słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
Witam wszystkich, jestem posiadaczem kaczki od dwóch miesięcy i już mam problem. A więc od początku gdy go kupiłem zauważyłem, że gdy go zapale zimnego szczególnie po dłuższej przerwie to zadymi na niebiesko, do tego w trakcie jazdy słabo schodzi z obrotów, jest słaby na wolnych obrotach do tego stopnia, że ruszanie na pół sprzęgle to dla niego to wyzwanie. Jadąc obojętnie na jakim biegu czy to 1 czy 5 to po gwałtownym dodaniu gazu szarpie nim całym. Ale to do tej pory mi zbyt nie przeszkadzało do dziś, kiedy to obawiałem się czy dojadę do domu. Jadąc sobie w zabudowanym równo 50 km/h na piątce, ford zaczął słabnąć, spadła prędkość do gdzieś do 40 km/h, zredukowałem na 4 a tu nic nie chce jechać pedał w podłogę a on słabnie złapał takiego zamuła przez jakieś 300 metrów potem szedł normalnie. W drodze powrotnej to sama słabł, tracił moc później szedł już normalnie. Dodam, że zrobiłem nim jakieś 500 km, wymieniłem olej, filtr oleju, termostat, naprawiłem dmuchawę, nie ubywa mi płyny chłodniczego ani oleju.
Jestem tu nowym użytkownikiem, także jak zrobiłem, coś źle to przepraszam. |
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
Według tego co piszesz to wskazuje na przegrzany silnik,puszczające uszczelniacze na popychaczach, pierścienie tłokowe być może że tłoki i tuleje do wymiany.Ale z tym wszystkim wiążę sie ubytek oleju mniej znaczy lub więcej to zależy od kondycji tego silnika.
|
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
A to, że jedzie tylko 120km/h to również może potwierdzać o przegrzanie silnika?
To by tłumaczyło jego małą cenę. Musze sprawdzić jeszcze raz dla pewności poziom oleju. |
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
Cytat:
|
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
Cytat:
Na bank masz padnięte pierścienie,czyli tłoki i tuleje pewnie też a przy okazji i głowice trzeba zrobić. Moja rada, kup używkę silnika z innego auta najlepiej jeszcze sprawdzony lub z gwarancją rozruchową, koszt będzie mniejszy od naprawy, ceny zobacz silników na tablicy czy allegro. |
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
Cytat:
|
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
no dokładnie - 50km/h na piątym biegu :O to raczej błąd w myśleniu, że to bardziej ekonomiczne - zobacz sobie instrukcję obsługi, a przeczytasz, że minimalna prędkość (w zależności od silnika i mocy) na 5 bieg to 50km/h, więc jadąc 50km/h nie można tego robić na piątce.
co do niebieskiego dymu - jeżeli pokonujesz krótkie trasy, silnik jest praktycznie w ogóle nie dogrzany - to po zapaleniu niebieski dym to raczej normalne - tak jak wyżej napisano - nie znaczy, że płyn chłodzący się spala. to bardziej para wodna + olej dają taki kolor. co do wolnego schodzenia z obrotów - to samo, zimny silnik pracuje zupełnie inaczej, niż zagrzany. dlatego jeżeli jeździsz tylko na krótkich trasach (tak jak ja - 2-3km) to wciskaniu gazu w podłogę nie daje nic, oprócz spalenia większej ilości paliwa, dopóki się nie nagrzeje trzeba się delikatnie z nim obchodzić. szarpanie po gwałtownym dodaniu gazu - to samo co wyżej + kwestia prędkości na poszczególnych biegach. ja '3' wrzucam przy ~40km/h, '4' przy ~60km/h, a '5' przy ~80km/h, w zależności od sytuacji. jednak na '4' można spokojnie dociągnąć i do 100km/h przy wyprzedzaniu na przykład. jechałem swoim prawie 160km/h na '5' oczywiście, ale nie wrzuciłem jej przy 50km/h tylko przy 90km/h... moja szczera rada - nim cokolwiek kupisz (silnik czy jakiekolwiek inne części), wyjedź poza miasto i delikatnie, acz stanowczo rozpędź go od 0 do maksa (w granicach rozsądku oczywiście), tylko po pierwsze - nie wrzucaj '5' przy 50km/h, a po drugie wcześniej daj się temu silnikowi zagrzać jeżdżąc po mieście - 5 km wystarczy żeby się zagrzał, a potem spokojnie rozpędzisz go do bezpiecznych 120km/h i wtedy zobaczysz jak pracuje i jak się zachowuje. powodzenia ;) oczywiście napisz tutaj swoje spostrzeżenia po takim eksperymencie. |
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
Tak oczywiście macie racje, że 50km/h na piątce to przesada ale wcześniej jechałem szybciej, zaczął się teren zabudowany zwolniłem, auto przestało iść i to dlatego. Co do silnika to na pewno nie będę kupował innego bo ten naprawdę ma kompresje ok, zapala na mrozie, nie ubywa ani oleju ani płyny, pracuje równo, nie trzęsie nim.
Co do tych dolegliwości to byłem u mechanika odwiedzałem się, że mogła to być paliwa a raczej wody w nim, zmiany temperatury, skraplanie i mogła się pojawić bo w baku było mało paliwa. Do wymiany mam filtr powietrza i paliwa, muszę umówić się na termin. Co do tego dymienia to za słabo to opisałem bo auto nie dymi cały czas tylko puści takiego małego dymka niebieskiego po dłuższym postoju jest to szczególnie zauważalne, krótko trwały dymek jak go odpalę kila sekund. Mechanik twierdzi, że mogą to być uszczelniacze zaworowe lecz mogę jeszcze na tym trochę pojeździć, mówił że to dymienie latem ustąpi. Co do tej mocy na wolnych obrotach i słabej prędkości max to auto według niego po dłuższych oględzinach długo stało i możliwe że to ustąpi samo. A gdy tak nie będzie mam udać się na "komputer". Zatankowałem pół baku dobrego paliwa i jak na razie jest ok już nie słabnie. Wymienię filtry i będę jeździł dalej. |
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
polecam używanie też co jakiś czas (co 2-3 pełne tankowania) formuły do benzyny - usuwa wodę z układu, oczyszcza trochę i w ogóle poprawia generalnie kulturę pracy silnika ;)
te dymienie niebieskie to normalne po postoju, a latem ustąpi bo temperatura nie będzie niska tak jak zimą i nawet pokonywanie krótkich tras nie spowoduje takiego skraplania się wody. |
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
dymienie na niebiesko nigdy nie jest normalne, owszem może po postoju dymić ale parą wodną która ma kolor biały, ale jeżeli dymi na niebiesko to coś jest nie tak bo spala się olej
|
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
olej spala się - to normalne - gdyby tak nie było to by wymieniać go nie trzeba... a jeżeli jeździ się tylko krótkie trasy to para wodna się zbiera w silniku (można to sprawdzić bardzo prosto - wyjąć korek wlewu oleju do silnika i obejrzeć czy zbiera się tam białożółta maź - to jest właśnie skraplająca się para wodna w połączeniu z olejem), więc zaraz po zapaleniu po nocy na przykład, kiedy pokonuje się tylko krótkie trasy może być trochę kolorowego (niebieskiego) dymu. jeżeli on nie znika po chwili to jest faktycznie jakiś problem, jeżeli to kwestia chwilowa to jest raczej ok.
|
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
Cytat:
Dymienie na niebiesko swiadczy o usterce silnika - taj jak mówił mechanik zazwyczaj to uszczelniacze zaworowe, wmogą być również zapieczone pierscienie ale nie słyszałem o takim przypadku w tym silniku. Spalany olej nie pochodzi ze spalania tzw "masła" , jeżeli by było tak jak piszesz to silnik powinien kopcic równiez po rozgrzaniu bo wtedy masło szybciej by odparowywało a co za tym idzie spalało by sie. Para wodna która występuje po uruchomieniu pochodzi z rozgrzewającego sie układu wydechowego a nie z silnika. Zresztą jezeli chcesz to sprawdzić to zdejmij odmy z korka. Kolego jeżeli ubytki oleju są minimalne to tak jak mówił mechanik możesz na razie z tym jezdzic. Pozdrawiam |
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
u mnie mechanik wymienil te uszczelniacze zaworowe. i dalej bierze olej i dymi na niebiesko tylko jak jest zimny i to przez jakas minute max dwie, czy jest mozliwe ze zle to zrobil? czy raczej silnik umiera
|
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
Cytat:
|
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
Nie wiem czy dobrze. Mam nadzieje ze tak, Ja sie nie znam na tym.
700ml na 1000 km musze dolac. tak wychodzi. |
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
Według mnie to już ładnie olej bierze, czyli silnik jest zużyty. Wymiana albo remont, nowe pierścienie myślę, że sprawy nie załatwią ale niech wypowiedzą się mądrzejsi. Tak z ciekawości zapytam ile kosztowała Cię wymiana uszczelniaczy zaworowych.
|
Odp: słabnie silnik, szarpie, zimny dymi na niebiesko
o ile dobrze pamietam to 70 czy 80 zl jakos. bierze bierze olej ale jak cieply to nic nie dymi. tylko po odpaleniu jakas tam chwilke na niebiesko kopci, remont podobno sie nie oplaca. nooo moze gdyby to byl mlodszy rocznik. ale to 96. heh
|
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.