Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Galaxy (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=108)
-   -   [Galaxy 1994-2000] Pasek klinowy 1.9 TDI - jak naciągnąć ? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=18841)

mario1982 29-11-2006 11:12

Pasek klinowy 1.9 TDI - jak naciągnąć ?
 
Witam,mam problem w moim Galaxy zaczął piszczeć pasek klinowy wielorwkowy.Widać że ewidentnie jest luźny, ale nie mam pojęcia jak go naciągnąc, może ktoś wie gdzie jest napinacz w galaxy 1.9 TDI. Znalazlem na forum opis wymiany paska ale w silnikach benzynowych, a tam pasek jest całkiem inaczej ułożony. Bardzo proszę o pomoc i z góry serdecznie dziękuje.

marwyk 29-11-2006 13:47

napinacz
 
Wymiane zacząłbym od paska bo to koszt ok. 50zł a napinacz to już droższa sprawa sama rolka ok.70zł + cały tan mechanizm co na zdjeciu ok.150zł

[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

mario1982 29-11-2006 14:07

Wielkie dzieki za pomoc, jeszcze mam tylko jedno pytanie, u mnie jest tam sruba imbusowa,którą jak sie domyslam nalezy odkrecic, a pozniej naciagnać pasek i ja zakrecic?Jeśli sie mysle to prosze o wyprowadzenie mnie z błędu.Ale jeszcze raz wielki dzieki za pomoc.

marwyk 29-11-2006 14:12

nie naciąga sie paska!!!
Do tego słuzy własnie napinacz na spreżynie.
Pasek zakłada sie na rolki i na rolke napinacza przedciwdziałąjac spreżynie

mario1982 29-11-2006 14:19

Czyli u mnie pewnie napinacz padł bo mam luźny pasek i piszczy.Orientuje się ktoś może jaki jest koszt takiego napinacza?

marwyk 29-11-2006 16:37

powyżej Ci dałem linki z cenami, oraz podałem ceny z hurtowni w opisie.

Ale nie jest powiedziane że padł napinacz. Pasek sie mógł rozciągnąć, dlatego doradzam na jpierw zminieć pasek, jak to nie pomoże to później napinacz. Pasek kosztuje ok. 50zł a kompletny napinacz z rolką ok.200zł

aszymszym 30-11-2006 04:32

A ja sobie z ty poradziłem inaczej.chociaż napinacz jest ok, ale ze względu na to, że to kółko napinacza tak brzydko terkotało na wolnych obrotach. Między kólko a podporę silnika zamontowałem taki stały napinacz. Zrobiłem go z płaskownika, z jednej strony otwór o śr. 8 mm. do zamomtowania przy kółku . Na drugim końcu mojego napinacza wyciąłem kątówka widełki do regulacji naciągu paska i całość podpiąłem pod śrubę mocującą podporę do silnika - na klucz 16. Super sprawa. Polecam

marwyk 30-11-2006 06:32

możesz zrobić zdjecia Twojego podwójnego napinacza?

Zastaniawiam sie tylko czy taki napinacz nie niszczy ułożyskowania wszystkich kół pasowych?
Wtedy taka oszczędność 200zł może sie skonczyć poważnymi wydatkami.

aszymszym 30-11-2006 15:09

W Volvo miałem podobny, fabryczny ,tyle że regulacja naciągu paska była zrobiona z wykorzystaniem śruby. Co do foto, to zrobię jutro i zapodam na forum

mario1982 30-11-2006 21:11

Dzieki za pomoc, dzisiaj kupilem nowy napinacz (koszt 130 zl) i juz wymienilem nie jest to zbyt skomplikowana operacja.Jeszcze raz dzieki za pomoc i pozdro

aszymszym 01-12-2006 19:30

oto mój napinacz

Rusec 17-05-2007 08:56

Witam
nie wiecie czy można wymienić samą rolke napinacza czy cały napinacz?
tdi 90KM
zaczeło mi hałasować , spadł pasek i zasmierdziało guma
nie wiem czy rolka powinna sie lużno obracac bo u mnie sie obraca z oporami wiec mysle ze rolka stanela ??

tom seaman 14-06-2007 21:32

najpierw pisk potem terkotanie
 
witam,kupiłem dwa tygodnie temu Ford Galaxy 1.9TDI , 110KM, r.99, 185tys.km,bardzo piszczał pasek klinowy wielorwkowy na wolnych obrotach.Mechanik polecił wymianę paska i potem się zobaczy..Więc dziś wymienili mi następujące po koleji: rozrząd - komplet, oba paski (wielorówkowy+mały na wspomaganie), oraz pompę wody (bo warto, skoro wszystko rozkręcone..). Po zapaleniu pisk znikł, ale zaczęło bardzo terkotać na wolnych obrotach, wyrażnie terkocze kółko od napinacza, czy to jest żródło mechanik nie jest pewien , polecił wymianę napinacza.. kółko się obraca bez oporu i luzów nie było czuć..
Nie żałuje te 200zl dla dobra autka ale może wymienie napinać i się okaże że to nie to było.Dziwne że przed wymianą piszczało ale nie terkotało...czy ktoś podpowie? Proszę. :)
Może to normalne jak jest nowy pasek że na wolnych terkocze.. Oprócz tego przez kilka naście (10-20sec) po włączeniu klimy jest pisk który znika..chłodzi dobrze..Pozdrawiam

Rusec 14-06-2007 22:40

Re: najpierw pisk potem terkotanie
 
Cytat:

Napisał tom seaman
.. Oprócz tego przez kilka naście (10-20sec) po włączeniu klimy jest pisk który znika..chłodzi dobrze..Pozdrawiam



Jeżeli o to chodzi to myśle że piszczenie łożyska na sprężarce klimy . mam to samo. zdejmi pasek i złap za koło sprężarki i zobacz czy jest luz na łożysku.
Pozdrawiam

tom seaman 15-06-2007 12:40

Cytat:

Napisał Rusec
nie wiem czy rolka powinna sie lużno obracac bo u mnie sie obraca z oporami wiec mysle ze rolka stanela ??

pytałem o to mechanicznego i mowił że jak rolka się obraca z oporem to potem właśnie zrywa paski... "Rusek" , czy już ją wymieniłeś? Są tam też tulejki (koszt 30pln)przy rolce/napinaczu..

dziś znów byłem u mechanika i upiera się że mam do wymiany napinać paska+tulejki(120+30pln), bo jest lużny i ten terkot to luz na pasku i piszczenie po włączeniu klimy bo dostaje dodatkowe obciążenie..wszystko brzmi logicznie ale czemu nie terkotał przed wymianą tylko piszczał..a teraz nie piszczy a terkocze - to dziwne..mech mówi że nowy pasek i to wszystko..
dam znać jak w następnym tygodniu wymienie ten napinać.. a łożysko na sprężarce sprawdze, dzięki :fcp1

Rocker 15-06-2007 17:42

Witam. Jakiś czas temu pisałem na forum o moim piszczącym pasku wielorowkowym. Miałem identyczny przypadek -na początku piszczał i terkotał na wolnych obrotach, a po wymianie na nowy nie piszczał przez jakieś 1000km tylko terkotał i podskakiwał. Przyczyną okazała się rolka alternatora ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym. Warto to sprawdzić - rolka na alternatorze w dieslu powinna mieć sprawne sprzęgiełko bo inaczej cały układ paska wielorowkowego będzie terkotał i piszczał. Na skutek wybuchu mieszanki tłok nadaje przyspieszenie wałowi zaraz potem prędkość obrotowa wału maleje bo zaczyna się faza sprężania - i tak cyklicznie - a to powoduje wibracje - prędkość obrotowa wału zmienia się w niewielkim zakresie z częstotliwością "wybuchów nad tłokami" - na wyższych obrotach nie jest to tak odczuwalne ze względu na bezwładność układu i pasek wielorowkowy nie piszczy i nie terkocze. Aby sprawdzić sprzęgiełko rolki alternatora - zdejmij pasek wielorow., unieruchom wirnik alternatora (np. patykiem, ostrożnie żeby nie uszkodzić uzwojeń) i pokręć rolką - w jedną stronę powinna się kręcić a w drugą obracać wraz z wałkiem alternatora.

Pozdrawiam.

tom seaman 20-06-2007 10:41

witam,
wczoraj więc wymieniłem ten napinać (zamiennik 150pln) i przestało terkotać!!! na wolnych jest ok, jak malutko dodam gazu..tak o 50obrotów są takie krytyczne obr.i troszeczkę zaterkocze ale minimalnie..może jestem zbyt wymagający do dieselka (miałem Vectrę benzynę..) i zaraz terkot znów znika, potem jazda to już sama przyjemność..
Jeszcze trochę powątpiewam czy mam sprawne te sprzęgiełko rolki alternatora jak pisał Rocker bo wyrażnie widać że całą robotę tego terkotu tłumi teraz ten nowy napinać (zamiennik się troche różni od originału - ten na obrazku u Marwyka to originał a zamiennik jest taki "dwuczęściowy i na nim fajnie widać jak sprężynuje-pracuje i..) i robi to dobrze ale boję się że jeśli te sprzęgiełko nie jest zupełnie sprawne to terkot istniał z jego powodu a nowy napinać świetnie odwala robotę (bo nowy) ale się szybko wykończy i będzie to samo..
jak narazie mechanik jest przekonany że to był napinać i ma dobry argument - "widzi pan, przestało.. :)" dzięki wszystkim za pomysły..

[ Dodano: 2007-06-21, 16:22 ]
a jednak nie..znów zaczyna piszczeć i terkotać a do tego wieczorem wracam z żoną z kina już już parkuje na parkingu a silnik zdech :fcp24 dobrze że przed własnym domem.Popchnąłem go by zaparkować i całą noc nie przespałem, bo sniły mi się pompy paliwa wtryski i sterowniki..itp za 3000-4500pln :fcp3 , okazało się że ten zajefajny nowy napinać jak tak sobie pracował przetarł kabelek w pobliżu który zrobił zwarcie i wywalal bezpiecznik odcinający właśnie pompę paliwa..koszt 10pln wziął elektryk za to że mu powiedziałem który bezpiecznik i on stwierdził że jest zwarcie i ja sam odkryłem który kabelek przetarty..10pln za 5min też chciałbym tak zarabiać :fcp18 ale pouczył mnie że mam na alternatorze zwykłe koło zamiast tego ze sprzęgiełkiem i dla tego terkocze !!! A to ci !!! Na cholerę wymieniałem ten napinać a teraz do wymiany jest te kółko..250pln znów w krzaki..wyjeżdziam i już nie mam czas, więc żona se będzie terkotać po Gdańsku aż do mojego powrotu..wszystkich tych mechaników bym zabrał na statek i na środku Atlantyku wysadził do tratwy i zostawił się bujać..

[ Dodano: 2007-09-04, 17:01 ]
witam wszystkich i przepraszam że znów popycham ten temat ale chciałem się zając tą rolką od alternatora bo dalej pasek (i drga cały silnik aż do kierownicy) terkocze na wolnych i popiskuje. Byłem w warsztacie w którym się specjalizują wyłącznie nia alternatory i rozruszniki i się dowiedziałem następujące:
w moim samochodzie w tym roku wkladali takie alternatory a nie inne ze zwykłym kołem bez sprzęgła...parę mieszęcy póżniej już było ze sprzęgiełkiem ale to inny typ (podłączenie) kablów itp. więc mam originalny alternator z originalnym kołem bez sprzęgla i facet mi powiedzieł że bzdura żeby to wymieniać skoro tak było od początku!!!!
Już nie wiem co mam robić. Powiedział że jak się upieram to mi te kółko wymieni ale bez gwarancji że sie cokolwiek zmieni na lepsze..przyznał że "chodzą takie słuchy" że jak niema tego ze sprzęgiełkiem to terkocze itp ale że sam nie ma takiego doświadczenia by tak było a wiele aut nie ma i nie terkoczą....i mnie do wymiany zniechęcił...
Help Help Help, czy ktoś podpowie co mam robić? Innych luzów nie stwierdziłem...
zgóry dziękuję za rade..

[ Dodano: 2007-09-04, 17:07 ]
Cytat:

Napisał Rocker
Witam. Jakiś czas temu pisałem na forum o moim piszczącym pasku wielorowkowym. Miałem identyczny przypadek -na początku piszczał i terkotał na wolnych obrotach, a po wymianie na nowy nie piszczał przez jakieś 1000km tylko terkotał i podskakiwał. Przyczyną okazała się rolka alternatora ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym. Warto to sprawdzić - rolka na alternatorze w dieslu powinna mieć sprawne sprzęgiełko bo inaczej cały układ paska wielorowkowego będzie terkotał i piszczał. Na skutek wybuchu mieszanki tłok nadaje przyspieszenie wałowi zaraz potem prędkość obrotowa wału maleje bo zaczyna się faza sprężania - i tak cyklicznie - a to powoduje wibracje - prędkość obrotowa wału zmienia się w niewielkim zakresie z częstotliwością "wybuchów nad tłokami" - na wyższych obrotach nie jest to tak odczuwalne ze względu na bezwładność układu i pasek wielorowkowy nie piszczy i nie terkocze. Aby sprawdzić sprzęgiełko rolki alternatora - zdejmij pasek wielorow., unieruchom wirnik alternatora (np. patykiem, ostrożnie żeby nie uszkodzić uzwojeń) i pokręć rolką - w jedną stronę powinna się kręcić a w drugą obracać wraz z wałkiem alternatora.

Pozdrawiam.

A masz tę rolkę originalnie ze sprzęgiełkiem lub ją zamieniałeś ze zwykłej?

GosiaK 04-09-2007 16:27

???

marwyk 05-09-2007 07:32

Czy o taka rolke chodzi?
Koszt ok. 200 zł

tom seaman 05-09-2007 11:37

tak o taką rolkę chodzi, ale problem w tym że podobno (według komputerowego info programu) ja mam originalny alternator i na nim originalnie jest zwykle kolo bez tego sprzęgiełka...czy mam go jednak zamienić na właśnie taka, czy problem jest gdzie indziej...??????
Póżniej już (nawet kilka miesięcy w tym modelu) wkladali alternator (trochę inny) właśnie z tym sprzęgiełkiem...myślalem o zamianie całego alternatoru kupionego naprz.na giełdzie, ale okazuje się że ten póżnieszy by mi nie pasował (inna kostka itp.)...

GosiaK 06-09-2007 13:51

???

tom seaman 06-09-2007 13:57

a więc dziś wymieniłem nareszcie te rolkę na wolnobieżkę i udaaaalo się !!!
NIC nie piszczy i NIC nie terkocze...kosz 290PLN za rolkę. W sumie pochopnie był wymieniony ten napinać paska ale jeżeli tak chodziło długo na tym zwykłym kole to i ten napinać dostał swoje od poprzednika...nie wiadomo ile kkm tak chodził...
Pozdrawiam i polecam wszystkim nie kdybać i jak nie ma w dieslu rolki ze sprzęgiełkiem to 1.do wymiany...jeżeli są podobne objawy..ale jazda i jak cichótko na wolnych!!!prawie jak benzyna z tym że prawie robi dużą różnicę :fcp26

marwyk 06-09-2007 18:12

A jak wygląda wymiana rolki, trzeba mieć do tego specjalistyczny ściągacz?

tom seaman 06-09-2007 19:08

Cytat:

Napisał marwyk
A jak wygląda wymiana rolki, trzeba mieć do tego specjalistyczny ściągacz?

ściągacz nie, ale klucz, nie każdy mechanik go ma.Nie podam rozmiar bo nie wiem ale zauważyłem ze to taki wielokąt (imbus w kształcie gwiazdy) wchodzi do środka i tym przytrzymal środek (domyślam się że zwoje) w przeciwnym kierunku i normalnym kluczem odkręca się nakrętkę tzrymającą rolkę..ta już wychodzi lekko..
Robi sie na wyjętym alternatorze rzecz jasna..

radzioradzio 08-01-2011 23:59

Odp: Pasek klinowy galaxy 1.9 TDI!!!!
 
Cytat:

Napisał tom seaman (Post 800781)
a więc dziś wymieniłem nareszcie te rolkę na wolnobieżkę i udaaaalo się !!!
NIC nie piszczy i NIC nie terkocze...kosz 290PLN za rolkę. W sumie pochopnie był wymieniony ten napinać paska ale jeżeli tak chodziło długo na tym zwykłym kole to i ten napinać dostał swoje od poprzednika...nie wiadomo ile kkm tak chodził...
Pozdrawiam i polecam wszystkim nie kdybać i jak nie ma w dieslu rolki ze sprzęgiełkiem to 1.do wymiany...jeżeli są podobne objawy..ale jazda i jak cichótko na wolnych!!!prawie jak benzyna z tym że prawie robi dużą różnicę :fcp26

Cytat:

Napisał tom seaman (Post 800781)
a więc dziś wymieniłem nareszcie te rolkę na wolnobieżkę i udaaaalo się !!!
NIC nie piszczy i NIC nie terkocze...

Odgrzebany temat ale...
Już wcześniej o tym pisałem ale proszę---- kolega usunął problem poprzez wymianę kółka.
I chyba skuszę się na wymianę tylko jakie założyć.
Jak wymienialiście te kółka proszę o podanie rozmiarów ew linku do modelu który u Was pasował.



NO i po problemie. Kupowanie i robotę powierzyłem mechanikowi. Dopasowali kółko do mojego alternatora który
w oryginale nie powinien mieć kółka z wolno-biegiem. Pasowało od skody superb.

I CISZA. WRESZCIE KLEKOT UCICHŁ.
Również w moim przypadku widać, że brak takiego kółka może być przyczyna klekotania napinacza.

nowac 24-02-2011 10:26

Odp: Pasek klinowy 1.9 TDI - jak naciągnąć ?
 
To ja odgrzeje jeszcze raz:
1. ile mechanior skasował (Robota+ części)?
2. skąd ta pewność że nie powinno być kółka ze sprzęgiełkiem

pzdr

radzioradzio 24-02-2011 23:54

Odp: Pasek klinowy 1.9 TDI - jak naciągnąć ?
 
350 zł z nowym paskiem i kółkiem.
Wszyscy sprzedawcy również spece od alternatorów po nr katalogowym tego alternatora twierdzili że nie jest przewidziane kółko z wolnobiegiem do tego modelu.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.