|
Wymiana licznika
Witam. Mój prolem i związane z nim pytanie to samodzielna wymiana licznika w C-Maxie Chodzi o t czy można to wykonać samodzielnie bez potrzeby jakiegoś programowania, czy jest to wogóle możliwe? Sama wymiana jest dośc prosta natomiast nie wiem czy nie trzeba czegoś tam ustawiać. Poprzedni właściciel coś kombinował ponieważ w aucie którym teraz jeżdżę (1,6 TDCI) założył licznik z obrotomierzem od benzyny ze skalą do 8tys obr/min , natomiast w dieslu jest do 6 tys obr/min. Chciałbym tylko wymienić licznik właściwy dla diesla i tyle, bez jakiś tam liftów itp. Pytanie moje jest takie czy można to zrobić samodzielnie?
|
Odp: Wymiana licznika
W FF2/C-maxie licznik zawiera immobiliser. W związku z tym jego wymiana wymaga użycia komputera serwisowego w celu dopisania kluczyków do IMMO oraz doprogramowania nowego IMMO do sterownika silnika.
Wymiana "pod domem" bez specjalistycznego sprzętu nie do wykonania. |
Re: Wymiana licznika
Witam. A czy w c-max mk1 też tak jest. U mnie nie gaśnie wogóle podświetlenie licznika kilometrów i po nocy rozładowuje mi akumulator. Myślałem żeby odpiąć cały licznik możę się zresetuje tylko nie wiem co z tym IMMO ???
|
Odp: Wymiana licznika
Wątek zgodnie z prefixem dotyczy MK1, więc po co pytasz? Odpięcie i wpięcie licznika niczym się nie różni od opięcia aku, więc po co sobie życie komplikować????
|
Wymiana liczników i programowanie immo
Witam,
własnie stoję przed dylematem wymiany liczników w c-max 1 - od jakiegoś czasu z elektroniką w mim fordzie dzieją się cuda ( problem z odpalaniem, tryb awaryjny itd itd ) padło na liczniki - 1) czy w warunkach "domowych" da się zaprogramować immo do nowych liczników - od czego się zabrać ? 2) a może jest to jakiś fachowiec, który we Wrocławiu lub okolicach jest w stanie zaprogramować immo do nowych liczników ? z góry dzięki za odpowiedz, |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Nie da się sensownie "przełożyć IMMO". Tylko wymiana całych zegarów z ich doprogramowaniem do samochodu. Jak "fachowiec" mówi co innego, to wyjdzie Cię to co najmniej 2x drożej - najpierw "spartolenie" przez "fachowca" a potem właściwa wymiana.
Zapraszam do mnie. I tak włącznie z trasą wyjdzie sporo taniej niż w ASO, które będzie deliberowało 4 godziny jak to się robi, potem stwierdzi, że "licznik jest z Kugi i się nie da"... itp. U mnie operacja trwa 0,5 godziny, dają się założyć wszelkie liczniki od FF2/C-maxa/Kugi (poliftowe). Jak bardzo będziesz chciał, to przedliftowy także założę - twój gust, Twoje auto. Oczywiście licznik od diesla do diesla a od benzyny do benzyny (poznać po obrotomierzu). Typ silnika nie ma znaczenia. Licznik może być angielski - prędkość będziesz miał w milach/godz (:diabel2:) ale przebieg w kilometrach. Co przywieziesz to się założy i doprogramuje. |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Ja i zapewne każdy inny, który odwiedził tedi_k w tym właśnie celu potwierdzi, że wszystko działa jak trzeba.
Mam założony licznik od Kugi w C-Maxie MK1 i wszystko działa jak trzeba. Dodatkowo przybyło spalanie chwilowe, Ford Eco Mode i informacje z radia na ekranie licznika. Jak masz kluczyk dorabiany przez klonowanie przypadkiem, to się postaraj o inną pastylkę immo do niego, bo klonowanych kluczyków niestety nie da się dopisać. |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
jakbyś miał wątpliwości nt. wymiany zegarów, to tu jest lektura: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] - warto! :)
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Panowie,
dziękuję za odpowiedz tedi_k do Ciebie mam najbliżej a więc pewnie do Ciebie się wybiorę - jeszcze jedno czy mogę to mojego c-max MK2 - kupić takie liczniki z forda kuga ? [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ? |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Cytat:
Nawet taki możesz sobie kupić: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] z dużym wyświetlaczem. 300 za mały to trochę więcej niż średnia. Spokojnie za 250 dało się kupić, a nawet w porywach za 200 taki jak pokazałeś. Te z dużym wyświetlaczem są rzadsze i droższe, ale moim zdaniem warto dołożyć. Pytaj o przebieg - powinien być mniejszy lub równy Twojemu. |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Hej, mam problem z licznikiem w C-max 1,6 TDCI 2006, Zaczęło się o kilku trybów servisowych i szukania usterki, na kompie wyszedł brak komunikacji z magistralą i w konsekwecji po wyjęciu zegarów i lekkim ugięciu lub przywaleniu w zegary na jakiś czas mu przechodzi. Zamontowałem zegary ponownie i czeka mnie wymiana, można teraz jechać ale gdy załaczy się tryb serwisowy musze ucisnąć mocno zegar z jednej lub drugiej strony aby odpuścił. Próbowałem czyścić gniazda montować lżej itp, ale to na nic, co jakiś czas mu odwala. Teraz pytanie, czy to musi być identyczny zegar ? Czy można przeprogramować jakiś lepszy, i czy ktoś z was w okolicy Warszawy może to zrobić czy jedynie serwis FORDA ? mam takie zegary : http://rford.pl/images/842469748423.jpg
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
tak się składa, że w ostatnim czasie wymieniłem takie same zegary w dwóch autach z takimi samymi objawami - nie zagłębiam się w problemy z takimi zegarami, ale właściciele mówili, że to problem zimnych lutów
można założyć takie same zegary, ale może te najprostsze zegary bez komputera pokładowego tak mają, że takie usterki pojawiają się w nich, więc sugerowałbym kupić i założyć zegary z komputerem pokładowym Aby on w pełni działał trzeba wymienić manetkę kierunkowskazów na taką z obsługą komputera i dołożyć czujnik temperatury zewnętrznej, najprościej z allegro. Rozważ czy wolisz przeliftingowe (podświetlenie może być takie jak masz czyli zielone, albo od wiosny 2007 pojawiło się czerwone, np:. http://www.autogaleria.pl/fotografie..._x_2006_19.jpg) czy poliftingowe (droższe, ale o niebo ładniejsze, np.: http://www.autogaleria.pl/fotografie...dx_2009_20.jpg) bez problemy wymienię Ci jedne, drugie lub trzecie :) ps. do poczytania tu [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] i [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Wymiana Zestawu wskazników (zegarów)
Witam wczoraj zakupiłem używany zestaw wskaźników do mojego C-max 1,6 tdci 90km z 2005r. Oznaczenia na starym i drugim są takie same. Moje pytanie polega na tym czy trzeba Programować komputer samochodu przy takiej podmianie Licznika? Ponieważ pojawia mi się komunikat o usterce układu silnika i miga górna kontrolka czerwona pomiędzy zegarami i silnik nie reaguje na próbę odpalenia. A wymieniam zegary z tego powodu iż powstał mi dziwny objaw podczas jazdy zapalają mi się lampki kontrolne od silnika ABS ciśnienia oleju i moc spada znaczy się obroty do jałowego biegu wyczytałem na forum że to wina zegarów właśnie zimne stuki czy luty jakoś tak w każdym bądź razie po uderzeniu zegarów problem znikał na jakiś czas. Ktoś Ma pomysł na rozwiązanie tego problemu???
|
Odp: Wymiana Zestawu wskazników (zegarów)
Trzeba przeprogramować immobiliser, jest ogrom informacji o tym na forum.
|
Odp: Wymiana Zestawu wskazników (zegarów)
Zegary musisz sparować ze sterownikiem silnika i kluczykami (immo) i z czymś tam jeszcze chyba. Operację może wykonać ASO - tanio nie będzie, mogą tego nie ogarnąć albo któryś z dwóch kolegów z forum - Mayak - Warszawa lub tedi_k - Katowice. Do Mayaka będziesz miał bliżej, ale na nowych zegarach to do niego nie dojedziesz.
Czerwona kontrolka Ci mruga, dlatego, że immobilizer (który jest w zegarach) nie rozpoznaje transpondera z kluczyka (bo go nie zna, stary licznik znał), a usterkę silnika masz pewnie dlatego, że zegary nie rozpoznają sterownika silnika (bo są sparowane z innym). Jeśli to rzeczywiście kwestia zimnych lutów, to możesz też poszukać jakiegoś elektronika, który je poprawi, ale jakby coś poszło nie tak, to stare zegary też mogą nie zadziałać. Jeśli już zmieniasz zegary, to kup sobie poliftowe - ładniej wyglądają, a różnica w cenie niewielka pomiędzy przedliftowymi a po, a różnica w cenie wymiany żadna (za oba zapłacisz za programowanie tyle samo). |
Odp: Wymiana Zestawu wskazników (zegarów)
Cytat:
Bez zrobienia immobilizera auto nie odpali i będzie świeciła się ta czerwona kontrolka po środku u góry o wymianie zegarów możesz poczytać [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] jeśli jesteś zainteresowany to zapraszam na priva do kol. tedi_k (Katowice) lub do mnie (Warszawa) |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Kol Jasiekpol już śmiga z wymienionymi zegarami ;)
a zimne luty wyglądają na przykład tak: http://media.ffclub.ru/up169207-_______2.jpg (jak widać, fotka z ffclub.ru) |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Cytat:
Cała wymiana, trwałą około godziny czasu, kolega mayak zna się na rzeczy, jesli macie jakieś problemy z licznikiem komputerem czy immobilajzerem polecam zdecydowanie. |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
A chwilowego spalania nie ma?
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
no to ja też tak w ramach bieżących zmian mogę powiedzieć, że zmieniłem zegary u kolegi tedi i różnica jest kolosalna. raz, że wygląd, dwa, że i jest temperatura (po dodatkowym zamontowaniu czujnika) i średnie spalanie etc...
koszt w całości warty grzechu. |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
a czy w okolicach Poznania jest ktos wstanie wymienic mi zegary na te "lepsze , ładniejsze" bo mam komputer dwulinijkowy spalanie chwilowe itp mam
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Zapraszam do Katowic lub do Warszawy :)
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] jakby ktoś szukał, to na giełdzie są poliftingowe zegary do benzyny :)
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Czy takie będą pasowały do c max z 2006 roku?
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Nie!!!!!
To są z Focusa3 i aktualnego cmaxa |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Cytat:
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Kolego mayak dzięki. Jeden z tych zegarów podobno nie pasuje (informacja sprzedawcy), reszta sprzedaż zakonczona. Prośba, jak możesz podać jeszcze jakieś linki ponieważ nie mogę jakoś znaleźć na wiadomym serwisie aukcyjnym. Jakie oznaczenia mają mieć zegary poliftowe pasujące do moich przedliftowych. Z góry dzięki.
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Ja szukam na allegro jest ak samo jak każdy, nie mam magicznego sposobu😊
Zajrzyj na gielde forumowa, tam są zegary do diesela. |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Każdy z Diesla będzie pasował do Każdego Diesla, a z benzyny do benzyny.
Nie ważne czy Focus C-Max czy Kuga, generacja się tylko musi zgadzać. Tak naprawdę to D i B się tylko tarczami różnią i programem, który chłopaki potrafią podmienić. Sprzedawcy na Allegro to w dużej mierze leszcze. Nie musisz ich słuchać. |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Cytat:
jestem baaardzo ciekaw :D |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Może źle to ująłem. Konfiguracją powinienem napisać.
Słowa Tediego. Nie wydaje mi się abym coś przekręcił. |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
zegary od diesela można zamontowac do benzyny i na odwrót bez ŻADNYCH modyfikacji i wszystko będzie działać jak trzeba
ale jest jedno "ale" - skala obrotomierza nie będzie pasować: - dieslowe zegary 0-6k RPM to mniej niż odcinka (6.5k RPM) w benzynie, - benzynowe 0-8k RPM to TYLKO połowa zakresu obrotów diesela Natomiast nie ma (na razie) możliwości wymiany programu między zegarami D i B, więc jeśli zamieni się tarcze obrotomierza, to będzie źle wskazywać obroty |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Witam czy któryś z kolegów obeznany w programowaniu zegarów (immobilizera) mógłby na priv opisać krok po kroku jak to zrobić?Nie chce używać tego powszechnie tylko dla siebie ale ze względu na miejsce zamieszkania (Irlandia) nie mogę się udać do jednego z nich.Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
1) Za pomocą ELMconfig - zapisanie na dysk komputera konfiguracji aktualnych zegarów
2) Wyjęcie starych zegarów 3) Założenie nowych zegarów 4) Za pomocą ELMconfig wgranie do nowych zegarów konfiguracji starych zegarów 5) Za pomocą ELMconfig zmodyfikowanie konfiguracji nowych zegarów wg potrzeb 6) Za pomocą narzędzia umiejącego programować IMMO (np. IDS) wgranie do nowych zegarów 2 kluczyków samochodu 7) Za pomocą narzędzia umiejącego programować IMMO (np. IDS) doprogramować zegary do PCM (oba powyższe kroki wymagają dostępu do generatora fordowskich kodów IN-OUT) 8 ) Za pomocą ELMconfig wpisać VIN samochodu do zegarów 9) Za pomocą ELMconfig ustawić właściwy przebieg na zegarach (tylko "w górę" w stosunku do przebiegu świeżo założonych zegarów) 10 THE END Jeśli nie rozumiesz tego opisu albo nie masz dostępu do narzędzia programowania IMMO lub generatora fordowskich kodów IN-OUT to znaczy, że tego nie zdołasz zrobić. |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Zastanawiałem się co się stanie kiedy licznik osiągnie 9999999km. Zatrzyma się na tej wartości? Przekręci? Wybuchnie? Jakby mu ustawić taką wartość i przejechać te 2km?
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
zablokuje sie
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Mówiąc precyzyjnie - wszystko będzie działać, ale przebieg stanie na samych dziewiątkach. Nie przekręci się na 0:wink:
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Wielkie dzięki Tedi no nie mam dostępu do generatora kodów i ids, pozostanę przy obecnej konfiguracji.Dzięki jeszcze raz.
|
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Witam
Zepsuł mi się licznik w C max-ie 2005 r. diesel 2,0 mam pytanie - czy jak kupię używany licznik po dieslu to muszę po zamontowaniu go i podpięciu do samochodu coś dodatkowo ustawiać, adaptować - pytam bo nie wiem czy zabierać się za wymianę samemu, czy zlecać to warsztatowi. Proszę o info. Auto chodzi bez zarzutów tylko pada wyświetlacz, zatrzymał się licznik, nie pokazuje temperatury i nie mogę wejść w menu. |
Odp: Wymiana liczników i programowanie immo
Immobilizer w FF2 jest tak zrobiony, że w zegary są wgrane kody kluczyków, a kod zegarów jest wgrany do sterownika silnika, więc trzeba fachowy warsztat, który skonfiguruje nowe zegary i zaprogramuje w nich immobilizer.
ps. Jeśli będziesz w Warszawie, to zapraszam na wymianę zegarów ;) |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:37. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.