Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford C-MAX (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=120)
-   -   [C-MAX 2003-2007] Odma - wycieki (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=219393)

lotek 07-02-2015 16:03

Odma - wycieki
 
Witam,

Na załączonym zdjęciu opisałem miejsca gdzie znalazłem miejsca wycieków. Patent z trytytek na odmie został zaprojektowany ;) przez poprzedniego właściciela i chyba nie spełnia swojej roli, ponieważ pod miejscem łączenia odmy z wężem ( nr 1 na zdjęciu) wycieka olej. I teraz pytanie, czy on w ogóle powinien tam wyciekać, czy odma przypadkiem nie ma za zadanie "wyrzucać" pary wodnej a nie olej?. I czy może wiecie co wymienić aby zastąpiło to arcydzieło z trytytek?? Czy cały dekiel zaworów czy tylko rurę wchodzącą w niego? Idąc dalej, olej pojawił mi się także w gumowej rurze, która łączy turbinę i filtr powietrza, myślałem, że może turbo puszcza, ale w tej sytuacji może być winna odma?. I teraz miejsce nr 2, tam również pod spodem łączenie turbiny z plastikową rurą wydobywa się olej i czy on tam powinien być?? Czy po prostu uszczelnić rurę?? Czy jednak w tym przypadku winna jest turbina? Sporo pytań wiem, ale chciałem opisać dokładnie co i jak :)
Dodam tylko, że turbo ładnie pompuje i wirnik kręci się bardzo swobodnie.
Pozdrawiam

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5d4c27a912c7.jpg

bartosh80 07-02-2015 17:57

Odp: Odma - wycieki
 
Opisy są na forum:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Części do wyboru:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

lotek 07-02-2015 19:33

Odp: Odma - wycieki
 
Czyli miejsce nr 2 również cieknie z powodu domy?

bartosh80 07-02-2015 19:53

Odp: Odma - wycieki
 
Tak, odmy.

lotek 07-02-2015 20:06

Odp: Odma - wycieki
 
Dzieki za informacje. Powiedz proszę, czy uszczelnić miejsce nr 2? Strasznie mi brudzi silnik. I ciekaw jestem co pękło w miejscu nr 1 tam gdzie jest ten patent z trytytek, czy to ten łącznik czy może coś w odmie, na pokrywie zaworów. I czy nic się nie stanie jak nic z tym nie zrobię, mam na myśli nie zrobienie separatora oleju. Boje się, że turbo zassie za dużo oleju.

arturfom 07-02-2015 20:17

Odp: Odma - wycieki
 
Na 2 masz szczelinę lewa śruba nie dokrecona

lotek 07-02-2015 20:27

Odp: Odma - wycieki
 
Tam gdzie jest taki jakby haczyk ?

Biperek 07-02-2015 21:36

Odp: Odma - wycieki
 
Tam gdzie masz te "trytki" (nr 1) to standard w naszych autach. Wielu z nas coś tam już musiało po swojemu kombinować.
Miejsce numer 2 dokręcenie śruby już ci zasugerował arturfom.
Numer 3 bym się najbardziej martwił, bo tam chyba nie ma połączenia, wersja optymistyczna - zacieka po odmie, wersja mniej optymistyczna - pęknięcie.

lotek 07-02-2015 22:54

Odp: Odma - wycieki
 
Pęknięcie odmy? . Jak czytałem powyższy artykuł, to właśnie w.miejscu nr 3 jest olej z odmy.

arturfom 08-02-2015 00:50

Odp: Odma - wycieki
 
wpierw zajmij się skręceniem szczeliny jaką masz - koniecznie
potem zdejmij ta rurę w całości odłacz od filtra, odmy i turbo przemyj może byc nawet myjka ciśnieniowa, zerknij czy na czujniku maf przy filtrze masz olej jeśli jest to zerknij na filtr powietrza ( ciśnienie zasysanego powietrza spokojnie prześle szlam w kierunku turbiny ) filtr do wymiany zerknij na wlot powietrza pod filtrem ( zbierzesz odkurzaczem syf ) potem zerknij na turbinę czy masz luz i mocowanie zimnej części turbiny - to że z odmy leci olej może być wynikiem każdej nieszczelności ( zasysane powietrze przez turbinę powinno wyrównac ciśnienie w odmie )
ten krocieć przy odmie też mam kulawy połamana jedna zapinka a sam krociec ma wadę jest uszczelka dość lużno spasowana a jak widziałeś jak kładzie się instalację odpływu to zgodnie z ta zasadą krociec powinien obejmować wyjście odmy ( trzeba znaleźć oring o średnicy rurki jaką ma krociec założyć do końca za uszczelkę następnie potrzebujesz tylko pięć pasków trzy na łaczenia i dwa na zablokowanie ) nie będzie chlapać

endrius33 08-02-2015 06:04

Witam.
Z podobnym problemem tzn olejem w przewodach podjechalem do znajomego mechanika z Volvo. Poinformowal mnie, że przyczyna oleju jest wadliwy separator oleju i nadaje się do wymiany.

bartosh80 08-02-2015 09:49

Odp: Odma - wycieki
 
3 załącznik(i)
lotek prosiłeś o zdjęcia dodatkowego separatora tak to wygląda (temat akurat na bieżących stronach więc w nim zamieszczam zdjęcia).
W moim przypadku pękła ta gumowa (czarna) membrana w odmie co wiązało się z przedostawaniem się jeszcze większej ilości oleju w cały układ dolotowy powietrza. Zakup nowej pokrywy i od razu separatora od Lublina+ montaż.
Opis jaki wklejam jest z e-maila który w ostatnim czasie wysłałem do kolegi z forum Volvo brykającego się z identycznym problemem:

Gdzie i mniej więcej jak widzisz na zdjęciach reszta to już trochę własnej inwencji:
1 – jak ułożyłem przy silniku otwór na harmonijce filtra powietrz dopasowałem jakiś gumowy kapsel może być ciasno spasowany korek od odmy do separatora dodatkowego jest wykorzystane kolanko oryginalne odma/harmonijka
2 – tak wygląda po wyjęciu średnic tych wężyków nie pamięta choć chcę ten grubszy wymienić na karbowany od sprzętu AGD lepiej się układa ten zrobił się bardzo twardy
3 – zbiorniczek którego nie widać na drugim zdjęciu co 5 kkm (na początku sprawdzałem częściej aby określić interwał czasowy napełnienia się zbiorniczka) podnoszę go i wylewam to co się uzbierało jest przy tym cieńszym wężyku na końcu spoczywa na osłonie silnika
I to cała filozofia – silnik dostaje czyste powietrze – czyste harmonijka przy filtrze pow/turbina/instalacja powietrzna/intercooler/przepustnica/kolektor dolotowy powietrza/egr.
Przez jakiś czas miałem połączony ten grubszy wąż do harmonijki filtra powietrza(inaczej to wyglądało) jednak te silniki mają jak już wiesz fabryczną odme bardzo kiepską i szybko dostają mocne przedmuchy nadal na turbinę i w całą instalację szedł olej były to już naprawdę małe ilości ale przerobiłem na stan obecny.
Widać nieraz zależy jak wiatr zawieje że z pod samochodu lekko zadymi w aucie nic nie czuć zostawiłem - wąż schodzi w okolice przekładni kierowniczej/sanki.

lotek 08-02-2015 15:37

Odp: Odma - wycieki
 
Kurcze, skomplikowana operacja. Czyli to jest zestaw od Lublina? Czy własna inwencja?

Bump: Od odmy na pokrywie zaworów instalacja prowadzi prosto do zbiornika, który po jakimś czasie oprozniasz? . A miejsce wejścia gumowego węża w ta harmonijkę ppo prostu zaslepiasz ? Dobrze rozumiem?.

bartosh80 08-02-2015 16:01

Odp: Odma - wycieki
 
Od Lublina jest tylko to - [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Zbiorniczek jest na końcu tego cieńszego wężyka drugie zdjęcie ale go nie widać dlatego dodałem 3 zdjęcie samego zbiorniczka i on jest opróżniany.
Od odmy instalacja prowadzi do separatora pierwsze zdjęcie oraz jak w linku - harmonijkę zaślepiasz.
Własna inwencja aby to w miarę estetycznie/poprawnie/solidnie zamontować.
No i jeszcze jedno przy separatorze jak w linku przy wyjściu niebieska uszczelka - jest mały kołnierz oporowy oraz mocowanie separatora potrzebne w Lublinie nam nie potrzebne więc obydwa elementy zeszlifowałem widać to na zdjęciu 2.

lotek 08-02-2015 18:52

Odp: Odma - wycieki
 
Bartosz czyli najlepiej wykonać separator jak rowniez zmodyfikować samą odmę tzn filterek z siatki stalowej i powinno być ok?

luki6262 08-02-2015 22:14

Odp: Odma - wycieki
 
Ja dałem tam siateczkę drobnozwojową. Nie może to być siatka powlekana. Olej w dalszym ciągu się gromadzi, ale w znacznie mniejszej ilości niż to było wcześniej. U mnie to jest tak jak tutaj:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

pcrb 09-02-2015 08:58

Odp: Odma - wycieki
 
a po co ten separator dajecie przecież ten silnik ma tak mieć i nic sie nie dzieje z tym olejem w niczym to nie przeszkadza, on wraca do silnika i to nie prawda jest, że się spala bo jak by tak było to by ubywało nam oleju, a u mnie w aucie gdzie olej zmieniam co 10 tys i co 3 miesiące nie ubywa ani troszke. te połączenia które mówisz że ciekną to to koło turbiny cieknie kiedy jest niedociagnieta lub jej brak sróba po lewej stronie plastikowego przewodu i on drży i sie rusza, dodatkowo poza dokręceniem możesz po odtłuszczeniu dać silikonu czarnego wysokotemperaturowego. pozostałe miejsca też lekko silikonem i nowe objemki ale zrół je ładnie a nie byle jak że sie ześlizgują. daj metalowe dokręcane a nie z plastiku sciagane bo one sie od temperatury rozszerzają.

lotek 09-02-2015 09:32

Odp: Odma - wycieki
 
Myślę, że ten patent z trytytek u mnie, zastępuje jakiś pęknięty element. I właśnie wydaje mi się że ten [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ( ja go chyba nie mam). No i według mnie, leci tego oleju zdecydowanie za dużo, tak jak by odma niedomagała. Dekiel zaworów jest dosyć drogi, myślicie że opłaca się kupić używany np. od 1.6 HDI?

bartosh80 09-02-2015 10:25

Odp: Odma - wycieki
 
pcrb - a którędy przedmuchy/olej z odmy ma trafić do silnika konkretnie miski olejowej?
Silnik 1,6D/TDCi

lotek 09-02-2015 10:44

Odp: Odma - wycieki
 
Bartosz, czy ten łącznik [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...], można kupić gdzieś indziej aniżeli w serwisie?? Szukałem używki na allegro, ale jakoś nic nie mogę znaleźć. Znalazłem jeszcze pokrywę, [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...], rozumiem, że będzie pasować? Tylko teraz achodzi obawa o stan odmy, czy nie będzie ona również uszkodzona.

pablod 09-02-2015 22:05

Odp: Odma - wycieki
 
Z samym łącznikiem może być problem, ale kompletne rury są na allegro od 60 zł. Co do ich jakości nie wypowiem się, może ktoś kto kupił coś powie.

lotek 11-02-2015 09:37

Odp: Odma - wycieki
 
Graty już zamówione: pokrywa od 1.6 hdi, uszczelka od tdci i cała rura. W weekend przełożę sobie wsio. Informacyjnie, pokrywa w fordzie kosztuje 1050 pln a w Peugocie 290 już z uszczelką :). Ja zdecydowałem się na używaną, także zobaczymy co z tego będzie. Powiedzcie proszę, czy przy montażu uszczelki użyć troszkę silikonu?? Czy sama powinna ładnie przylegać?

lotek 13-02-2015 23:08

Odp: Odma - wycieki
 
Autko juz podkręcanie i mam nnadzieje ze będzie ok, teraz czas na rozrząd :).

lotek 16-02-2015 21:56

Odp: Odma - wycieki
 
Panowie z miejsca nr 2 nadal lekko leci olej. Tej śruby nie da się dociągnąć, ponieważ gwint nie jest na jej całej długości i robi ona jedynie za "skobel". Może dać jakąś nakrętki na jej dolna część ?. Hmm.

bartosh80 17-02-2015 07:07

Odp: Odma - wycieki
 
lotek - wiem jak wygląda ta śruba ale przyglądając się dokładnie zdjęciu odnoszę wrażenie że przy niej brak łba - jeżeli tak daj inną+cienka podkładka (gwint na całości) ale będziesz musiał chyba trochę łeb zeszlifować jest tam mało miejsca. Nakrętki raczej nie dawaj bo możesz zerwać gwint przy muszelce turbiny ( lub coś pęknie).

lotek 17-02-2015 11:09

Odp: Odma - wycieki
 
Będę kombinowal bo tak nie może zostać. Chyba właśnie dam nowa śrubę, która docisnie całym gwintem.

voodo 17-02-2015 16:23

Odp: Odma - wycieki
 
Ja tam bym nie kombinował z tą śrubą. Bardziej bym się skupił na stanie uszczelki i plastikowej podkładki miedzy tą rurą a turbiną.

krzlas36 22-02-2015 12:32

Odp: Odma - wycieki
 
Cytat:

Napisał lotek (Post 2348846)
Myślę, że ten patent z trytytek u mnie, zastępuje jakiś pęknięty element. I właśnie wydaje mi się że ten [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ( ja go chyba nie mam). No i według mnie, leci tego oleju zdecydowanie za dużo, tak jak by odma niedomagała. Dekiel zaworów jest dosyć drogi, myślicie że opłaca się kupić używany np. od 1.6 HDI?

Witam ja kupiłem na "allegro" nową pokrywę zaworów ( 250 zł ) i pasuje jak diabli a te wycieki oleju to z winy separatora oleju w pokrywie.

_Slawo_ 24-02-2015 19:38

Odp: Odma - wycieki
 
witam. Po wymianie olej dalej dostaje się do przewodów czy wycieki ustały?

wrzoch 24-02-2015 20:51

Odp: Odma - wycieki
 
2 załącznik(i)
Wyciek w miejscu nr 1 spowodowany jest prawdopodobnie nie trzymającym, bądź przekoszonym oringiem. Oring kosztuje poniżej 1PLN, tylko trzeba sobie wyjąć stary na wymiar i dopasować coś odrobinę większego, żeby ciasno wchodził.

Wyciek w miejscu nr 2 spowodowany jest ... któż by zgadł - uszkodzonym/sparciałym oringiem, który siedzi na rezonatorze właśnie (to ten plastik, który wchodzi do turbo, a z drugiej strony nachodzi na niego rura.

Olej w miejscu nr 3 spowodowany jest konstrukcją odmy w silniku 1.6HDi/TdCi. Ten Typ Tak Ma niestety.

Wymiana pokrywy zaworów niewiele pomoże i są to pieniądze wyrzucone w błoto, chyba, że pękła membrana, która znajduje się pod tym jakby kapslem na zatrzaski, co da się rozpoznać po tym, że spod kapsla wydostaje się olej.

Konstrukcja tej pokrywy zaworów, która jednocześnie jest odmą, czyli odpowietrzeniem skrzyni korbowej jest prosta jak budowa cepa i oprócz tej membrany tam naprawdę nie ma się co zepsuć.

Co do kupowania tego króćca za 130PLN mój patent kosztował mnie jakieś 4.
Na zdjęciu wersja prototypowa z kółka od kluczy oraz materiał na wersję docelową. Kombinerki, obcęgi i pół godziny zabawy. Idealnie się ściąga/zakłada, nie spada i nie łamie się zimą.

Hxpro 02-03-2015 14:14

Odp: Odma - wycieki
 
Ja mam podobne problemy...wielu innych również jak czytam ale problem największy z umiejscowieniem:
1. olej zbiera mi się za pokrywa zaworów, pod wtryskami
2. usunąłem wysciółke z pokrywy silnika- został sam plastik , doczyściłem benzyna ekstrakcyjna i założyłem , po zdjeciu dokładnie po "opryskach" widac było że leci mi z rury do turbo (rezonatora)w miejscu przykręcenia do turbiny i to dosyc mocno, oraz z okolic odmy
3. wymieniłem całą rurę bo był odłamany jeden zaczep- tutaj juz nie leci uff
4. zdjąłem pokrywę zaworów i wyczysciłem zebrany olej, ale za kolektorem ssącym nie udało się doczyścić bez zdejmowania, okazało sie poza tym że korek od oleju jest cały zasyfiony i nierówna jest uszczelka, oczyszczone i odwróciłem uszczelkę- tu tez teraz sucho, dałem nowa uszczelke pod pokrywę i...
5. w okolicach odmy leci olej dalej- pokrywa silnika w tym miejscu jest ochlapana, plastikowy odpowietrzacz oblany- nie wiem czy jest sens to rozbierac czy kupie pokrywę , ale olej za pokrywą w takiej ilości po 100km... albo przelało się to czego nie doczyściłem albo coś jeszcze puszcza- same wtryski sa suche przy gniazdach- może to szpilki?
Wydaje się że czeka mnie większa robota ze zdejmowaniem kolektora ssącego tak jak czytałem w innych postach. Ogólnie jak leciało ze wszystkich miejsc to miałem ubytek ok 0,5l na ok 5tys km- duzo i denerwuje. W żadnym silniku Vw tego nie miałem załamka. Rocznik mojego c-max to 2006, przebieg to ok 200tyś . Przybył do kraju w 2009 roku z przebiegiem 90 tyś

lotek 02-03-2015 15:16

Odp: Odma - wycieki
 
Powiem Ci, że u mnie również znów leci i chyba nabędę nową pokrywę i tyle.

wrzoch 02-03-2015 21:55

Odp: Odma - wycieki
 
Jeżeli leci spod tego dekielka, tego na zatrzaskach, to można tam podłożyć oring 1mm grubości, nie pamiętam średnicy, ale chyba 46mm wewnętrzna. Trzeba uważać, żeby zatrzasków nie połamać. Jak membrana jest tylko cała, to przestanie stamtąd cieknąć.

_Slawo_ 03-03-2015 08:30

Odp: Odma - wycieki
 
Witam. A czy po wymianie pokrywy z odmą na nową problem z wydostającym się olejem przez odmę znika całkowicie? Pytam bo nowa pokrywa trochę kosztuje i czy jest sens jej zakupu?

lotek 03-03-2015 09:09

Odp: Odma - wycieki
 
Nowa pokrywa to koszt około 270 pln. I według mnie całkowicie nie wyeliminuje wycieków z odmy ale znacznie je ograniczy.

c-matix 30-03-2015 14:38

Odp: Odma - wycieki
 
Do . Mam pytanie czy na pokrywie zaworów co jest ten okrągły dekielek na ok 7-8 zaczepek w nim jets membramka tak ??? mi przez nią nie leci olej ale zaczoł lecieć do odmy i w turbine dość mocno. I tu moje pytanie czy jest tam jakiś zaworek-membramka która po wymianie może ograniczyć ten olej, bo wczesniej miewałem minimalne ślady oleju w przewodzi e dolotowym od filtra do turbiny a teraz od miesiąca mam te rowki zalane olejem.
Dodam że 3 tygodnie było czyszczenie całego układu dolotowego, zaślepienie z czyszczenie ERG i wymiana świec żarowych. A ukłą był zawalony tak że przez te przyczyne wywalało mi olej spod korka wlewowego olej.

A i przy okazji drugie pytanie czy wersje 90KM posiadają nieszczęsne sitko w smoku oraz co daje usunięcie jakiegoś małego siteczka w przewodzie który idzie od turbiny w dół do silnika nie mylić z gruszką.

pilot14 31-03-2015 10:55

Odp: Odma - wycieki
 
Cytat:

Napisał c-matix (Post 2378843)
A i przy okazji drugie pytanie czy wersje 90KM posiadają nieszczęsne sitko w smoku oraz co daje usunięcie jakiegoś małego siteczka w przewodzie który idzie od turbiny w dół do silnika nie mylić z gruszką.

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

i inne, w wyszukiwarkę internetową wrzuć "ford 1.6 tdci sitko turbiny" a tematów ci wyskoczy masa. Są tam opinie za i przeciw wywaleniu sitka, jest opisana lokalizacja i sposób demontażu.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.