Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2000-2007] Nie odpala na ciepłym silniku 2.0 TDCi 115KM (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=301766)

gruch20 14-07-2009 10:46

Problem z odpaleniem na letnim silniku TDDI
 
Witam piszę bo może spotkał się już z takim problemem . Mianowicie posiadam silnik TDDI (90km) i gdy silnik jest całkowicie zimny samochód odpala bez najmniejszego problemu. Po rozgrzaniu silnika nie zawsze lecz ostatnio z większą częstotliwością mam problem z odpaleniem (zachowuje się tak jak by pompa wtryskowa nie podawała paliwa) po całkowitym ostygnięciu pali bez problemu. Jest to dość irytujące bo nie można gasić samochodu . Z samego początku gdy silnik był całkowicie rozgrzany problem nie występował , teraz ma problem i na ciepłym. Dodam że silniki 90konne nie posiadają dodatkowej pompy paliwa (przy zbiorniku) – więc tu problem nie leży . Byłem już u dwóch elektroników i diagnoza nie wykazała żadnych błędów. Podejrzewam oczywiście pompę wtryskową – ale przez zakupem warto zaciągnąć rady może to jest coś trywialnego. np. problem z czujnikiem temp. Silnika - z tego co się orientuję pompa pracuje w 3 trybach temperatury – gdy silnik jest całkowicie zimny, średnio rozgrzany , rozgrzany w zależności od tej temp podje inną mieszankę . może dostaje błędne warności i głupieje co o tym myślicie ?

kuba75 11-10-2009 12:26

2005r TDCI problem z odpalaniem na ciepłym silniku
 
Pomóżcie:
mój ford mondeo (2.0 TDCI 2005r. 130 KM) na zimnym silniku zapala od tknięcia, ale na cieplym już gorzej. musze go wtedy przytrzymać na rozruszniku ok 2 sek. czy ktoś wie co to? Prośba o pomoc

motorek26 11-10-2009 12:45

Odp: 2005r TDCI problem z odpalaniem na ciepłym silniku
 
ale jak już odpali to chodzi ładnie i równo :fcp9
jeżeli tak to nie masz sie czym przejmować bo na ciepłym silniku mogą już nie załączać sie świece

jakubkatowice 11-10-2009 15:31

Odp: 2005r TDCI problem z odpalaniem na ciepłym silniku
 
Miałem u siebie dokładnie to samo. To wina oprogramowania / błedu w oprogramowaniu. Po podłączeniu mojego Mondziaka do kompa okazało się, że należy poprostu zaktualizować oprogramowanie. Po tym zabiegu autko odpala już normalnie. Koszt w NIE-autoryzowanym serwisie forda 50zł :)

Pozdrawiam

kuba75 11-10-2009 16:19

Odp: 2005r TDCI problem z odpalaniem na ciepłym silniku
 
Oczywiście na cieplym silniku bez zadnego zarzutu. Igła.
Pozdrawiam

mmondeo 20-10-2009 18:26

problem z odpaleniem
 
Po naprawie rozrusznika w moim mondku - (wymieniony bendix i cewka) auto ma problemy z zapalaniem zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku tzn. odpala za drugim trzecim razem -czasem jak nie zapali to miga kontrolka świec żarowych. Odpala po drugim trzecim razie wtedy sprężynka nie błyska auto ma odpowiednia dynamikę. Byłem na diagnostyce w poniedziałek ale diagnosta nie stwierdził żadnych błędów . Czy ktoś miał podobne objawy? Dziękuję i pozdrawiam:surprise:

mmondeo 20-10-2009 20:34

Odp: problem z odpaleniem
 
Może poleci Ktoś dobrego mechanika w lubelskim tj. Zamość Krasnystaw Lublin

dareckip 20-10-2009 20:51

Odp: problem z odpaleniem
 
Moim zdaniem przyczyn może być kilka. Pompa nie podaje paliwa, lub filtr paliwa jest do wymiany, świece są stare, wtriskiwacze, tak naprawdę tylko metodą eliminacji masz szansę sprawdzić.
Jeśli mechanik nic nie znalazł, po prostu zmień mechanika. To tak jak z lekarzem jak coś się dzieje poważnego dobrze znać opinię innego specjalisty.

mondeo70235 20-10-2009 22:07

Odp: problem z odpaleniem
 
Kolego sprawdz czujnik położenia wałka rozrządu,wtych rocznikach zakładali wadliwe czujniki koloru czarnego i wymieniali potem na szare ,mnie samego dopadło to kiedyś w firmówce raz zapalał raz nie i gdy niezapalał to migała sprężynka a błędu niebyło serwis rozkładał ręce i handlarz z giełdy powiedział wymień czujnik koszt niecałe 100 zł i faktycznie,zadziałało....
A w mympadł w czasie jazdy i migała sprężynka i zapalał jak był zimny ,po 10-ciu minutach gasł ale wykazywał błąd...
nietwierdze że to to ale warto spróbować :)

mmondeo 24-10-2009 08:06

Odp: problem z odpaleniem
 
Byłem wczoraj w ASO i diagnosta przedstawił sprawę tak; za wysokie ciśnienie paliwa na szynie - powodem tego może być wtyczka która podłączona jest do szyny. Czy to może być przyczyną tego że auto pali na zimnym od razu a na ciepłym zawsze za trzecim razem tj . pierwszy raz nie zapala , za drugim nawet nie próbuję bo miga sprężynka , za trzecim z kolei pali bez problemu. Pozdrawiam

dujek 27-09-2011 11:55

Nie zawsze odpala za pierwszym na ciepłym silniku TDDI
 
Witam. Kiedy po wyłączeniu silnika ciepłego odczekam jakieś 10 min to nie odpali mi za pierwszy razem dopiero za 2 3, gdy zgaszę i od razu zapalę pali za pierwszym tak jak i na zimnym silniku. Przeszukiwałem forum dużo osób ma ten problem ale nikt nie pisze co jest pewną tego przyczyną.(czy wina tego może być czujnik położenia wału korbowego?)

SILNIK 115PS TDDI 2001r

Proszę kogoś kto miał taki problem i go rozwiązał o posta.

matrog19 27-09-2011 16:35

Odp: Nie zawsze odpala za pierwszym na ciepłym silniku TDDI
 
Prazyczyną jest padający sterownik pompy wtryskowej. Wpisz a allegro: naprawa sterownika pompy Vp 44. Masa znawców tematu i problem prawie każdego mondka. Poczytaj, podzwoń a diagonza napewno padnie na ten element

dujek 27-09-2011 19:02

Odp: Nie zawsze odpala za pierwszym na ciepłym silniku TDDI
 
no właśnie dzwoniłem do jednego z allegro koszt naprawy 300zł a razem z wyjeciem włożeniem 600zł gosciu z Płocka, ale on mi powiedział że to raczej nie bedzie ten sterownik... bądź tu mądry

matrog19 28-09-2011 08:11

Odp: Nie zawsze odpala za pierwszym na ciepłym silniku TDDI
 
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Zwróć uwagę na posty Grumete. Miał ten problem w dwóch autach i właśnie problemy przy odpalaniu na ciepło...

pawik7 31-12-2011 15:43

Ciężko odpala na ciepłym silniku TDCI
 
witam wszystkich! Moj problem z moim fordzikiem 2.0 TDCI 130 KM jest taki ze na zimnym silniku odpala za pierwszym razem! a jak troszeczke pojerzdze nim i zgasze tak na 10 min to nie odpala za pierwszym razem moge krecic tak długo i nic i tak za drógim razem tez a za trzecim odpala od razu!!! Jaka moze byc przeczyna ? czyżby pompa paliwowa nie trzymala cisnienia paliwa? Prosze o pomoc!!!

Deryll 31-12-2011 15:50

Odp: Problem z odpaleniem silnik 2.0TDCI na cieplym silniku?
 
Spróbuj podmienić czujnik położenia wałka rozrządu.

pawik7 31-12-2011 15:54

Odp: Problem z odpaleniem silnik 2.0TDCI na cieplym silniku?
 
ok! w poniedzialek zrobie tak! a jak nie to co moze byc jeszcze za przeczyna?

Wojtek 31-12-2011 16:29

Odp: Problem z odpaleniem silnik 2.0TDCI na cieplym silniku?
 
Temat zamykam , ponieważ jest dziesiątki takich tematów. Wystarczy poszukać. Na Forum nie dublujemy tematów.

Pozdrawiam
Wojtek.

robertprzybycien 14-05-2012 11:35

ciężko zapala na ciepłym silniku
 
witam wszystkich posiadam problem z moim mondeo. Mianowice gdy jest zimny to pali bez żadnych problemów. Natomiast jeśli temp. skoczy na 90 stopni i przejedzie się dłuższą trasę i zgasi, i jeśli chcemy odpalić go za jakieś 30 minut następuje problem tzn. auto niby zapali tylko że wolne obroty są bardzo niskie jakieś 500. nie reaguje wtedy na pedał gazu, a aucie szarpie i lekko wtedy kopci. po paru sekundach takiej szarpaniny gaśnie. Wtedy dłużej kręcę rozrusznikiem i wejdzie już na dobre obroty. filtry wymienione wszystkie.wpiąłem w serwisie komputer i okazało się że do jednego wtrysku wpływa większa dawka paliwa. Proszę o pomoc. bo nie wiem co robić dalej. dodam jeszcze że problem przy mrozach prawie nie istnieje.

jaculek63 14-05-2012 19:25

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
Cytat:

Napisał robertprzybycien (Post 1827978)
witam wszystkich posiadam problem z moim mondeo. Mianowice gdy jest zimny to pali bez żadnych problemów. Natomiast jeśli temp. skoczy na 90 stopni i przejedzie się dłuższą trasę i zgasi, i jeśli chcemy odpalić go za jakieś 30 minut następuje problem tzn. auto niby zapali tylko że wolne obroty są bardzo niskie jakieś 500. nie reaguje wtedy na pedał gazu, a aucie szarpie i lekko wtedy kopci. po paru sekundach takiej szarpaniny gaśnie. Wtedy dłużej kręcę rozrusznikiem i wejdzie już na dobre obroty. filtry wymienione wszystkie.wpiąłem w serwisie komputer i okazało się że do jednego wtrysku wpływa większa dawka paliwa. Proszę o pomoc. bo nie wiem co robić dalej. dodam jeszcze że problem przy mrozach prawie nie istnieje.

TDCI czy TDDI w przedliftowych czujnik położenia wału ew. soft.

robertprzybycien 14-05-2012 20:03

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
jest to TDDI rocznik 2001 115KM czyli gdzie mogę znaleźć ten czujnik i jak go sprawdzić??

dujek 14-05-2012 21:25

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
kolego mam te same objawy, z tego co się orientowałem to winny jest na 99% sterownik pompy wtryskowej (coś z opornikiem czy coś takiego)jest dużo firm w necie co naprawiają tą usterkę, od roku czasu mam to przejeździłem zimę i chyba będę musiał też coś z tym zrobić.

Keram-1 14-05-2012 21:27

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

robertprzybycien 15-05-2012 11:06

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
Panowie podobno jeśli byłby to ten tranzystor to w ogóle nie zmieniało by dawki paliwa na wtryski. a tu ładnie wszystko reguluje. a powiedzcie mi jakie są numery tego tranzystora. pozdrawiam.

Kobranocka 15-05-2012 12:02

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
Prawdopodobną przyczyną tej dolegliwości jest czujnik położenia wałka. Jest to czujnik indukcyjny lub hallotronowy (dokładnie nie wiem)

ZASADA DZIAŁANIA CZUJNIKA INDUKCYJNEGO:
Zasada działania czujnika polega na tym, że zmiana szerokoœci szczeliny powietrznej pomiędzy nieruchomym czujnikiem a ferromagnetycznymi elementami obracającego się koła zębatego powoduje zmianę pola magnetycznego, a przez to wyindukowanie się napięcia w cewce czujnika.
Każdemu pojawieniu się elementu ferromagnetycznego w osi czujnika towarzyszy impuls elektryczny. Zmieniające się natężenie przepływu prądu indukuje w zwojach cewki napięcie zmienne o charakterystyce sinusoidalnej

ZASADA DZIAŁANIA CZUJNIKA HALLA
Zjawisko Halla swoją nazwę zawdzięcza nazwisku amerykańskiego fizyka. Polega ono na odchylaniu strumienia elektronów w polu magnetycznym. Umieszczając prostopadłoœcienną płytkę materiału półprzewodnikowego w polu magnetycznym NS a następnie wymuszajšc przepływ elektronów w niej przez podanie napięcia zasilającego w płaszczyŸnie prostopadłej do linii sił pola magnetycznego, nastąpi zróżnicowanie potencjałów w trzeciej płaszczyŸnie prostopadłej do obu poprzednich.
W praktycznej realizacji element Halla (zbudowany z materiału o silnych własnoœciach hallotronowych – np. z arsenku indu czy antymonku indu) montowany jest na płytce metalowej w pewnym oddaleniu od magnesu stałego (trwałego). Magnes wyposażony jest w magnetowody. Pole magnetyczne i przyłożone napięcie do czujnika Halla powodują powstanie napięcia pomiarowego. Wprowadzenie ekranu pomiędzy czujnik Halla a magnes (zmiana reluktancji szczeliny powietrznej) powoduje, że linie sił pola magnetycznego zamykane są w obrębie magnetowodów, co zeruje sygnał pomiarowy. Często spotyka się rozwiązania czujnika w postaci trzpienia.

Ciekawskich odsyłam do lektury: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Pozdrawiam

robertprzybycien 15-05-2012 13:05

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
a czy istnieje jakaś możliwa szansa na sprawdzenie tego czujnika?? i gdzie on się dokładnie znajduje pod obudową filtra??

Kobranocka 15-05-2012 19:05

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
Co prawda ma TDCI ale wyczytałem że czujnik ten jest w okolicy połaczenia skrzyni z silnikiem. Jak dobrze poszukasz w necie to znajdziesz. Jest to czujnik położenia wału korbowego. Pozdawiam

robertprzybycien 17-05-2012 12:59

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
koledzy zlokalizowałem czujnik położenia wału i powiedzcie mi, jeśli odepnę wtyczkę od niego to samochód mi odpali czy nie? czy odpali ale z problemami.?

motorek26 18-05-2012 18:45

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
Cytat:

Napisał robertprzybycien (Post 1829285)
jeśli odepnę wtyczkę od niego to samochód mi odpali czy nie?

nie powinien
sprawdź też pompke pomocniczą koło zbiornika

robertprzybycien 25-05-2012 16:34

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
Cytat:

Napisał motorek26 (Post 1829746)
nie powinien
sprawdź też pompke pomocniczą koło zbiornika

kolego pompka wygląda na wymienianą. ponieważ przewody nie są na oryginalnej złączce. a jak ją dokładnie sprawdzić. bo czujnik położenia wału wymieniłem i dalej jest to samo.

toomekk6 26-05-2012 22:47

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
Jakieś 1.5 tygodnia temu wymieniałem pompkę bo całkowicie padła, Mondek wogóle nie odpalał. Po wymianie nadal występuje dziwne odpalanie jak ciepły... Sprawdzić czy działa to żaden problem, przekręcasz kluczyk, kręcisz chwilę a ktoś nasłuc***e czy pompka chodzi. Ale jeśli by nie działała ( tak jak u mnie) to by nie odpalił, może też jeszcze przerywać, a to co innego. W celu dokładnego sprawdzenia należy wymontować, ale jak nie szarpie i nie przerywa znaczy się, że działa.

Pozdrawiam, Tomek:)

79tomasz 15-10-2012 20:47

Odp: kłopot z odpaleniem na ciep silniku
 
Cześć ja kupiłem Galaxy 2,0 140 km i mam problem czasami z odpaleniem czy jest zimny albo ciepły pali wtedy za drugim razem.Czy to też może być czujnik czy coś innego?

jacekbig1 27-02-2013 18:38

Odp: ciężko zapala na ciepłym silniku
 
nie wiem mam podobne kłopoty ale na ciepłym silniku i tez wymienilem czujnik położenia wału i też nic nie dało ,a na zimnym chodzi bez problemu niewiem co to.

czerygdz 29-05-2013 20:54

nie odpala na ciepłym silniku
 
Cześć, mam pytanie
mój problem wygląda następująco: samochód chodzi jak marzenie, odpala na zimnym bez problemu, cały czas ma moc, problem pojawia się w momencie gdy silnik jest już rozgrzany, po zgaszeniu nie odpala, trzeba kilka razy zakręcić albo poczekać aż trochę ostygnie.
Czytając starsze posty wnioskuje, że uszkodzony może być czujnik położenia wału? lub czujnik wałka rozrządu tak?
Tylko, że podpinałem auto pod komputer i nie wyskoczyły żadne błędy. Gdyby walnięty był czujnik- błędy powinny się zapisać.
Będę wdzięczny za sugestie.

papilio 29-05-2013 21:15

Re: nie odpala na ciepłym silniku
 
TTTM przy odpalaniu wciśnij lekko gaz, lub po zgaszeniu wcisnij gaz do oporu by go przewietrzyć i bedzie ok:)

1olek 29-05-2013 22:45

Odp: Re: nie odpala na ciepłym silniku
 
Cytat:

Napisał papilio (Post 2020969)
TTTM przy odpalaniu wciśnij lekko gaz, lub po zgaszeniu wcisnij gaz do oporu by go przewietrzyć i bedzie ok

kolego nie wprowadzaj w blad, kolega ma diesla, ty piszesz o benzynie i nie TTTM tylko w dziale fotorelacje z napraw masz jak to naprawic.

Co do pytania autora, mialem tak w transicie i winny byl sterownik na pompie, jak pompe polejesz zimna woda z butelki to odpali, ale ta metoda tez dziala do czasu, potem trzeba ten sterownik wymienic.

papilio 30-05-2013 10:58

Re: nie odpala na ciepłym silniku
 
a to przepraszam nie zauwazlem ze diselek, mi mechanik powiedzil ze to normalne w benzynie. Mam tak ale baardzo żadko więc się nie przejmuje:)

czerygdz 31-05-2013 19:22

Odp: nie odpala na ciepłym silniku
 
Myślę, że gdyby jakiś z sterowników nawalał pojawił by się błąd a Po ponownym podłączeniu do kompa nadal brak błędów,
znalazłem leciutki wyciek z przewodów paliwowych wysokiego ciśnienia z listwy zasilającej, skoro jest wyciek ropy z tych bodajże aluminiowych przewodów, możliwe, że po rozgrzaniu ciśnienie ucieka? i auto dla tego nie chce odpalić?

1olek 01-06-2013 08:03

Odp: nie odpala na ciepłym silniku
 
Cytat:

Napisał czerygdz (Post 2021949)
Myślę, że gdyby jakiś z sterowników nawalał pojawił by się błąd a Po ponownym podłączeniu do kompa nadal brak błędów,

u mnie nie bylo zadnego bledu na kompie, auto bylo u 3 mechanikow i bylo nie sprawne przez ponad miesiac zanim sciagneli kogos pozadnego kto to naprawil, wymyslali wymiany wiazki silnika a nawet potrzebe rozebrania go ;)

czerygdz 01-06-2013 19:47

Odp: nie odpala na ciepłym silniku
 
byłem u jeszcze jednego mechanika, mu na kompie wyszedł błąd P1900

znalazłem takie opisy do tego błędu
1. Output Shaft Speed Sensor Circuit Intermittent
2. OSS Sensor Circuit (Intermittent) Conditions
3. Transmission system problems
4. Output Shaft Speed Sensor Circuit Intermittent Failure

wygląda na uszkodzony jakiś czujnik tak? tylko jaki? nie jestem mechanikiem i nie do końca rozumiem tłumaczenie tych błędów


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.