Spadek mocy i błąd P0171
Witam , ciągle borykam się z problemem spadku mocy na rozgrzanym silniku, auto było wcześniej diagnozowane u mechanika i nic nie wykazało, zrobiłem jak doradzili koledzy z forum, zakupiłem ELM-a 327 i kombinowałem.....FORscan , nie pokazał żadnych błędów, podobnie scanxlpro , w momencie kiedy auto się przymuliło i lekko przyfalowały obroty zrobiłem test scantool-em i wywaliło błąd P0171- mieszanka paliwowo powietrzna zbyt uboga i jak to teraz ugryźć, czego to przyczyna , auto się zachowuje jakby nagle brakowało mu powietrza , temperatura powietrza zasysanego to ok 50-53 oC. Czy nie jest zbyt duża?? Czy to może wina źle ustawionej mapy gazu??? Doprowadza mnie to do szewskiej pasji bo nikt nie może mi pomóc .
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Jak masz gaz to skasuj błąd, zresetuj PCM i szukaj na benzynie. Mieszanka za uboga znaczy że uboga w paliwo a nie w powietrze. Sprawdź czy nie zdechła sonda. Pierwsza powinna dawać sinusoidę głównie w przedziale od 0,2v do 0,8v. Druga będzie miała mniejsze wahania i powinna się stabilizować przy 0,6v-0,7v.
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Na benzynie brak jakichkolwiek błędów , błąd wywala w momencie osłabnięcia auta na gazie , u gazownika byłem już kilkukrotnie , za każdym razem mówił że niby jest ok , ale poprawiał mapę , po regulacji było dobrze , po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem powraca , tak jakby mapa była nie do końca dobrze ustawiona, zastanawiam się czy nie podjechać do innego gazownika , tego w sumie uważałem za fachowca bo montował mi nie jedną sekwencję i nigdy nie miałem problemów takich jak z moim mondkiem , aczkolwiek coś mi mówi że nie przykłada się tym razem.... Czy jeśli kupię interfejs do gazu i wrzucę scren'y mapy gazu to czy będzie można potwierdzić bądź wykluczyć złą regulację gazu ???
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Cytat:
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Spójrz na programie do ELM-a na korektę długoterminową wtrysku. Powinna wahać się koło zera. W PCMScan (zakładka tabele i wykresy) możesz zebrać taką mapę gdzie na pionowej osi ustawiasz ciśnienie w kolektorze MAP (czyli obciążenie silnika) na poziomej obroty silnika a wartości podawane w tabelce to korekta długoterminowa wtrysku LONGFT. Zobaczysz wtedy w jakim zakresie obrotów i obciążenia masz problem. Najlepiej zrezsetuj PCM pojeździc na benzynie pare km i popatrz na tą mapę. Powinieneś mieć odchyły w tabelce bliskie zera. Potem zrób to na gazie.
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Cytat:
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Mieszkam w Zduńskiej Woli niedaleko Łodzi , na gazie przejechałem około 10 tyś. km , filterki nie były jeszcze zmieniane , w zasadzie z problemem borykam się od początku montażu instalacji , po resetowaniu kompa poprzez zdjęcie klemy na benzynie jest wszystko ok , po przełączeniu na gaz dobrze jest przez jakieś 30-40 km i problem powraca, tak jakby mapa sama się przestawiała , najlepsze jest to że kiedy auto jest zimne lub w fazie rozgrzewania to chodzi bardzo dobrze na gazie, jest żwawe i zrywne , kiedy silnik mocno się dogrzeje np. przy staniu w korku lub jakimkolwiek dłuższym postoju przy odpalonym silniku powiedzmy że chciałbym gwałtowniej ruszyć spod świateł to nie ma na to szans , muł totalny , można wcisnąć gaz do oporu a auto się zachowuje jakby odciął mu dopływ powietrza ale uważam że ma na to właśnie wpływ mieszanki paliwowo powietrznej
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Wymień filtry i trzeba będzie sprawdzić najpierw reduktor. Kabelek do gazu sobie kup to nie majątek. A najlepiej ustawisz sobie gaz sam z pomocą forumowiczów. Napisz jeszcze jaką masz instalację gazową- reduktor/wtryski.
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Cytat:
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Z tego co przed chwilą udało mi się ustalić to na komputerze napisane jest DIEGO , na listwie wtryskowej za bardzo nie widzę oznaczenia firmy poza jakimś hologramem i nr. serii , parownik jest zbyt głęboko żeby zobaczyć od góry co to jest .... postaram się jak najszybciej załatwić kabelek żeby zrzucić te scren'y map , myślę że koledzy którzy znają sie na rzeczy odrazu rozwieją moje wątpliwości , zastanawia mnie tylko dlaczego na zimnym silniku jest ok a na mocno rozgrzanym tak bardzo do du..... jakby coś się nagrzewało i nie działało prawidłowo , podobne objawy miałem w E34 2,5 gdzie miałem nieodizolowany filtr stożkowy od ciepłego powietrza , wiadomo że chłodne powietrze jest dużo lepsze dla sprawniejszego spalania mieszanki , ale tutaj ten problem chyba odpada bo wszystko jest fabryczne , chociaż temp. w dolocie 53 oC na postoju to normalka ??W sumie to nie jest jakaś duża temperatura....
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Temperatura dolotowa będzie wyższa niż otoczenia. Poza powietrzem lecą też nagrzane spaliny z EGR. A czujnik masz w kolektorze a nie przed przepustnicą jak np w mk2. Sprawdź temp na czujniku zanim odpalisz silnik. Pewnie będziesz miał tyle ile na zewnątrz.
Możesz w międzyczasie zrzucić pcmscanem nagrany plik z jazdy. Może da się coś wypatrzeć. |
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
korzystam z scanxlPRO tylko że coś świruję w czasie rzeczywistym wartości obrotomierza i prędkości skaczą jak szalone, tak jakbym miał coś źle skonfigurowane lub niekompatybilne , dobrze działa FORscan i ScanTool te programy jednak nie mają możliwości nagrywania ,spróbuję jak najszybciej załatwić kabel do gazu , podać Wam więcej informacji.... po czym do gazownika na wymianę filtrów gazu i z konkretnymi wytycznymi od Was jak ma to ustawić!!!!!
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Wątpie żeby to była tylko kwestia regulacji. Jak piszesz nagrzany to znaczy jak tylko wskazowka dojdzie do max 95-100C czy jak dluzej pojezdzisz z tą temperaturą.
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
raczej jak pojeżdżę chwilę dłużej , najgorzej jest kiedy auto stoi np . 15-20 minut i jest odpalony silnik , chce ruszyć i od razu wiem że jest lipa , jest też tak że siadam do zimnego auta , jeżdżę pół godziny , godzinę jest ok......staję na parkingu , idę do sklepu , wsiadam po 15 minutach i też jest lipa ....ale wtedy silnik jest już rozgrzany , jakby jakiś sterownik łapał błąd dawał złe informacje ....w końcu musi być tego jakaś przyczyna, jak jeżdżę tylko na benzynie to takie rzeczy się nie dzieją ....z resztą ....przed montażem gazu....nowe świece platyny motor craft......przewody BERU itp itd.....odkąd zaczęły się kłopoty profilaktycznie zmieniłem przepływkę MAP... na BOSCHA , ktoś zasugerował czujnik obrotów wału....też wymieniłem mimo że żaden komputer nie wskazywał na uszkodzenie któregokolwiek z tych elementów ale co się nie robi żeby auto chodziło jak powinno.....dlatego tak bardzo mnie to nurtuje no i postanawiam drążyć temat gazu skoro na paliwie jest dobrze.....no chyba że mam walnięty komputer który może mieć zły wpływ na mapę gazu ale to by chyba była jakaś abstrakcja .
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
W czasie postoju ciepło z silnika idzie do góry i może nagrzewać jakiś element który rozgrzany dopiero zaczyna szwankować. Listwę wtryskową od gazu masz leżącą na silniku pewnie. Może wtryskiwacz zaczyna przycinać w wyższej temperaturze. Wymiana MAP sensora i czujnika położenia wału w ciemno trochę bez sensu była. Wystarczyło przyjrzeć się jak pracują.
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Z jednej strony niby bez sensu , a z drugiej strony mechanik twierdził że w/w elementy mogą być uszkodzone w takim zakresie że komputer może tego nie wyłapać a silnik będzie szwankował , teraz mam pewność że to nie jest ten problem , na szczęście pracuję w motoryzacyjnym także nie bolało tak bardzo..... a co do grzejących się elementów , kiedyś widziałem jak typek od gazu wyciągał gościowi sterownik od gazu na mache i kazał pojeździć bo się ponoć przegrzewał , tyle że tam całkowicie wywalało gaz i przełączał na benzynę. Z elementów silnika jeszcze nie ruszałem cewki , czy nagrzana może szwankować i być bardziej czuła na gazie ?? Ewentualnie jak ją sprawdzić??
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Może działać różnie zależnie od temperatury. I układ zapłonowy jest bardziej obciążony na gazie. Natomiast wątpię żebyś miał wtedy błąd P0171 a raczej jakiś z wypadaniem zapłonów. A jak jest brak zapłonu to silnik jest zalewany niespalonym paliwem a nie że mu jest za ubogo. Jak masz muła i przełączysz na benzynę to dostaje kopa?
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Gwałtownego kopa od razu nie dostaje , dzieje się to płynnie jakby musiał się zaadoptować , trwa to kilkanaście sekund , ale fakt faktem dużo lepiej idzie od razu , latem jak było gorąco i auto dociążone to nie raz przełączałem na benzynę kiedy ruszałem na jakimś wzniesieniu bo na gazie musiałbym galancie przyjarać sprzęgło żeby się nie zmulił totalnie.
Najwięcej daje do myślenia i pokazuje wczorajsza sytuacja kiedy bawiłem się kompem ponad pół godziny , auto ciągle odpalone , czyli dobrze się dogrzało , no i przy ruszeniu totalna zamuła , wtedy i tylko wtedy wywaliło P0171 i teraz czy to kwestia regulacji gazu przy rozgrzanym mocno silniku czy coś się grzeje i niedomaga ??? |
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
10 załącznik(i)
A więc cały weekend jazdy na benzynie , pokonane jakieś 120 km. myślałem że wszystko jest ok choć nie byłem do końca przekonany... Dzisiaj tradycyjnie już bawiłem się komputerem w aucie , silnik był odpalony jakieś 50 minut tak więc zdążył się mocno rozgrzać , próba szybszego ruszenia i muł totalny , tak samo jak na gazie , więc już nie wiem co obwiniać , wychodzi na to że to nie wina gazu......do tego ForScan wyrzucił błąd P1137 ......wydaje mi się również że sondy dziwnie pracują a zwłaszcza ta druga , proszę ustosunkujcie się do skreenów które podsyłam , z różnych programów . tych które miały ochotę cokolwiek pokazać .
Bump: kolejne załączniki |
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Wrzuć te foty na jakiś zewnętrzny serwer bo małe to Panie jakieś :P nic nie widać. Daj na fotosika albo picase.
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
3 załącznik(i)
???
Bump: Się robi tylko to ogarnę bo przez tą lipę również na benzynie aż mnie rzuca !!! Bump: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Masz też P0403. Czyżby EGR się zacinał...
Druga sonda nie powinna być tak nisko prawie cały czas. |
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
P0403 mógł wyskoczyć kiedy zdjąłem wtyczkę od EGR-a , jednak nie było żadnej zmiany , druga sonda faktycznie jakby szwankowała tylko czy ona ma wpływ na pracę silnika ? Zastanawiam się czy nie jest np. zapchany katalizator i kiedy cały układ się mocno nagrzeje to może puchnie i wtedy motor słabnie ?? Jak sprawdzić przepływ spalin ?? Z tłumika niby dobrze dmucha , niby nie widać żadnych nieprawidłowości .
Trzeba przeanalizować wszystkie możliwości od których może tracić moc przy mocno nagrzanym silniku , proszę Was o każdą podpowiedź co komu przyjdzie do głowy , będę sprawdzał wszystko po kolei aż do skutku . |
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Jak MAF sensor wygląda? Węże od podciśnienia?
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
MAF w tym silniku nie ma - jest MAP. I kolega na początku pisał że wymieniał.
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Tak , tak , map jest ok co widziałem na wykresach , na jałowym cały czas pokazuje o ile dobrze pamiętam ok 29 kpa i reaguje na każde nawet delikatne naciśnięcie gazu , gwoli ścisłości podmieniałem też map oryginał z drugiego mondka , bez efektu ...... mój jest nowy boscha także jest ok.
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
wymiana uszczelek kolektora ssacego powinna zalatwic sprawe,ciagnie lewe powietrze ,przeprowadz test dymny pokaze nieszczelnosc.Korekta longft pewnie jest na granicy 24-25% na plusie na wolnych to tylko potwierdzi nieszczelnosc przy okazji Map do czyszczenia :razz:
|
Odp: Spadek mocy i błąd P0171
Podbijam temat po 2 latach, bo mam to samo... Mondeo Mk3, 2003r., 1,8 benzyna+LPG. Cały czas zapala się check engine (tylko na gazie!), błąd P0171 - zbyt uboga mieszanka. Po pierdyliardzie wizyt u mechanika i gazownika, została wymieniona sonda lambda (pierwsza, przed katalizatorem), świece i kable. Do tego regulacja gazu robiona ze dwa razy. Za ostatnim (dziś) gazownik wymienił kominy (czymkolwiek są) i wyregulował od nowa. Przy okazji badał skład spalin - wszystko idealnie. W końcu kupiłem kabel OBDII do kompa, mam zapis z jazdy i postoju (do programu FORScan: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ; w sekundach: 0-540: jazda Pb; 540-1000: postój Pb; 1000-1525: jazda gaz; 1525-2000: postój gaz) - w korekcie krótkoterminowej na Pb jest zwykle minus, w długoterminowej na postoju ok. +14%. Na gazie w krótkoterminowej wartości dodatnie, w długoterminowej ok, +24%. Gaz założony 8 miesięcy temu.
Jak żyć, co robić? |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.