Obroty - najpierw spadające teraz falujące i za duże
Witam, podłączyłem się z tematem do innego wątku, ale odzewu nie było toteż próbuję od początku. Wiem, że tematy podobne były, bo czytałem, ale chyba takiego problemu jak w drugiej części mojego posta to nie widziałem więc zaryzykuję.
Niedawno nabyłem C-Maxa Mk1 2004 r. 1.8 benzyna (120KM). No i od samego początku problem ze spadającymi obrotami, generalnie sytuacja jak w innych wątkach, czyli na biegu jałowym spadek obrotów do 500, lekkie przyduszenie i wskakują na ok 900. Nieraz bujają i się uspokaja. Co ciekawe zauważyłem, że od czasu do czasu wszystko jest ok. Oddałem auto do mechanika. Pierwsze co zrobił to sprawdził na kompie, i wyskoczył błąd alternatora, ale stwierdził, że nie doładowuje przez te spadające obroty. Przeczyścił przepustnicę. Dziś auto odebrałem i sprawa wygląda tak, że teraz obroty nie spadają w zasadzie poniżej tych 800-900, ale dopóki silnik się nie rozgrzeje to jak się wrzuci bieg jałowy to trzyma obroty ok 1800 i dopiero po dłuższej chwili spadają do 900. Do tego tendencja falowania w zakresie 900-1200 nawet jak auto stanie np przed światłami. Jak już falowanie się uspokoi to dość ładnie trzyma 900. Tylko pytanie teraz czy tak ma być? Czy coś się tam samo zmapuje? Może trzeba jakąś adaptację robić przepustnicy? Chyba że coś jeszcze przeszkadza w opanowaniu tych obrotów? Z góry dzięki za sugestie. |
Odp: Obroty - najpierw spadające teraz falujące i za duże
ja chyba skłaniałbym się jednak ku sprawdzeniu elektryki. Przewodów wysokiego napięcia, świec, fajek... daj znać jak wyjaśni się sprawa.
|
Odp: Obroty - najpierw spadające teraz falujące i za duże
Sprawa się wyjaśniła już dawno, nie mniej jednak dzięki za zainteresowanie :) Okazało się, że trzeba było zrobić porządną adaptację przepustnicy i wgrać nowy soft. Niestety mechanicy są różni, a ci co mi robili czyszczenie po prostu nie za wiele z fordami mieli chyba do czynienia.
|
Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Witam. Posiadam C-Max'a z 2003 roku z silnikiem 1.8 120 KM. Nie mogę się uporać z podwyższonymi i falującymi obrotami na biegu jałowym. Trzymają się na poziomie od ok 1100 do nawet 1500 obr/min. Dodatkowo podczas zatrzymywania się i wrzucenia biegu jałowego obroty rosną do ok 2500 - 3000 obr/min. Po przeczyszczeniu (dwukrotnie, za każdym razem u innego mechanika) przepustnicy na miesiąc, może dwa spokój, a później znowu to samo. Co może być tego przyczyną? Dodam, że miesięcznie robię ok 400 KM, głównie po mieście
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
1 załącznik(i)
Witam. Sprawdz czy masz szczelny dolot. Najlepiej zdejmij rurę od przepustnicy i zatkaj ręką
na włączonym silniku, auto powinno zgasnąć. U mnie była pęknięta rura od odmy między kolektorem a odmą, niestety ciężki dostęp i bez demontażu kolektora się nie obyło. |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Witam
Miałem ten sam problem. Na początku zapchana przepustnica. Potem trochę spokoju i po większych oględzinach wskazany przewód. Również polecam sprawdzić powyższe. |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Błędy były pewnie sczytywane i coś wyszło ?
Układ dolotowy,przepustnica i podciśnienia do sprawdzenia . |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Dzięki za rady, postaram się w najbliższym czasie to sprawdzić :)
Czterokrotnie był po komputerem i za każdym razem brak błędów :/ |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
U mnie przy nieszczelnym dolocie też nie było żadnych błędów.
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
U mnie te same objawy, błędów brak. Przyczyną był ,wspominany wyżej, pęknięty wąż między kolektorem a odmą.
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Usterka co prawda jeszcze nie zrobiona z braku czasu, ale już zdiagnozowana. Tak jak kolega wyżej napisał, pęknięta rura od odmy między kolektorem a odmą. Wielkie piwo dla axel195 :) Dzięki
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Jaka cena tej rurki i czy ktoś może pokazać jak wygląda ?
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Rurka jest na zdjeciu w drugim poście tego tematu (zaznaczona na czerwono). Kosztuje pewnie koło 150 zł. Ja swoją dopasowałem ze szrotu, ale ciężko było znaleźć taki sam kształt. Trzeba tylko szukać taką od wspomagania lub odmy, bo przewody od układu chłodzenia nie nadają się do oleju.
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
To pęka rurka (kolanko) czy ten wąż elastyczny ?
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Ja mam podobny problem tylko, że objawy ''falowania'' obrotów wystepują przy zimnym silniku. Jak jest ciepły wszystko ustępuje i chodzi idealnie nawet na ''luzie'' i nie mogę ustalić przyczyny !!!
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Cytat:
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Witam !!! Widzę z załączonj fotki ( 2-gi post), że bez mechanika sie nie obejdzie. To falowanie u mnie trwa już kilka miesiecy, ale chyba nie ma regóły jak długo ten wąż może pękać. Z Waszych postów wynika, że to raczej będzie to.
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Cytat:
U siebie pryskałem z dołu kolektora (podejrzewałem winę oringów lub pęknięty kolektor) z dala od odmy, a jednak obroty zwiększyły się wyczuwalnie. |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Witam ponownie ! axel195 dzieki za zaangażowanie i pomoc. Mam silnik 1.8 duratec dostęp do tej rurki jest dość ciasny, chyba, że od spodu silnika popryskam. Coś wykombinuje. Mam urlop zaplanowany we Włoszech i musze to naprawic tuż przed 15 lipca.Dam ci znać po naprawie. Nara.
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Cytat:
Jestem po wymianie tej rurki. Objawy miałem takie jak poprzednicy. Wskazana na zdjeciach rurka miała pękniecie na ~4 cm. Wszystkie objawy związane z obrotami na jałowym ustąpiły :-D pozdr Prot |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Cytat:
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Cytat:
pozdr Prot |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Witam ! Ja dzisiaj zabieram sie za sprawdzenie tej rurki. W serwisie kosztuje 148 zł. Numeru katalogowego raczej nie ma, przynajmniej tak twierdzą w serwisie. Przy schemacie widnieje nr 6758. Jeżeli chodzi o mojego maxa.
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Witam ponownie !
Troszke to trwało, ale w końcu sie za to wziołem. Plak niestety nic nie wykazał, pryskanie po rurce nic nie dało, żadnych różnic w obrotach. Natomiast wyczyściłem przepustnice była bardzo zabrudzona. Jeżdzę już kilka dni i jak na razie jest spoko ! |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
U mnie rurka jest cała. wiec musze szukac dalej przyczyn falujacych obrotow:(
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Witam. Mam także problem z obrotami...
- czasami strasznie falują - Spadają do 500-400. Podczas zmiany biegów obroty idą do góry nawet o prawie 1000 obrotów po czym za chwilę spadają na właściwe miejsce. Przy każdej zmianie biegów jak bym wciskał gaz. Zdarzy się także że Auto zgaśnie np. na skrzyżowaniu. Dodatkowo obroty spadają jeszcze bardziej gdy włączam klimatyzację. Jest to strasznie uciążliwe. Nie wiem co może być konkretną przyczyną. |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Witam,
opowiem o moim przypadku : falujące obroty na biegu jałowym od 400 do 2000 i czasem zgasł silnik. Zacząłem od wymiany świec niestety nie pomogło ale i tak był na nie czas do nowości nie wymieniane a autko z 2007 roku. Następnego dnia zabrałem sie za demontaż przepustnicy. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Przepustnica prawie czysta(przebieg 90 tys) ale i tak wypucowałem, ślniczek krokowy idealnie czysty wieć nic nie ruszałem. Podczas demontażu zauważyłem że na rurce dolotu powietrza do przepustnicy od strony filtra powietrza jest na garbie dziurka ( oczyściłem podgrzałem i zalepiłęm izolacją samowulkanizującą ) I możliwa ostatnia przyczyna zagęta rurka od slnika do filtra powietrza ( nie znam się ale to jakiś powrót) wyprostowałem rurke poprowadziłem troszkę inaczej żeby sie nie zaginał i zamontowałem. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] wszystko złożyłem i jazda próbna ..... gra i buczy nie wiem która z usterek była przyczyną w każdym razie pomogło dla chętnych moge przesłać fotki. pozdrawiam |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Witam ...
Trochę reanimuje temat gdyż dzisiaj zdjąłem kolektor i faktycznie jak było w temacie ... 20mm pęknięta rurka ... Problem jest taki, że nigdzie nie można tego kupić a nie chciałbym wydawać 200 zł na kawałek gumki w ASO. Pytanko: Czy lub jak radziliście sobie z tym problemem? Jakoś wulkanizować to? Kleić? Ładować do środka jakąś rurkę mniejsza? Czy pozostają jedynie szroty i szukanie czegoś co może 5 dni albo 5 lat posłużyć? Podrzućcie proszę jakiś dobry pomysł. Pozdrawiam. |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Ja szukałem na szrocie. Znalazłem wężyk podobny kształtem. Najważniejsze żeby był od odmy albo wspomagania, bo od układu chłodzenia sie nie nadają.
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Witam.Problem z moim samochodem polega na tym,że objawy falujących obrotów dzieją się tylko przy zimnym silniku. Kiedy odpalam samochód rano obroty wskakują na ponad 1000 obrotów i tak sie trzymają. Niestety gdy zaczynam jechać samochodem i muszę się zatrzymać np przy czerwonym świetle wciskając hamulec i sprzęgło obroty spadają do tego stopnia,że silnik potrafi zgasnąć, a gdy uda się,że nie zgaśnie to obroty nagle wzrastają do ponad 1000 i znowu spadają.Przy gorącym silniku w takiej samej sytuacji wciskając sprzęgło obroty spadają do 1000 a gdy samochód już się zatrzyma to spadają do gdzieś 800 czyli wszystko się stabilizuje. Dodam,ze przepustnica czyszczona i komputer zresetowany co do obrotów
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Walczę z tymi obrotami trochę i z tego co zdarzyłem się zorientować (a nie jestem mechanikiem, jedynie kolesiem który nie boi się zaryzykować i sam rozebrać połowę auta w garażu) obroty zależą od wszystkiego w tym samochodzie ... nawet wciśnięcie pedału sprzęgła jest ważne nie wspominając o całej masie czujników itd.
Zanim zaczniesz cokolwiek dalej robić rzuć okiem na tą rurkę o której mowa wcześniej. Nie jest to łatwe, ale coś można zobaczyć przez szparę w kolektorze. U mnie latarką jak poświeciłem było widać rysę .. coś jakby ołówkiem ktoś to narysował ale w życiu nie powiedziałbym że to pęknięcie. Dopiero jak zdjąłem kolektor zauważyłem 2 cm pęknięcie ... A jak sytuacja z EGRrem u Ciebie? Jak elektrozaworki sterujące klapkami? Sprawdzałeś to? Czekam za przesyłką z uszczelkami i nową rurką ... mam masę fotek z każdej naprawy którą sam robię ... postaram się wrzucić jakiś tutorial jak to się robi ... odkręcenie kolektora to na prawdę nie jest nie wiadomo co a mam nadzieję, że po złożeniu zapomnę co to falujące obroty :) Naprawa wykonana i po problemie z falującymi obrotami. Dla tych, którzy mają podobny problem zamieściłem tutorial/poradnik z wymiany tej rurki ... link w tym temacie --> [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
witam, mam to samo, zdiagnozowaną pękniętą rurkę, w chwili obecnej już zakupiłem s serwisie za 142 zł na firmę, normalna cena dla prywatnego klienta to 168 zł. Rurka została dobrana wg nr VIN u mnie jest to nr. 6G9G 6758 AA w razie czego podaję nr części magazynowej Ford Serwis 1430644, po podaniu tego nr już wiedzą o jaką część chodzi. Na dzień dzisiejszy na śląsku dostępność na zamówienie , czas oczekiwania to koło 6 ciu tygodni. A co do sprawdzenia to można to zrobić wsadzając długi cienki śrubokręt lub drut pomiędzy środkową przerwę w kolektorze dolotowym od przodu na wysokości reflektorów ( świecimy dobrą latarą-wszystko widać) i nacisnąć widoczną rurkę. Kiedy wzrosną obroty przy dociskaniu rurki to jest na 100 procent pęknięcie. Powodzenia.
Jestem po wymianie rurki, jest troche gimnastyki ale ja w przeciwieństwie do kolegi straszak1976, zrobiłem to bez zdejmowania kolektora, trzeba od spodu wykręcić rozrusznik i mamy trochę miejsca na wymianę rurki. Mniej czasu to pochłonęło i mniej roboty. Wymianę robiłem sam u znajomego w garażu z podnośnikiem, więc koszty miałem tylko rurki. Powodzenia. |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Myslicie ze ta rurka moze byc tez powodem falowania ale tylko przy zimnym silniku Przy nagrzanym obroty sie stabilizuja
|
Obroty, usterka, wycie - co mu dolega.....
Dzień dobry!
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Opiszę swój problem zanim trafię na oddział psychiatryczny z depresją i nerwicą. Mam nadzieję że ktoś tu jest w stanie mi pomóc, nakierować, pocieszyć. Zakupiłam swojego c- maxa prawie 3 lata temu. Do tej pory musiałam wymienić w nim tylko akumulator i klocki. Kilka dni temu zaczelo dziać się coś co nie ukrywam prawie przysporzyło mnie o zawał serca i chciałam uciekać z auta. Jak jeżdżę autem od 13 lat tak to była pierwsza taka sytuacja. Jadę sobie spokojnie dojeżdżam do skrzyżowania aż tu nagle obroty poszybowały mi do 3 tys. Mysle no odbiło dziadowi na starość. Dojechałam do domu i spoko. Sytuacja na drugi dzień pojawiła się kilkukrotnie ale wzrosło aż do 4,5 tysięcy (to wtedy chciałam uciekać no ale z dzieckiem jechałam to nie wypada) nie no dobra bez żartów. sytuacja powtarzała się co chwilę jak tylko dojeżdżałam do skrzyżowania ale po całkowitym zatrzymaniu samochodu za chwilę obroty spadały do tysiaka. Zawsze się tak działo po wciśnięciu sprzęgła, nigdy jak było na biegu. Tylko w momencie dawania na jałówkę. Pojechałam na komputer diagnoza: czujnik spalania stukowego (czy jakoś tak) no ale coś tam porobił (ten mechanik) i mówi że to poszła przepustnica. No dobra przepustnica wymieniona ale problem pozostał. To znaczy niby już mi tak nie skakał do takich obrotów ale dalej coś było nie halo i dało się to odczuć. Czytałam że przepustnica musi się zaadoptować ale uświadomili mnie że od 50 do 100 km - tyle na to potrzebuje czasu. Mieliśmy odłączyć Aku no ale zawsze jest na to czas bądź właśnie jego brak spowodował że mieliśmy to zrobić dzisiaj. Szansa ostatnia jeśli to by nie zadziałało to podłączenie pod kompa (szkoda tylko że mechanik mnie o tym nie poinformował tylko poinformowało mnie forum :/) Dziś zaniepokoił mnie taki dziwny dźwięk przy dodaniu gazu. Ciężko jest mi go określić to takie ciche uuuuuuu ( ja wiem przepraszam ale naprawdę nie potrafię inaczej wam tego zobrazować) Bardzo proszę o poradę może ktoś miał podobny problem i jakoś to robię ogarnął... Nie chce się nadziać na niepotrzebne koszty a nie mam mechanika w okolicy Gliwic któremu bym zaufała w 100% Edit: skakanie na wysokie obroty częściej pojawiało się na początku przy zimnym silniku po wymianie przepustnicy na zimnym skacze "tylko" do 2 tys. |
Odp: Obroty, usterka, wycie - co mu dolega.....
Miałem podobny problem, przy dojeżdżanie do skrzyżowania wyskakiwał na obroty, ogólnie obroty falowaly na biegu jałowym. Winowajcą był pęknięty wąż odmy.
|
Odp: Obroty, usterka, wycie - co mu dolega.....
Cytat:
|
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Hej no więc tak. Wąż odmy - cały jak nowy
Żadnego "lewego powietrza" nigdzie nie zaobserwowaliśmy. Odłączyliśmy akumulator - wczoraj było okej dziś na zimnym znów szalał Jeśli chodzi o halloween (łuuuuu) pod maską prawdopodobna diagnoza to pasek klinowy + napinacz. Mam do wymiany dodatkowo pasek z klimy, świece, i na cito filtr powietrza bo sztywny jak koci ogon. Stara przepustnica prawdopodobnie już była w takim stanie że pluła olejem i filtr po wyschnięciu aż sparcial - no ganeralnie sam syf. Jutro będziemy wymieniać (jak gdzieś dostaniemy) świece i filtr a pasek z napinaczem zostawimy mechanikowi. No.... Zobaczymy |
Odp: Podwyższone i falujące obroty - co może być przyczyną?
Hej kochani. Generalnie sprawa halloween pod maską się wyjaśniła ale to był istny cyrk na kółkach.
Więc tak wymieniliśmy świece, wymieniliśmy filtr został do wymiany pasek klimy i pasek klinowy wraz z rolka. Podjechałam do mechanika który wymienił mi oba paski i rolkę ale niestety musiał mnie zmartwić bo wycie było nadal. I tak dobrze ze wymieniłam bo może nie były w złym stanie ale niedługo czekałaby mnie wymiana więc no. Dał mi namiar na mechanika który nie ma za bardzo czasu (dopiero w styczniu) ale powiedzial że mam podjechać on posłucha. Pojechałam jakieś 800 m zajechałam do niego on mówi że możliwe że rozrząd ale coś raczej mu to na rozrząd nie pasuje, sprawdził czy nie mam lewego powietrza nigdzie - nie było. Mówi że musiałabym zostawić samochód ale jak pisałam wyżej dopiero w styczniu. Chciałam odjechać a tu nagle Aku jest całkiem padnięte i nie jestem w stanie odpalić auta. Podjechałam z wujkiem z naładowanym akumulatorem. Odpaliłam samochód wycie dalej było i teraz najlepsze Jak jechałam to po 30 metrach zapaliła się lampka akumulatora - brak ładowania i uwaga nagle wycie całkowicie ustało. Normalnie jakbym elektryka miała. Myślę że sprawa się wyjaśniła. Alternator dawał znak prawdopodobnie uszkodzonego łozyska czy tam rolki stąd było te wycie no a jak całkiem przestał działać to już nie miało co wyć �� jakoś dojechałam pod blok jeśli chodzi o obroty to 3 mechaników mówi że wystarczy adaptacja. Dodatkowe obroty dawały alternatorów nieźle w tyłek ale... Na razie sprawa alternatora jest najważniejsza. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.