Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Transit (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=101)
-   -   [Transit 2014-2019] Czy ktoś już posiada nowy model ??? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=204885)

lukas_ko 15-05-2014 11:09

Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Witam. Czy ktoś już posiada/użytkuje nowy model dużego transita na rok 2014 jestem ciekaw opini, wrażeń z jazdy i pierwszych uwag jak ogólnie wypada na tle konkurencji?

Bo z tego co widzę to zapowiada się dość ciekawie i ma w opcji bardzo dobre wyposażenie jak np. Inteligentny tempomat, radar nagłego hamowania, śledzi martwe pole w lusterku, składane lusterka, w pełni regulowany elektrycznie fotel kierowcy, nawigacja w języku Polskim, 6x poduszka powietrzna ( 2x czołowe, 2xboczne, 2x kurtyna),kamera cofania, czujniki parkowania przód i tył kontrola trakcji w zależności od ładunku.
Brakuje tylko lamp ksenonowych i ledów. Bo to już w sprinterze jest od dawna (ksenony)

wojtekjanus 15-05-2014 11:39

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model dużego transita
 
Moim zdaniem jest jedna duża wątpliwość z europejskim Mk8 - do wyboru jeden silnik 2,2 l - największa moc to tylko 155KM.
Może to jeszcze jakoś od biedy wystarczy przy najmniejszej wersji i przy miejskiej jeździe, ale na pewno nie przy Jumbo o DMC 3,5t (nie mówiąc o tym, że są wersje o DMC 4,5t) - i przy jazdach szosowych.
Transit Mk8 jest produkowany w Kansas City w USA i Amerykanie nie oglądając się na pitolenie euroekologów swoje wersje wyposażają n.in. w silniki EcoBoost 3,5l V6 o mocy 365KM i momencie 570 Nm oraz w diesla R5 3,2 l 185KM/474 Nm. I to ma sens - takie auto będzie jechać. I to długo, bezawaryjnie - bo z mało wysilonym silnikiem.

Nie rozumiem tej polityki Forda w Europie - i Sprinter i Crafter mają w ofercie mocniejsze silniki. I nawet Ducato Fiata...

Silnik 2,0L Puma pierwotnie był projektowany do dużej osobówki, jego powiększona o 10% wersja 2,2 niewiele zmienia. O ile jeszcze jako tako sprawdzi się w Customie, do w nowym dużym Mk8 na pewno nie. To przecież jest auto przeznaczone do komercyjnej, ciężkiej eksploatacji. Tutaj taki ekstremalny downsizing wróży... handlową klapę.

Bo w ramach komercyjnej, profesjonalnej eksploatacji nie ma miejsca na... assistance i powrót taksówką do domu. http://emotikona.pl/emotikony/pic/07icon_smile4.gif
Jest... źle, kiedy na projekt samochodu największy wpływ mają ekolodzy, księgowi i unijni prawodawcy...

---------------------------------------------------------------------

Tak na marginesie wprowadzenia modelu Mk8:

Transit Forda zyskał opinię samochodu niezawodnego, wręcz nie do zdarcia, wprowadzając w 1986 roku model Mk3 ze specjalnie do tego samochodu zaprojektowanym silnikiem 2,5 D. Był to silnik z dobrym sprawdzonym osprzętem wtryskowym CAV Lucas lub Bosch, mało wysilony, w codziennej praktyce niezawodny, a wtrysk bezpośredni gwarantował oszczędną eksploatację. Jednocześnie Transit był pierwszym samochodem o takiej koncepcji zabudowy i linii nadwozia - wszystkie pozostałe europejskie firmy wprowadzając nowe modele vanów wzorowały się na Transicie Forda. Wszystko to sprawiło, że Transit był dominującym vanem na europejskim rynku. To był prawdziwy sukces!
Kiedy ja w 1986 roku ujrzałem na reklamówkach nowego Transita, to się w nim... zakochałem. Powiedziałem sobie: ten lub żaden. Po dwóch latach - jeszcze w stanie wojennym - kupiłem Transita u Forda we Frankfurcie nad Menem, był to ich pokazowy, salonowy samochód Kombi FT100, z przebiegiem 20.000 km. W Warszawie wszyscy się za nim oglądali - to było zjawisko...

Pierwsze objawy cofania się Transita jeżeli chodzi o poziom niezawodności, zostało spowodowane wprowadzeniem systemu wtryskowego Lucas Epic (ekoekologia, normy czystości i takie tam ble,ble, ble). Ani jego wytrzymałość eksploatacyjna, ani poziom serwisowania (całkowicie nowa dziedzina serwisu elektroniki samochodowej była nie przyswajalna dla tradycyjnych warsztatów) - wszystko to skutecznie psuło opinię Transita.

Prawie katastrofa nastąpiła po wprowadzeniu całkowicie nowego modelu Mk6 - auto było fajnie zaprojektowane pod kątem kierowcy, było wygodne w pracy i świetnie jeździło - ale miało jeden feler: było bardzo zawodne. A już wersja common-rail z układem Delphi i jego serwis to była... masakra. Ktoś powiedział, że Ford wprowadzając ten układ w silnikach diesla chciał popełnić... seppuku.

Około 2010 roku była nadzieja na fajny silnik do tego samochodu - wprowadzono specjalnie zaprojektowany dla Transita silnik R5 3,2 l, 200KM, 470 Nm, samochód w ciężkich wersjach z tym silnikiem spisywał się rewelacyjnie. Ale po dwóch latach zrezygnowano z niego, zaczęto montować go w Rangerze, a jego wersję rozwojową (produkowaną w Afryce Płd.) mają w Transicie Amerykanie. Ale nie europejczycy. Teraz opinię najbardziej mocnych i niezawodnych dostawczaków w Europie mają inne marki.

Szkoda, że Ford nie robi nic, by koncepcyjnie, w samych założeniach projektowych - zakładać rozwiązania konstrukcyjne promujące niezawodność. A w samochodzie komercyjnym to jest podstawa sukcesu.

kubasta 24-05-2014 19:17

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
czy ktoś się orientuje jakie jest spalanie w tym nowym modelu bo słyszałem ze ponad 10 to bierze w silniku z 125km

bksfuo 29-05-2014 08:05

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Spokojna jazda koło 7L tak do 90km/h . Od 120- 160 km/h 9-12L . Taki podwyższany focus :P

TOMAS 23-06-2014 18:05

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 



lukas_ko 29-06-2014 21:05

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Co do spalania paliwa ile/100km to ciężko jednoznacznie opowiedzieć bo jest wiele wersji nowego transita tak samo jak i starego inaczej będzie palił w wersji niski/krótki a inaczej wysoki/przedłużany i do tego jeszcze różne wersje napedów przedni/tylni/na bliźniaczych kołach.
Ja w poprzednim modelu 2.4 140 km 350L przy bardzo spokojnej jeździe maks 80-90 km/h potrafiłem zejść do 7.5-8L/100km ale już na autostradzie przy 140–150 palił 12-13
Wiec wszystko zależy jak się jeździ i gdzie jeździ.

Bylem w salonie i oglądałem nowy model był to furgon w dość biednej wersji wyposażenia ale ogólnie sprawił dość dobre wrażenie.

Nowy model ma bardzo długą listę wyposażenia ale nie ma Ledów do jazdy dziennej ma żarówki i nie ma ksenonów a Sprinter i Crafter mają od dawna.
A za totalną porażkę uważam dwie wersje silnikowe 125 i 155 zresztą to jest ten sam silnik 2.2 i ten sam w citroenie i peugeocie.

Ciekawe czy to jest też ten sam silnik co w mondeo, s-max, citroenie C5, peugeocie bo tam mają po 200km jeszcze niedawno miały po 175KM ale jak zrobili silnik 2.0 TDCI/HDI na 163KM to przestali robić 2.2 175KM i zrobili 200KM

Bo jeśli w nowym Transicie silnik 2.2 jest ten sam co w osobowych to będzie to pole do popisu dla firm tuningowych bo będzie wiadomo, że w osobowych ma, aż 200KM

wojtekjanus 29-06-2014 21:55

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Cytat:

Napisał lukas_ko (Post 2233694)
Ciekawe czy to jest też ten sam silnik co w mondeo, s-max,

Nie... W europejskich Fordach stosowane dwie główne rodziny silników diesla: rodzina PUMA ZSD będąca oryginalną fordowską konstrukcją oraz silniki konstrukcji koncernu PSA nazywane PSA DW. Ale także inne. Poza Europą Ford produkuje silniki diesla pod nazwą PowerStroke - w tym wycofany z Transita silnik PUMA 3,2l 200KM (produkowany jest teraz w Płd. Afryce i montowany do amerykańskich wersji Transita (z nieco obniżoną mocą do 185 KM/474Nm ze względu ma wymogi ekologiczne).

Silniki rodziny PUMA są od początku do teraz w Transitach (2,0l, 2,2l, 2,4l oraz 3,2l), w Mondeo tylko do 2007 roku. Potem były w Mondeo montowane silniki PSA DW.

Do tej pory najsilniejsza PUMA 4 cyl. to silnik 2.184ccm tdci 155KM (był też PUMA 5 cyl./3,2l tdci 200KM).
Najsilniejszy PSA DW to silnik 2.179ccm tdci 200KM.

Obydwie rodziny silników PUMA ZSD i PSA DW (oraz wiele innych w różnych odmianach), produkowane są w GB w zakładzie Dagenham.

Dla zainteresowanych: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

krakow_kult 30-06-2014 08:33

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Wielka szkoda bo mam w osobowym 2.2 i chodzi bardzo miło. Dużym moment obrotowy - czyli w sam raz do dostawczego...

Pytanie - jaki układ wtryskowy (firma dostarczająca) i jaki typ wtryskiwaczy (piezo-elektryczne czy klasyczne elektromagnetyczne) występuje w tych nowych Transitach?

W przyszłości bedę musiał pomyśleć o nowym dostawczym aucie. Obecnie Tddi ma >300kkm przebiegu i nie młodnieje. Zastanawiam się głownie nad nowym Transitem lub (na razie bardziej) Ducato ze względu na fantastyczny silnik 3.0L MultiJET 180KM (po modyfikacjach spokojnie >200KM).

Czy ktoś ma stycznośćz Ducato - pod względem korozji? Bo transit... hmmm... moim zdaniem to średniak. Nie ma klapy jak w Sprinterze ale... po 10latach rdza wyłazi... Niby ten model ma byc ocynkowany - Nawet chyba Wojtek wrzucał o tym link.

wojtekjanus 30-06-2014 10:04

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Cytat:

Napisał krakow_kult (Post 2233864)
Pytanie - jaki układ wtryskowy (firma dostarczająca) i jaki typ wtryskiwaczy (piezo-elektryczne czy klasyczne elektromagnetyczne) występuje w tych nowych Transitach?

Ostatnio -Siemens, piezo.
Cytat:

Napisał krakow_kult (Post 2233864)
Czy ktoś ma stycznośćz Ducato - pod względem korozji? Bo transit... hmmm... moim zdaniem to średniak.

Podobno masakra - jeden z kolegów skusił się na Ducato (poprzednio Transit) ze względu na cenę i rozpacza teraz. Nie mogę odnaleźć tego wątku...

krakow_kult 30-06-2014 12:36

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Ale teraz też wyszło nowe Ducato - może i oni poprawili blachy... (jak Transit)

Transit mnie przekonuje doświadczeniem - tyle lat go tłuką. Fiat - świetnym i mocnym silnikiem 3.0L... Z 2-iej strony. Współczesne auta są obliczone na gwarancję i potem 'radź se sam' użytkowniku...

wojtekjanus 30-06-2014 12:46

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Co by nie powiedział o większości marek - to jednak w przypadku Transita za określoną sumę otrzymuje się najwięcej...

krakow_kult 30-06-2014 12:57

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Ale sam silnik 2.2 w nowym transicie jest poniekąd sprawdzony czy to dopiero testy się zaczną na użytkownikach? Myślę że biorąc wersję 155 czy 150KM (napęd na przód chciałbym) można by przeboleć moc - kwestią trwałości, jakości silnika jak i całej reszty (komfort, przestrzeń, hamulce, światła, anty-korozję)

Olo133 01-07-2014 14:45

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Cytat:

Napisał krakow_kult (Post 2233984)
(komfort, przestrzeń, hamulce, światła, anty-korozję)

Raczej KOROZJĘ :)

wojtekjanus 01-07-2014 19:46

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Cytat:

Napisał krakow_kult (Post 2233984)
Myślę że biorąc wersję 155 czy 150KM (napęd na przód chciałbym) można by przeboleć moc - kwestią trwałości, jakości silnika jak i całej reszty (komfort, przestrzeń, hamulce, światła, anty-korozję)

Silnik niby ten sam, ale w praktyce z zupełnie innym osprzętem, którego zmiana została wymuszona nowymi przepisami i dążeniem do polepszenia wskaźników eksploatacyjnych. Czyli... tylko trochę ten sam.
Generalnie co do niezawodności - ze względu na powszechną globalizację, także w przemyśle samochodowym - wszystkie nowo wprowadzane modele różnych marek są do siebie technicznie bardzo podobne.
Np jest tylko kilka światowych firm produkujących układy paliwowe (Bosch, Delphi, Siemens, Denso, Lucas i kilka mniejszych) I Ford, i Mercedes, i VW, i Fiat, i PSA i reszta świata montuje tylko te układy. Podobnie jest z innymi elementami, jak układy hamulcowe, osprzęt elektryczny, koła, szyby, łożyska, lakiery, tapicerki itd itd. Dochodzi do takich sytuacji, że do ikony amerykańskiej motoryzacji Forda Mustanga, skrzynie biegów produkowane są w Chinach. Zgroza.

Pole manewru dla projektantów poszczególnych marek mocno więc się zawęziło - liczy się jeszcze design, koszty finalne produkcji, marketing i... marka.

W przypadku Transita zaowocowało to wprowadzeniem zupełnie nowej linii vanów - modelu Mk8. Chociaż inny nowy Transit Custom ma wymiary dokładnie jak stary Mk7 (nawet rozstaw osi jest identyczny co do milimetra), to Ford musiał wprowadzić większe dostawczaki Mk8 - takie jak Sprinter/Crafter, trojaczki francusko włoskie i inne. Transit był za mały, stał się jakby dziwolągiem bo inni poszli w gabaryty - więc będzie jak wszystkie inne...

Cytat:

Napisał krakow_kult (Post 2233984)
Ale sam silnik 2.2 w nowym transicie jest poniekąd sprawdzony czy to dopiero testy się zaczną na użytkownikach?

Z silnikami to jest tak, że euroekolodzy z Komisji Europejskiej co jakiś czas wprowadzają nowe normy dotyczące emisji spalin, nie mając jednak jakiegokolwiek pojęcia o problemach technicznych i finansowych - tak w produkcji, jak i w eksploatacji - jakie wiążą się z takimi normami. Są to technicznie niedouczeni pseudoeksperci, specjalizujący się w produkcji zadrukowanego papieru. Koncerny samochodowe są cały czas pod presją czasową, pomysłami się prześcigają, ale czasu na dopracowanie i sprawdzenie nowo wprowadzanych rozwiązań zaczyna brakować.
W praktyce testuje się rozwiązanie na... klientach, a kiedy już dopracuje się całość i silnik staje się w miarę niezawodnym zespołem - wchodzą nowe, ostrzejsze normy. I wszystko się kręci dalej tak samo...
Masakra - jest to zaprzeczenie podstawowych zasad prawidłowego postępowania w projektowaniu technicznym, jakich uczą każdego przyszłego inżyniera uczelnie techniczne. Zwyciężyli ekokretyni, księgowi i marketingowcy. Natomiast inżynierowie stali się ich popychadłami i wykonawcami chybionych pomysłów.
Tak jest we wszystkich światowych, tzw wiodących koncernach - stare dobre samochody odjeżdżają w niebyt, a nowe jakie są każdy przekonuje się szybko na... własnej kieszeni.
I nie ważne czy jest to Ford, Fiat, VW czy Mercedes.

Olo133 02-07-2014 13:59

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Pytanie, czy to nie samym koncernom samochodowym jest na rękę (jak i w wielu innych dziedzinach ogólnie rozumianej techniki) aby jakość ich produktów była niska. To napędza popyt. Eurokraci może mają wpływ na emisje CO2, ale już chyba nie na to, że buduje się całe zespoły w których nie da się wymienić poszczególnych elementów, albo naprawę można wykonać tylko w autoryzowanej stacji.

wojtekjanus 02-07-2014 16:17

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Cytat:

Napisał Olo133 (Post 2235125)
Pytanie, czy to nie samym koncernom samochodowym jest na rękę (jak i w wielu innych dziedzinach ogólnie rozumianej techniki) aby jakość ich produktów była niska.

To wynika z pewnego łańcuszka zależności - tak projektowane samochody muszą być siłą rzeczy przeznaczone na eksploatację rzędu 4-6 lat, ze względu na koszty unifikacja podzespołów jest posunięta do maksimum.
W efekcie np silniczek 1,0l Ecoboost, osiągający moc 125KM jest oferowany w Europie w modelach Fiesta, B-MAX, Focus, C MAX i Grand C MAX. W niedalekiej przyszłości będzie też dostępny w Fordach Mondeo, Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect, Tourneo Courier.

I teraz ja tego nie kumam za żadne skarby: o ile w osobowych autach można od biedy przyjąć, że ten silnik pojeździ 5-6 lat i zrobi przebieg 150-200kkm - bo dla indywidualnego kierowcy 30kkm rocznie to jest adekwatny przebieg - to pchanie ich do komercyjnych pojazdów zarobkowych robiacych 2 lub 3 razy większe przebiegi - jest skazane na porażkę. Tak silny down-sizing w pracującym zarobkowo aucie to porażka.

I identyczna sytuacja - dokładnie taka sama - jest z modelem Mk8 Transita. Silnik 2,2 Puma wywodzący się w prostej linii z osobowego Mondeo, w Europie Ford wkłada do auta o DMC 3,5 lub nawet 4,5t. I eurourzędasy aż kwiczą z zachwytu, bo zmusili producentów do zaakceptowania ich wypocin. Tylko jakoś w mateczniku Forda, w USA, w tym samym Transicie nikt nawet nie pomyślał, by taki silnik oferować. Tam są inne przepisy i ludzie takimi autami jeżdżą 10 -15 lat robią olbrzymie przebiegi- i mimo że unifikacja byłaby stuprocentowa, to silniki są dużo, dużo większe i mocniejsze. Tam porażki nie będzie. Amerykański Transit będzie użytkowo po prostu całkowicie innym autem...

A w Europie będzie za to... super-ekologicznie.

Czyli: zamiast stawiać problem na głowie i do wydumanych spod małego palca norm dopasowywać produkt (czyli spełniające te normy auta), trzeba produkować maksymalnie wytrzymałe, niezawodne i tanie w eksploatacji oraz serwisowaniu samochody, a przepisy dopasować do bieżących, dobrze już poznanych i opanowanych, technicznych i technologicznych możliwości.

Bo użytkownik powinien otrzymać nie maksymalnie ekologiczny, ale maksymalnie DOBRY samochód.

lukas_ko 03-07-2014 12:41

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Trudno się nie zgodzić z opinią kolegi wyżej.
Na przełomie lipca/sierpnia odbieram nowy model transita furgona 470HD o zredukowanej masie całkowitej do 350 HD zobaczymy jak się sprawdzi bo auto zostało zamówione w bardzo dobrym wyposażeniu (polska nawigacja, aktywny tempomat, kamera cofania itp.) oraz z windą połówkową DHolandi przez co zamierzam właśnie tym autem pojeździć właśnie około 10 lat ze względu na wyposażenie i rzadkość takiego modelu.
Najgorsze są usterki elektroniczne bo w przypadku usterek mechanicznych zawsze pozostaje allegro.
Wiec zobaczymy jak się sprawdzi w porównaniu do poprzedniego modelu. Dzisiaj od samochodów dostawczych oczekuje się też wielu cech zarezerwowanych dla samochodów osobowych. Są to komfort i odpowiednie wyposażenie dlatego dzisiaj prawie w większości marek dostawczych aut jest wszystko to co jest w osobowych autach, gdzie jeszcze kilka lat do tyłu można było pomarzyć o kamerze cofania, czynnikach parkowania przód i tył, nawigacji GPS, aktywnym tempomacie, o lusterkach sprawdzających martwe pole czy o tym ze auto samo się zatrzyma po wykryciu przeszkody jeżeli kierowca nie zareaguje.

Pytanie jest tylko jak trwałe będą te nowinki techniczne.

jimi722 03-07-2014 18:33

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Posiadam nowy model 2,2-155 KM przód napęd w wysokiej zabudowie -plandeka-9 palet z windą. Nie wypowiadam się na temat spalania ponieważ Transity osiągają właściwe spalanie po 12/15 tys. km. Posiadam kilka sztuk od nowości i każdy tak miał. Realnie patrząc oczekuję od tego auta 350/400 tys. km w miarę bezawaryjnej jazdy co przy moich przebiegach 3 lata( w tym 2 lata na gwarancji) a potem niestety trzeba zmieniać na nowy.
Ale to moja opinia ponieważ auta jeżdżą głównie po UE.
Nie dotyczy tylko Transita, ale każdego nowego.
Moi znajomi mają Mastery, Ducato, Iveco i naprawdę Transit wypada dobrze pod względem awaryjności.
Ja uważam Transita za auto godne polecenia i z naprawdę niedrogimi częściami i serwisem.

wojtekjanus 03-07-2014 19:23

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Ja bym powiedział jeszcze raz: za wyłożone pieniądze - w przypadku Transita - dostaje się najwięcej.

eMWuGSM 04-07-2014 17:35

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Nie jestem tego taki pewien, jestem w chwili obecnej na etapie wyboru nowego auta (podwozie do zabudowy pod pojazd specjalny), o ile w ogóle nie ma jeszcze dokumentacji technicznej na homologowanie MK8 na Pojazd Specjalny, to Crafter, Sprinter i reszta od ręki jest.

Ale pomijając to.
W salonie MB oferowali mi rabat dodatkowy ze względu na niską sprzedaż (rabat 5000zł netto) i jeden przegląd okresowy z wymianą filtrów i płynów gratis. Do tego jeszcze mają większe możliwości customizowania auta, chociażby te głupie xenony, których w MK8 brakuje.

Kolejna sprawa, nowy MK8 ma klimę na czynnik RYFxxxx, a nie R134a jak Sprinter. Tak dla Waszej informacji np. Re-Wo w Lubinie nie nabija RYF'a i u nas transit custom musiał być wieziony do Wrocławia. Naprawa gwarancyjna, uciekał czynnik. Juz pomijam, że koszt nowego czynnika Honeywella i DuPonta jest wręcz kuriozalnie wysoki.


Czekałem na MK8 jak osiemnastka na okres, a tu wyszło... nieciekawie. Liczyłem na "poprawione MK7" a nie na auto z wyglądem "daj mi do ryja", brakiem wyczekiwanych opcji i ceną wg mnie niezbyt przystępną. Chyba wolałbym wziąć MK7 jednak, bo różnica w cenie jest odczuwalna. No i niesmak po customie kolegi.

wojtekjanus 04-07-2014 18:25

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Cytat:

Napisał eMWuGSM (Post 2236419)
Do tego jeszcze mają większe możliwości customizowania auta, chociażby te głupie xenony, których w MK8 brakuje.

Akurat co do xenonów - to mnie musieliby dopłacać, żebym je wziął. Świecą dobrze, ale... nie zawsze.
W przypadku samochodów z xenonami, 20% postów na forach to kłopoty z tym badziewiem.
Jeżeli ktoś potrzebuje naprawdę dobrych świateł, to najlepsze są tradycyjne dodatkowe reflektory 20 cm z żarówkami H1. I jest jasność. Wszystko co proste, nieskomplikowane - dla mnie jest najlepsze, bo niezawodne.
Cytat:

Napisał eMWuGSM (Post 2236419)
Liczyłem na "poprawione MK7" a nie na auto z wyglądem "daj mi do ryja",

Tu się zgadzam, to jest... masakra. http://emotikona.pl/emotikony/pic/0cray.gif Ale gusta są różne, a amerykańskich klientów są już zupełnie inne niż europejskich. Auto ma być światowym vanem Forda, zaś rynek amerykański jest najważniejszy...
Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 2236430)
kolejna sprawa, nowy MK8 ma klimę na czynnik RYFxxxx, a nie R134a jak Sprinter.

No właśnie, podałeś kolejny świetny przykład obecnie obowiązującego sposobu wprowadzania i lansowania nowoczesnych rozwiązań - jest super bo niby ekologicznie, tylko że... nie jest. I nikt nie jest na to przygotowany - ani serwisy technicznie, ani klienci finansowo... (Czynnik ma oznaczenie R-1234yf) Koszty poniosą nabywcy samochodów, a producenci nowego czynnika zwiększą swoje zyski.
I z tego też wynika, że Sprinter jest... mocno nienowoczesny. http://emotikona.pl/emotikony/pic/01icon_lol2.gif

Tu kilka cytatów:

"Na chwilę obecną analiza własności fizycznych i chemicznych R-1234yf już wykazała, że będzie on o około 10% mniej wydajny od poprzednika, co więcej przełoży się to także na większe o 5% zużycie paliwa. Pojawiające się już krytyczne opinie na ten temat zostają odparte argumentem o możliwości niemal całkowitego zaadoptowania dla nowego czynnika, dotychczas używanych technologii i rozwiązań w zakresie budowy układu klimatyzacji samochodowej."

"W chwili obecnej specjaliści finansowi spekulują, że czynnik produkowany w większości przez dwa ogromne koncerny – Honeywell oraz DuPont będzie znacznie droższy od R134a."

"Duże kontrowersje wzbudzają także kwestie bezpieczeństwa użytkowania nowego czynnika. R-1234yf ulega samozapłonowi w temperaturze 405°C co w porównaniu do niepalnego R134a jest poważnym problemem. Dodatkowo efektem ubocznym spalania gazu jest fluorowodór, który w połączeniu z wodą (użytą np. do jego gaszenia) tworzy trujący i groźny kwas fluorowodorowy. Biorąc pod uwagę ryzyko wiążące się z eksploatacją, samo nasuwa się pytanie o istotność aspektów związanych z ekologią w porównaniu do wielomilionowych zysków, które już zapewne kalkulują producenci."

"Na polskim rynku już pojawiły się urządzenia do układów klimatyzacji samochodowej z czynnikiem 1234YF, jednak wciąż brak wystarczających informacji na temat ich eksploatacji i procedur związanych z serwisowaniem, ponadto ich ceny pozostają wciąż poza zasięgiem przeciętnego, rozwijającego się serwisu klimatyzacji."

Wszystko to zafundowali nam EKOURZĘDASY z Komisji Europejskiej:
"Następcą używanego od niemal dwóch dekad gazu R134a został czynnik chłodniczy R-1234yf. Ten fluorowany węglowodór cec***e niewiele większy poziom wskaźnika GWP = 4, a więc spełnia on normę określoną przez dyrektywę unijną – 2006/40/EU, zakładającą że od 1 stycznia 2011 roku we wszystkich nowo produkowanych urządzeniach chłodniczych i klimatyzacyjnych muszą być stosowane czynniki nie przekraczające wskaźnika GWP powyżej poziomu 150."

Cytaty wg: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

lukas_ko 05-07-2014 01:09

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Jeśli chodzi o ksenony to najlepsze światło lub najwięcej światła daje połączenie ksenonów z żarówką H1 lub H7 mam tak w nowym Focusie (rewelacja) i widziałem w kilku innych autach.
Trzeba wspomnieć że w nowym modelu nie można zamówić klimatyzacji automatycznej (klimatronica) a jest dostępna takowa we wszystkich modelach konkurencji

wojtekjanus 05-07-2014 07:00

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Cytat:

Napisał lukas_ko (Post 2236584)
jeśli chodzi o ksenony to najlepsze światło lub najwięcej światła daje połączenie ksenonów z żarówką H1 lub H7 mam tak w nowym Focusie (rewelacja) i widziałem w kilku innych autach

Dla mnie ksenony mają tę wadę, że są skomplikowane, zawodne - więc drogie w zakupie (np jako opcja) i w eksploatacji - ale przyznaję, dają niezłe światło. Gdyby był wybór jako opcja - wybrałbym... zwykłe lampy.
Cytat:

Napisał lukas_ko (Post 2236584)
Trzeba wspomnieć że w nowym modelu nie można zamówić klimatyzacji automatycznej (klimatronica) a jest dostępna takowa we wszystkich modelach konkurencji

Wszystko ma swoje wady i zalety - ja osobiście wolę klimę manualną, ponieważ:
- mogę włączyć klimę i jednocześnie uchylić okno, daje to najprzyjemniejszy efekt - jednocześnie chłód, a powietrze nie jest ekstremalnie suche,
- w przypadku wielkogabarytowego wnętrza z dwoma parownikami z przodu i z tyłu - wolę sam decydować co i jak włączać, w zależności od mojego widzimisię;
- manualna klima jest najprostsza, czyli najmniej zawodna - wystarczy poczytać setki postów o Climatronicu...

krakow_kult 05-07-2014 09:15

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Mam takie samo zdanie o manualnej klimie - nie ma się co zepsuć, prosta budowa. A automatyczna - padnie serwomechanizm zmiany temp czy kierunku wydmuchu, czujnik nasłonecznienia itd itd i jest problem. A w obecnym osobowym mam automatyczną i tak często ustawiam pewne rzeczy manualnie...

Co do ksenonów - plus super światło i trwałość (o ile nie mowa o ksenonach ekologicznych czyli 25W ktore dają ok. 2000lumenów, h7 daje 1500 a 35W ksenony np. D1S 3500lumenów - do tego te 25W kosztują ok 800pln sztuka palnika a d1s ok 250pln. Do tego te 25w nie muszą miec spryskiwaczy reflektrów).
Minus bo każde uszkodzenie reflektora = duzy wydatek. A jak są to skrętne reflektory to już w ogóle. Uszkodzenie na budowie i klapa. 4000pln nie moje. System samopoziomowania tez może się uszkodzić.

A na h7 są proste. Tanie. A gdy jest dobry dostęp, spalona żarówka to nie problem. W poł. ze światłami dziennymi żywotność się zwiększa. A i odbłyśniki nie wypalają się.


R1234yf to tragedia - dobrze że o tym piszecie. W moim fordzie wchodzi 1KG r134. Ile bedzie kosztowac napełnienie 1kg r1234yf - 2000pln??? no chyba tak skoro w osobowych wchodzi 500g i kosztuje wlasnie ok 1000pln.

Jak jest w nowym ducato? tez r1234yf?

krakow_kult 05-07-2014 10:54

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Sprawdziłem sam - nowe ducato - R134. Czyli kolejny plus na rzecz ducato...

wojtekjanus 05-07-2014 13:01

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Cytat:

Napisał krakow_kult (Post 2236642)
W moim fordzie wchodzi 1KG r134.

W moim z tylnym parownikiem - 2 kg...

krakow_kult 05-07-2014 16:27

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Czyli gdyby to był r1234yf to w 3000pln moze by się zamknęło?

masakra!

jimi722 05-07-2014 19:02

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Teraz homologacji do MK8 pod zabudowę nie robi Ford Polska tylko autoryzowani przez Ford Polska wykonawcy zabudowy.
Mylisz się pisząc, że nie ma homologacji pod zabudowę specjalną.
Firmy, które specjalizują się w zabudowach Transita mają już homologację na zabudowy specjalne blaszaka i podwozia.
Jak wchodził Sprinter i Crafter jako nowy model były zupełnie inne przepisy dotyczące homologacji.
Wszystko bardzo się zmieniło w zeszłym roku i teraz firma wykonująca zabudowy musi wyłożyć kilkadziesiąt tysięcy na homologację.
Na początku maja nie było kabiny sypialnej, poduszek do zawieszenia, windy załadunkowej.
Teraz już wszystko jest i nawet u mnie jeździ zamontowane.
Niestety tak jest z nowymi modelami.
Zresztą zanim zamówisz auto i przypłynie/dojedzie z Turcji minie 3 miesiące może szybciej, bo teraz dość szybko produkują.
Zamówiłem kolejnego do produkcji na sierpień, a już ma VIN czyli zamówienie jest zamknięte i datę produkcji na koniec lipca.

malysz86 07-07-2014 18:22

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
A jest wersja osobowa nowego osiołka? I jakie ma wyposażenie?

wojtekjanus 07-07-2014 19:21

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Na razie najmniejszy osobowy Mk8 to jest L2H2 12-to osobowy. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Ponieważ nadal jest oferowany Mk7 8-mio lub 9-cio osobowy, to chyba nowy mały L1H1 byłby dla niego konkurencją...

feniu 13-07-2014 18:03

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Cytat:

Napisał eMWuGSM (Post 2236419)
Kolejna sprawa, nowy MK8 ma klimę na czynnik RYFxxxx, a nie R134a jak Sprinter. Tak dla Waszej informacji np. Re-Wo w Lubinie nie nabija RYF'a i u nas transit custom musiał być wieziony do Wrocławia. Naprawa gwarancyjna, uciekał czynnik. Juz pomijam, że koszt nowego czynnika Honeywella i DuPonta jest wręcz kuriozalnie wysoki.

Custom ma R134a

G0 Mułek 16-07-2014 08:15

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Witam kolegów. To niestety ja skusiłem na Ducato po Transicie i teraz minęło już 2,5 roku użytkowania, skończyła się gwarancja mechaniczna. Lakier i blacharka w Ducato to żenada. Teraz wszedł do salonów nowy model (nowy przód,nowe tylne lampy i trochę inne wnętrze) ale technologia pozostaje ta sama. Lakier z progów odpada już po roku/półtora, pod szyną drzwi suwanych było duże ognisko korozji, lakier od byle dotknięcia się nie rysuje tylko powstaje malutki ubytek. Naprawa wykonana teraz na gwarancji (bo na lakier jest 3 lata a na perforację 8 lat). Generalnie tandetnie wykończone jest chyba wszystko. Robiona już skrzynia biegów i sprzęgło (na gwarancji przy przebiegach bagatela 34000 i 38500 km) o ciągłym wyrabianiu się rolek w drzwiach suwanych nie wspominam. Chociaż pracownik serwisu szczery, bo powiedział, że tak teraz Fiat robi samochody zwłaszcza dostawcze (co miało oznaczać, że to badziew, a o dostawczych Fiatach brak słów). Jak masz gwarancję wykupioną to może pojeździsz bezstresowo (ja takiej nie mam bo nikt mi nie zaoferował, a dowiedziałem się jak już było po kwiatach). Na czas lakierowania miałem wspomniane przez Was 3.0 180KM i silnik naprawdę super. Tylko ten silnik...Pali tyle co 2.3 a daje fajne osiągi a na pusto ruszać tylko z 2 biegu. Więc moim zdaniem warto by kupić nowego Forda 155 km lub słabszego jak zmienna jest tylko mapa i zrobić mu chipa. Fiat jest tańszy w zakupie, ale jak dołożysz to co Ford ma w standardzie wychodzi to samo. Bo nie mam podgrzewanej przedniej szyby i ESP a po dołożeniu tego cena wyszła nawet lekko wyższa, tyle że taka oferta na Forda pokazała się po 2 tygodniach jak odebrałem Fiata z salonu. Mój 10 letni transit wyglądał lepiej niż ten Fiat gdy będzie miał 5 lat a czy dożyje do 10 lat to na pewno nie będzie w takim stanie w jakim sprzedawałem Forda, bo progi nigdy nie były ruszane i nic im nie dolegało. Ford poprawił jakość wykonywania Transita, zresztą w 2012 w newralgicznych punktach zaczął wstawiać blachę ocynk więc tak powinno być też z nowym. Blacharsko, jakością wykonania, wyposażeniem i chyba mechanicznie Ford rozkłada trojaczki.

krakow_kult 16-07-2014 11:48

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Ehhh... każdy ma wady.... Trudno będzie wybrać. Z jakim silnikiem to ducato kolegi jest i w jakiej konfiguracji (długość/wysokość)?

G0 Mułek 16-07-2014 13:16

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Ja mam z silnikiem 2.3 130 MJII L2H2. Ja pierwszy i ostatni raz kupiłem Fiata. Znajomy ma Peugeota ale z silnikiem 3.0 (też kupił nówkę ale L3H3) mniej więcej z tego samego okresu i nie narzeka, nic mu się na progach nie dzieje (nie wiem czy kolor ma znaczenie ale ja mam białego Ducato a on ma niebieskiego Boxera). Wujek ma dwa Peugeoty (kupione 2 letnie używki) i śmigają i też się nic nie dzieje, tylko, że u niego ta ma po prostu jechać, a jak się coś wgniecie czy coś z lakierem zadrapie to ma w to wbite.
Znajomy ma 4 lata Transita i nic się nie dzieje. Po 200000 zmienił tylko dwumas. Ja teraz popatrzyłbym na Mastera/Transita/Sprintera. Nic więcej bym nie brał pod uwagę.
Dodatkowo u mnie było już coś robione ze wspomaganiem bo czasem buczało, uszczelka w drzwiach suwanych była wymieniana, więc przez te drobiazgi które są identyczne w trojaczkach ja już żadnego z nich nie kupię.

feniu 16-07-2014 21:24

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Mam u siebie mercedesa, vw (lt35), ducato 120 (z kontenerem), transita i iveco 35s13 i blacharsko to wszystkie wypadają podobnie, mechanicznie to jednak lt35 jest "nie do zdarcia" i poza Iveco (masakra) to reszta jest na podobnym poziomie awarii.

krakow_kult 17-07-2014 07:50

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
To ducato do mnie przemawia 3L silnikiem. Ford.... poświęcił bym te 30KM ale znów nowy model może nie być taki udany jak stare fordy (mój ma już 302 tyś przebiegu z 2005) i ma się dobre - tzn korozja wychodzi - ale z kolei jest to TDDi czyli prosty udany silnik). Do tego R1234yf w nowym transicie nie przemawia do mnie. Póki się będzie dało - nie chcę tego niebezpiecznego gazu klimy.

Sprinter - te to dopiero rdzewieją na potęgę. Każdy sprinter na ulicy ma skorodowane tyle drzwi (żeby tylko). Gdzie w transicie nie ma czegoś takiego.

A VW co ma podobnego gabarytowo do transita - Crafter?

sgarbacki 19-07-2014 07:44

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Obecnie posiadam co prawda castoma z 2013 155km, i przy pełnym obciążeniu 9os. + bagaże dawał sobie b.dobrze rade, na odcinku 2tys. spalił 9,3l śr.prędkość 118,max 165 i nic wiecej nawet z górki, jakby go cos trzymało. Ogólnie jestem b.zadowolony.

wojtekjanus 19-07-2014 08:15

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Cytat:

Napisał sgarbacki (Post 2243555)
śr.prędkość 118,max 165 i nic wiecej nawet z górki, jakby go cos trzymało.

To dziwne... Próbowałeś pociągnąć na 5-tym biegu? Bo w Customie 6-ty bieg to w zasadzie prawie jest nadbieg - do ekonomicznej jazdy. Ale osiągi już wtedy... do widzenia. Natomiast na piątce powinien pójść.
Mój stareńki 2,0 tdci, który ma teraz ok. 140 KM, jest o wiele szybszy. Na obecnych szerokich oponach (215/60R16) pójdzie do 175 - 180, na standardowych (195/65R16 - zimówki) jest szybszy. Ale nie z pełnym obciążeniem, a z 9-cioma osobami nawet bym nie próbował - z wielu względów...
Znajomy ma też Customa i mówi, że przy 3.000 obrotach jedzie ok. 150 km/godz. Ja przy tych obrotach jadę... 130 km/godz. Ale on jak depnie, to prawie zero reakcji - musi redukować, u mnie auto jeszcze odjeżdża. Znajomy mówi, że tempomat na nawet niewielkim wzgórzu nie jest w stanie utrzymać prędkości.

Na twoim miejscu z samej ciekawości skoczyłbym ewentualnie na hamownię. To 150 zł...

G0 Mułek 19-07-2014 10:10

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Zanim kupisz Fiata obejrzyj jego jakość wykończenia każdego elementu i się nim przejedź. To samo zrób z Fordem bo my opisujemy nasze osobiste doświadczenia lub objekcje a Twoje mogą być inne. Wątpię aby w nowym transicie odpadł lakier albo ciekła woda przez uszczelkę drzwi suwanych. A we Fiacie to mur beton...

krakow_kult 19-07-2014 19:01

Odp: Czy ktoś już posiada nowy model ???
 
Ostatnio podjechało z dostawą do mnie Ducato 2.0 100KM. 5 letni. Brak rdzy i innych problemow o których tu piszecie... 200kkm przebiegu.....


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.