Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Witam
W zasadzie problem, jak w temacie. A dokładniej mówiąc, brak jakiegokolwiek ruch wskaźnika temperatury silnika zmotywował mnie do wymiany kolejno termostatu i czujnika płynu chłodniczego. Efekt = zero... Pytanie jest, co to może być??? Dodam też, że nie świeci mi kontrolka ciśnienia oleju. Bardzo proszę o pomoc. |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
A który czujnik wymieniałeś? ten na górze czy ten na dole termostatu?
Jeśli chodzi o czujnik,albo poleciała żarówka,albo sam czujnik zdechł. |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Wymieniłem czujnik wkręcany w obudowę termostatu (od góry). Taki na klucz 24 czy 26, podłączany do okrągłej kostki - dwa kabelki.
Dziś trochę jeździłem i zauważyłem, że delikatnie dźwiga się wskazówka wskaźnika temperatury. Dosłownie o 0,5mm dochodząc do białego pola na wskaźniku. A i jeszcze płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest lodowaty, jak by się coś gdzieś zapchało i nie było pełnego obiegu... To tak przy okazji. Zamierzam jeszcze poodpowietrzać układ. Masz jakiś pomysł jeszcze? |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Cytat:
|
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Super, że mnie uświadomiłeś i lipa, że człowiek ma tyle lat ile ma i cały czad durny...
Dziś składam po czyszczeniu krokowy, przepływomierz, filtr powietrza i jeszcze dokupię czujnik o którym mówisz. Jeszcze raz dzięki. |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Człowiek całe życie się uczy,wymień ten drugi i daj znać.
|
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Wykręciłem na wzór "drugi" czujnik, zamówiłem i czekam. Jutro będzie. Przy okazji dodam, że przy ponownym wkręcaniu czujnika, ukręciłem GO!!! Brawoooooo!:619: Teraz mam dodatkową robotę z rozwiercaniem, itp... Chciałem sprawdzić działanie krokowego po czyszczeniu (falujące obroty) i jest lepiej, ale jeszcze nie na 100%. Za to naprawiłem elektrykę szyby pasażera...:razz:
Wielkie dzięki za porady i uświadamianie. W sprawie czujnika jeszcze się odezwę. Teraz muszę jeszcze dojść, co z czujnikiem ciśnienia oleju - nie świeci kontrolka na tablicy. Pozdrawiam |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Z mojego doświadczenia ..... miałem problem z instalacją a nie czujnikiem z tym, że u mnie wskaźnik pokazywał to co chciał ,czasem leciał na maksa czasem dobrze pokazywał zwłaszcza jak wiązką poruszałem
Zwarcie kabla idącego do czujnika z masą powoduje pokazanie na wskaźniku temperatury zera bądź maksa może świadczyć o niesprawności czujnika ...brak reakcji o niesprawności instalacji |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Czujnik już i tak zamówiony a najbliższe prace remontowe zaplanowałem na moment, gdy będę miał go w ręku. Ale na pewno spróbuję zewrzeć do masy i wtedy zobaczymy. Mam pewną pulę przeznaczoną na ten samochód, więc wymieniam na nowe wszystko, co budzi moje wątpliwości. Same ceny też nie sieją grozy, więc... W przyszłym tygodniu spawanie podłużnic, czyszczenie zbiornika paliwa + lakierowanie i konserwacja + wymiana tulei gumowych z tyłu i spód auta w 100% załatwiony. Potem lekkie ścinanie lakieru + polerka i pranie wnętrza. Jeszcze głośniki tył + centralny i pilot. Zakończenie tematów czujników temp i ciśnienia + mycie silnika (filtry już po wymianie) i OTWARCIE SEZONU.
EW 1, dzięki za poradę i do zobaczenia na jakimś zlocie (w sumie nie daleko do siebie mamy...) Pozdro |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Życzę jak największej wytrwałości ...... A na zlot wybieram się w weekend majowy .. około Bożego Ciała do Brennej
Moje plany równie ambitne odnośnie przywracania stanu fabrycznego w essim Pozdrawiam |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
I wreszcie po wymianie czujnikow temp. komputera i tablicy oraz termostatu wraz z obudowa i filtra powietrza. Wrocila informacja o temp. silnika na tablice oraz ustabilizowalo sie spalanie. Z prawie 12 l/100km Pb 95 na 8,3 przy cylku mieszanym. Wiec chyba sukces... Przy okazji mam pytanie w jakim zakresie slowa NORMAL na wskazniku temp plynu chlodniczego utrzymuje sie Wam wskazowka. Mechanik powiedzial mi, ze w Fordach to plo zawsze na literce R. U mnie natomiast nieznacznie sie to plynnie wacha pomiedzy O a R. Tak naprawde nigdy nie dochodzi do R, bo wlacza sie wentylator i spada do O.
Jak jest u Was??? A przy okazji jakie macie spalanie -( 1,6 90KM ) |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
u mnie jak silnik jest w pełni nagrzany to wskazówka stoi dęba, czyli jest dokładnie pomiędzy R a M, wentylator załącza się pomiędzy M a A
|
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
No prosze a u mnie jest widoczny w zasadzie ciagly ruch to w gore to odrobine w dol. Tak jak napisalem wyzej pomiedzy N O i nigdy nie dochodzi do pionu.
Cos jest nie tak? |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
podejrzewam że kwestia czujnika, może ktoś kiedyś wymieniał na jakiś zamiennik
|
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Cytat:
A tej zimy wskazówka potrafiła szaleć i pokazywać stanowczo za mało, mimo, że termostat wymieniony i z nawiewów gorąc leciał... Raz po przegazowaniu wentylator włączył się, żeby schłodzić płyn kiedy wskazówka nie była nawet na N... Na razie wszystko wróciło do normy - czytaj pierwszy akapit. Już miałem wymieniać czujnik - ale czytałem, że zamienniki to już w ogóle potrafią pokazywać co im się podoba... |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
A powiedz mi Sobolewicz ile pali Twoj Escort przy takich wskazaniach temp? Moje 1,6 w mieście potrafi nawet 12l/100 spalic a jezdze stanowczo ekonomicznie.
|
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Na gazie pali mi po mieście wiosna/lato/jesień ok. 12-12,5l, zimą do 13l. Benzyny nie wiem, ale zakładając, że gazu spala te 15% więcej niż benzyny to pewnie w okolicach 11 by palił.
Jeśli chodzi o jazdę kręcę min. do 3tys. obrotów, czasem i do 4-5 jak trzeba na dwójce przycisnąć. |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
11l Pb to chyba tez troche duzo ??? U mnie obecne spalanie to okolo 12l na 100 po miescie. Dzis bylem u mechanika i tez stwierdzil,ze to za duzo na taki motor. Stwierdzil mi tez nieszczelnosc ukladu doprowadzenia powietrza z czego moze wynikac problem z lekkim falowaniem obrotow (krokowy dostaje lewe powietrze) oraz przeplywka swiruje. Musze sprawdzic lambde aby w kwestii duzego spalania wykluczyc jej awarie.
Jak widzice walki trwaja... |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Eeee, 11 czy naaawet 12l na fordowskiego Zeteca 1.6 z pierwszej pol. lat 90 to naprawde norma. Fiesta moje Pani 1.25 spokojnie wcina 10l na 100km... i tyle. To sa raczej paliwozerne silniki. Takze radze nie szukac dziury w calym. No chyba, ze chcialbys, zeby auto palilo tyle co podaje producent...;) albo jezdzic na wodę ;)
|
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
najpierw zajmij się nieszczelnością dolotu a dopiero potem myśl o prawidłowej pracy sondy
|
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Do Sobolewicz... Pewnie masz racje. Liczylem, ze z moja naprawde delikatna noga moze uda mi sie jakies 7, max 8 w cylku mieszanym. Nie mowie juz o 4,8/100 ON w moim Mondeo 2,0 z 2007r z automatem:surprise:
No nic, taki urok... Do 3ci.... Tez masz racje. Czesto w takich autach drobny, zdaje sie niewazny szczegol psuje calosc. Tego nauczyl mnie moj prawie 40-sto letni Uaz. Dzieki i pozdrawiam. |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
to spalanie co podałeś nie jest normalne i coś jest nie teges
|
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Normalne do końca nie, ale tragedii nie ma. Niech wszystko zostanie doprowadzone do porządku to może i spadnie do tych 10-11l.
|
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
No i ostatecznie zlitrazowany. Ostatecznie na 100km Escort spalil mi 8,6l. Liczac, ze to cykl mieszany w sumie 50% pozamiejskich drod przez miejscowosci (to nie autostrada) i 50% miasta a dodatkowo z 40% calego przebiegu z otwartym dachem to uwazam, ze zle nie jest. Co myslicie? :razz:
|
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
Moje 1.4 wciągnie 33 litry gazu na 335 km (trasa, cisnę mu po 120-140km/h), a przy jeździe spokojnej 365km.
A ile Pb? Nie wiem, bo mam popsutą wskazówkę. Gdy dojdzie do rezerwy, to nagle ni stąd ni zowąd spada poniżej jakiegokolwiek poziomu. |
Odp: Brak wskazania temperatury silnika i kontrolki ciśnienia oleju.
tomek8888 mysle, ze to naprawde dobry wynik na LPG. Zwlaszcza przy takich predkosciach. U mnie wskaznik paliwa teznie pokazuje "rowno". Najpierw schodzi w miare adekwatnie do przybywajacych kilometrow a potem nagle opada i znowu znaczna ilosc kilometrow stoi na rezerwie. No tak ma poprostu.
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.