Pulsujące światła po odpaleniu
Wita mam mały problem z pulsujacymi światłami (przednie i tylne) jest to zaraz po odpaleniu rano i dzieje się tak przez około 10min. Auto było w warsztacie wymieniono niby wadliwy akumulator, efekt pulsacji świateł spadł do około 3 min . Ładowanie mierzone było 14.6 na akumulatorze. Gwarancja na auto kończy mi się 23 lutego więc chciałbym to zrobić na gwarancji. (skąd gwarancja wykupiłem sobie przy zakupie auta na rok w cenie 250e) ja sugerowałem że to alternator (regulator napięcia) ale oni wymienili aku (całe szczęście że za free) jakieś wskazówki.
Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Mam taki sam efekt po wymianie uszkodzonego alternatora na regenerowany . Mechanik który mi to robił powiedział,że to może być wina regulatora i postara mi sprowadzić jakiś inny niby oryginalny(bo ten w alternatorze to jakaś chińszczyzna ). Jak to nie pomoże to powiada że druga opcja to sterownik samochodu a to dużo wyższe koszta.
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Witam.Miałem takie drgania świateł w Focusie MK2 zrobiłem ok.50tyś.km i nic więcej się nie działo.Obecnie mam identycznie w Gr.C-Max 1.6TDCI i też nic narazie nie będe robił,chyba że problem będzie się pogłębiał.Wkońcu to tylko ford.
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Wiem bo tak samo miałem w Transicie z 05r ale miał oryginalny alternator i 370k przebiegu. A tu mam niecałe 140k i tak się dziwnie dzieje
Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Po wizycie w ASO nie stwierdzono nic. Jedyne co to powiedzieli ze to wina ledow które założyłem na podświetlane tablic. Oczywiście żarówki założyłem standardowe i dalej to samo. Narazie daje sobie spokój. Najwyżej sproboje alternator przełożyć od znajomego
Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka |
Pulsujące światła
Witam,
Mam problem z oświetleniem w swoim fordzie. W samochodzie pulsują światła, zarówno na biegu jak i wolnych obrotach. Akumulator sprawny, wymieniony regulator napięcia, szczotki, łożysko na alternatorze, posprawdzane napiecia ( wszystko ok). Światła ciągle pulsują. Mechanik wysuwa teorie że przyczyną może być luz na kole pasowym ale nie ma pewności... Czy ktoś miał taki problem? Jeżeli tak to gdzie szukać przyczyny? Pacjent to C-Max 2011r. 1.6 tdci, ok. 204000km przebiegu. |
Odp: Pulsujące światła C-MAX 2011
Przewody masowe do sprawdzenia , znajduja sie na kilichu amorka i pod filtrem powietrza
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Witam,
Sytuacja wygląda na chwilę obecną tak że z przewodami jest wszystko ok. Tak jak pisałem wyżej regulator, szczotki i łożysko wymienione. Błędów na komputerze nie wykazało, przynajmniej żadnych mających jakiś związek z napięciem itd. Ładowanie 15,5 - 15,6 V i cały czas skacze o 0,2-0,3V. Będą sprawdzane piny od kabla oraz sam kabel łączący alternator ze sterownikiem (podobno jest coś takiego). |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Czy w aucie jest nagrzewnica PTC?
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Powiem szczerze że nie wiem...? Jak to sprawdzić? po VINie?
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Można po VIN. Albo zrób test: wyłącz nawiew (wentylator) podczas migania i zobacz czy ustało. Podejrzewam, że masz klimę automatyczną.
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Nie wiem czy jest w aucie to PCT ale faktycznie po wyłączeniu klimatyzacji wszystko się normuje. Nie ma żadnego pulsowania itd. nie wiem co dzieje się z napięciem bo nie dysponuje miernikiem.
Czy na podstawie tych objawów można stwierdzić co kwalifikuje się do wymiany? |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
No to masz nagrzewnicę elektryczną. Jest sterowana wypełnieniem impulsu PWM i stąd to migotanie. Normalny objaw. Jeśli Ci to bardzo przeszkadza to możesz ją wyłączyć elmconfigiem lub wyjąć bezpiecznik (chyba któryś 80A w komorze silnika).
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
No ok, ale czy ta nagrzewnica powoduje tez to wysokie napięcie? Czy to jest normalne przy jej pracy czy coś jest z nią nie tak?
Wiesz wychodzę z założenia że skoro coś jest w aucie zamontowane i pełni jakąś funkcje to wole żeby było sprawne. |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Przyczynę pulsowania masz ustaloną. Niestety sposób sterowania nagrzewnicy powoduje takie objawy, ale jest to normalne zjawisko. Może się nasilać przy słabym akumulatorze.
Na zupełnie nowym aku i przy całkowicie sprawnej instalacji elektrycznej też jest to zauważalne więc nie leć od razu do sklepu. Teraz sprawdź, po prostu, po dłuższym jeżdżeniu jakie masz napięcie bezpośrednio na akumulatorze przy pracującym silniku. |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
ok, dzięki za wskazówki. Tak zrobie. Generalnie akumulator mam praktycznie nowy, w zeszłym roku wymieniony. Moje przebiegi to ok 6-7 tys. rocznie a auto jest garażowane także myślę że jest w dobrym stanie.
Pozdrawiam |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Ja mam to samo, światła delikatnie przygasają na ułamek sekundy przez jakiś czas na zimnym silniku i ustawionym ogrzewaniu na max (PTC).
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
U mnie też pulsują. Nie mam PTC. Pulsuje losowo cały czas. Obroty silnika nie mają znaczenia. Czy 800 czy 3000 pulsuje tak samo. Pulsuje przód, cały tył, podświetlenie ekranów itd.
Przestaje pulsować po wyłączeniu silnika. |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Włączenie się nagrzewnicy PTC daje takie skutki.
Jest ona sterowana za pomocą pwm. Włącz ogrzewanie na minimum, lub je wyłącz i sprawdź czy nadal światła mrugają |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Cytat:
Nie mam nagrzewnicy i światła pulsują. |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Tak z czystej ciekawości, stałem wczoraj na światłach za focusem mk3 lift Hb - wszystkie światła delikatnie pulsują lub żarzą się (jak kto woli), zarówno pozycyjne jak i stop łącznie z tym dodatkowym. Taki chyba urok tych samochodów:/ Dziwne, że moja stara 20 letnia Fiesta nie ma takich problemów, a tu proszę stosunkowo nowy Focus i takie cuda się dzieją. Oczywiście mojego egzemplarza też to dotyczy. Myślałem wcześniej, że to wina PTC, ale jak tak się przyjrzę to pulsuje zarówno przód jak i tył, bez znaczenia czy silnik zimny czy rozgrzany, włączenie i wyłączenie innych odbiorników prądu nic nie zmienia:/
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
W/g mnie to pulsowanie związane jest z "yntelygentnym" ładowaniem.
U mnie czasami nie ma, jak aku był mocniej wyładowany i szło pełne ładowanie. Najbardziej miga, jak napięcie ładowania jest w okolicach 12-13V, a prąd ładowania 0-2A. Problem w tym, że to ładowanie jest takie nierównomiernie pulsujące i tak samo migają światła |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
U mnie akumulator jest dobrze naładowany, a pomimo tego tak się dzieje:/ Czyli sposobu na to nie ma póki co żadnego? Trochę żałośnie to wygląda podczas jazdy. Szczególnie jadąc po zmroku widać jak pięknie lampy na ułamki sekund przygasają. Najbardziej widoczny przeskok jest gdy z 1 biegu wrzucę na luz na niezbyt rozgrzanym silniku.
Lista niedoróbek/wad FF3 się wydłuża...;) |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Ciekawe czy by migały jakby odłączył BMS'a? Pewnie błąd wyskoczy bo to sterowane jest szyną LIN.
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Pewnie się nie da bezproblemowo. Wystarczy dodać trochę gazu na biegu jałowym i już pulsowania nie ma, no ale to tylko chwilowy stan;)
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Cytat:
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Witam. Tak jak pisałem na stronie pierwszej .Efekt był taki ,że alternator po roku znowu padł( oczywiście gwarancji nie uznali) . tym razem alternator wziąłem również regenerowany ale w innym warsztacie i od tamtego czas (ponad trzy lata) spokój z mruganiem świateł.
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
A co było przyczyną uszkodzenia?
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Auto nie dało się odpalić. Stwierdziłem ,że regenerowany wcześniej alternator znowu padł i dałem go do regeneracji ale u innego gostka i teraz jest ok. Zapomniałem o temacie mrugających lamp. Czyli podejrzewam ,że we wcześniejszym warsztacie składali z jakichś kiepskich części.
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
A gdyby wstawić alternator 150A zamiast 120A? Czy to nie robi żadnej różnicy? A Wy jakie macie alternatory w swoich autach?
Wczoraj podczas jazdy wyłączyłem całkowicie ogrzewanie na panelu klimatyzacji i pulsowanie ustało w 80%, światła migotały, ale bardzo delikatnie. Wg mnie ewidentnie alternator 120A nie nadąża z generowaniem prądu do wszystkich odbiorników. Eksperymentalnie chyba zamówię ten alternator 150A i wymienię jak będzie nieco ładniejsza pogoda;) |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Hej, a gdzie jest ulokowany ten cały BMS? Jak to wygląda?
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Jest na minusowej klemie akumulatora.
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Ok dzięki wielkie;) Człowiek ma to przed nosem a nie widzi:p
Czy w takim razie jeśli pulsowanie nie jest wywołane przez sam alternator to może być uszkodzony właśnie ten układ na klemie minusowej? To się jakoś rozbiera czy można podmienić cały przewód czy w każdym jednym przypadku to pulsowanie jest cechą charakterystyczną tego "modułu"? |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Cytat:
Zanim cokolwiek zrobisz to go tylko odłącz (wtyczka z dwoma cienkimi kabelkami). Ma zostać na klemie i podłączony do masy. |
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Odłączyłem ten cały BMS z klemy minusowej na próbę, ale nie ma jakiejkolwiek zmiany. Wg mnie albo coś ma duży pobór mocy albo jest to przypadłość alternatora. Chyba zdecyduję się na wymianę na ten 150A.
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Cytat:
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Jeszcze mam takie pytanie, czy alternator może być np. z polifta? Chyba im nowszy tym lepszy;)
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Czy ktoś w końcu rozwiązał ten problem? Co było przyczyną?
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Wymieniłem wczoraj w końcu ten alternator na 150A i zero jakiejkolwiek poprawy, jest dokładnie tak samo, czyli światła mrugają. Chyba jednak jest to problem od strony "programowej" :roll:
|
Odp: Pulsujące światła po odpaleniu
Rozmawiałem z mechanikiem pracującym w aso, opisałem problem. Dowiedziałem się, że w takiej sytuacji wymieniany był cały BCM i podobno dolegliwości w postaci pulsowania świateł przechodziły po takiej naprawie. Można pokusić się o podmianę modułu na jakiś inny, ale dochodzi do tego koszt zakodowania kluczy od nowa do "nowego BCM'a".
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.