silnika i znów wył i wł silnik i ok tym razem na dłużej.

Podłączony focus został pod komputer, wykasowali błąd i przez prawie rok spokój. Dodam tylko, ze błąd był związany z turbiną i auto traciło moc, przyśpiesza bardzo mozolnie i auto nie pojedzie więcej niż 140 km/h

W czwartek i dziś po powrocie z nad morza ten sam numer. Usterka silnika i auto straciło moc. Ale co jest dziwne, przejechałem ok 200 km i zrobiłem postój. Po ok 30 min wyruszyłem dalej i podczas przyśpieszania wyskoczył błąd, te same objawy usterka silnika i brak mocy. Wył i wł auto ponownie i było ok do samego Kołobrzegu.

Dokładnie to samo stało się dziś - przejechałem ok 200 km - postój ok 30 min i podczas przyspieszania i właczania sie do ruchu ponownie usterka silnika i brak mocy. Przejechałem tak ok 30 km z tym błędem na tempomacie przy prędkości 140 km/h i podczas postoju wył i wł silnik i ok do samego domu.

Czy turbina do wymiany/regeneracji? Czy coś się może przycinać w trakcie pracy turbiny?

Auto focus mk2 2010 r, oryg. przebieg 202.000 km, silnik 1,6 TDCI 109 km

krzys1968 16-07-2017 21:37

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Nie koniecznie, choć najczęściej co pierwsze słyszymy turbo do wymiany. :) Do sprawdzenia zawór n75, Gruszka podciśnienia przy turbo. A potem sprawdź czy kierownica w turbo działa poprawnie.

Mariusek 17-07-2017 15:45

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Z tego co wymieniłeś to już są 3 rzeczy, może lepiej zakupić turbinę po regeneracji ?

np tutaj:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

krzys1968 17-07-2017 17:18

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Jezeli sam chcesz kupic Turbo i wymienic to odradzam . Lepiej jak mechanik kupi turbo i wymieni a ty zaplacisz tylko za usluge i czesci no i masz gwarancje

mi117 19-07-2017 17:51

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Cytat:

Napisał Mariusek (Post 2831708)
Z tego co wymieniłeś to już są 3 rzeczy, może lepiej zakupić turbinę po regeneracji ?

np tutaj:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Hej!

A przy zapalonej awarii i spadających obrotach zapalały się też na zegarach wszystkie kontrolki? Jakie błędy wyskoczyły na diagnostyce?

Mariusek 26-07-2017 20:18

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Auto zostało podłączone pod kompa dwa razy (dziękuje Radek).

Po pierwszym podłączeniu auta pod kompa wyskoczyły aż 4 błędy:

P1260, 20
P1632, 20
P0299, 20
P0134, 23

Wszystkie błędy zostały wykasowane - był wymieniany w lutym aku, w marcu alternator i zapewne błędy, które są przedstawione powyżej zostały w kompie.

Po wykasowaniu przejechałem się autem bardzo dynamicznie i ponownie awaria silnika, wróciłem szybko do Radka, żeby podłączyć auto pod kompa, nie wyłączyłem samochodu, żeby błąd był cały czas widoczny.

Pojawił się nowy błąd, którego wcześniej nie było w powyższych 4 wymienionych a mianowicie:

P2290, 60. Po wykasowaniu przy wł silniku błąd zniknął, ale auto dalej nie przyspieszało, musiałem wył i wł ponownie auto, żeby było ok.

Ale zadziwiające jest to, że błąd wygląda trochę na nieuchwytny, gdyż wcześniej w ogóle nie było go widać, dopiero na gorąco, kiedy widniał na zegarach czerwony wykrzyknik z dużym wykrzyknikiem i komunikatem "silnik usterka"

Auto przyśpiesza w miarę ale tylko do 2700 obrotów.
Błąd P 2290 ponoć tyczy się filtra paliwa, ale czy na pewno?

trutana 27-07-2017 09:37

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Ja miałem to samo okazało sie że sterowanie turbiną było odłaczone (wyrobione styki) , zobacz u siebie , objaw jaki miałem to pokazywał sie bład , auto wiecej niz 140 nie poleciało , ewentualnie któryś z czujników , jeśli by nie było zadnego błędu a auto traci moc to wtedy turbo do regeneracji

Mariusek 27-07-2017 23:07

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
trutana - dokładnie, więcej niż 140 nie poleci, ale jednak spróbuje jutro wymienić filtr paliwa, ostatni raz wymieniałem w lipcu 2015 i zrobiłem prawie 30 tys km. Może jest już przytkany i przy wyższych obrotach auto nie dostaje odpowiednio większej dawki paliwa. Oby to było to.

błąd P2290 wskazuje właśnie na filtr paliwa.

Mariusek 30-07-2017 22:16

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
No i dupa.

Filtr paliwa został wymieniony w piątek. W sobotę na trasie ok 60 km nic sie nie działo a dziś po ok 10 przejechanych kilometrach podczas przyśpieszania i wciśnięcia pedału gazu na piątym biegu przy prędkości ok 95 km/h i obrotów ok 2200 ponownie SILNIK USTERKA.

Co tym razem najlepiej sprawdzić w kolejności ?

Arti_A2 31-07-2017 01:00

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Witaj, może to ci pomoże. Miłej lektóry.

Co oznacza błąd P2290?

P2290 jest ogólnym kodem OBD-II dla modułu sterującego silnika (ECM), wykrywającego ciśnienie sterujące wtryskiwaczy jeśli jest zbyt małe. Jest to różnica ciśnienia paliwa zalecanego,a rzeczywistego. Kod ten jest stosowany w silnikach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa.


Co powoduje błąd P2290?

- Moduł ECM kontroluje i monitoruje ciśnienie paliwa wtryskiwaczy i jeśli ciśnienie paliwa jest niższe od zalecanego, to błąd się uaktywnia.
- Paliwo ulega za-żelowaniu lub pompa oleju wysokociśnieniowego ma problem.
- Olej w silniku jest za późno wymieniany lub olej jest złej jakości.


Jakie są objawy błędu P2290?

- Kontrolka Check Engine zaświeca się, a kod zostanie zapisany w pamięci ECM jako błąd.
- Silnik może pracować z małą mocą lub ma ograniczoną ilość obrotów na minutę (RPM), w zależności od tego, jak niskie jest ciśnienie paliwa i przyczyna awarii.
- Silnik może działać dobrze, ale nie osiąga maksymalnej prędkości.


Diagnoza błędu P2290?

- Odczytanie błędów i dokumentów w kodzie ECM i przeglądnięcie danych "Freeze Frame" w przypadku braku zapisanych błędów.
- Sprawdzenie paliwa i oleju silnikowego pod katem za-żelowanego paliwa, zużytego oleju, jakość oleju i jakość paliwa.
- Sprawdzenie ciśnienie paliwa i oleju.
- Sprawdzenie ciśnienia paliwa na biegu jałowym i przy w pełni otwartej przepustnicy.
- Sprawdza ciśnienie sterującego wtryskami (ICP) dla odpowiednich napięć zgodnie ze specyfikacją.


Typowe błędy podczas diagnozowania błędu P2290?

- Zbyt szybkie skasowanie błędów pamięci ECM przed sprawdzeniem danych "Freeze Frame" aby określić parametry głównego problemu, aby awaria mogła zostać powtórzona i naprawiona.
- Wymiana pompy wysokociśnieniowej, gdy najpierw zalecana jest wymiana oleju.
- Nie sprawdzenie ICP pod kątem odpowiednich napięć co do specyfikacji pracy.


Jak poważny jest błąd P2290?

Błąd P2290 jest błędem wskazującym, że ciśnienie paliwa jest niższe od zaleconego wtryskiwaczom. Problem może powodować inne problemy z powodu za-żelowania się paliwa lub oleju który wymaga wymianie. Problemy te są częste niż uszkodzenia części mechanicznych i nie powinny być bagatelizowane, gdyż mogę powodować ten problem.


Jakie naprawy mogą naprawić błąd P2290?

- Wymień filtr paliwa i paliwo, jeśli jest za-żelowane lub złej jakości.
- Wymień olej i filtr oleju na wysokiej i odpowiedniej jakości olej i filtr.
- Wymień ICP gdyż mogło zostać zanieczyszczone zużytym olejem.
- Wymień pompę wysokociśnieniową.


Dodatkowe uwagi dotyczące naprawy błędu P2290

- Błąd P2290 jest spowodowany najczęściej złą jakością paliwa lub wykorzystaniem niewłaściwego paliwa w sezonie, do miejsca w którym się znajdujesz (paliwo zimowe i letnie). Użycie własnego biopaliwa może spowodować za-żelowanie się paliwa i zatykanie filtra paliwa. Olej silnikowy powinien być wymieniony zgodnie z harmonogramem, nie zastosowanie się do harmonogramu wymiany może spowodować nieprawidłowe działanie pompy wysokociśnieniowej, powodując niskie ciśnienie paliwa.

madamsz 31-07-2017 06:46

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Podłącz ponownie pod komputer i odczytaj co zapisało tym razem. Czy nie masz objawu ciężkiego odpalania jak postoi dłużej - trzeba dłużej pokręcić ?.

Mariusz

PS. wydaje mi się, że równie dobrze może czujnik ciśnienia paliwa na listwie źle pracować i wprowadza w błąd ECU.

Mariusek 31-07-2017 11:22

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Właśnie nie ma problemu z odpalaniem. Odpala od razu.

Prawdopodobnie czujnik ciśnienia na tzw szynie paliwowej czyli to jest to o czym piszesz. Będę go wymieniał, tylko gdzie on się kurde znajduje? ponoć gdzieś jest z tyłu silnika, jak się do niego dostać?

Paulinaaa27 31-07-2017 12:08

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Witam,
Posiadam forda fokusa c max 1.6 benzyna. 115 km, 2006 r.
Od samego zakupu świeci się kontrolka check engine.
Została już wymieniona sonda lambda ponieważ była zepsuta.
Przy odpalaniu silnika słychać takie grzechotanie przez kilka sekund potem to cichnie. Natomiast silnik chodzi głośno jak w diesel-u. Dosłownie chodzi jak traktor. Oprócz tego auto nie ma mocy i przy mocnym wciskaniu pedału gazu słychać takie buczenie.
Diagnozy są szeroko pojęte.... Poprzez wariatory, całą geometrie zmiennych faz rozrządu, złe ustawienie rozrządu, czujnik wałka rozrządu przez przepustnice itd. Mechanik nie chce robić tego metodą prób i błędów bo stwierdził, że utopie kase za nim dojdziemy do trafnej diagnozy.
Moje pytanie brzmi..: Czy ktoś miał lub ma podobny problem????

Mariusek 31-07-2017 13:21

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Dodam jeszcze, że auto ponownie zostało podłączone pod komputer po tym jak wymieniłem filtr paliwa i znowu wyskoczyło podczas jazdy silnik usterka i wywaliło następujące błędy: P0134, P1260, P0299

Po wykasowaniu i po przejechaniu paru kilometrów i po ponownym podłączeniu wyskoczył już tylko P0134, ale między tymi podłaczeniami nie wyskoczył żaden błąd podczas jazdy, ale jak pisałem wcześniej bład 2290 który wskazuję na kompie usterke silnika przed wymianą filtra paliwa był nieuchwytny. Można go było tylko odczytać na komputerze trakcie, kiedy się pojawił, kiedy już sie auto wył i wł ponownie błąd znika.

madamsz 31-07-2017 16:23

Odp: Usterka silnika - brak mocy
 
Nie wiem co jest pod tym błędem w tym aucie, ale wg OBD dotyczy się sondy lambda :). Czym odczytujesz te błędy ?

Mariusz

znalazłem informację w jednym z postów - tedi_k
cytuje:
"Ford w biuletynie technicznym (TSB 37/2012) zalecił w przypadku błędu wyjęcie szerokopasmowej sondy lambda i zastąpienie jej zaślepką.
Cytat za TSB:

Testy wykazały, że pojazdy utrzymują zakres poziomu emisji przez cały okres eksploatacji
pojazdu bez potrzeby kompensacji przepływu masy powietrza (MAF). Z tego względu
zdecydowano, że można usunąć szerokopasmową sondę lambda (HO2S) (numer części
9D375) z filtra cząstek stałych (DPF) w produkcji.
Jakakolwiek usterka szerokopasmowej sondy lambda (HO2S) (podstawowy numer części
9D375) w pojazdach spełniających wymogi normy emisji Euro V nie wymaga innej wymiany
niż na zaślepkę (patrz Wymagane części zamienne), jeśli dokręcanie jest nieskuteczne i
ewidentny jest wyciek spalin.W związku z tym następujące diagnostyczne kody usterek (DTC) nie mają zastosowania i
należy je zignorować w tym badaniu:
• S-MAX/Galaxy 2006.5; Mondeo 2007.5; Focus 2011.25; C-MAX 2010.75
z silnikiem 1,6L Duratorq-TDCi (DV) Diesel: P064D, P0130, P0131, P0132,
P0135, P0172, P2214, P2237, P2238, P2243, P2297
• Fiesta 2008.75 z silnikiem 1,4/1,6L Duratorq-TDCi (DV) Diesel: P0030,
P0031, P0032, P0130, P0131, P0132, P0133, P0134, P0135, P064D, P2177,
P2178, P2191, P2192, P2195, P2196, P2238, P2245, P2246, P2297
• Focus 2011.25 z silnikiem 2,0L Duratorq-TDCi (DW) Diesel: P0130,
P0135, P1646, P2244"

Teedy6 09-04-2019 12:25

1.6 tdci Brak mocy logi
 
2 załącznik(i)
Witam. Brak mocy w fordzie 109ps , moze 70 ma. Dpf usuniety, wyprogramowany.
Szczelnosc na wezach sprawdzona. Gruszka na strzykawce ladnie wciaga i trzyma. Nie kopci, nie przerywa. Brak bledow, wsczesniej pojawial sie P0299-21 ale juz sie nie pojawia. Prosze o porade jaka moze byc przyczyna. Jeden log na 3 biegu do max i drugi log jeszcze 4ty bieg.
Ligi z forscan:

Teedy6 14-04-2019 06:29

Odp: [Focus 1998-2004] 1.6 tdci Brak mocy logi
 
Witam. Ktoś zerknie na logi?

angelofdarknes 30-06-2020 21:38

P0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania 1,6tdci
 
1 załącznik(i)
Cześć,
Pacjent Focus 1.6 tdci 109km 2010. Pojawił się niedawno błąd zbyt niskiego doładowania turbiny. Odczuwałem też spadek mocy ale myślałem, że to z powodu wysokich temperatur. Na torque pokazuje mi, że maksymalne doładowanie mam ok 1,4bara ale po osiągnięciu maximum momentalnie spada do ok 1 bara. W załączniku wrzucam logi z forscana: pedał gazu, ciśnienie na listwie, doładowanie turbo, rpm i sterowanie n75. Czy to zachowanie n75 po osiągnięciu wartości 223 przez ciśnienie doładowania jest normalne? Co jeszcze mógłbym sprawdzić?
Węże od IC raczej sprawne. Wymieniałem ten wąż 2 lata temu ale wtedy słyszałem syczenie.

hindus 30-06-2020 22:27

Odp: P0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania
 
A n75 czysciles?

Lukasz2525 30-06-2020 22:49

Odp: P0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania
 
Jak się nazywa sterowanie n75 w forscanie? Ten screen jest nieczytelny w ogóle.

I tam raczej nie ma co czyścić, można tą gąbeczkę w środku, ale lepiej go wyjąć, podłączyć bezpośrednio pod aku i zobaczyć czy stuka w środku, ja tak robiłem.

Masz tylko ten jeden błąd? Może być masa rzeczy, turbo, kilka czujników, widzę że u kogoś to był egr.

angelofdarknes 30-06-2020 23:19

Odp: P0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania
 
1 załącznik(i)
VGTDC(%) - sterowanie podciśnienia / sterowanie turbiny
Wrzucam pełne logi w załączniku
EGR zaślepiłem 3 lata temu.
Ostatnio tylko mi się pojawił ten 0299. Dawniej jeszcze miałem 2290 i 0087 ale poradziłem sobie z nimi przez czyszczenie zaworka na pompie CR w wanience ultradźwiękowej, pykając go co chwilę zasilaczem.

angelofdarknes 03-07-2020 22:00

Odp: P0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania
 
Wężyki od podciśnienia sprawdzone. Nie ma nigdzie dziur. Podciśnienie dobrze trzyma sztangę. Które czujniki mają wpływ na wysterowanie zmiennej geometrii? Wygląda jakby zawór n75 dawał na maxa doładowanie a potem ostro obcinał. Może któryś z czujników ma błędne informacje, że ciśnienie jest za duże?

Lukasz2525 03-07-2020 22:06

Odp: P0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania
 
Czujnik kopiowania turbo w samej turbosprężarce, ten na pewno do sprawdzenia, taki śmieszny trójkątny.

angelofdarknes 04-07-2020 06:32

Odp: P0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania
 
Muszę wyciągać turbo żeby dostać się do tego czujnika?

Jaryska 04-07-2020 08:45

Odp: P0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania
 
A jakie ciśnienie chciałeś uzyskać,, komputer sam steruje regulacja cisnienia turbo, i daje tyle, ile w danej chwili potrzebuje silnik.
Kup Vacuommetr, keszt niewielki podłącz go do rury dającej cisnienie do kolektora ssącego, weż ze 2 pasażerów, i przejedż sie na próbę. Wtedy będziesz wiedział, ile napewno podaje ciśnienia turbo
Na wolnych obrotach daje 0, a z pełnym obciążeniem auta, przy jeżdzie pod górę, maksymalnie 3,5 bara.

A tak, to szukasz igły w stogu siana, wydajesz kasę, czytasz podpowiedzi, może to, a może tamto.
Ja w wyżej opisany sposób ustaliłem, co dolegało mojemu innej marki pojazdowi, i chodzi jak burza.

Maj0r 08-07-2020 15:57

Usterka silnika P0299 1.6 tdci
 
Ford focus mk2 2009 rok silnik 1.6 tdci. Usterka silnika - błąd P0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki. Ostatnio gdy jechałem autostradą 800 km gdy tylko przekroczyłem prędkość 100 km/h błąd sie pojawiał całą trasę, nie dało się normalnie jechać, ale gdy tylko zrobił się wieczór temperatura spadła do około 15 stopni błąd już się nie pojawił. Samochód wtedy przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika błąd znika. Zauważyłem że zdarza się to w okresie letnim, gdy jest okres zimowy błąd wtedy w ogóle nie wyskakuje. Miał ktoś podobny przypadek ?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.