Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Witam,
od jakiegoś czasu zaobserwowałem w swoim aucie dość specyficzny objaw, a mianowicie podczas uruchamiania silnika po nocnym postoju w garażu (lub gdy auto stoi ok. 6 godzin na mrozie) następuje bardzo nieregularna praca silnika. Dzieje się to tylko jedynie przez ok. minutę po odpaleniu. Załączam film poglądowy. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Dodam również, że świece, olej oraz komplet filtrów łącznie z paliwowym zostały wymienione 2 miesiące temu. Proszę o informacje jakie mogą być przyczyny takiej pracy silnika. Dodam iż w zeszłym roku podczas większych mrozów takie objawy nie występowały. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
A czy przed wymianą miałeś to samo ?
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Nie było tak. Objawy pojawiły się jakieś 2-3 tygodnie po wymianie. Filtry wymieniałem na początku grudnia wiec nie było jeszcze takich mrozów.
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
To oznacza jedno ze cos mechanik spiep.....
Dla mnie to wyglada jakby jedna swieca nie grzała i zapalić zapali bo chodzi na 3 ylindrya czwaty po minucie sie rozgrzeje i zaczyna rowno chodzić. Wal na reklamacje. Jezeli zamocno dokrecał kable na swiecach to mógł ukręcić elektrode wsrodku i swieca nie chodzi. Nie było mrozu to i silnikowi nie robiło to róznicy czy ona grzeje czy nie. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Może trochę zle to wytłumaczyłem. Przed wymiana świec problem też występował i okazało się, ze dwie były całkiem wypalone. Teraz świece są nowe wiec tym bardziej mnie to dziwi. A tak jak mówisz, też mi się wydaje, ze jeden cylinder nie pracuje i dlatego takie stuki i nierówna praca.
Dziś rano odpaliłem auto grzejąc świece 3 razy i było troszkę lepiej chodź problem nadal występuje. Ale przy okazji zauważyłem, że delikatnie kapie paliwo z czarnego plastiku, który widać na załączonym zdjęciu. Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym niestety. Paliwo wydostaje się z połączenia tego czarnego plastiku z tą metalową częścią po jego prawej stronie. https://lh4.googleusercontent.com/-a...WP_000620f.jpg |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Tamtędy jest odprowadzany nadmiar paliwa z wrysku wiec jak paliwo tam ucieka to powietrze sie dostaje i jest bardo prawdopodobne że ten cylinder ci nie pali dopuki powietrza pompa nie przepcha.
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Wyczytałem gdzieś na forum, że tam jest taki oring, który jak się "zużyje" to puszcza paliwo. Niektórzy mieli objawy podobne do moich. W tym tygodniu postaram się to wymienić i zobaczymy czy to było przyczyną tego wszystkiego.
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Witam,
Panowie mam ten sam problem tyle tylko, że w 2.0 TDCI 136 KM. Wczoraj wymieniłem wszystkie świece i problem nie ustąpił. Czy Ktoś mógłby pomóc? |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Nie wiem jak to jest w 1.8 TDCi, ale strasznie długo Ci się świece grzeją. U mnie przy temperaturze -6st świece grzeją się jakieś 2-3s.
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Ja również tak miałem jak było -18, powyżej -10 problem jest prawie nie wyczuwalny. Umówiłem sie na wymianę świec, samemu sie boję, że urwę.
Ale teraz to mnie troszeczkę z tropu zbiliście. Może to nie świece. Ale wtryski mam niby dobre (próba przelewowa ok) w filtrze opiłków dosłownie kilka było). Wycieków przy wtryskach nie widać. To może ja zadam jeszcze kilka pytań. 1. Czy auto kopci po odpaleniu i jak. 2. Jakieś błędy w kompie? 3. Ubywa jakichś płynów? Tutaj znalazłem podobny problem [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] w sumie to samo a nawet gorzej. TO i z tego co wyczytałem to winą były własnie świece żarowe. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Tak jak wpisałem wyżej pozbędę się najpierw tego jednego nieszczelnego przelewu, który zaznaczyłem na zdjęciu.
Mój problem występuje tylko przy poranny odpalaniu. Później wszystko jest ok. Jak widać na moim filmie nie jest tak tragicznie jak na tym, który Ty wrzuciłeś. 1. Tak auto kopci w podobnych ilościach jak na filmiku, który załączyłeś (tylko przy porannym odpalaniu). 2. Dziś auto było podpinane pod kompa i nie wykazało, żadnych błędów. 3. Poziom wszystkich płynów jest w normie. Nic nie ubywa. Ja mam świece nowiutkie (wymienione 2 tygodnie temu). Przed wymianą problem też był. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Nom to w taki razie czekamy, na myśl mi przychodzi jeszcze lipne paliwo.
Bo jak by nie patrzeć tak jak u ciebie tak i u mnie wpływ na problemy ma temperatura. Pr A jeszcze jedno pytanie ma, jak już jest ciepły to pali ci na tak zwany dotyk czy musi te przysłowiowe trzy razy zakręcić wałem? Bo mi nie ważne czy jest -8 czy +30 to wałem parę razy musi obrócić. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Paliwo leje BP Ultimate także nie jest to najtańsze i wydaje mi się najgorsze paliwo.
Jak silnik jest ciepły to wszystko jest idealnie i pali na dotyk. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
burn_it u mnie w 2.0 TDCI dzieje się dokładnie tak samo jak było ciepło to musiał zakręcić rozrusznikiem te 3 razy i zapalał, i pojawiał się taki mały kłębek białego dymu. Jak przyszły zimniejsze dni również odpala ale praca silnika na samym początku jest nierówna a po minucie wszystko się normuje.
Wymieniłem świece założyłem oryginalne Forda (czyli BERU) i niestety ale nic się nie zmieniło. Po nagrzaniu pali na przysłowiowy dotyk. Wczoraj wprowadziłem go w stan diagnostyczny i żadne błędy się nie pokazały. Już sam nie wiem co mam o tym wszystkim myśleć... |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Nom, wiadome jest na razie że ma to związek z temperaturą. Wkluczając świece, bo jak grzeją to powietrze we wszystkich cylindrach jest nagrzane tak samo a zatem powinny wszystkie odpalić.
Skoro tak się nie dzieje to może być za małe ciśnienie w cylindrach. Komputer to chyba pokazuje, nie wiem tak mi się wydaję. Może na którymś cylindrze są nieszczelności, pierścienie nie uszczelniają się tak ja powinny lub zawory. I dopiero jak części się lekko rozgrzeją zwiększą swoja objętość, wszystko się uszczelnia i jest ok. Miał by to sens bo z każdą sekundą silnik się robi coraz cieplejszy tym samy się wszystko rozszerza i bardziej uszczelnia. Tak samo teoretycznie miała by na to wpływ temperatura zewnętrzna im bardziej wychłodzony silnik tym większe nieszczelności. Można to sprawdzić przyrządem,wtedy pokaże nam nawet ciśnienie sprężania. Trzeba tylko wykręcić wtryski więc koszt sprawdzenie nie powinien być duży. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
po rozmowie z mądrymi głowami podpowiedzieli mi że może to być również wina czujnika temperatury. Może on pokazywać cały czas temperaturę dodatnią dlatego też może świece nie są grzane.
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
O ile się nie mylę to, za to odpowiada czujnik temperatury silnika. Chyba nie ma żadnego innego wedle którego ustawiany był by czas grzania świec.
Możesz to sprawdzić wprowadzając tryb serwisowy zegarów, tam pozycja nr 20 (chyba) zwana "Engine temp" pokazuje wskazanie tego czujnika. Więc wystarczy po nocy nie odpalać tryb serwisowy sprawdzić temperaturę silnika jak będzie się mniej więcej pokrywała z temperaturą otoczenia to znaczy że czujnik jest ok. Dopisek: ten czujnik pokazuje temperaturę inaczej jak silnik ma 135*C to on pokazuje 94 tak gdzieś kiedyś wyczytałem. A przechodząc do teorii, jak by czujnik pokazywał że jest temperatura dodatnia to żadna świeca by nie grzała i w ogóle byś auta nie odpalił albo musiał dobrze pokręcić. Ale jak już by odpalił to raczej chodził by miarę równo bo wszystkie cylindry by miały takie same warunki pracy. A u mnie przy -20 ewidentnie było słychać że co najmniej jeden cylinder nie chce zaskoczyć. I zaskakuję po paru sekundach. Ale przez jakiś czas jeszcze ma problemy. Warto też zbadać ciśnienie na szynie paliwowej może coś z pompą wysokiego ciśnienia. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Właśnie mam zamiar to uczynić jak będę wracał do domu z pracy, wtedy się okaże.. :)
Bump: Po 6-ściu godzinach od zgaszenia silnika auto test pokazuje w tej chwili temperaturę silnika na poziomie 33 stopni. Co Wy na to? |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Wydaje mi się, że ta temperatura jest za duża. Pewnie winny jest czujnik temperatury. Kiedyś w Seacie miałem podobny problem. Winny był czujnik temperatury
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Może mógłby ktos sprawdzić jaka jest temperatura w sprawnym aucie? Ja dzisiaj również sprawdziłem na zimnym silniku i pokazuje 30 stopni.
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Po 9 godzinach przy -12 na dworze ten czujnik wskazywał 29 stopni jeszcze jutro rano zobaczę jaka będzie temperatura.
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
No u mnie od wczoraj wieczora stoi na dworze, teraz sprawdzałem jest 28 C ale to nie są stopnie Celsiusza to jakaś inna skala
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Cytat:
30° F = -1,11° C |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
no ale jak wróciłem z pracy zgasiłem silnik wprowadziłem go w test i temperatura silnika wynosiła 89 C. Czyli wychodziłoby że zagrzał się tylko do 31 stopni?
Czyli czujnik odpada? to co pozostaje sterownik świec żarowych? |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Nie, to nie chodzi o skalę chodzi o system zapisu tak jak mamy system dwójkowy tak mamy system ósemkowy i szesnastkowy i tka dalej. A my korzystamy z systemu dziesiętnego na co dzień. Było o tym na studiach tylko nie mogę sobie przypomnieć jak to się przeliczało.
Jak by chodziło o stopnie Fahrenheit to taki jest wzór na zmianę °F = (°C × 1.8 ) + 32 Wiem na pewno, że rozgrzany silnik ma około 135°C w systemie podawanym przez test zegarów jest to 95, i u mnie rozgrzany silnik właśnie takie ma wskazanie, i u innych chyba też z tego co kiedyś wyczytałem. Jak by chodziło o stopnie F to przy nagrzanym silniku pokazywało mielibyśmy wskazanie 270 coś. Edit: przypomniałem sobie ale żaden z znanych mi systemów liczbowych nie pasuję aczkolwiek mogłem się pomylić. Dodam tylko jeśli by podstawić twoje 89 jako system hex czyli szesnastkowy to temperatura silnika wychodziła by 137°C. Nie wiem jak jest z tymi 29 w sumie tam jest jeszcze Calbo za bardzo kombinuję. Najlepiej jak ktoś kto ma wszystko ok zrobi odczyt i poda. Bump: Chyba, że to co my patrzymy to jest temperatura płynu w chłodnicy a ta kolejna to temperatóra silnika razy jakaś stała podawana w HEX. u mnie była wartość 5C lub C5 i to by sie zgadzało bo system HEX uwzględnia 16 znaków (1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D F) |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Witam
mam identyczny przypadek. Świece wymienione na nówki BERU i nadal ten sam problem. Macie jakieś pomysły na zlikwidowanie tego denerwującego mnie faktu? Może jest jakiś problem z zasileniem jednej ze świec ? |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
U mnie były NGK i wymieniłem na oryginalne ale niestety nic to nie dało jest tak samo jak było...
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Wracając do tematu czujnika temperatury.
Na tym forum co patrzyłem coś ktoś pomieszał dzisiaj pojeździłem popatrzyłem na oba wskazania temperatury i doszedłem do takich wniosków. Pierwsze to temperatura z czujnika zamontowanego w głowicy i jest to temperatura silnika podawana w stopniach Celsiusza. Przekroczyła u mnie wartość 95. Druga to temperatura cieczy chodzącej mierzona przez czujnik zamontowany w obiegu dużym. Do puki wartość z pierwszego czujnika nie przekroczyła bodajże 90 to wartość z tego czujnika była stała. Dopiero po zaczęła się zmieniać a razem z nią zaczęła iść wskazówka temperatury do góry. I to rzeczywiście nie jest podawana w stopniach Celsjusza tylko w hex czyli szesnastkowym systemie liczbowym. Ale żeby było łatwiej inżynierowie dodali stałą aby wartość w przeliczeniu na system dziesiętny zawsze wychodziła dodatnia. Dlatego że na przykład -2*C zapisane systemem szesnastkowym to FFFFFFFFFFE. I każda ujemna temperatura ma taki zapis. Dlatego aby tego uniknąć zrobili tak że przeliczana liczba jest zawsze dodatnia poprzez do danie stałej. Jaka to stał, no najlepiej zwiększać o rząd większości pierwszy rząd wielkości to 10 ale to za mało bo jak mamy -15 i dodamy 10 to i tak wyjdzie wartość ujemna. Dlatego dodali kolejny rząd wielkości czyli 100. (przy zastosowaniu takiej stałej jest łatwo odejmować) Więc to co widzimy to: [(temperatura płynu chłodzącego w dużym obiegu w st.C)+(stała=100)] wyrażona w hex(szesnastkowym) przykład mi dzisiaj rano wyświetlała sie wartość 5C (-8+100)=98 a w systemie hex to jest właśnie 5C. Jak zmierzyłem temperaturę w zbiorniku wyrównawczym miernikiem słabym to słabym to pokazał -7. Potem również w trakcie jazdy zanotowałem sobie kilka wskazań przeliczyłem i miało to mniej więcej pokrycie z tym co pokazywała strzałka. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
U mnie była podobna sytuacja przy odpalaniu zimnego silnika, pomogło wyjęcie i naładowanie akumulatora, teraz pali bez "fajtania" silnikiem.
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Czujnik CHT (cylinder head temperature) wkręcony jest w głowicę cylindrów i mierzy temp. materiału zamiast temp. płynu chłodzącego. Dzięki temu możliwy jest dokładniejszy pomiar temp. w razie utraty płynu(przegrzania). Czujnik CHT to termistor czyli rezystor o ujemnym współczynniku temperaturowym. Rozdzielczość czujnika CHT nie jest wystarczająca do pomiaru pełnego zakresu temp. silnika od -40 do +220, dlatego następuje przesunięcie charakterystyki temp. przez włączenie drugiego rezystora do układu. W skrócie- pierwszy mierzy od -40 do +78 a drugi od +62 do +214, na wykresie są to dwie krzywe równoległe do siebie przesunięte o pewną wartość, które w pewnych zakresach się pokrywają. Dlatego np. napięcie 2,5 V(wyjściowe na czujniku) może oznaczać temp. 35 jak również 124(zależy z której krzywej wartość przypisze).
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Cytat:
Ale miałeś jakieś problemy z ładowanie? U mnie ładowanie jest ok 14,2 w trakcie jazdy. A po nocy bez odpalania jak sprawdzam napięcie na akumulatorze przez tryb serwisowy zegarów jest minimum 11,6. Bump: Cytat:
NO bobra wszystko się zgadza. A ile ci pokazuje ten czujnik po nocy na mrozie powiedzmy -10. Mi 29 co w mojej ocenie jest za dużo bo materiał w głowicy na pewno tyle nie ma. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Nie wiem jak z ładowaniem, od jakiś dwóch miesięcy palił mi tak jak kolega burnit opisał, nie zawsze tak samo, raz drgania były wieksze, raz mniejsze, a czasem udało mu się zapalić dobrze. Około tygodnia temu, jak odpalałem po nocy, ledwie mi zakręcił, i przy okazji wywaliło błąd usterka układu silnika. Więc wniosek oczywisty, aku do ładowania, po naładowaniu zupełnie inaczej pali i pracuje po starcie, chodzi równo. Dodam jeszcze, że po świętach też czepiłem się czujnika temperatury, i wymieniony został na ori ford, efekt, żaden. U mnie pomogło naładowanie aku na full, nic to nie kosztuje, a czujniki ,świece itp. wiadomo...
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
No ja w poniedziałek naładuję swój akumulator i zobaczymy.
|
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Tak w ramach podsumowania mojego problemu.
Wiem, że ocena nie będzie obiektywna, bo temperatura spada u mnie zaledwie 3 stopnie poniżej 0, ale i tak jest znacząca różnica. A więc jak każdy wypowiadający się w tym temacie zapewne obejrzał mój filmik w pierwszym poście - [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - jak można usłyszeć w pierwszych sekundach pracy silnika jest straszna "sieczka" w silniku. Problemem był prawdopodobnie zapowietrzony układ. Powietrze dostawało się przez uszkodzony o-ring na powrocie paliwa z wtrysku - https://lh4.googleusercontent.com/-a...WP_000620f.jpg Oczywiście po wymianie falowanie obrotów na zimnym silniku nie ustało dostatecznie, abym mógł myśleć, że problem został rozwiązany. Wczoraj naładowałem akumulator do pełna, tak jak radził m.in. kolega robercik0. Auto pali o wiele lepiej. Nic nie stuka podczas pierwszych sekund pracy silnika, silnik chodzi równo i kopcenie znacznie ustało. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
no u mnie naładowanie akumulatora nic nie pomogło. Mocniej sie przyglądając silnikowi też zobaczyłem że przy jednym z wtrysków jest paliwo, muszę sprawdzić co i ja z tym wyciekiem i dam znać.
Co do temperatury to też nie mam teraz problemów okaże sie ja znowu przejdą mrozy |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Witam, chciałbym trochę odświeżyć mój temat. Przytoczę w skrócie jaka jest sytuacja, żeby użytkownicy nie będący w temacie nie musieli czytać wszystkiego.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] To jest film, który przedstawia pracę silnika gdy temperatura jest bliska 0. Silnik odpada "na dotyk". Z wydechu wydobywają się kłęby niebieskiego dymu. Taka praca utrzymuje się ok. 30 sekund po czym wszystko wraca do normy. - wymienione wszystkie filtry i olej - świece żarowe (najpierw na LUCAS teraz oryginalne Motorcraft) - nowy akumulator - nie ma żadnych błędów na komputerze Poruszam ten temat ponownie, ponieważ problem się trochę wcześnie znów pojawił. Po odpaleniu (nawet przy 18-20 stopniach) silnik pracuje równo, ale kopcenie powróciło (dodam, że latem ten problem nie występował w ogóle). Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że przyczyn może być wiele. Przeczytałem sporo tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi na ten konkretny problem. Nie ubywa płynu chłodniczego oraz oleju. Turbina również jest w porządku. |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
Problemem tego nie można nazwać, a olej napedowy troche inaczej sie spala niż benzyna. Aby olej napędowy wtryśnięty do cylindra, przy rozruchu w którym jest sprężone powietrze podgrzane przez świece żarowe, na tyle aby powstał samozapłon, ale jeszcze w poczatkowej fazie pracy silnika nie ma odpowiedniej temperatury, aby dokładnie, bez dymienia na niebiesko spalał sie olej napedowy, dopiero jak u Ciebie po 30 sekundach temperatura już jest odpowiednia, dymienie ustaje i silnik jest gotowy do pracy.
Benzynę zapala w cylindrze iskra od świecy zapłonowej, i tam są inne parametry pracy. Nie ma ciśnienia w cylindrach ponad 32 bary jak w dieslu, tylko 12 do 14 bar. |
FF mkII 1.8 TDCI problem z falowaniem/nierówną pracą
Witam.
Może ktoś pomoże, mam problem z tym że auto strasznie nierówno pracuje. Trząsie budą strasznie, troszke to sie zmniejszylo po wymianie wszystkich poduszek jakie chyba są ale gdy odpalam rano auto to falują obroty i trzesie ,po chwili to ustaje. Tak samo jest gdy auto sie nagrzeje i stane na skrzyzowaniu np. W czasie jak jest zimny chodzi ok troszke nim telepie i słychać że nierówno pracuje, ale to nic w porównaniu do tego jak chodzi nagrzany. Robiłem juz chyba wszystko, sprawdzone wtryski ,zrobiona cała głowica, alternator, oba rozrzady, sprzeglo,dwumasa, zaslepiony egr i mechanicznie i z poziomu komputera. Koszty juz dawno przekroczyly 10 000 i brak mi koncepcji. Zaden mechanik nic nie wie, komputer nie pokazuje zadnych bledow. Zauwazylem ze jak jest nagrzany i telepie ,i dodam mu odrobinke gazu ale doslownie odrobinke i trzymam to auto chodzi idealnie. Niewiem juz sam Ratujcie bo koncza mi sie pieniadze na naprawy u tych pseudo mechanikow. Nagrałem film jak to mniejwiecej wyglada. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Widze ze moj post został przeniesiony, hmmm mam tylko jedne zagwozdki że 1. U mnie dzieje sie to tez na zagrzanym silniku ( wrecz tylko na mocno zagrzanym ) np jak przejade 500 km i stane gdzies np na skrzyzowaniu. 2. Działo sie to rowniez przy temperaturach dodatnich jak w listopadzie bylo jeszcze +10 i lepiej Wydaje mi sie ze swiece w takim wypadku odpadają, czujnik temperatury raczej tez. Zastanawiałem sie na przeplywomierzem ale wtedy chyba auto by sie gorzej zbieralo czy cus a nic takiego niema. Kiedys faktycznie mialem problem z powietrzem w ukladzie paliwowym (auto mi nie chcialo odpalic w ogole) ale mechanik mi sie zarzekał ze byla nieszczelnosc i zostało naprawione. Może powinienem isc tym tropem ? Zapomniałem jeszcze dodac ze autko po zslepieniu egr wydaje mi sie, zaczeło niesamowicie syczec przy zmianie biegów tzn syk z turbiny. Kiedys tak nie było teraz pozamykane okna jade spokojnie zmieniam bieg a syczy jak w autach z szybkich i wscieklych :) moze to ma jakis wplyw ? |
Odp: Nierówna praca zimnego silnika - FILM
bump
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.