Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Mondeo (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=95)
-   -   [Mondeo 2000-2007] pocenie się pod kolektorem (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=171701)

dujek 15-12-2012 16:09

pocenie się pod kolektorem
 
Witam. Wczoraj wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym oraz uszczelki wtrysków, i po wymyciu przy wtryskach jak na razie jest sucho, ale pod kolektorem po przejechaniu 150 km widać że znowu jest zachlapana pompa wtryskowa, z czego ten syf tam może się jeszcze dostawać??

Zawika 15-12-2012 16:16

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
Z kolektora oczywiście jest ten syf.
Kolektor składa się z dwóch części skręconych ze sobą śrubami. Pomiędzy obiema częściami kolektora jest uszczelka. To stąd są przedmuchy i czarna maź na pompie wtryskowej.
Kolektor trzeba rozkręcić. Wymyć . Zapodać na uszczelkę silikonu wytrzymałego termicznie lub wymienić uszczelkę i po sprawie.

robertprzybycien 15-12-2012 16:18

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
jak masz kolego tddi to masz chyba skręcany kolektor z 2 czesci i może tam uszczelka która jest mogła uledz uszkodzeniu, albo masz kolektor pekniety

dujek 15-12-2012 16:27

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
uszczelki były wymienione wczoraj 8szt i dalej na pompie są slady po przejechaniu 150 km

robertprzybycien 15-12-2012 17:46

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
tak kolego 8 sztuk jest na połaczeniau kolektora ze silnikiem, ale kolektor ten plastkikowy składa sie z 2 czesci skrecany jest na srubach, sprawdz sobie to jeszcze i jak kolega ci doradzał zastosuj tam silicon, bo tą uszczelke bardzo trudno dostać,

matrog19 15-12-2012 20:27

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
Albo za słabo skręciłeś albo za mocno. U mnie też było upaprane i potem wymieniłem uszczelki i jest sucho. Trzeba odpowiednio dokręcić jak nie na oko to dynamometrem. W sam naprawiam jest podany moment.

Luk@s 16-12-2012 13:30

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
Temat mam już przerobiony. Tak jak koledzy wcześniej pisali masz przedmuchy pomiędzy dwoma częściami kolektora. Mnie się nie udało dostać nowej uszczelki. Silikon też nic nie pomoże, zaraz go przedmucha. Ja te dwie części w końcu skleiłem klejem ala superglue. Od tamtej pory mam z tym święty spokój.

dujek 16-12-2012 16:49

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
jak tam uszczelka wygląda można ją gdzieś dostać??

Luk@s 17-12-2012 06:37

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
Z tego co mi udało się ustalić to nie występuje jako część zamienna i nie da się jej kupić.

matrog19 17-12-2012 08:51

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
Dziwne, że wy macie te skręcane kolektory z dwóch części. Myślałem, że one tylko w tdci. Może w 90 konne wersje też je kładli

Luk@s 17-12-2012 09:27

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
1 załącznik(i)
Ja mam taki. Montowano je nie tylko w 90-tkach

Zawika 17-12-2012 16:04

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
Cytat:

Napisał matrog19 (Post 1923381)
Dziwne, że wy macie te skręcane kolektory z dwóch części. Myślałem, że one tylko w tdci. Może w 90 konne wersje też je kładli

Nie dziwne :D. Śruby skręcające obie cęści są zazwyczaj tak "zasmarkane" syfkiem z kolektora, że najnormalniej ich nie widać.
Każdy myśli, że jest to jeden kawałek plastiku.

matrog19 17-12-2012 16:39

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] U mnie jest taki. Nie jest napewno skręcany bo mam czysty i parę razy już go wyciągałem :P

SrebnaStrzała 17-12-2012 20:58

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
Sprawa jest prosta przecieka bo jest nieszczelność :)
Ja proponuje dobrze oczyścić miejsca styku zanim dociśniesz kolektor. Tak samo polecam dobrze wymyć gumki:D hehe...

stecus 18-12-2012 10:00

Odp: pocenie się pod kolektorem
 
Miałem podobne problemy w swoim poprzednim mk3 TDDI, cały czas pocił się kolektor. Winna okazała się uszczelka na łączeniu dwóch części kolektora czyli jak u każdego, doraźnie pomogło skręcenie na silikon Reinz ale po około miesiącu to samo albo jeszcze gorzej. Uporałem się z tym przez wymianę kolektora na całościowy, także wysoki ale bez napisu TURBO, pochodził z TDDI 90 km 2001. Podsumowując są 3 rodzaje kolektorów, 2 wysokie, wtedy egr jest przy turbinie i niski z mocowaniem zaworu egr przeważnie w TDCI choć kolega posiada TDDI 90 km 2002 rok z niskim kolektorem i okablowanym egr.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.