2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Cześć,
Zastanawiałem się czy zakładać nowy temat czy podpiąć pod jeden z wielu już istniejących, zdecydowałem o założeniu nowego żeby rozróżnić wersję silnika. Pasek rozrządu zgodnie z zaleceniami producenta powinno wymieniać się co 10lat/200tys km - moje auto ma 8lat/110tys i zdecydowałem o wymianie. W związku z tym mam kilka pytań:
Czy coś jeszcze powinienem dokupić? Wycenę z ASO na sam rozrząd mam na 1100zł - "bez pompy wody, bo w tym silniku pompa nie jest napędzana z paska rozrządu" :diabelek: |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Jeśli ci się nie pali z wymianą to napisz do tego którego publicznie imienia się nie wymawia na forum, ale Jacek heheheheh ci to ogarnie i doradzi:) W kwestii części to jeśli chodzi o mnie mam zaufanie do części INA. Stosunek ceny do jakości bardzo dobry w obu kierunkach.
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Mam na zbyciu zestaw - info poszlo na priva.
Co do samej wymiany, to polecam Godart w Gdyni na Zwirowej 2a - maja dostep do blokad, ktore sa niezbedne jesli wymiany wymagac beda oringi na walkach. U mnie po przyspieszonej wymianie rozrzadu jaka musialem zrobic w Szwecji, poprawiali robote (wyskakiwal mi blad ustawienia walkow) i wlasnie te oringi dodatkowo wymieniali. Jakby co, to mozesz powiedziec ze znajomy ze Szwecji, ktory robil swojego S-Maxa 2,5T ich polecil, to bede mial dodatkowe punkty gdy kolejny raz sie u nich pojawie... :roll::619: |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
W zestawie gatesa rolki są ze znakiem INY. Lepiej wziąć KP35509XS
ma nowy typ rolki która sama się naciąga. W lipcu za ten zestaw dałem ~300 zeta. |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Dzięki za odpowiedzi, mam jeszcze pytania uzupełniające:
- czy oprócz napinacza do paska osprzętu nie ma jakiś dodatkowych rolek prowadzących? - ile jest uszczelniaczy od strony rozrządu, trzy? Cytat:
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Mój jest z 2008 i pasowało.
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Cytat:
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
''Jakieś inne rolki? Jakie?''. Ja wymienilem oprocz napinacza tez rolke.Napinacz od INA.Paski ma teraz z dwa lata.Juz zaczynaja halasowac troszke.Z tym, ze ten od klimatyzacji przytarl sie o rure od IC.
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Cytat:
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
W aso 60pln za dwie, więc ktoś chce Cię dobrze naciągnąć.
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
A wiesz może jaki kod tego elementu?
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Identyfikator: 1371764
Nazwa: Brok wałka rozrządu smax 2,5t Lokalizacja: 0B1111 Dokładna cena z 05-05-2015 to 57,30 zł brutto. Gdyby dalej chcieli od Ciebie ponad 3 stówy, to daj znać. Mam to aso blisko pracy, to podejdę, kupię i Ci wyślę. |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Dzięki wielkie za kod i za propozycję. Spróbuję jeszcze poszukać we własnym zakresie - może zostało wycenione coś innego i stąd ta rozbieżność w cenie. Z identyfikatorem pójdzie łatwiej.
Jeszcze raz dzięki |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Witam,
Podnoszę temat bo mam pytanko, mianowicie: Czy orientuje się ktoś jak jest z miejscem przy wymianie rozrządu? Czy jest szansa wymienić normalnie na samochodzie bez opuszczania silnika, ruszania innego osprzętu, czy trzeba coś kombinować ? |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
pewnie trzeba będzie ściągnąć pasek osprzętu i może łapę silnika
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Aurerum - robiłeś lub widziałeś czy tylko tak podejrzewasz ? :)
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
robiłem w 2.2 ale w mondeo mk4, a ty masz s maxa i 2,5 ,ale rozrząd jest z tej samej strony co w 2.2 jak w większości aut ford
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Normalnie na samochodzie. Ciasno ale da sie.
Blokady trzeba mieć jak uszczelniacze wymieniasz. |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Witam,
podepnę się pod temat. Mam nalatene jakieś 188 tys km. rozrząd był robiony kompletny w okolicach 105 tys. Coś pasek zaczął piszczeć i tak się zastanawiam czy całości nie robić. autko mam trochę pomodzone. robić już razem z pompą? czy wymienić paski i rolki... |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Cytat:
Cytat:
A oprócz przebiegu, jak dawno był wymieniany ten rozrząd ? |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Znalazłem fakturę
Wszystko. Pompa. Paski. Uszczelnienia itd były robione we wrześniu 2012. Przy przebiegu 105152. Wiec chyba uszczelnienia sobie odpuszczę i powymieniam. Paski i osprzęt. Na fakturze widzę dwa klinowe i jeden rozrządu. |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Jak przy uszczelniaczach jest sucho to myślę że nie trzeba ruszać (ja u siebie zostawię). Co do reszty, rozrząd ma 4 lata i 80k km. Teoretycznie Ford zaleca wymianę co 10 lat / 160k km. Więc może wystarczy tylko zmienić paski klinowe i przestanie piszczeć. Jednak oczywiście nie zniechęcam do wymiany rozrządu, żeby później nie było jakby co :P
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Tak zrobię.
Uszczelnienia zostają. Wymieniamy paski. Klinowe i rozrządu. Rolka. Napinacz i pompa wody. Będzie spokój nam nadzieje |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Zalezy od polityki osobowej.
Tam jest wadliwa osłona rozrządu, co moze powodowac kwiatki Ja przy ok 200 000 wymienie wszystko, może i włącznie z kołami rozrządu. |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
dla zainteresowanych.
poniżej foto z kompletem rozrządu (bez kół) i numerami ori części do 2,5T HUWA może ktoś będzie zainteresowany poza olejem to chyba wszystko potrzebne. Jak pisałemu mnie taka wymiana jak na foto poniżej miała miejsce 82 tys. km temu. Teraz wymienie wszystkie paski łącznie z rozrządem i pompe wody. powinien być spokój na kolejne 100 tys mam nadzieje. http://i68.tinypic.com/ru1ztl.jpg P.S. Polecicie kogoś z częściami na forum? żeby sprawdzone były i w rozsądnych cenach? |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
ja rozrząd (jak i każdorazowo rzeczy "przeglądowe", wycieraczki, itp.) kupuję w ford-esklep.pl
Wg mnie ceny są ok, zawsze biorę oryginały Forda i udało się na nie nawet jakiś mały rabacik wynegocjować. Ludzie ze sklepu są pomocni i ogarnięci. |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
a pompe można brać HEPU?
czy lepiej ori. Różnica w cenie bardzo duża. |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Można helu. Szczegolnie jak robisz wymianę co 100000
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Ok dzięki
A co do zestawu. Ina ? Gates? Robię ze 12-14 tys rocznie. Wiec za 5 lat i tak wymienię znowu. |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
ja preferuje INA, Gates może być, unikam Contitech, i ostatnio SKF (głownie ze względu na pompy wody)
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Ktoś poleci sprawdzony warsztat do wymiany rozrządu w 2.5T w okolicy Poznania lub Bydgoszczy? U mnie w mieście tylko ASO się nie boi tematu, a wstępnie wycenili robotę na 2500,- :/
Do Gdynii, do polecanego na 1 stronie warztatu, trochę jednak mam daleko :) |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Nie masz tam jakiegoś warsztatu specjalizującego się w Volvo?
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Cytat:
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Witam.
Koledzy ,podpowie ktoś jak wymienić pasek napędu kompresora klimatyzacji ?? w 2.5T nie ma tam żadnego napinacza :( |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Cytat:
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Cytat:
Bump: Ten rozrząd w naszych 2.5T jest do ogarnięcia przez każdy warsztat z doświadczeniem.Nie trzeba blokować wałków,tylko koło pasowe,robi się na znaki.Kwestia,czy jest już zamontowany automatyczny napinacz,czy manual.W moim katalogowo po VIN był manual,po zdjęciu obudowy okazało się,że Ford zamontował już automat.Polecam zestaw Gates z pompą. |
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
Cytat:
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
1 załącznik(i)
Czyli jak chcesz go wymienić luzujesz na napinaczu ten z przodu,i...
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
dzięki Cliner:one: u mnie wygląda to trochę inaczej, z obrazka wynika ze trzeba odkręcić jakieś kolo , nie jest to wal, tak jak już pisałem , u mnie musiał bym odkręcić kolo pasowe na wale, co nie wchodzi w rachubę, spróbuje odkręcić, poluzować cały kompresor klimy , możne się uda.
|
Odp: 2.5T Wymiana rozrządu, pasków osprzętu
3 załącznik(i)
Masz takie samo jak u innych z tymi silnikami.Od klimy tniesz nożem,koło pasowe na pompie od wspomagania trzeba odkręcić.
Bump: Zalecają użyć takie narzędzie[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Bump: |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:14. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.