Wymiana akumulatora jak to zrobić ?
Witam wszystkich.Chcę was poprosić o pomoc(wskazówki),w temacie wymiany akumulatora.
Zakupiłem akumulator do mojego esia,jednak próbując sie zabrac do wymiany stwierdzilem iz nie bedzie to takie latwe.Ciężki dostep i malo miejsca do manipulacji przy nim sklonily mnie wlasnie do napisania tego postu. Uprzedzam z góry ,że szukalem podobnego tematu na naszym forum , jednak nic konkretnego w tym temacie nie znalazlem. Bardzo bym prosił o opisanie kolejnych czynności przy probie wyciągnięcia starego :),w druga stronę myślę że sobie poradzę. :lol: Z góry dziękuje i pozdrawiam |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Nic trudnego w tym nie ma. Zdejmujesz plastikową obudową, potem luzujesz metalowe mocowanie, wysuwasz akumulator, odpinasz klemy...Pamiętaj, żeby mieć kod do radia gotowy.
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Prosta sprawa ja wymieniam akumulator w S-max w 5 min musisz zdemontować obudowę filtra powietrza i trochę pokombinować z jej wydobyciem trochę przeszkadza zbiornik płynu hamulcowego potem odkręcasz blokadę akumulatora i go wysuniesz to odkręcisz + apotem -i posprawie
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Ja tylko dopowiem ze oslona aku jest na wcisk momtowana, ale mocno siedzi i za pierwszym razem ciezko ja wyciagnac. Jak sie z ni uporasz to reszta to juz pikus.
Oczywis ie zaczynasz zabawe os demontazu puchy filtra powietrza |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Koledzy, napiszcie proszę ile lat wytrzymały u Was oryginalne akumulatory.
Mój ma piąty rok ale już kilka razy pojawił się komunikat o rozładowanym aku po kilku minutach stania na wyłączonym silniku z zapalonymi światłami – więc domyślam się że aku już ma małą pojemność i czeka mnie pewnie wymiana. |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Ja też wymieniałam swój po 5 roku. Za to w Astrze akumulator wytrzymał 9 lat :)
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Mój wytrzymał 3 lata ,sporo zależy od wyposażenia auta . Na pewno webasto daje sporo popalić akumulatorowi . Nowy aku warto kupić ''mocniejszy '' niż ten standardowy.
Ja kupiłem Akumulator Bosch S5 , 85Ah 800A . Super aku. |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Cytat:
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Mój aku wytrzymał 4,5 roku - wymieniłem go w grudniu 2011
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
jezeli wytrzyma (a wskazania są na to ) do września to bedzie 6 lat
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Mój dawał rade 6 lat bez dwóch miesięcy
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Mój wytrzymał 6 lat, wymiana zgodnie zew skazówkami zajęła mi 45 minut,
Filtr powietrza należy najpierw wyjąć a obudowę lekko podważyć od dołu. |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Mój oryginał FORD 80 Ah dał radę 6,5 roku, jeszcze kręcił chłopak ale z obawy na tęgie mrozy jakie mają przyjść (wg meteorologów rosyjskich) w lutym wolałem nie ryzykować i zapodałem BOSCH 85 Ah (350 zeta w Łodzi na Broniewskiego 2). Kod do radia na szczęście znalazłem w książce serwisowej, wymiana banalnie prosta(oczywiście przydały się rady z forum) . Pozdrawiam
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
To coś takiego jak mój nowy nabytek .
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
A ja zapytam wiedzących w temacie conajmniej odrobinę więcej ode mnie - wyczytałem w jednym z tematów o aku, że "poprawne" napięcie zdrowego aku w spoczynku to (czytane z testu zegarów) ponad 12,5v.
U mnie po jeździe jest to 12,6-12,7 jednak pytanie - jak szybko w "zdrowym" akumulatorze napięcie spada przy obecnych (od -10 do -20) temperaturach? Oczywiście mowa o aku w S-maxie, stojącym "pod chmurką" i nieodpalanym. Czy po 2 dobach 11,7v a po kolejnej 11,4v oznacza już bardzo zły stan baterii? Dziś, przy tych 11,4v odpaliłem maxa, wystartował "od strzału", zrobiłem ok. 20km celem naładowania aku (bez włączania zbędnych odbiorników) i po powrocie aku znów ma na teście 12.7v. Zastanawiam się, czy gdybym miał "świeżą" baterię, dawałaby radę utrzymać auto "w gotowości", czyli przyzwoitym napięciu, przez np. tydzień, czy dłużej... |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Szkoda ryzykować nowej baterii przy - 20' C.
bo jeśli ci zamarznie to może rozsadzić obudowę i wtedy będzie problem . Możesz próbować ale co dwa dni lepiej mierzyć stan naładowania akumulatora miernikiem . |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Bardziej chodziło w moim pytaniu o to, czy posiadając w maxie nowy aku, mógłby bezpiecznie (naładowany podczas jazdy) stać przez tydzień, czy półtora na mrozie nieuruchamiany i po tym czasie nadal miałby przyzwoite napięcie, czy może wymiana aku nic by nie dała i nawet nowy przy takich mrozach dawałby radę odpalić auto jedynie przez kilka pierwszych dni?
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Cytat:
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Sobol, gdybyś miał świeżą baterię, jak piszesz, to gdybyś teraz zdjął klemę jedną z akumulatora, i przyszedł za pół roku to odpalasz od strzała. A jak nie zdejmiesz, to już po 3 miesiącach nie odpalisz, bo zawsze jakiś pobór prądu jest.
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Do tego właśnie zamierzam - mam świadomość, że prąd jest cały czas potrzebny (choćby alarm) i zużywany.
Nie wiedziałem jedynie, jak długo pod "standardowym" obciążeniem pozostawionego na parkingu maxa, nowy akumulator będzie w stanie utrzymywać wystarczającą do rozruchu ilość prądu. Mówiąc wprost - teraz muszę (choć nie zawsze potrzebuję) "ruszyć" maxa raz na 3 dni celem doładowania aku. Rozumiem, że przy tej pogodzie, przy nowym aku, mógłbym "porzucić" maxa (zostawić go na parkingu pod chmurką) na np. 2 tygodnie, po których powinien odpalić bez problemu z akumulatorem? Zdejmowanie klem nie wchodzi w grę, auto ma być jak najwygodniejsze dla nas, a nie przysparzać dodatkowych czynności ;) Poza tym... Kodowanie radia, programowanie szyb, etc. |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Przy tej pogodzie, po 2 tygodniach zastaniesz wyczerpany akumulator, którego pewnie nie zregenerujesz, mimo tego, że był nowy. Po prostu przy dużych mrozach akumulator błyskawicznie traci pojemność, i juz po 2-3 dniach może co po prostu zamarznąć.
Ja przez ostatni tydzień nie ruszałem Maxa, stał grzecznie pod wiatą, z założonym prostownikiem w trybie "zima". Po tygodniu mrozów do 18-20 stopni zapalił żwawo. Gdybym go nie trzymał "pod prądem" toby nie zapalił. |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Polecam lekturkę
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
przy demontażu aku najpierw odkręcamy klemę ujemną a późnij dodatnią
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Drozt jak mi powiesz jak to fizycznie zrobić w maxi u,,,najpierw ujemna a potem plus to masz zgrzewe browara:)
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Cytat:
Tak robił "fachowiec" na filmiku na youtube i chyba stąd - najpierw "-" potem "+". Ja w Mondeo robiłem "klasycznie" najpierw klema dodatnia potem po wysunięciu klema ujemna, bez odkręcania wiązki od karoserii. |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
dokładnie Petrus1 ja robie tak samo:)
|
Re: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
tak z ciekawości, czy po wymianie akumulatora trzeba go zgłosić w komputerze, że został zmieniony i ma inne parametry?
|
Nie trzeba. Mam wiekszy od fabrycznego i komputer przyjal to zeroproblemowo.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk |
Re: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
może inaczej, że nie trzeba (działa bez tego zgłaszania) to wiem, tylko czy się powinno. Byłem dziś u mechanika, bo będe zmieniał akku i on nie był pewien czy właśnie nie powinno się tego faktu zgłosić, że od tej chwili jest nowy akumulator o takich i takich parametrach. Ma to jeszcze sprawdzić, ale mnie to już teraz zastanawia :)
|
Odp: Re: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Cytat:
Bill Ford Executive Chairman Ford Motor Company One American Road Dearborn, MI 48126 USA Mile widziane jest osobiste dostarczenie tego zgłoszenia na w/w adres:568: Zwykle cena wymiany aku u mechanika zawiera już koszty takiego osobistego zgłoszenia wymiany...:wink: A poważnie - jak ów "komputer" miałby wykorzystać tę cenną informację o wymianie? Monitorowanie stanu naładowania odbywa się przez pomiar napięcia - bez kontekstu jak nowy czy jak duży jest aku... To tak z fizyki... Oczywiście różne VAGi albo inne Mercedesy mogą odnotowywać w "komputerze" różne zdarzenia - w tym i wymianę aku. Jednak w Fordzie nie ma rejestratora zdarzeń historycznych (przeglądów) i w związku z tym nie ma gdzie odnotowywać takich danych. Poza żartami - warto sobie oczywiście odnotować fakt wymiany (wraz z danymi aku) gdzieś w książce serwisowej, aby było info co i kiedy na przyszłość... |
Re: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
ok, no to się pośmialiśmy :oops:
ja wiem, że w audi A6 znajomy musiał takie coś podać (a właściwie serwis), gdyż jest obowiązkowa procedura... ja się tylko dopytuję :), ale ok, już wiem |
Odp: Re: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
się śmiejecie? Tata w Ceedzie włożył większy aku i dopiero przy okazji faktu, iż wariował mu ESP - poprawiono masę i zmieniono w kompie ład. na większy aku bo był niedoładowany :)
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
No niestety, mój nowy aku p.t. BOSCH 85 Ah okazał się bardzo kiepskim zakupem, nie wiem co mnie podkusiło aby go kupić, zawsze kupowałem Centrę ale kierowałem się dobrymi opiniami z forum. Po całonocnym postoju napięcie spada poniżej 12 V, dziś na Conversie pokazał nawet 11,4 V. Zaznaczam , że ładowanie jest OK, codziennie dojeżdżam do pracy 23 km w jenda stronę, więc jakoś go szczególnie nie katuję. Stary oryginalny 7 letni aku który od lutego leży w garażu dziś sprawdziłem ma napięcie 12, 45 V. Reasumując Bosch to wielka kupa, ciekaw jestem co na to gwarancja i jak to się skończy, ale znając życie skończy się zakupem nowego aku i będzie nim zdecydowanie Centra Futura, nigdy mnie nie zawiodła.
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Może jak masz taką możliwość to załóż ten stary co dobrze trzyma i sprawdż czy na nim nie będzie spadać napięcie .
A jak u ciebie z ładowaniem podczas jazdy . |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Ten stary właśnie ładuję na wypadek..... W czasie jazdy na teście zegarów pokazuje 14,2-14,5 V, nie ma stałej wartości tylko oscyluje między nimi, nie wiem czy u Ciebie też tak jest? jak podłącze bezpośrednio miernik na klemy to pokazuje nawet 14,8 V ładowanie, być może uwalony jest regulator napięcia, chyba, że te ciągłe wahania ładowania 14,2-14,5 to normalne? Odpaliłem go dziś i podjechałem do sklepu jakieś 3 km, po powrocie na teście zegarów pokazywał 12,3 V, ale podejrzewam, że z biegiem czasu jutro rano będzie poniżej 12V.
Mnie wygląda na zasiarczony aku. |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Myślę że nie ma co patrzeć na pomiary w TEST .
Ja zrobiłem tak , dorobiłem do gniazda zapalniczki wtyczkę zakończoną dwiema końcówkami do miernika i podłączam miernik , w ten sposób mogę sprawdzać w każdej chwili jakie jest napięcie . W moim jest różnica ok. 1,5 V miedzy pomiarami miernika i w TEST. Zauważyłem że jeśli akumulator jest trochę rozładowany czyli np. ma 12,3 V to po ruszeniu w pierwszej fazie pokonanych kilometrów napięcie na wspomnianym mierniku pokazuje nawet do 14,8 V. lecz po kilku kilometrach się stabilizuje i pokazuje 14.4 V. Jeżdżąc na światłach dziennych czyli bez większego obciążenia akumulatora. Podczas kiedy są włączone wszystkie światła np .wieczorem to napięcie pokazuje też 14,2-14,5 V. |
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
ale powiedz mi, czy w teście zegarów ładowanie cały czas skacze między 14,2V a 14,5V ? u mnie cały czas pokazuje taki skaczący wynik pomiaru. Jeśli chodzi o różnicę między miernikiem a testem to fakt, aku w teście ma 12 V a miernikiem na klemach ma 12,3V. Mnie martwi tylko to skaczące napięcie ładowania, czy to normalne?
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
U mnie zawsze tak skacze napięcie .
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
OK, dzięki, jak naładuję ten stary, to podładuję ten w aucie, ale nie chce mi się go wyciągać., chyba, że mnie do tego zmusi. Pozdrawiam
|
Odp: Wymiana akumulatora(prośba o porade)
Czesc,a ja tylko dodam że co do samego aku to jeszcze wytargać z niego co jakiś czas górną zaślepkę ( w każdym się da oprócz żelowych i AGM) i sprawdzić czy nie ubyło w nim wody wiadomo że paruje tylko woda a nie elektrolit i dolać żeby zakryło płyty w każej celi. A jeśli chodzi o zimę i jazdę na krótkich odcinach to takie 20km odcinki to nie jest jakoś mega dużo zeby naladować aku. kiedyś była taka "zasada" że jeden rozruch silnika to minimum 10-15km jazdy żeby się naładował a do tego "inne"odbiorniki prądu i po jakimś czasie sie robi "kupa" bo będzie wiecznie nie doładowany. Napiecię zasilania jak już pisaliście lepiej mierzyć na klemach standardowo zakres od 13.8V - 14.4V . A jeśli chodzi o zimę to przy -20C pojemnośc akumulatora spada już o połowe także albo przed samych rozruchem włączyć na chwile swiatła np postojowe żeby trochę ruszyć aku a pozniej zapalić.. albo go czymś podgrzać ;) ..
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.