Leci tylko zimne powietrze
Witam wszystkich.
Mam auto z manualną klimą i problem jest taki, że z nawiewów leci tylko zimne powietrze. Silnik normalnie się nagrzewa i nie ma problemów podczas jazdy, ale w iglo ciężko się jeździ. Wstępnie przyglądałem się już zaworowi trójdrożnemu pod maską. Zarówno przed i zaworem węże są gorące. Czy w nagrzewnicy (obudowie) są jakieś klapki kierujące zimne/gorące powietrze ? Jeśli tak to jak są sterowane (podciśnienie, linki, silniczki). Czy możliwe jest, że klima chodzi nonstop i po prostu chłodzi ? Mam wrażenie, że po rozruchu silnika słychać załączanie się sprężarki. Próbowałem wyciągać bezpiecznik nr 10 pod maską, ale nie jestem pewny czy to wyłącza klimę. Proszę o pomoc :) |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
W Transitach po 2000 roku zespół przedniej nagrzewnicy ma mieszane, mechaniczno-elektryczne sterowanie klapami.
Przełączanie kierunku nawiewu (góra-dół) jest mechaniczne cięgnem, natomiast temperatura regulowana jest elektrycznie. Z boku zespołu (od strony kierowcy) zamontowany jest elektrosiłownik (silniczek z przekładnią zębatą), który steruje klapami. Niestety, bardzo często przekładnia - wykonana z plastikowych kółek zębatych - ulega uszkodzeniu i układ nie działa. Siłownik wydaje charakterystyczne stukanie przeskakujących ząbków na kole zębatym. Siłownik nie jest tani, trzeba szukać używki, pasuje także z modeli 1995-2000. Klima w mróz się nie powinna włączać, powyżej +2 stopni powinna włączyć się sama tylko przy skierowaniu pełnego nawiewu na szybę. Sprzęgłem sprężarki steruje przekaźnik R10 w komorze silnika. Jego wyjęcie na pewno wyłączy klimę. |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
2 załącznik(i)
Dzięki za odpowiedź.
Czy ten siłownik elektryczny to coś takiego jak na zdjęciu (znalezione na alledrogo). ? Dzięki za odpowiedź. Czy ten siłownik elektryczny to coś takiego jak na zdjęciu (znalezione na alledrogo). ? EDIT. Już wiem, że siłownik elektryczny o którym była mowa jest płaski i plastikowy, ale wynikła inna sprawa. Okazało się, że zawór wody ogrzewania pod maską nie reaguje (nie wciąga dźwigni), ale na prawo od niego jest z jednej strony nie podłączony trójnik podciśnienia. Po zatkaniu go palcem zawór ogrzewania wciągnął dźwignie. lecz ogrzewanie wciąż nie działa. W okolicy korka wlewu oleju znalazłem niepodłączony wystający wężyk. Nie wyczuwam na nim podciśnienia czy ciśnienia. Powinienem połączyć ten trójnik z tym wężykiem ? |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Przede wszystkim - jeżeli masz silnik tdci (common rail) to nie masz 115 KM, lecz 2,0/125 KM (przedni napęd) lub 2,4/135 KM (tylny napęd).
Ale patrząc na twoje wtryski ze zdjęcia - masz tddi. Co do ogrzewania: na pewno coś ze sterowaniem zaworem nagrzewnicy jest zwalone.Trójnik od wężyka sterującego zaworem nie może oczywiście być otwarty - bo sterowanie nie będzie działać. To pierwszy feler. Nie mogę też zlokalizować tego trójnika ze zdjęcia - gdzie to to jest? Czy w okolicy podszybia? Jeżeli tak, to ten wężyk przy wlewie oleju to... inna parafia. On nic do tego trójnika wtedy nie ma. Ale drugi feler - mimo, że zawór w końcu otwierał się i zamykał - nadal nie leciało ciepłe powietrze. Więc: musisz doprowadzić do sytuacji, gdy przekręcenie gałki ciepła uruchamia zawór nagrzewnicy. U mnie wężyk podciśnienia wychodzi z elektrozaworu i idąc do zaworu cieczy rozgałęzia się do komory rezonansowej (pod podszybiem) i także potem jeszcze raz - rozgałęzienie idzie gdzieś za silnikiem; nie wiem po co... Co do twojego luźnego wężyka - chyba sam musisz się domyśleć, co ma iść do tego trójnika... Kiedyś poruszyłem wtyk elektryczny elektrozaworu podciśnienia - i nie miałem ogrzewania. Sprawdź ewentualnie, czy po włączeniu gałki w kabinie na ciepło pojawia się napięcie na wtyku elektrozaworu? Sprawdź czy kiedy oczekujesz ciepłego nawiewu, to zawór cieczy jest otwarty. Kiedy sztanga (membrana) jest wciągnięta - zawór jest zamknięty, kiedy sztanga wysuwa się z gruszki - zawór się otwiera. U mnie (2,0 tdci) elektrozawór podciśnienia sterujący zaworem cieczy jest nad prawym nadkolem za filtrem powietrza. Z tego wszystkiego wynika - że może być uszkodzone i sterowanie otwarciem cieczy, i otwieranie klap przy nagrzewnicy. Postaraj się w zupełnej ciszy, przy zgaszonym silniku przekręcić gałkę temperatury - czy będzie słychać działanie serwosilniczka klap... |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Jutro spróbuje "upolować" transita znajomego i popatrzę czego mi brakuję w tym podciśnieniu gdyż nie mogę wygooglać schematu podciśnień.
Obecnie, ani zawór pod maską ani siłownik elektryczny nie reagują w żaden sposób na kręcenie pokrętłami panelu. Wydaje mi się, że jeśli w kabinie ustawie ogrzewanie na zimne, to zawór pod maską powinien się zamknąć. ale nic się nie dzieje. Naturalnie próbowałem wymusić ogrzewanie ręcznie, czyli manipulacja zaworem i ręczne przestawienie tej klapki sterowanej siłownikiem elektrycznym. Nad tym siłownikiem elektrycznym jest jeszcze metalowy siłownik sterowany podciśnieniem, ale jest on tam zdrowo upchany i bez demontażu kanałów powietrznych nie zdołam przy nim pogrzebać. Jednak aktualnie muszę ogarnąć tę zagwozdkę z wężykami. Dzięki za zainteresowaniem problemem. PS. Walczę sam, bo w warsztacie jeszcze nie wiedzą co jest zwalone, a już wiedzą ile to będzie kosztować. Szkoda wydawać 700 zł za np. uszkodzony wężyk. |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
Jeżeli nie pojawia się napięcie na wtyku elektrozaworu podciśnienia, to może sprawdź bezpieczniki w skrzynce w kabinie - na którymś musi wisieć sterowanie nagrzewnicą... Cytat:
Bardzo jestem ciekawy, co jest przyczyną tej awarii. Napisz koniecznie do czego doszedłeś. Cytat:
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
A nie miałbyś może rysunku podciśnień ?
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Jak obydwie rurki w kabinie przy nagrzewnicy są gorące, a powietrze z nawiewów wciąż jest zimne to chyba będzie nagrzewnica zapchana co ?
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Nie, raczej elektrosiłownik klap nie działa i powietrze omija nagrzewnicę. Jego, w całkowitej ciszy przy włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku, powinno być cichutko słychać (przez kilka sekund po przekręceniu gałki)...
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Rzeczywiście ten elektrosiłownik nie wykazuje aktywności, ale testowo zdjąłem z niego cięgno klap i ręcznie przestawiam te klapy ale efektu brak.
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Przyczyna znaleziona dzięki tobie. Oczywiście miałeś rację z tym elektrosiłownikiem.
Mi zabrakło wyobraźni i nie pomyślałem, że ten siłownik,którego nie odkręciłem od obudowy nagrzewnicy ma z tyłu też trzpień który steruje kolejną klapą :) Dopiero jak zapuściłem żurawia od strony pasażera to zobaczyłem krańcówkę i oś tej klapki :) Tak więc ciepłe powietrze już leci. Tymczasowo jakoś sobie zablokuje klapy żeby ciepełko leciało i wyruszam na poszukiwanie siłownika. Dzięki wielkie :) Edit: I okazało się, że przekładnia jest ok, tylko silniczek się spalił. |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
http://img688.imageshack.us/img688/1...hkitqwbarx.gif |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Witam,
Odświeżę trochę temat, bo coraz chłodniejsze poranki a ogrzewanie padło. Czy oprócz tego podciśnienia i elektrozaworu które mają się otworzyć lub zamknąć jest jakiś sterownik co ustala temp. czy coś?? Jakieś czujniki?? U mnie jak jest ciepło na dworze to ogrzewanie działa i klima też, Jak jest chłodniej jak np. rano dzisiaj to nie działa ogrzewanie. Leci zimno pomimo tego, że jest ustawione na maxa na ciepłe powietrze. Jak na dworze ciepło to wszystko OK. |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Tu nie ma automatyki utrzymującej temperaturę. Tak jak ustawią się klapy, tak miesza się powietrze zimne z ciepłym, a temperatura ciepłego zależy z kolei od temperatury silnika...
Generalnie układ sterowania z przodu jest mocno pogibany: - lewa gałka steruje kierunkami nawiewu przy pomocy cięgna (plus ewentualnie przewody włączające klimę), - środkowa gałka regulacji temperatury działa czysto elektrycznie poprzez elektrosiłownik klap oraz poprzez elektrozawór gruchy podciśnieniowej zaworu wodnego nagrzewnicy, - prawa gałka intensywności nawiewu oprócz styków przełączających dla opornika wentylatora steruje mechanicznym podciśnieniowym zaworem sterującym gruchą nawiewu obiegu zamkniętego lub nawiewu z zewnątrz. Myślę że u ciebie silnik się niedogrzewa dosyć długo - generalnie tak jest w nowoczesnych dieslach, ale może też któryś z termostatów jest uszkodzony... |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
2,0TDDI to nowoczesny silnik?? :p
Ale wracając do tematu. Silnik szybko łapie temperaturę. Wskazówka w pionie a ja mam zimne powietrze z nawiewu. Szyby nie chcą odparować. Ogrzewanie jest jak jest ciepło na dworze ale jak jest chłodniej to nie grzeje wcale pomimo, że silnik ciepły. Przecież jak się wskazówka dźwiga od temp to już dawno powietrze powinno lecieć ciepłe a tu nic :( |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
Wszystkie stale stosowane we wszystkich Transitach silniki 2,2 to nadal Puma, ale oczywiście modernizowana - przede wszystkim w zakresie osprzętu. Sam silnik jest bardzo zbliżony do pierwowzoru. Cytat:
Sprawdź też elektrozawór podciśnieniowy, sterujący gruchą zaworu wodnego przedniej nagrzewnicy - pod podszybiem w komorze silnika, bardziej po stronie pasażera (tak jest w każdym razie zlokalizowany u mnie). Po przełączeniu ciepło-zimno dźwigienka tego wodnego zaworu powinna się przestawiać. |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
ok dzięki sprawdzę i dam znać co i jak :)
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Przeszedłem przez wszystkie etapy naprawy ogrzewania w tym temacie ,w moim wypadku padł ,elektrozawor podciśnienia sterujący gruszka , okazało ,się również ,że ogrzewanie z tył też nie chodzi, dokopałem się do nagrzewnicy(wersja euroline )okazało się ,że zmielily się zębatki . Zębatki wymienione , potencjometr wyczyszczony na panelu sterowania ciepło zimno, przęłącznik działa nagrzewnica chodzi ,jednak przy przełączeniu na ciepłe powietrze przestaje dmuchać ,co jeszcze mogło się popsuć ?
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
przelacznik ustawiony na maksymalny nadmuch zimno,dmucha z sufitu ,przełączam na ciepło (moduł przesuwa dźwignie do końca )wentylator nadal dmucha słychać go ,ale z sufitu przestaje lecieć jakiekolwiek powietrze
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
Tylna nagrzewnica działa tak: elektrosiłownik w którym zmieniłeś zębatkę, nie reguluje temperatury, tylko przestawia kierunek nawiewu - zimne powietrze ma lecieć z otworów w suficie, ciepłe ma lecieć z bocznych nawiewów nad podłogą (po lewej stronie). Takie rozwiązanie podyktowane jest prostą zasadą - zimne powietrze samoczynnie opada na dół, ciepłe wędruje do góry. Wystarczy lekkie przestawienie temperatury na ciepło, a elektrosiłownik z krańcowego położenia nawiewu z sufitu od razu przejdzie w drugie krańcowe położenie nawiewu dołem z boku. Choć elektrosiłownik powinien ustawić się też w położeniu środkowym, jeżeli tak jest ustawiona gałka regulacyjna - na to wskazuje konstrukcja potencjometru, to jednak najczęściej wędruje od razu w krańcowe przeciwne położenie (zupełnie inaczej działa elektrosiłownik w przedniej nagrzewnicy - ustawia się płynnie w położeniach pośrednich dokładnie tak jak ustawiona jest gałka temperatury, odpowiada za temperaturę nawiewu, ale nie odpowiada za kierunek nawiewu, bo klapy poruszane elektrosiłownikiem w przedniej nagrzewnicy służą do regulacji temperatury). W tylnej nagrzewnicy wysokość temperatury regulowana jest przez elektrozawór wodny, który sterowany jest impulsowym sygnałem (PWM) - zawór otwiera się i zamyka tak jak wymuszają to impulsy. Długość trwania jednego impulsu określana jest gałką regulacji temperatury. Czyli elektrozawór nie jest tylko albo otwarty albo zamknięty, ale otwiera się przy pośrednich ustawieniach gałki na dłużej i zamyka na krócej (lub odwrotnie). Czyli gałka regulacji temperatury porusza dwa potencjometry jednocześnie: jeden służy do ustawiania klap nawiewu góra-dół, drugi do sterowania zaworem wodnym przy pomocy sygnału PWM. Reasumując: sprawdź, czy masz te dolne otwory w boczkach po lewej stronie i czy leci z nich ciepły nawiew. |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Bardzo dziękuję ,nie wiem jak to możliwe ,ale wydawało mi się ,że zeszłej zimy leciało ciepłe sufitem, rzeczywiście powietrze leci bokiem z tym ,ze siedziałem 10 minut od odpalenia i cały czas tylko zimne
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
|
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Może stary post ale dodam że trybiki dostępne są już od ręki.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Sprawdzenie sterowania elektrozaworem analogicznie jak w fordzie ka. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Zawór sterowany 12V. stale napięcie, sterowanie masą. Najlepiej zamiast zaworó/siłownika podłączyć żarówkę. Pozdrawiam. |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Tym razem trochę inny problem.
Ogrzewanie w moim Euroline działa tylko gdy pokrętło jest ustawione ma max. Sterownik elektro mechaniczny jest ok i działa. Poszedł na pierwsze sprawdzenie. Natomiast brakowało mu cięgła i sprężyny, które zamontowałem i problem jest ten sam. Zawór na wężach od układu widnego stoi i się nie rusza, mogę go płynnie otwierać i zamykać ręcznie. Czy oprócz sprawdzenia elektronicznego sterownika tego zaworu. ( tak jak na powyższym filmie). Muszę coś jeszcze sprawdzić zanim będę wymieniał zawór? |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
Cytat:
Jeżeli chodzi ci o przednią nagrzewnicę, to zawór wodny sterowany jest podciśnieniem, które podaje na gruszkę zaworu wodnego elektrozawór podciśnienia. Z kolei elektrozawór podciśnienia włączany jest włącznikiem i krzywką na klapie w nagrzewnicy. Tą klapą (i nie tylko tą ) porusza elektrosiłownik, który sprawdzałeś i czegoś tam brakowało. Być może nieprawidłowo teraz elektrosiłownik porusza klapą z krzywką. Zawór na postoju, przy niepracującym silniku powinien być otwarty, zamyka się natychmiast po uruchomieniu silnika, ale tylko wtedy, gdy gałka regulacji ustawiona jest "na zimno". Jeżeli jest ustawiona "na ciepło", pozostaje nadal otwarty, nie porusza się jego dźwignia. Sprawdź więc, czy i jak pracuje ten układ... |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Chodzi o przód bo tył mam odcięty i to jest inny temat :)
Cytat:
Natomiast nie jestem pewien czy przyczyną jego nie działania nie właśnie elektrozawór podciśnienia. Dodatkowo nad elektrosiłownikiem zamykającym klapy jest coś w rodzaju gruszki, przy niej zlokalizowałem cieki wężyk i się zastanawiam czy to on też nie jest przyczyną grzania tylko na max. W elektrosiłowniku brak było wodzika i sprężyny na ośce która zamyka klapę. Układ jest teraz tak zmontowany i dział tak jak na tym filmie [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Ta gruszka podciśnieniowa nad elektrosiłownikiem porusza klapę. która przełącza nawiew z zewnątrz na zamknięty wewnętrzny. Wężyk idzie do zespołu włącznika siły nawiewu wentylatora. A od niego do komory silnika.
Sprawdź czy gdy dźwignia elektrosiłownika zejdzie całkowicie w dół i pociągnie wodzik, to czy obróci się ośka klapy nagrzewnicy. To na niej jest krzywka poruszająca włącznik obwodu elektrozaworu podciśnienia. (sterującego zaworem wodnym nagrzewnicy). |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
Natomiast zawór sterujący dopływem wody z chłodnicy do nagrzewnicy, pozostaje cały czas otwarty nawet jak się skręca temperaturę na minimum. Ten zawór jak poruszam ręka to chodzi luźno i mogę go ustawić w każdej pozycji. Na razie jest ustawiony na otwarty. Przy takim ustawieniu ogrzewanie działa na max grzanie lub zimno To znaczy zaczyna grzać na końcu tarczy pokrętła na maksa. Pośrednie temperatury nie działają od razy leci zimne. Podejrzewam, że gruszka podciśnieniowa nad elektrosiłownikiem poruszająca klapę która przełącza nawiew z zewnątrz na zamknięty wewnętrzny. Jest odłączona / rozłączona by wisi obok nie cienki wężyk, który wychodzi z góry. Muszę się jakoś do niej odstać żeby to sprawdzić potem pozostanie mi sprawdzenie w silniku sterownika oraz zaworu. Czy da się jakoś sprawdzić działanie sterownika ? |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Gruszka zaworu cieczy do nagrzewnicy powinna być połączona wężykiem z elektrozaworem vacu. Dźwignia zaworu cieczy, którą porusza gruszka - moim zdaniem - nie powinna dać się ustawiać w dowolnej pozycji, bez podciśnienia powinna samoczynnie ustawiać się w pozycji otwartego zaworu.
Skoro ewidentnie gruszka nie pracuje, to zawór będzie w takiej pozycji, w jakiej go ręcznie ustawisz, chyba że przepływ cieczy lub wibracje nadwozia jakoś przesuną nurnik zaworu. Sprawdź, czy do elektrozaworu dochodzi w ogóle podciśnienie (przy pracującym silniku). Jaki sterownik chcesz sprawdzić? Czy elektrosiłownik? Elektrosiłownik powinien pozycjonować się tak jak ustawiasz gałkę temperatury, a nie tylko w skrajnych położeniach. Potencjometr gałki regulacji temperatury i potencjometr w elektrosiłowniku poruszany silniczkiem elektrycznym poprzez przekładnię, tworzą elektroniczny mostek opornościowy, który ma się samoczynnie równoważyć. Czyli tak długo silniczek elektryczny obraca w elektrosiłowniku potencjometr (czyli też dźwignie poruszające kalpy), aż proporcje podziału oporności w potencjometrze będą takie same jak w potencjometrze w panelu sterowania. Ja nagrzewnicy nie rozbierałem, jak to w środku wygląda - nie wiem. Ale ta długa dźwignia z podłączonym wodzikiem zamyka i otwiera ciepłe powietrze, natomiast z drugiej strony elektrosiłownika oś poruszająca dźwignią wchodzi do nagrzewnicy i napędza klapę regulującą proporcje zimnego i ciepłego powietrza. Może tu jest jakiś problem... Wężyk gruchy zmieniającej obieg z zewnątrz na wewnętrzny idzie do panelu sterowania do zespołu przełącznika siły nawiewu. Tam na przełączniku elektrycznym zamontowany jest zawór vacu. |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Sprawdziłem już chyba wszystko zgodnie z opisami i dalej nie mam ogrzewania.
Odkryłem, że węże doprowadzające ciepłą wodę do zaworu w komorze silnika (wersja z klimą) są odwrotnie podłączone. Na zaworze jest strzałka kierunku przepływu ale czy to ma jakieś znaczenie? Czy ten wymiennik ciepła (kaloryferek) w nagrzewnicy musi być odpowiednio podpięty? I czy można tę nagrzewnicę (sam wymiennik - kaloryferek) jakoś wydłubać na zewnątrz bez demontażu całej deski rozdzielczej? |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Cytat:
Sam element grzejny podłącza się - co do zasady: przewód doprowadzający wyżej, powrotny niżej. Przepływ czynnika przez zawór musi być taki jak pokazuje strzałka. Elektrosiłownik działa w pełnym zakresie? Długa dźwignia idąca od elektrosiłownika jest podłączona do górnej klapy i ramię klapy się porusza? |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Tak. Wszystko z elektrosiłownikiem jest w porządku zgodnie z opisami.
Z zaworem jest ten problem, że strzałka jest na dolnym króćcu - więc nie rozumiem... Chyba, że można go jakoś odwrotnie zamontować... Dziś zdjąłem zawór i wygląda na to, że wszystko z nim OK. Przepłukałem nawet trochę nagrzewnicę co prawda grawitacyjnie - po prostu przelewałem przez nią wodę i przedmuchałem płucami bo to jedyny sprzęt u mnie dostępny. Wygląda na drożną. Gdy płyn jest zagrzany - wszystkie przewody gorące a za zaworem chłodne. Jakby zawór był zamknięty a nie jest. |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Nie wiem czy czytałeś już opis jak działa zawór nagrzewnicy - kiedy jest zamknięty, wąż doprowadzający jest połączony "na krótko" z wężem powrotnym. Kiedy się otwiera, to te połączenie jest zamykane , a płyn płynie przez nagrzewnicę. To co piszesz sugeruje, że zawór jest zamknięty.
Ale... ten układ wymyślił ktoś w pijanym zwidzie. Jest tam kilka elementów o których nie bardzo wiadomo po co są i co robią. W tym taki skomplikowany zespół wodny z samoczynnym zaworem, który jest bardzo blisko połączony z przewodami nagrzewnicy. Ja tylko pamiętam, że na angielskim forum Transita był opis, że w przypadku awarii tego zaworu, źle działa ogrzewanie. Jest to chyba tzw. zawór różnicowy. To było kilka lat temu i szczegółów nie pamiętam. Na rysunku z linka to jest zespół nr 5 (nr części 4494367). Oryginalny nowy - jak to u Forda - kosztuje majątek, czasem ponad 800 zł. [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Poświeciłem trochę czasu by znaleźć taką używkę, chyba tu jest w tym komplecie za 200 zł [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] Jeżeli na 100% jesteś pewny, że zawór się otwiera, a do nagrzewnicy mimo to nie płynie ciepły płyn, to prawdopodobnie ten zawór różnicowy w tym zespole padł (zacina się od osadów). Ale głowy sobie za to nie dam uciąć - jakby co... Link do rysunku, masz tu dobrze pokazane prawidłowe podłączenie węży do zaworu nagrzewnicy i zaworu różnicowego. Zespół detali z zaworem (nr 5) jest zlokalizowany na dole za chłodnicą - tak było u mnie... [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Dziękuję za zaangażowanie w rozwiązanie mojego problemu ale dotyczy on wersji benzynowej więc odpadają te wszystkie "wynalazki" z diesla.
Układ jest prosty. Dwie nagrzewnice. Wersja z klimatyzacją. Tylna nagrzewnica normalnie grzeje. Może jakiś problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy? Choć wiele razy w rożnych transitach spuszczałem płyn i potem samo to wszystko się odpowietrzało... |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
No... zapomniałem, że to 2,3 DOHC.
Podsyłam schemat podłączenia przewodów grzejnych do nagrzewnicy (jeżeli nie znasz tego rysunku). [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Leci tylko zimne powietrze
Rysunek z powyższego linku widziałem ale to nie wygląda jak mój silnik. Może to jest nowsza wersja.
Problem rozwiązany. Wszystkie układy sprawne. Po prostu był zagięty wąż na odpływie w niewidocznym miejscu. Powstał nowy "zawór" stale zamknięty... [IMG]https://images90.fotosik.pl/694/ccd9731c41e3b023med.jpg[/IMG] W tym samochodzie był wymieniany silnik. Mechanik wcisnął silnik i pozagniatał przewody. Przewód stał się nagle za krótki to nie sprawdził dlaczego tylko położył go na silniku nie tam gdzie był przedtem. I ja za to zapłaciłem niemało a potem walczyłem z brakiem ogrzewania tracąc czas i o mało nie zacząłem rozbierać całej deski rozdzielczej... |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.