'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
Witam!
W moim essim (1997r, 1.6 16v bez gazu) pojawi³ siê dziwny problem. Od jakiego¶ czasu, zauwa¿y³em, ¿e poziom p³ynu ch³odniczego jest ponad minimum, lecz gdy odkrêcê korek to poziom siê podnosi, uchodzi ci¶nienie i zostaje tak dopóki silnik siê nie nagrzeje. Dzisiaj jad±c zauwa¿y³em, ¿e nie wieje ciep³e powietrze (pokrêt³o by³o na maksa w prawo - na czerwonym polu), zatrzyma³em siê i zauwa¿y³em, ¿e okolice zbiornika wyrównawczego s± mokre, a pod samochodem zauwa¿y³em ma³± plamê z pian±, która znajduje siê te¿ w zbiorniczku, a po odkrêceniu korka s³ychaæ bulgotanie w okolicach termostatu. Silnik nie grzeje siê, temperatura utrzymuje siê idealnie w po³owie. Czyta³em, ¿e winowajc± mo¿e byæ korek, ale te¿ mo¿e okazaæ siê uszczelka pod g³owic±, lecz wydaje mi siê, ¿e przy tym wariancie powinny byæ te¿ inne objawy. Z góry dziêkuje za pomoc |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
Najbardziej miarodajnym wyznacznikiem ilo¶ci p³ynu ch³odniczego jest wtedy, gdy auto stoi zimne na postoju.
Je¿eli w tych temperaturach wskazówka pokazuje czerwone pole, to termostat do wymiany na 99%. Okolice zbiorniczka sprawdziæ, czy gdzie¶ w±¿ nie sparcia³. Kiedy p³yn ostatnio by³ wymieniany i jaki masz teraz zalany? |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
Na postoju tak¿e jest poni¿ej minimum, a dolewa³em nieco ponad tydzieñ temu, gdzie przez ten czas zrobi³em jakie¶ ~500-600km Jutro rano zobaczê, czy na zimnym silniku po odkrêceniu korka stan siê zmieni.
Temperatura tak jak powiedzia³em - stoi pionowo, po ¶rodku napisu 'normal' Jutro w dzieñ bêdê sprawdza³ w³a¶nie tez zbiorniczek, a p³yn nie mam pojêcia, nie mam go d³ugo, a o wymianie my¶la³em dopiero na wiosnê, lecz dolewa³em zimowe 'BORYGO' |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
Odpowietrznik w korku móg³ siê zepsuæ.
Wymieñ korek na nowy, je¶li sytuacja siê nie unormuje, bêdziemy szukaæ dalej. Na zimnym silniku po odkrêceniu korka nic siê nie zmieni. Na ciep³ym tak, to jest uk³ad ci¶nieniowy, dziêki temu woda mo¿e mieæ ponad 100 stopni i siê nie gotuje. |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
Cytat:
Odpowietrznik to jest w korku...ale zbiorniczka wspomagania. A kolega sprawdza³ nagrzewnice? mo¿e ona zrobi³a kaput? A mo¿e termostat siê nie otwiera i nie puszcza p³ynu na nagrzewnice? |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
mianowicie jak sprawdziæ?
|
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
wbudowany odpowietrznik
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
Odpowietrznik jak sama nazwa wskazuje s³u¿y do usuwania powietrza z uk³adów,np. hydraulicznych czy jak tu wspomniane ch³odz±cych.
Zasada dzia³ania opiera siê na samoczynnym wylocie powietrza z instalacji (monta¿ w najwy¿szym punkcie odpowietrzanego odcinka) a korek to monolit,którêdy tam schodzi ci¶nienie?Uk³ad musi trzymaæ ci¶nienie i wtedy p³yn ch³odz±cy czy woda osi±gaj±c 100 stopni siê nie zagotuje. |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
Panowie, uk³ad mi siê zapowietrza, podczas jazdy gdy za³±czê ciepe³ko powietrze przez chwile jest letniawe a po chwili zimne. Pomaga odkrêcenie korka, wtedy za¶ poziom p³ynu siê unosi, co¶ bulgocze przy termostacie, poziom spadnie i pojawia siê ciepe³ko z nawiewów.
Wycieków dzisiaj nie widzia³em, a zrobi³em 200km. Na zimnym silniku poziom utrzymuje siê poni¿ej minimum, choæ wczoraj uzupe³ni³em go do po³owy miêdzy max/min. |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
woda osi±gaj±c 100 stopni siê nie zagotuje.
To przy jakiej temperaturze woda siê gotuje ? Przy 150 ? a mo¿e przy 200 ? Najprawdopodobniej uszczelka pod g³owic±. |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
Cytat:
Poza tym nie odkrêcaj korka przy nagrzanym silniku bo Ciê mo¿e poparzyæ p³yn. Poza g³ównym watkiem: @[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] co to za zaworek w korku od zbiorniczka p³ynu? Do czego s³u¿y? Napisz mnie proszê jak odpowietrza siê uk³ad w escorcie? |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
Wed³ug ksi±¿ki 'SAM NAPRAWIAM' odpowietrza siê samoczynnie. Po wlaniu nowego p³ynu do MAX'a zakrêcamy korek, odpalamy silnik i czekamy a¿ osi±gnie temperaturê pracy.
Co do mojego problemu : dzisiaj ju¿ ca³kowicie straci³em ogrzewanie, trochê pociek³o wody. wydaje mi siê, ¿e z pompy wody. Gdy znajdê czas muszê odwiedziæ rozrz±d i zobaczyæ co i jak, przy okazji wymieniê p³yn i sprawdzê termostat. |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
okaza³o siê, ¿e dziurawa by³a rurka która wychodzi od pompy wody, przy okazji posz³a te¿ uszczelka pod g³owic±, ale wszystko ju¿ ogarniête :)
|
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
Co do ksi±¿ki "sam naprawiam" to prawda, w naszych Escortach uk³ad odpowietrza siê samoczynnie.
Tak btw.ile wysz³a Ciê naprawa uszczelki pod g³owic±? Czy robi³e¶ mo¿e sam? |
Odp: 'Zmienny' poziom p³ynu ch³odniczego
Robi³em sam, uszczelka pod g³owic± 80 z³, pod zawory 50. G³owicy nie planowa³em.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
T³umaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
czê¶ci do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprê¿arek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Bia³ystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.