Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Fusion - Mondeo USA] EVAP i zaczynające się awarie tego systemu (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=274123)

sebo_runner 23-12-2017 08:54

EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Witam!
Pacjent to Ford fusion 2013 USA 2.0 ECOBOOST. Auto na wolnych obrotach czasami zakuleje na obrotach jałowych . Mam zamontowana instalacje lpg z dotryskiem PB i na benzynie zdarza się ze mniej kuleje na LOG trochę bardziej . Auto ma 75 tys km przebiegu na LPG zrobione 5 tys . Chce zacząć naprawę od wymiany świec , ale może ktoś z Was miał podobny problem ? Albo co sprawdzić / wymienić poza świecami waszym zdaniem ? Na światłach staram się włączać bieg na N , wtedy dużo mniej odczuwalne są owe obroty , wiadomo auto nie jest wtedy ,, napięte " do jazdy .

A i miałem błąd związany z odprowadzaniem par paliwa ze zbiornika czy jakoś tak błąd p1450 i nie chciał się skasować z historii

https://images82.fotosik.pl/946/542857e4da9a9cb3med.jpg

Pozdrawiam i Wesołych
Sebo

hemes 08-04-2018 19:46

Pompa paliwa , Odpowietrzenie zbiornika paliwa ,Brak wolnych obrotów
 
Witam wszystkich,
Ford Fusion 2.0 EcoBoost 2015 rok.

Czy ktoś z posiadaczy Fusiona lub Mondeo Mk5 miał już taki przypadek i wie co jest przyczyną pomijając naprawę metodę prób i błędów ?

Poniżej link do filmiku i kilka wyjasnień:

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

1.) Po podłączeniu pod kompa błąd. ( Brak mozliwości odpowietrzenia zbiornika paliwa) czy coś tam ale w tym sensie i nic poza tym.
2.) Pierdzenie jak na filmie zdarza się nie za często lecz może raz na tydzień zazwyczaj tylko podczas spokojnej wolnej jazdy miejskiej lub podczas schodzenia z obrotów lub z prędkości np. w momencie zjazdu z autostrady autostradzie gdzie wytrącam prędkość puszczając całkowicie pedał hamulca. Całkowite otwarcie wlewu paliwa ( Dostarczenie powietrza) nic nie pomaga nie pierdzi a mocno zaciąga powietrze ( głośno pulsacyjnie siorbie)wolne obroty falują i gaśnie kręcę i kręcę i nic nie odpala. Ostatnio na skrzyżowaniu (Katastrofa).Po którymś razie odpalił i ok. lecz strach pozostaje.
2,) Po za tankowaniu bez róznicy czy do pełna czy tylko częściowo nie chce odpalić (Start/Stop) po wciśnięciu Start kręci rozrusznik do końca i odcina tak bez skutki może za piatym razem gdy mu dodam gazu z wielkim trudem zaczyna wchodzić na obtroty ale trzeba trzymać gaz ponieważ nie ma wolnych obrotów i gaśnie. Jak przjade kawałek wszystko wraca do normy.
3.) Po zatankowaniu nie ważne czy do pełna czy do połowy do wlewu włożyłem element który zapobiegał go zamknięciu i zapewnił swobodny dopły powietrza i odpowietrzenie i nadal nic nie chce odpalać.
4.) Często faluje na wolnych obrotach ajkby miał zaraz zgasnąć
5.) Często lecz kie za każdym razem przez wlew wyrażnie słychać dość głośną pracę pompy jak siorbie paliwo ( Czy to jest normalna praca?)
Czy problem leży w pompie czy np. filtrze weglowym odpowietrzenia zbiornika?
Trudno to poskładać z jednej strony błąd w odpowietrzeniu z drugiej głośna praca pompy. Nie jestem mechanikiem więc proszę o pomoc.

zenq 10-04-2018 20:14

Odp: Pompa paliwa , Odpowietrzenie zbiornika paliwa
 
O kurcze ale wesolo. Nie ma tam przypadkiem zaworu odpowietrzania przy wlewie? Problem wolnych moze byc z slabego cisnienia paliwa, jak pompa slaba

hemes 18-05-2018 09:50

Odp: Pompa paliwa , Odpowietrzenie zbiornika paliwa
 
Usterka zlokalizowana.

Jaryska 18-05-2018 10:03

Odp: Pompa paliwa , Odpowietrzenie zbiornika paliwa
 
Jeżeli zakładasz temat, i prosisz społeczność Forum o pomoc w lokalizacji usterki, a jak już sam doszedłeś przyczyny, to kulturalnie by było, aby podzielić się z tą wiadomością na Forum.

Łukasz GDY 18-05-2018 10:04

Odp: Pompa paliwa , Odpowietrzenie zbiornika paliwa
 
Napisz dla potomnych co było.

sebo_runner 06-06-2018 19:34

P1450 - Ktoś miał ? Od czego i jak zacząć diagnozę ?
 
Witam!
Mam taki błąd P1450 dotyczący nieszczelności par powietrza . Na YT jest sporo filmików w których wymieniają albo filtr węglowy , albo przewody od EVAP , albo wymieniają sam EVAP , tylko jak zdiagnozować odpowiedni element ? Widzę , że to częsty problem w tych silnikach , może ktoś miał ten problem i mógłby doradzić jak ruszyć temat ?

hemes 07-06-2018 23:19

Odp: Pompa paliwa , Odpowietrzenie zbiornika paliwa
 
Witam wszystkich. Przepraszam wszystkich za brak szczegółów lecz spowodowane jest to tylko i wyłącznie brakiem czasu.( Jeżeli ktoś śledzi moje watki to zauważy ze zawsze szczegółowo opisuję wyjaśnienia i własne doświadczenia a na to niestety potrzeba czasu).

Powiem szczerze wcześniej jeździłem Mazdami, Oplami, Audi natomiast pierwszy raz mam Forda z auta ogólnie jestem super zadowolony skala od 1 do 10 moja ocena 9. Jednak jeżeli chodzi o autoryzowane serwisy Ford w Warszawie i w Łodzi to mogę to podsumować jednym słowem ( dziadostwo) zero wiedzy, brak jakiejkolwiek chęci pomocy, Buce którzy tylko potrafią wymieniać części bez jakichkolwiek podstaw wiedzy nic nie wiedzą, nic nie pomogą "DZIADOSTWO".
Posiadaczom Fusionów proponuje pisać bezpośrednio do Ford USA. Tak było w moim przypadku teraz i wcześniej jak miałem problemy z mostem. Gość z serwisu Ford USA był zdziwiony że żaden Polski serwis nie potrafi się podjąć naprawy czy nawet diagnostyki mostu ( dla nich to był szok). Zaproponowali mi naprawę w Berlinie w serwisie który obsługuje żołnierzy USA. W e-mailu miałem podane Imię i Nazwisko człowieka do którego mam zadzwonić lub napisać z adnotacją ze wymiana mostu zostanie przeprowadzona tego samego dnia jeżeli auto dostarczę do godziny 10:00.( po wcześniejszym umówieniu) niestety nie udało i się odzyskać gwarancji ale za to dostałem kompletne informacje że np. identyczny most występuje w europejskim Ford Kuga. wraz z numerami katalogowymi ( europejskimi) w USA nie było problemu ustalić numeru części europejskiej. Nie wspomnę o adnotacjach typu: Miło było Pana poznać pomóc, w razie problemów proszę pisać chętnie udzielimy dodatkowych informacji. W Ford Polska coś takiego nie do pomyślenia.
Wracając do tematu tak tez było tym razem.
W Ford Polska:
- Wymiana Filtra węglowego ( Wymieniłem koszt 200 zł i dalej nic ****o prawda)
- Wymiana pompy paliwa Kupiłem koszt 400 zł ( ****o prawda) na szczęście nie wymieniłem i mogłem zwrócić.
Napisałem do Ford USA podałem linki do filmików. Następnego dnia wiadomość :

Witamy dziękujemy za wiadomość cieszymy się możemy Panu pomóc poniżej procedury:

Objawy załączone na filmie wskazują na Błąd Kod P1450 awaria elektrozaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa DG9Z-9D289-D W razie dodatkowych pytań służymy pomocą.

Ja osobiście jeszcze nie wymieniałem po prostu go rozpiąłem spryskałem od środka WD-40 i działa.

Teraz kilka wskazówek:
W moim przypadku jak pojawiły się objawy pierdzenia i falowania obrotów zatrzymałem się, otworzyłem maskę i pstryknąłem w w/w zawór wszystkie objawy ustąpiły praca silnika wróciła do normy.( Proponuje tak zrobić)
Zawór mieści się o stronie kierowcy pod rurą łączącą kolektor dolotowy (przepustnicę)z filtrem powietrza bliżej silnika ( a praktycznie przy samym silniku) to taki grzybek w Fusionie występuje wraz z wężami zgrzanymi na ciepło ( lub za pomocą jakiejś zaciskarki) w komplecie. W Polsce jako sam zawór ) od razu uczulam że może być problem ze szczelnym założeniem ( zgrzaniem lub zaciśnięciem) przewodów
Numer katalogowy w USA DG9Z-9D289-D
Numer katalogowy Europa C05A-9G866-AA lub 5194846
W Polsce sam zawór to koszt ok. 300 zł w USA z kompletem węży ok. 50 dolarów + przesyłka

Jeżeli ktoś nie potrzebuje FV to opłaca się kupować części na ebay z USA

zenq 09-06-2018 21:16

Odp: Pompa paliwa , Odpowietrzenie zbiornika paliwa
 
Mnie ciekawi tylko, dlaczego te same czesci w europie i w usa maja kompletnie rozne numery katalogowe, jakby nie mozna bylo tego ujednolicic i uproscic, sami sobie robia wiecej roboty...

tr3lik 11-03-2019 15:35

Odp: Pompa paliwa , Odpowietrzenie zbiornika paliwa
 
Hej,

Można prosić o informację gdzie i jak kontaktowałeś sie z Ford USA? bo mam bardzo podobny problem (focus) w dodatku mój kwalifikuje się do globalnej akcji serwisowej w USA.

Dzięki,

leszcz 18-06-2019 17:55

EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Może na początek kilka słów co to jest EVAP.
EVAP – jest to układ służący do usuwania oparów paliwa ze zbiornika i całego układu paliwowego, celem ochrony środowiska.
W przypadku awarii tego systemu możliwe są następujące scenariusze:

- nieszczelność połączeń i przewodów podciśnieniowych,
- nieszczelność zaworków zwrotnych i albo zaciąganie powietrza sprzed turbiny bezpośrednio do kolektora dolotowego lub bezpośrednie zaciąganie powietrza z kolektora dolotowego przed turbinę,
- nieszczelność pojemnika z węglem aktywnym
- uszkodzenie lub nieszczelność zaworu

Prawdopodobnie da się to "obejść" wyprogramowując ten "system" ze sterownika ;) . Dzięki temu odejdą drogie naprawy systemu którego usterki czasami bardzo trudno zdiagnozować lub w ogóle dostrzec w szczególności gdy zgłasza "komp" nieszczelność połączeń których nie widać :(

tedi_k 18-06-2019 19:53

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Cytat:

Napisał leszcz (Post 3144039)
...Prawdopodobnie da się to "obejść" wyprogramowując ten "system" ze sterownika ;) . ...

No i?.... Jakieś pomysły jak zabezpieczyć zbiornik paliwa przed "sprasowaniem" przez podciśnienie wytwarzane przy pobieraniu paliwa przez pompę?
EVAP w benzynach jest także odpowiedzialny za wyrównywanie ciśnienia w zbiorniku w stosunku do ciśnienia atmosferycznego.
Jakieś szczegóły w ramach tego "prawdopodobnie"?:027:

kaan1 18-06-2019 19:59

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Systemy EVAP wersji EU i NA różnią się znacząco między sobą. Więc pytanie, który model macie na myśli, Mondeo czy Fusion? Bo jeśli Fusion, to główne problemy stwarza procedura OBD II sprawdzająca szczelność układu paliwowego. W wersji EU nie jest sprawdzana szczelność układu paliwowego.

leszcz 18-06-2019 20:01

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Cytat:

Napisał kaan1 (Post 3144071)
Więc pytanie, który model macie na myśli

Ja mam na myśli auta z USA i tym się kierowałem zakładając post . Tyle ,że nie ma prefixu auta USA .

tedi_k 18-06-2019 20:02

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Cytat:

Napisał kaan1 (Post 3144071)
... główne problemy stwarza procedura OBD II sprawdzająca szczelność układu paliwowego.

Nie do końca. Moim zdaniem większość problemów generował elektrozawór w układzie EVAP, bo z tego co wiem to była nawet akcja serwisowa wymiany tego elektrozaworu w USA. Jak ktoś ma problem, to nawet taki elektrozawór do Fusiona mam sprowadzony z USA.

kaan1 18-06-2019 20:12

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Przypuszczam, że chodzi o kod błędu P0442. W większości spowodowany jest awarią "purge valve", zaworu elektromagnetycznego , który można stosunkowo łatwo i tanio wymienić. Przyczyną problemu może też być, słabo uszczelniający się wlew paliwa, względnie zawieszenie zaworu CVS zaisntalowanego na pochłaniaczu par paliwa. Ukłąd diagnostyki OBDII wykrywa to jako nieszczelność systemu. Samo w sobie nie jest to jakimś większym problemem, poza denerwującymi komunikatami.

Bump:
Cytat:

Napisał tedi_k (Post 3144074)
Nie do końca. Moim zdaniem większość problemów generował elektrozawór w układzie EVAP, bo z tego co wiem to była nawet akcja serwisowa wymiany tego elektrozaworu w USA.

Są dwa zawory. Tzw. purge valve (w komorze silnika) oraz CVS zainstalowany na pochłaniaczu. Obydwa wymienia się prosto i nie kosztują więcej niż kilka dolarów. NIezależnie który ma usterkę, to procedura OBD II generuje błąd, związany ze szczeknością systemu paliwowego (obydwa zawory mają wpływ na szczelność).

tedi_k 18-06-2019 20:25

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Cytat:

Napisał kaan1 (Post 3144079)
....Są dwa zawory. Tzw. purge valve (w komorze silnika) ...

Dokładnie. O nim pisałem, choć nie do końca masz rację o "kilku dolarach"... Akurat purge valve sprzedawany jest jedynie z całym układem rurek (są uszczelnione termicznie - są termokurczliwe) i wymiana samego zaworu zamiast całego zestawu zamiennego jest słabo wykonalna... Koszt całego zestawu wymiennego to niecałe 100USD (od 75 do 95 w zależności od sklepu) - kod DG9Z-9D289-G (Fusion 2.0EB). Ten co mi zalega kupiłem na eBayu (nowy, okazyjnie) za 20$, bo uznałem, że za tę cenę to może sobie poczekać na "potrzebującego".
Co do łatwości wymiany - masz oczywiście rację, bo są szybkozłączki.

@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - nie wiem czy Kolega Andrzej się ze mną zgodzi, ale ja twierdzę, że zanim coś się zacznie "wyprogramowywać", to warto najpierw zrozumieć jak to działa i jak naprawiać potencjalne uszkodzenia... Przyzwoity artykuł o fordowskim EVAP napisany w sposób przystępny - [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

kaan1 18-06-2019 20:56

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Cytat:

Napisał tedi_k (Post 3144086)
O nim pisałem, choć nie do końca masz rację o "kilku dolarach"... Akurat purge valve sprzedawany jest jedynie z całym układem rurek (są uszczelnione termicznie - są termokurczliwe) i wymiana samego zaworu zamiast całego zestawu zamiennego jest słabo wykonalna... Koszt całego zestawu wymiennego to niecałe 100USD (od 75 do 95 w zależności od sklepu) - kod DG9Z-9D289-G (Fusion 2.0EB). Ten co mi zalega kupiłem na eBayu (nowy, okazyjnie) za 20$, bo uznałem, że za tę cenę to może sobie poczekać na "potrzebującego".
Co do łatwości wymiany - masz oczywiście rację, bo są szybkozłączki.


Ford stosuje ten sam CPS i CVS w kilku modelach, więc zawsze można coś przykombinować z innego auta. CVS wymienia sę jako sam zawór. Natomiast CPS albo elegancko z całym zestawem rurek, albo sam zawór wstawiając łącznik Tyle, że jednak będzie to z e-bay

leszcz 18-06-2019 21:06

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
kolega ma problem z Fusionem problem to właśnie "evap" kod blędu P0456 (sprawdzał dokładnie szczelność wlewu Paliwa, wymienił nawet cały wlew paliwa.. ) i nadal ma ten sam problem pompkę też wymieniał i nie pomaga. Po wykasowaniu kodu błędu pojawia się dopiero wtedy kiedy zaleje się zbiornik do "PEŁNA" . No to bądź tu mądry .............
Ale uprzedzam proszę nie podważać sprawdzającego te rzeczy . To najwyższej klasy specjalista

tedi_k 18-06-2019 21:55

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Cytat:

Napisał leszcz (Post 3144118)
...To najwyższej klasy specjalista

Rozumiem, że kolega posiada generator dymu (wymieniony w workshopie jako niezbędne wyposażenie diagnostyczne) i inne "zabawki" niezbędne do tej diagnostyki?
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

BTW - trochę słabo, jeśli zalecił wymianę korka jak mu przy próbie "dymowej" nie pokazało nieusuwalnej nieszczelności...

kaan1 19-06-2019 06:51

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
P0456 oznacza mały wyciek, co jest trudne do zdiagnozowania. Ale najczęściej powodem jest słabo uszczelniający się zawór CPS na silniku lub CVS na pochłaniaczu. Wymieniłbym te zawory i jeśli to nie pomoże to dopiero wtedy szukałbym nieszczelności w układzie rurek i połączeń. Można odłaczyć linię CPS przy pochłaniaczu, zadać podciśnienie i obserwować czy się utrzyma, Jeśli podciśnienie się nie utrzyma, to problem jest na linii CPS lub w samym zaworze. Sprawdzenie CVS jest problematyczne. Prościej i taniej mże być od razu wymienić CVS (względnie cały moduł CVS z pochłaniaczem - CVS jest mocowany w pochłaniaczu na bayonet z o-ringami).

kolekkk 19-06-2019 09:29

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Tak jak napisał Kaan1 jest to bardzo mały wyciek.
Właściwie nie zauważalny ( prawdę mówiąc błąd ciężko zidentyfikować ) ale jeśli ma ktoś problem z EVAP ‘em mogę go usunąć z softu.

tedi_k 21-06-2019 21:44

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Zainteresowałem się bliżej "jak to jest zrobione" to "wykodowanie EVAP". Nie robię takich rzeczy i nie zastanawiam się na codzień nad takimi problemami.

Okazuje się, że robi to się zawsze tak samo - nie ma znaczenia czy to EVAP, czy żaluzja chłodnicy czy cokolwiek innego "opornego na naprawę" - jak się ma czym oraz stosowną wiedzę, to się "maskuje" kod błędu, którego nie możemy naprawić.:568:
Tak więc, tak naprawdę niczego nie "wykodowyjemy" a jedynie "robimy błąd niewidzialnym"...
Taki sposób nie niesie ryzyka, że na przykład nagle nam zbiornik paliwa "zassie" z powodu "wykodowania EVAP" - bo EVAP wcale nie jest wykodowany i procedura jego obsługi dalej sobie działa w sofcie PCM... Jeno błędów "nie widać"...:one:

leszcz 22-06-2019 21:13

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Tak nie widać błędu na "desce" jak i na komputerze spokój .

Graveworm 26-11-2019 07:00

P1450 Unable to bleed up fuel tank vacuum
 
Witam wszystkich

Pojawił mi się taki błąd P1450 Unable to bleed up fuel tank vacuum

Posiadam Ford Fusion Titanium 2L/240KM z USA. 2015r.

Objawy jakie mam to problem z odpaleniem auta po tankowaniu paliwa.
I tylko wtedy. odpala dopiero za 3-4 razem. Każde następne odpalenie auta już bez problemu.
Silnik chodzi płynnie nic nie szarpie.

Wyczytałem w necie coś takiego:
P1450 FORD Possible Causes
• Blocked EVAP canister or vent solenoid
• Kinked or collapsed hose between canister and fuel tank
• Faulty Fuel Tank Pressure (FTP) sensor
• Fuel filler cap stuck closed, preventing vacuum relief

Error Code P1450 means the fuel tank is unable to bleed up fuel tank vacuum, and this has nothing to do with the fuel pressure sensor at the engine. The most common cause of this code is simply a defective Fuel Tank Pressure (FTP) sensor).

Jak pisze powyżej to nie ma nic wspólnego z czujnikiem ciśnienia na silniku.
Główną przyczyną tego błędu jest wadliwy czujnik ciśnienia zbiornika paliwa.

Czy ktoś w Was miał podobny problem?
Z góry dziękuję za pomoc

Graveworm 26-11-2019 14:17

Odp: P1450 Unable to bleed up fuel tank vacuum
 
Z tego co wyczytałem to w układzie EVAP są dwa zawory, jeden w komorze silnika podłączony jest w dolnej części przepustnicy, a drugi koniec idzie do zbiornika z węglem aktywnym, który jest koło zbiornika paliwa. Drugi zawór jest na tym zbiorniku z węglem.

Teraz który wymienić i jak ta cześć nazywa się w Polsce ?:)

leszcz 26-11-2019 16:33

Odp: P1450 Unable to bleed up fuel tank vacuum
 
Cytat:

Napisał Graveworm (Post 3197467)
Teraz który wymienić i jak ta cześć nazywa się w Polsce

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Rejuvenate 05-12-2019 13:14

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
I jak panowie poradziliście Sobie z tym błędem ?

Mi dziś wyskoczył pierwszy raz jak odpaliłem auto i zacząłem je odśnieżać... czyli nie przy starcie tylko po jakiejś chwili musiała się zapalić kontrolka bo zauważyłem ją dopiero jak już wsiadałem do auta by ruszyć, skasowałem błąd Car Scannerem i póki co cisza.

P0456

ssebaa25 18-01-2020 07:10

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Cytat:

Napisał leszcz (Post 3144118)
... kiedy zaleje się zbiornik do "PEŁNA" ...

Mam bardzo podobny problem z moim autem i nie bardzo wiem jak wyeliminować. Nie do końca wiadomo co jest konkretną przyczynę. Mechanik stawia na wymianę zaworu EVAP na nowy. Moje auto to Ford Fusion 2013. Podobno jakieś roczniki objęte były akcją serwisową w związku z tym systemem. Sprawdzałem swoje auto w serwisie i nie jest objęte żadną akcją. Niestety serwis nie chce także pomóc w doborze nowego zaworu. Orientujecie się jaki mogę dla tego rocznika zamontować numer części aby nie było problemu z zakupem? U mnie zamontowany jest Cu5A-9g866-aa.

U mnie problem jest widoczny po tankowaniu auta na stacji paliw. Gdy zatankuje auto do pełna nie mogę bo odpalić, należy wtedy dodać dużo gazu i auto rusza. Dzieje się tak tylko za pierwszym odpalaniem po tankowaniu. Wyskakują mi błędy, dopiero po przejechaniu ok 50 km od tankowania. Po skasowania błędów pojawiają się ponownie.

Błędy:
P1450 – brak możliwości odprowadzenia podciśnienia zbiornika paliwa
P018C- niska wartość sygnału w obwodzie B czujnika ciśnienia paliwa (moduł PTCCM)
P0456 – wykryto nieszczelność układu EVAP (moduł PTCCM)

PS
Jeden raz jak tankowalem auto nie włożyłem końcówki pistoletu do końca I lałem po woli- auto odpaliłem wtedy normalnie. Udało się to tylko raz.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...114c85649e.jpg

x-box-2009 21-01-2020 15:16

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Witam, ale fajnie, że znalazłem opis problemu, który mam (fusion 2015 1.5ecoboost).
Sam zawór na początek ten przy silniku myślę wymienić, bo jak go 'obstukałem' to błąd na jakiś czas zniknął...ale wrócił...
Z tego co wiem sam zawór jest prostym urządzeniem i można je kupić na Allegro nawet za 40zł (co zresztą zrobiłem), oczywiście wtyk nie pasuje do tego z USA. Pozostają dwa pytania i będę wdzięczny za odp.

1. czy byłby to problem aby zamiast zaworu z USA (CU5A-9G866-AA) wstawić coś bardzo podobnego z EU? (C1B1-9G866-AA porządny Bosch?) - po wymianie wtyku oczywiście (za 40zł kupiłem zawór od razu z wtyczką i odciętymi kablami :))

2. pozostaje problem tych wszystkich termokurczliwych rurek i jak je połączyć... czy ktoś zna może fachowców najlepiej w okolicy 3miasta, którzy mogą takie rurki jakoś połączą? zakładam, że są dostępne rurki o odpowiedniej średnicy, które potem można obkurczyć temperaturą... szarą taśmę klejącą zostawiam na potem jako ostateczność? ;) żart oczywiście...

komplet zawór + rurki z USA to ok 100usd + dostawa pewnie VAT dodadzą po drodze i wyjdzie całkiem ładna sumka...

x-box-2009 19-02-2020 09:57

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
W końcu znalazłem nieco czasu i sprawa niestety nie jest taka prosta. Wygląda na to, że ten zawór w wersji USA ma inną końcówkę, do której pasuje zatrzask, a po drugiej stronie ma na stałe połączoną całą plątaninę rurek (myślę, że w przypadku wymiany samego zaworu jedyne co jest potrzebne to kawałek ok 10cm rurki najlepiej termokurczliwej, którą trzeba połączyć zawór z trójnikiem - widocznym na zdjęciu)...

zatem zawór nie może mieć zakończenia jak te EU bo zatrzask na nim nie zadziała (sprawdzałem)

załączam zdjęcie zaworu USA - zakładam, że trzeba kupić dokładnie taki

pytanie do forumowiczów - czy ktoś może wie gdzie można zakupić taką termokurczliwą rurkę średnica ok 8mm?

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

a tak wygląda to co zakupiłem
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

kupuję teraz na AliExpress jakiś zamiennik na zdjęciach wygląda jak ten z usa (part number pasuje)
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Rejuvenate 19-02-2020 16:07

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Daj znać jak już przyjdzie i zamontujesz to cudo :)

Mi od czasu do czasu wyskakuje ten błąd z nieszczelnością a dodatkowo jeszcze lubi się pokazać błąd z wlewem paliwa (easy fuel )... tankuje tylko do full :))

x-box-2009 25-03-2020 19:56

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Panowie zamontowałem, w sumie to zajęło to może z 20 minut... wężyk zamiast termokurczliwy kupiłem po prostu gumowy do paliwa.
Jest tylko jeden problem... błąd się ciągle świeci ;) nie tankowałem jeszcze od czasu wymiany więc nie wiem czy będzie poprawa... może trzeba skasować błąd komputerem? czy może komp testuje cały czas stan i gdyby było OK to by samo zgasło (jak np. gaśnie lampka od ciśnienia w oponach)?

Załączam zdjęcia, wężyk i zaciski do kupienia w PL łączny koszt 'naprawy' niecałe 100pln więc strata nieduża, szkoda, że nie wiem czy naprawione czy nie ;) no nic pozostaje jeszcze ten drugi zawór pod zbiornikiem paliwa, jego wymiana jest niby łatwiejsza... jak się ma podnośnik ;)

mamy:
element po odłączeniu złączek
przed podmianą zaworu wraz z dokupioną rurką i zaciskami
po wymianie
po zamontowaniu na miejscu

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

kaan1 25-03-2020 20:47

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Cytat:

Napisał ssebaa25 (Post 3214209)
Mam bardzo podobny problem z moim autem i nie bardzo wiem jak wyeliminować. Nie do końca wiadomo co jest konkretną przyczynę. Mechanik

U mnie problem jest widoczny po tankowaniu auta na stacji paliw.

.......

PS
Jeden raz jak tankowalem auto nie włożyłem końcówki pistoletu do końca I lałem po woli- auto odpaliłem wtedy normalnie. Udało się to tylko raz.


Nie tankuj całkiem do pełna. Dystrybutory i pistolety w Europie (Stage II) są inne niż w Stanach (ORVR). Tankując auto ze Stanów w Europie bardzo łatwo przelać zbiornik, zwłaszcza jak ktoś lubi lać pod korek. Do Grand Cherokee udało mi się wlać w ten sposób 15 litrów więcej niz nominał zbiornika. Z kolei w Escape hybrid, goście na stacji w Gruzji się zdziwili jak im się zaczęło paliwo wylewać na ziemię pod koniec tankowania . Powiedziałem im "do pełna" a ci chcieli sprzedać mi jak najwięcej paliwa. Aż się przestraszyli a ja miałem niezły ubaw. Jak przelewasz zbiornik to paliwo idzie do pochłniacza z węglem. Po uruchomieniu silnika włącza się procedura OBD, która widząc że auto było zatankowane spraawdza tzw. "duży wyciek - gross leak". Ta procedura ustawiona jest na gości w Stanach, któzy zapominają założyć korek na wlew po tankowaniu. Jak masz zalany pochłaniacz paliwem to system OBD sprawdzający szczelność głupieje i pojawia się błąd.

Rejuvenate 26-03-2020 10:42

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Cytat:

Napisał x-box-2009 (Post 3237446)
Panowie zamontowałem, w sumie to zajęło to może z 20 minut... wężyk zamiast termokurczliwy kupiłem po prostu gumowy do paliwa.
Jest tylko jeden problem... błąd się ciągle świeci ;) nie tankowałem jeszcze od czasu wymiany więc nie wiem czy będzie poprawa... może trzeba skasować błąd komputerem? czy może komp testuje cały czas stan i gdyby było OK to by samo zgasło (jak np. gaśnie lampka od ciśnienia w oponach)?

Załączam zdjęcia, wężyk i zaciski do kupienia w PL łączny koszt 'naprawy' niecałe 100pln więc strata nieduża, szkoda, że nie wiem czy naprawione czy nie ;) no nic pozostaje jeszcze ten drugi zawór pod zbiornikiem paliwa, jego wymiana jest niby łatwiejsza... jak się ma podnośnik ;)

mamy:
element po odłączeniu złączek
przed podmianą zaworu wraz z dokupioną rurką i zaciskami
po wymianie
po zamontowaniu na miejscu

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Musisz ten błąd skasować np. Car Scannerem żeby zobaczyć efekty...

@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Teraz w ogóle mi się ten błąd nie wyświetla jak jeżdżę ze zbiornikiem wypełnionym do połowy... postaram się teraz tankować np. tylko za 100 zł i zobaczę czy błąd powróci.

konus19 16-08-2020 20:40

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Odgrzeje trochę kotleta bo widzę że dalej nikt rozwiązania nie znalazł :D

Wywala mi błąd P1450 - Brak możliwości odprowadzenia podciśnienia zbiornika paliwa - bez względu czy mam swiecącą się rezerwę czy pół zbiornika. Check engine zaświecił mi się do tej pory 2 razy, po odpaleniu i przejechaniu około 2km.

Po za tym przy tankowaniu do pełna nawet po 1 odbiciu pistoletu jest problem z odpaleniem silnika, chwyta dopiero za 2/3 razem. Szukać tego zaworku o którym jest mowa w tym temacie? Strasznie mnie to denerwuje i chciałbym znaleźć rozwiązanie problemu.

ssebaa25 17-08-2020 15:36

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
u mnie błąd nie pojawił się już od ok. 5 tys km :)

Kiedyś wyczytałem gdzieś na forum, że pomaga rozkręcenie i wypryskanie zaworu i przewodów WD40 - zrobiłem tak i przedmuchałem wszytko sprężonym powietrzem. Jednak przy kolejnym tankowaniu błąd się na nowo pojawił. Tydzień później jechałem akurat w góry i podczas jazdy na trasie zmieniała się wysokość i zaczęło mi "pierdzieć" z wlewu paliwa. Z początku myślałem, że jakaś awaria w silniku bo było to połączone z dodawaniem i odpuszczaniem gazu. Po powrocie błąd silnika sam się skasował i auto normalnie odpaliło po ostatnim tankowaniu i tak jest do dziś.

luckyboy 17-08-2020 16:10

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
W takim razie trzeba jechać w góry [emoji1787]

ssebaa25 17-08-2020 16:25

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
w tym zaworze swoją drogą było czarno :)

leszcz 17-08-2020 16:40

Odp: EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
 
Cytat:

Napisał ssebaa25 (Post 3274571)
Kiedyś wyczytałem gdzieś na forum, że pomaga rozkręcenie i wypryskanie zaworu i przewodów WD40

pisałem o tym . I tylko zawór tak zrobić . Mi poszło i Tobie poszło ;)


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.